Kennisbank

Een volledig overzicht van de kennis uit onze congressen, PME en werkgroepen

In de kennisbank is het zeer binnenkort mogelijk om snel op kennistype (publicatie, abstract of artikel) en op datum en categorie via de handige filteropties te zoeken. Om effectief in de kennisbank te zoeken en te filteren, zijn er enkele stappen die je kunt volgen. Gebruik bijvoorbeeld de zoekbalk om specifieke trefwoorden of zinnen in te voeren die verband houden met jouw interessegebied.

Zo kun je op heel eenvoudige alle abstracts terugzoeken van de voorgaande NVMO congressen, en artikelen en publicaties van PME.

 

Waar ben je naar op zoek?

Kennistype

Datum

category

Zoeken

Shape

Selecteer een filter of vul een zoekterm in

Abstracts

Machtsdynamieken in mentoring: Een etnografische single-casestudie
  • Congres2023
  • Auteurs H.V.D.K. van der Kloot,
Leren intraprofessioneel samenwerken bij arts assistenten die werken in ad hoc team in het zorgpad heupfractuur op de spoedeisende hulp, een etnografische studie
  • Congres2023
  • Auteurs M.J.H. van der Ven,
Evidence-based Dentistry in Indonesian Dental Schools: A National Survey
  • Congres2023
  • Auteurs D.R. Firman,
Het verkennen van complexiteit in de extramurale zorg met behulp van Rich Pictures
  • Congres2023
  • Auteurs F.M. den Boer,
Faciliteren van werkplekleren in de klinische praktijk, een evaluatie onder medisch specialisten
  • Congres2023
  • Auteurs M. Kerperien,
Het langetermijneffect van een interprofessionele educatie-interventie op motivatie voor interprofessioneel samenwerken en interprofessionele vaardigheden
  • Congres2023
  • Auteurs C.J. Teuwen,
Meerwaarde van de dubbele rol van docent artsen: een observatiestudie van het boundary spanning gedrag van huisartsdocenten binnen het klaslokaal
  • Congres2023
  • Auteurs H.J. Brouwer,
Een vergelijking van het rolmodelproces van geneeskundestudenten met en zonder niet-Westerse migratieachtergrond
  • Congres2023
  • Auteurs I.M. Spaans,
Hoe professionals leren terwijl ze samenwerken in patiëntenzorg over organisatorische grenzen heen.
  • Congres2023
  • Auteurs L.J. Meijer,
Samenwerken in onderzoek naar leren en opleiden in het continuüm van de huisartsgeneeskunde. De ontwikkeling van de nationale onderzoeksagenda als hefboom
  • Congres2023
  • Auteurs E. De Groot,
Medisch studenten waarderen activerend onderwijs anders over tijd: een follow-up Q-methodologische studie
  • Congres2023
  • Auteurs J.W. Grijpma,
Learning from expert teachers: hoe bereiken zij hoge studentbetrokkenheid in activerend onderwijs?
  • Congres2023
  • Auteurs J.W. Grijpma,
Burn-out klachten bij artsen in opleiding (AIOS): De belangrijke rol van psychologisch kapitaal en werkfactoren.
  • Congres2023
  • Auteurs K.D.G. van de Kant,
Optimaliseren van de transities van arts-assistenten: voorkeuren van arts-assistenten voor organisatiesocialisatie strategieën. Een Q-studie.
  • Congres2023
  • Auteurs G. Galema,
Handvatten voor autonomie-ondersteunende consultvoering in de geboortezorg: een kwantitatieve observatiestudie
  • Congres2023
  • Auteurs J.M. Kors,
Naar een meer inclusieve huisartsopleiding – Participatory Action Research
  • Congres2023
  • Auteurs N.M. van Moppes,
De effectiviteit van coaching in het verminderen van loopbaankeuzestress onder geneeskundestudenten
  • Congres2023
  • Auteurs A.H. Fris,
Hoe leren huisartsen in opleiding vaardige arts-patiënt communicatie in de klinische praktijk: een longitudinaal kwalitatief onderzoek
  • Congres2023
  • Auteurs M.V. Verheijden,
Inclusie en diversiteit binnen het medisch onderwijs: een focusgroepstudie naar de ervaringen van studenten
  • Congres2023
  • Auteurs A.R. Verbree,
Klinisch redeneren als een arts of als een verpleegkundige? Een ‘systematic integrative review’
  • Congres2023
  • Auteurs C.J. Vreugdenhil,

Publicaties

Banner
Best practices for student participation in health care studies stegosaurus
  • Auteurs & J. A. Dekker,
  • Datumapril 2024
  • Categorie Communicatie,
Banner
Best practices for student participation in health care studies
  • WerkgroepCommunicatie Onderwijs
  • Datumjuli 2022
  • Categorie Onderwijs en ontwikkeling,

Artikelen uit het NVMO tijdschrift

Banner
Interactive E-learning module in pharmacology: a pilot project at a rural medical college in India
  • Editie2013
  • Auteurs Nitin Gaikwad,Suresh Tankhiwale,
Banner
Palliative medicine fellows attend to compassion fatigue using John Stone’s ‘Talking to the Family’
  • Editie2015
  • Auteurs Hunter Groninger,
Banner
Scholarly concentration programs and medical student research productivity: a systematic review
  • Editie2017
  • Auteurs Annika G. Havnaer,Allison J. Chen,
    +1
    Paul B. Greenberg,
Banner
Aandacht voor techniek in het medisch onderwijs is geen garantie voor kwalitatief hoogstaande en veilige zorg
  • Editie2010
  • Auteurs H. Delwig,J. E. Tulleken,
Banner
Referaten
  • Editie2014
  • Auteurs Bohn Stafleu van Loghum,
Banner
Studiemateriaal Discipline celbiologie/histologie
  • Editie2014
  • Auteurs J. P. M. Schellens,A.L. Bootsma,
    +2
    V. Everts, C. Terleth,
Banner
Onderwijs over beroepsziekten tijdens de co-assistentschappen van het VU medisch centrum, Amsterdam
  • Editie2014
  • Auteurs B. Sorgdrager,M. B. M. Soethout,
    +1
    W. van Mechelen,
Banner
Klinische probleemanalyse als methodiek in het onderwijs in probleemoplossingsvaardigheden in het Nijmeegse geneeskundecurriculum
  • Editie2014
  • Auteurs J. C. G. Jacobs,B. M. Cools,
    +1
    C. T. Postma,
Banner
De structuur van een consult – een kwalitatieve benadering Wat vinden huisartsen zelf?
  • Editie2014
  • Auteurs M. E. Andeweg,M. Terluin,
    +2
    P. M. Boendermaker, J. Pols,
Banner
De structuur van een consult – onderwijs en praktijk
  • Editie2014
  • Auteurs M. Terluin,M. E. Andeweg,
    +2
    P. M. Boendermaker, J. Pols,
Banner
Raamplan 2001
  • Editie2014
  • Auteurs Albert Scherpbier,
Banner
Techniek met zorg: kwantiteit en kwaliteit van zorgtechnologische opleidingen
  • Editie2014
  • Auteurs T. Sminia,F. B. M. Sanders,
    +6
    A. W. de Weerd, A. A. Wieringa, D. C. Duchatteau, L. J. Schmit Jongbloed, M. C. Willemsen, J. C. C. Borleffs,
Banner
Acceptabiliteit als element voor de bruikbaarheid van toetsen: de elementen die voor studenten wegen
  • Editie2014
  • Auteurs P. van der Harst,G.A.H. Buist,
    +4
    W. Tulp, E. Meijer, T. E. Ettema, J. Cohen-Schotanus,
Banner
De ontwikkeling van een feedbacksysteem voor toetsvragenmakers
  • Editie2014
  • Auteurs J. J. Reinders,J. Cohen-Schotanus,
    +1
    W. M. Molenaar,
Banner
Reflectie van eerstejaars studenten geneeskunde: wat willen we zien en wat doen de studenten?
  • Editie2014
  • Auteurs S. Vink,H. J. M. Cools,
    +2
    G. M. F. Elsen, J.D. Vermunt,
Banner
Geneeskundeopleidingen 2005: overstag of bijsturen?
  • Editie2014
  • Auteurs Jan Borleffs,
Banner
Mag ik even uitpraten?
  • Editie2014
  • Auteurs Jan van Dalen,
Banner
Opleiden van medisch specialisten
  • Editie2014
  • Auteurs H. F. P. Hillen,
Banner
Vruchtbare ‘nutteloosheid’: het belang van algemene vorming in de context van beroepsgerichte academische opleidingen
  • Editie2014
  • Auteurs W. Derkse,
Banner
Trainingen voor klinische docenten
  • Editie2014
  • Auteurs R. P. Zwierstra,Th. E. Fick,
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee