Kennisbank

Een volledig overzicht van de kennis uit onze congressen, PME en werkgroepen

In de kennisbank is het zeer binnenkort mogelijk om snel op kennistype (publicatie, abstract of artikel) en op datum en categorie via de handige filteropties te zoeken. Om effectief in de kennisbank te zoeken en te filteren, zijn er enkele stappen die je kunt volgen. Gebruik bijvoorbeeld de zoekbalk om specifieke trefwoorden of zinnen in te voeren die verband houden met jouw interessegebied.

Zo kun je op heel eenvoudige alle abstracts terugzoeken van de voorgaande NVMO congressen, en artikelen en publicaties van PME.

 

Waar ben je naar op zoek?

Kennistype

Datum

category

Zoeken

Shape

Selecteer een filter of vul een zoekterm in

Abstracts

Introspectie ontwikkelen bij onprofessioneel gedrag
  • Congres2023
  • Auteurs J.A. Godschalx-Dekker, M.C. Mak-Van der Vossen, P.C. Barnhoorn, S.A. Pronk, W. N. K. A. van Mook,
Je kleur mag schijnen! Je kleur moet schijnen! Hoe kunnen ervoor zorgen dat het leerklimaat binnen het (para)medische onderwijs inclusiever wordt?
  • Congres2023
  • Auteurs C. Fichtner, G.N. Panneflek,
De waarde van zij-instroomprogramma’s geneeskunde en arts-onderzoeker opleidingen
  • Congres2023
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A.E. van Ede, C.M.P. Vos, H.G.M. Arets, I.J. van Wijk, J. van Tilburg, J.R. Boucher-Zonjee, M.C. de Ruiter, M.J.T. Gerhardus, P. de Laat, R. Bakels,
Het DocProf Debat – In gesprek over uitdagingen in docentprofessionalisering.
  • Congres2023
  • Auteurs H. Roebertsen, J. Beuken, L.M. Loosveld, P.W.M. van Gerven,
Hoe kunnen zelfregulatievaardigheden in het hoger onderwijs systematisch worden ondersteund?
  • Congres2023
  • Auteurs A.B.H. de Bruin, F. Biwer, J. Sieben,
Betrokkenheid van ervaringsdelers in onderwijs.
  • Congres2023
  • Auteurs A. de la Croix, M. Bosveld, P. van Gurp, R.R. de Jonge,
Lesson Study; een praktijkgerichte onderzoekscyclus om je onderwijs te verbeteren
  • Congres2023
  • Auteurs A.D. Diemers, E.S. Schaafsma, P. P. M. Bakker,
Cross-boundary teaming in leerwerkomgevingen gericht opom wendbaarheid van professionals te bevorderen
  • Congres2023
  • Auteurs C.L. Bus, J. Engel, W. Kuijer-Siebelink,
Adaptive expertise in teaching: when is it needed?
  • Congres2023
  • Auteurs D. . Georgiou, H.J.M. Pennings, J.M.E. van Bruggen, M.L.C. van der Horn-Meijners,
Wat moet/kan ik met die feedback? Hoe studentenevaluaties kunnen bijdragen aan de professionele ontwikkeling van docenten
  • Congres2023
  • Auteurs C. Sehlbach, D. Dolmans, J.R.D. Whittingham, N. van der Baan, R. E. Stalmeijer,
Stageverslag als toetsingsonderdeel van een stage: zinvol of achterhaald?
  • Congres2023
  • Auteurs F. Wassink, J. Hilhorst,
Verplicht stoppen met de studie: moet het Iudicium Abeundi herzien worden?
  • Congres2023
  • Auteurs J. de Vries, M. Mak – Van der Vossen, P.C. Barnhoorn, R. Goorden, S.A. Pronk, W. N. K. A. van Mook,
Waar naartoe? Vind jouw pad in het onderzoek naar onderwijs en opleiden voor de gezondheidszorg
  • Congres2023
  • Auteurs A. de la Croix, A. Moser, C. Sehlbach, E. W. Driessen, L. Teheux, L.I.A. Ruczynski, R.A. Kusurkar,
Hoe schrijf ik een succesvol Veni of Vidi onderzoeksvoorstel?
  • Congres2023
  • Auteurs A.B.H. de Bruin, K.M. Stegers-Jager, L. . Zwaan,
Een positieve kijk op generatie verschillen tussen de zorgprofessionals.
  • Congres2023
  • Auteurs A.L. . Kist, B. Tanis, J. Damen, J.J.P. . Buteijn-Geuze,
Klaar voor de werkvorm? Actie!
  • Congres2023
  • Auteurs A.L. . Kist, C. Schuivens-Brenninkmeijer, J. Damen, J.J.P. . Buteijn-Geuze,
Is jouw (vervolg-)opleiding zo divers en inclusief als je denkt?
  • Congres2023
  • Auteurs B. Golchehr, B. P. A. Thoonen,
Virtual Reality: onderdompeling in de leefwereld van je patient.
  • Congres2023
  • Auteurs F. Slond, L. van der Plank, M.B. Berk, M.C. Seeleman,
Hoe draag je zorg voor een gezonde reflectiecultuur in het onderwijs voor gezondheidsberoepen en de praktijk?
  • Congres2023
  • Auteurs A. de la Croix, M. van Braak, S.P.C. Schaepkens,
Van bang, banger, bangst naar vrij-van-coschapangst!
  • Congres2023
  • Auteurs G.L. van Leeuwen, L.A. Huisman, R. Zuidema,

Publicaties

Banner
Best practices for student participation in health care studies stegosaurus
  • Auteurs & J. A. Dekker,
  • Datumapril 2024
  • Categorie Communicatie,
Banner
Best practices for student participation in health care studies
  • WerkgroepCommunicatie Onderwijs
  • Datumjuli 2022
  • Categorie Onderwijs en ontwikkeling,

Artikelen uit het NVMO tijdschrift

Banner
Interactive E-learning module in pharmacology: a pilot project at a rural medical college in India
  • Editie2013
  • Auteurs Nitin Gaikwad,Suresh Tankhiwale,
Banner
Palliative medicine fellows attend to compassion fatigue using John Stone’s ‘Talking to the Family’
  • Editie2015
  • Auteurs Hunter Groninger,
Banner
Scholarly concentration programs and medical student research productivity: a systematic review
  • Editie2017
  • Auteurs Annika G. Havnaer,Allison J. Chen,
    +1
    Paul B. Greenberg,
Banner
Aandacht voor techniek in het medisch onderwijs is geen garantie voor kwalitatief hoogstaande en veilige zorg
  • Editie2010
  • Auteurs H. Delwig,J. E. Tulleken,
Banner
Referaten
  • Editie2014
  • Auteurs Bohn Stafleu van Loghum,
Banner
Studiemateriaal Discipline celbiologie/histologie
  • Editie2014
  • Auteurs J. P. M. Schellens,A.L. Bootsma,
    +2
    V. Everts, C. Terleth,
Banner
Onderwijs over beroepsziekten tijdens de co-assistentschappen van het VU medisch centrum, Amsterdam
  • Editie2014
  • Auteurs B. Sorgdrager,M. B. M. Soethout,
    +1
    W. van Mechelen,
Banner
Klinische probleemanalyse als methodiek in het onderwijs in probleemoplossingsvaardigheden in het Nijmeegse geneeskundecurriculum
  • Editie2014
  • Auteurs J. C. G. Jacobs,B. M. Cools,
    +1
    C. T. Postma,
Banner
De structuur van een consult – een kwalitatieve benadering Wat vinden huisartsen zelf?
  • Editie2014
  • Auteurs M. E. Andeweg,M. Terluin,
    +2
    P. M. Boendermaker, J. Pols,
Banner
De structuur van een consult – onderwijs en praktijk
  • Editie2014
  • Auteurs M. Terluin,M. E. Andeweg,
    +2
    P. M. Boendermaker, J. Pols,
Banner
Raamplan 2001
  • Editie2014
  • Auteurs Albert Scherpbier,
Banner
Techniek met zorg: kwantiteit en kwaliteit van zorgtechnologische opleidingen
  • Editie2014
  • Auteurs T. Sminia,F. B. M. Sanders,
    +6
    A. W. de Weerd, A. A. Wieringa, D. C. Duchatteau, L. J. Schmit Jongbloed, M. C. Willemsen, J. C. C. Borleffs,
Banner
Acceptabiliteit als element voor de bruikbaarheid van toetsen: de elementen die voor studenten wegen
  • Editie2014
  • Auteurs P. van der Harst,G.A.H. Buist,
    +4
    W. Tulp, E. Meijer, T. E. Ettema, J. Cohen-Schotanus,
Banner
De ontwikkeling van een feedbacksysteem voor toetsvragenmakers
  • Editie2014
  • Auteurs J. J. Reinders,J. Cohen-Schotanus,
    +1
    W. M. Molenaar,
Banner
Reflectie van eerstejaars studenten geneeskunde: wat willen we zien en wat doen de studenten?
  • Editie2014
  • Auteurs S. Vink,H. J. M. Cools,
    +2
    G. M. F. Elsen, J.D. Vermunt,
Banner
Geneeskundeopleidingen 2005: overstag of bijsturen?
  • Editie2014
  • Auteurs Jan Borleffs,
Banner
Mag ik even uitpraten?
  • Editie2014
  • Auteurs Jan van Dalen,
Banner
Opleiden van medisch specialisten
  • Editie2014
  • Auteurs H. F. P. Hillen,
Banner
Vruchtbare ‘nutteloosheid’: het belang van algemene vorming in de context van beroepsgerichte academische opleidingen
  • Editie2014
  • Auteurs W. Derkse,
Banner
Trainingen voor klinische docenten
  • Editie2014
  • Auteurs R. P. Zwierstra,Th. E. Fick,
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee