Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
Loading...
Hoe ontsnap je aan een saai college: een educatief CVRM escapespel.
  • Congres2025
  • Auteurs M. Horninge, P.A. Walstock,
Mind Your Gap: Studenten opleiden in perspectief nemen
  • Congres2025
  • Auteurs I. van Hout, T. van Kempen,
Interprofessionele gedragsindicatoren als toetsing in het onderwijs
  • Congres2025
  • Auteurs H.W.H. Smeets, L. Van Landschoot, P. Pype, Y. D' Hooge,
Gezond stemgebruik binnen het onderwijs.
  • Congres2025
  • Auteurs C.M.J. Gidding,
Bring your own curriculum! Interprofessionele competenties detecteren door middel van een curriculumscreening: hoe doe je dat?
  • Congres2025
  • Auteurs L. Van Landschoot, P. Pype, Y. D' Hooge,
Dokter aan je toekomst, ontwikkel je T-shape
  • Congres2025
  • Auteurs M. van der Ven, M.G.M. Olde Rikkert, R. ten Broek,
Hoe behoud je bevlogen zorgmedewerkers voor de toekomst?
  • Congres2025
  • Auteurs K.F.A.A. Dabekaussen, L.L. Porter, P.B.Q. Berben,
Infusing creativity skills in your education
  • Congres2025
  • Auteurs E. Pragt, S. J. van Luijk,
Samen werken aan een futureproof competentiekader voor de gezondheidsprofessional van morgen.
  • Congres2025
  • Auteurs A. Magherman, V. Labarque,
Zorg voor kunst: hoe dan?
  • Congres2025
  • Auteurs M. Goossens, R. van den Broek, S. van Hooren,
Student-Evaluaties: Schrappen? Hervormen? Wat is de weg voorwaarts?
  • Congres2025
  • Auteurs C. Sehlbach, D. H. J. M. Dolmans, G. Tisza, R. E. Stalmeijer,
Hoe besluiten reviewers en editors over de publiceerbaarheid van mijn artikel? Een kijkje achter de redactionele schermen van Perspectives on Medical Education.
  • Congres2025
  • Auteurs A. de la Croix, E. W. Driessen, K.M. Stegers-Jager, P. Teunissen, P.L.P. Brand,
Simulate one, do one, teach one
  • Congres2025
  • Auteurs A. Baten, B. Vos, F.I. Vlegels, I.M. Crossley, J.J.W. Yin,
Lessons learned t.a.v. het optimaliseren van efficiënte en valide beslissingen door beoordelingscommissies.
  • Congres2025
  • Auteurs A.G. de Nooij, F. Koens, M.W. van Emden,
Netwerken voor de toekomst: leren van verschillen
  • Congres2025
  • Auteurs G. Overdijk, G.D. Honing - de Lange, J. Nijs, R.J. Van Diepen,
Developing adaptive expertise in designing and delivering education: What, how and why?
  • Congres2025
  • Auteurs S.H.M. Sayin,
De toekomst van zorgonderwijs: een DIY workshop over AI-chatbots
  • Congres2025
  • Auteurs J.C.J. de Wilde, J.G. Meinema, K.Y. Ma, R.C. Jongkind,
Hoe maak je goed preventieonderwijs?
  • Congres2025
  • Auteurs A.W. Kersten, I. Rupp, J.A. . de Wilde, M. B. M. Soethout, M.C. Seeleman, M.J. Jambroes, N.B. van den Berg, V. Nierkens,
Naar een actievere rol voor medisch onderzoek in klimaat- en gezondheidsuitdagingen
  • Congres2025
  • Auteurs L.A. De Jonge - 't Hoen, N. Jansen,
Fit for the future – Technische diepgang met vOORloper NO voor zorgprofessionals
  • Congres2025
  • Auteurs A.V.C.M. Zeegers, F.R. Halfwerk, M. Groenier, M. Reenalda,
Datagedreven leren voor (toekomstige) zorgprofessionals
  • Congres2025
  • Auteurs C.E.C. Bras, E.J. Vermeulen, K.W. Pang, Y.A. Bikker,
Het DocProf Debat – In gesprek over uitdagingen in docentprofessionalisering voor de zorg voor de wereld van morgen.
  • Congres2025
  • Auteurs D. H. J. M. Dolmans, F. Biwer, H. Roebertsen, J. Beuken, L. Loosveld,
Het leerlandschap van interprofessioneel onderwijs in de eerstelijn en het sociaal domein: ‘Dokteren doe je niet alleen’
  • Congres2025
  • Auteurs A.M. Boddeke, E. Kool, L.M. Havinga, N.D. Scherpbier, N.T. van den Broek, R.C. Heine-Bröring,
Let’s move! Workshop ‘Future proof’ onderwijs door meer te bewegen
  • Congres2025
  • Auteurs A. Lagerburg, C.J. Teuwen,
De rol van digitale media in het medisch onderwijs: de waarde van laptopgebruik door studenten tijdens kleinschalige onderwijsbijeenkomsten.
  • Congres2025
  • Auteurs F.M.H. Mulder, N.R. de Vries,
Voortgangstoets Geneeskunde: grote verschillen tussen de disciplines in kennisontwikkeling
  • Congres2025
  • Auteurs A.M.J. . Langers, E.A. Dubois, F.M.M. Oud, H.H.L.M. Donkers, J.H. Ravesloot,
De impact van AI in het onderwijs: Een vijfstappenmodel voor een toekomstbestendig Curriculum.
  • Congres2025
  • Auteurs E.W. Elings, J.G. Meinema, R.C. Jongkind,
Leerlijn digitale geletterdheid en AI: Essentiële competenties voor de gezondheidsprofessional van morgen.
  • Congres2025
  • Auteurs M. Dewispelaere, W. Allemeersch,
De Academie als Coachingspraktijk: Uitdagingen en Spanningsvelden.
  • Congres2025
  • Auteurs J. de Vries,
Partners in het opleiden van toekomstige artsen: het bevorderen van een gedeelde kwaliteitscultuur bij het werkplekleren
  • Congres2025
  • Auteurs B. Coskun, F.C. de Vries, J.A. van der Linde, M.J. Wijnberg, S. Lankhorst,
Samen bouwen aan de zorg van morgen
  • Congres2025
  • Auteurs E.L. Pols, F.I. Ormel, S. de Vries,
De implementatie van planetary health in zorgopleidingen: uitdagingen, kansen en ervaringen.
  • Congres2025
  • Auteurs A.C.G. Egberts, C. Hiemstra, E.J. Heesbeen, L.H.H. Silvertand, R.A. van Gestel, R.J. Kok,
Houvast of hindernis? Hoe we de kracht van de onderwijsinstelling optimaal kunnen benutten bij het leren in de praktijk.
  • Congres2025
  • Auteurs B. Gazendam, M. Stoffels,
How to design, implement, and evaluate an intervention to improve quality of interaction in your online course
  • Congres2025
  • Auteurs A. Lupascu, J.A. van der Hage, P. G. M. de Jong,
Grip op de ontwikkeling van je professionele identiteit: hoe leer je als AIOS van rol- en trolmodelmomenten?
  • Congres2025
  • Auteurs A.C.L. Wildeboer, J. Bransen, J. Melenhorst, M. Poeze, M.C. Mak-Van der Vossen, M.M.G. van Berckel, W. N. K. A. van Mook,
Flexibilisering in het gezondheidszorgonderwijs: Hoe rekbaar zijn onze opleidingen?
  • Congres2025
  • Auteurs E.F.W. Kleijer, I.A. Pool, J.M. Kors, M. Stoffels,
Professionalisering van docenten in coaching bij zelfregulerend leren: ontwikkeling van een teaching community
  • Congres2025
  • Auteurs H. Roebertsen, J. Sieben, L. Loosveld, M. Verheggen, S. Heeneman,
Iedereen (mantel) zorgt: palliatieve zorg in het formeel / informeel / hidden curriculum. Van kansen naar actie.
  • Congres2025
  • Auteurs J.L. Parlevliet, M. . van den Brand,
Take control of your research – practical scenarios for researchers and supervisors
  • Congres2025
  • Auteurs D.E. Versluis, K.M. Stegers-Jager, L.S. Kalfsvel, M. Tippersma, M.T. van Wijngaarden,
Casus Gestuurd Onderwijs: Ervaringen, uitdagingen en oplossingen
  • Congres2025
  • Auteurs D. Schilperoord, J.N. Verdonschot,
Wat weten we (niet) over het verbeteren van studentenwelzijn?
  • Congres2025
  • Auteurs M. . Batelaan, M. van Lanen, M.H.J. van de Pol, R. van der Gulden,
De toekomst van Internationale Medische Stages (IME’s)
  • Congres2025
  • Auteurs J. Addison, J. de Zeeuw, J. van de Kamp,
Zorgverleners opleiden in de wereld van morgen: de toekomst van het werkplekleren
  • Congres2025
  • Auteurs C.M.W. Westermann, M. van de Pol, M.J. Jambroes,
Te zien of niet te zien..
  • Congres2025
  • Auteurs N.T. van den Broek,
Ethisch correct(er): aan de slag met veel voorkomende uitdagingen bij het schrijven van een ethisch acceptabel onderzoeksvoorstel
  • Congres2025
  • Auteurs A. W. M. Kramer, B. van Bo, K.M. Stegers-Jager, L.S. Kafsvel,
De rol van patiëntenfeedback in werkplekleren.
  • Congres2025
  • Auteurs D. . Joosten-ten Brinke, E. W. Driessen, L. Loosveld, M. Theys, M.H. de Heer-Koster, M.H. Wijbenga, P. W. Teunissen,
“Zorgverleners voor de wereld van morgen”: Inclusieve Werving en Selectie van toekomstige collega’s en het effect op werkplezier en zorgkwaliteit
  • Congres2025
  • Auteurs I.J.E. van der Meulen, I.R.H.M. Konings, P.C.A.M. Bakker, S. Abedali,
Integratie van onderdelen binnen het vaardighedenonderwijs in een (para)medische opleiding.
  • Congres2025
  • Auteurs E.M.C. Rasenberg, J.J. Kraft, J.M. Sampat, M.J.T. Gerhardus,
Leren met, van en over elkaar: hoe doe je dat in patiëntenbesprekingen?
  • Congres2025
  • Auteurs C.J.P.W. Keijsers, S. van Egmond, S.T. de Gans,
Bouwen aan kwaliteitscultuur door middel van kwaliteitsdialogen
  • Congres2025
  • Auteurs D.P. Zwart, J.A. van der Linde, J.G. Meinema, N. van der Baan, P. van Ingen,
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee