Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
928 abstracts
Een instructiemodel voor feedbackgebruik: vragen, analyseren, toepassen en reageren
  • Congres2022
  • Auteurs R. A. M. de Kleijn,
Bio-Med-Tech-Nutrition Interdisciplinary Team Training voor challenge-based interdisciplinair projectonderwijs in het gezondheidszorg domein.
  • Congres2022
  • Auteurs A. Berendts, A. van Royen-Kerkhof, C.C. van Donkelaar, J.A. Uquillas Paredes, R.R. de Jonge, S. de Jong,
Patiëntcontactonderwijs: Welke drempels ervaren studenten en wat helpt om hierover heen te stappen.
  • Congres2022
  • Auteurs B. Schaars, M.H. Brouwers, P.J. Van Gurp,
Klinisch redeneren van artsen en verpleegkundigen; een systematische, gelaagde analyse.
  • Congres2022
  • Auteurs C.J. Vreugdenhil, E. J. F. M. Custers, J.T.P. Dobber, M.E. Reinders, R.A. Kusurkar, S. Somra,
What Do Mentors See in the Mirror? Identifying Individual Mentoring Beliefs
  • Congres2020
  • Auteurs A.R. Artino, E. Vanassche, E. W. Driessen, L.M. Loosveld, P.W.M. van Gerven,
Leren op de werkplek: rol en gebruik van informele feedback bij arts-patiënt communicatie
  • Congres2020
  • Auteurs C. Sehlbach, FWJM Smeenk, GU Gernot, P. W. Teunissen, S Mitchell,
Waarom hebben aios een voorkeur voor paternalistische besluitvorming? Een interviewstudie
  • Congres2020
  • Auteurs E.M. Driever,
Ontwikkeling en validatie van de QUICK (QUality Instrument for ClerKships): een compact meetinstrument om de kwaliteit van coschappen te beoordelen.
  • Congres2020
  • Auteurs C.M. Haring, I.M. Nijholt, J. Schönrock-Adema, N.J.E. Oostdijk, P.L.P. Brand, S.J. Post,
Ziekenhuisafdelingen: veelbelovende omgeving om transmuraal te leren samenwerken tussen eerste en tweedelijns aios?
  • Congres2020
  • Auteurs C.F. Fluit, D. Van Asselt, E. De Groot, J. de Graaf, M. van Wijngaarden, N. Looman, N.D. . Scherpbier- de Haan, P. Dielissen,
Professionele Identiteitsvorming van huisartsen in opleiding
  • Congres2020
  • Auteurs A. W. M. Kramer, M.E. Numans, V. Nierkens, W. N. K. A. van Mook,
Vissen naar reflectie: een filosofische verkenning van methodologische benaderingen
  • Congres2020
  • Auteurs A. de la Croix, M. Veen, S.P.C. Schaepkens,
Het proces van zelfregulerend leren in de klinische omgeving: inzichten uit een longitudinaal onderzoek bij erkende medische specialisten.
  • Congres2020
  • Auteurs K Cuyvers, P Van den Bossche, V. Donche,
WORDEN NET AFGESTUDEERDE ARTSEN BETERE VOORSCHRIJVERS GEDURENDE HET EERSTE JAAR NA AFSTUDEREN? EEN INTERNATIONALE LOGITUDINALE COHORT STUDIE
  • Congres2020
  • Auteurs A. Dupont, B. Janssen, D. Brinkman, E.M. Donker, F. van Rosse, G. Dumont, I. de Waard-Siebinga, J. van Smeden, L.E.J. Peeters, M.H.M. . Hessel, P.G. Jorens, R. Goorden, T. Christiaens, W. Knol,
Een fenomenologisch onderzoek van patiënt-ervaringen tijdens observatie van aios door opleiders: de mythe van de vlieg op de muur
  • Congres2020
  • Auteurs C.B.T. Rietmeijer,
Burn-out en bevlogenheid van promovendi in de geneeskunde
  • Congres2020
  • Auteurs A. Wouters, A.S. Koster, J Wilschut, M. Mak – Van der Vossen, R.A. Kusurkar, S. .M. .E. van der Burgt, U. Isik,
Vervulling van psychologische behoeften van medische studenten die leren in verschillende MOOC-integratie ontwerpen
  • Congres2020
  • Auteurs M.E.J. Reinders, P. G. M. de Jong, R.A. Hendriks, W.F. Admiraal,
Beter leren door gebruik van visualisaties
  • Congres2020
  • Auteurs M. Versteeg, R. Burgerhout - van Turennout,
Anders denken en doen in je rol als docent in interprofessionele leerwerkplaatsen
  • Congres2020
  • Auteurs A. Hoeve, N. Scherpbier, W. Kuijer-Siebelink,
Samen beslissen: hoe doe je dat en hoe leer je dat?
  • Congres2020
  • Auteurs PLP Brand,
Hoe kunnen onderzoekers een persoonsgerichte benadering gebruiken voor onderzoek naar medisch onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs A. de la Croix, A.S. Koster, J Grijpma, J Kors, M. Mak – Van der Vossen, R.A. Kusurkar, S. .M. .E. van der Burgt,
Verbetering van de onderwijskwaliteit: In hoeverre is de student aan zet?
  • Congres2020
  • Auteurs M Kalee, M.A. Rolvers, R.S. Jansen,
Niet alles is meetbaar, maar wanhoop niet! Training in professioneel subjectief beoordelen
  • Congres2020
  • Auteurs L.A. De Jonge - 't Hoen, M. Veen,
Van vinken naar vonken in interne kwaliteitszorg van onderwijs – het belang van een programmatische aanpak
  • Congres2020
  • Auteurs C. Sehlbach, D. H. J. M. Dolmans, J.R.D. Whittingham, R. E. Stalmeijer,
Keep busy or get centered? Lessen uit de COVID-19 periode.
  • Congres2020
  • Auteurs A Van 't Spijker, R.J. de Jongh,
Beroepskeuze: hoe maak jij dé keuze?
  • Congres2020
  • Auteurs M Groen, M.C.E. van Ruissen, S Sandkuyl, S. Kootstra,
Verpleegkundig redeneren voor medici, een plaatsbepaling van het verpleegkundige body of knowledge ten opzichte van het medisch domein. Een heilig huisje of platgetreden pad?
  • Congres2020
  • Auteurs D. Van den Hurk, G.J.M. Roodbol,
“Kijken door de bril van de patiënt”: het opleiden van empathische dokters met behulp van illustratieve video met simulatiepatiënt
  • Congres2020
  • Auteurs A.D. Pieterse, E.C. Hamoen, F. Luk, L.E.H. Bakker, M.E.J. Reinders, W. Zondag,
Uitwisselen van ervaringen tijdens het coschap huisartsgeneeskunde: onderwerpen en leeropbrengsten
  • Congres2020
  • Auteurs A. W. M. Kramer, C.W. Walinga, G.T.J.M. Essers, P.C. Barnhoorn,
De ‘caring’ identiteit: dokter worden voor de oudere patiënt
  • Congres2020
  • Auteurs A. Moll-Jongerius, A. W. M. Kramer, K. Langeveld, W.P. Achterberg,
Verder dan het medische model: anders denken over leren en onderwijzen in medisch onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs M. van Braak,
Docentcarrière voor jonge zorgprofessionals
  • Congres2020
  • Auteurs A.D. Diemers, E.S. Schaafsma, G.M. Drzazga, P. P. M. Bakker,
Interdisciplinaire minor Healthcare communication, management and organization: Perspectiefwissel stimulans voor toekomstbestendige zorg
  • Congres2020
  • Auteurs H Das, H Hess, M.H.J. van de Pol,
Infectieziektebestrijding in het geneeskundecurriculum: wat weten basisartsen en welk onderwijs krijgen ze?
  • Congres2020
  • Auteurs M Jambroes, M.C. Seeleman, M.L.A. de Hoog, N.M. van den Berg,
Feedback, feed-up en feed forward voor een medische staf
  • Congres2020
  • Auteurs L.L.F.G. Valke, P.J. Van Gurp,
Nieuwe Master Pathologie EMC
  • Congres2020
  • Auteurs C.J. Vissers, M.C. Clahsen-van Groningen, M.J. Kros, M.L.F. van Velthuysen, R Verdijk,
De “Nederlandse” arts-in-opleiding. Onze taal, normen en waarden expliciet gemaakt: Hoe passen we een volledig Engelstalige versie van ons Bachelor geneeskunde in in onze Nederlandse onderwijscultuur?
  • Congres2020
  • Auteurs A.M. van Trigt, G.M. Drzazga, R. Bakels, R.R. . Bakker,
De Digitafel als hulpmiddel voor medisch ethisch onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs E.L.M Maeckelberghe, R.W. van der Molen,
Hoe zien zorgprofessionals de toekomst van hun opleidingspraktijk?
  • Congres2020
  • Auteurs A.M. Landstra, J.J. Koksma, M.J.M. Verhees, R. F. J. M. Laan, R.E. Engbers,
Team-Based Learning (TBL): Elke fase telt?
  • Congres2020
  • Auteurs L. Roossien, R. de Vos, T.B.B. Boerboom,
Zijn er nog vragen? Aanpak Noordwest Academie in verbetering interactie in het discipline overstijgend onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs A.J. Prins, E. van Soelen, J.M.J. Bais, M.M. Bouma,
Gebruik van e-learningprogramma ter voorbereiding op belangrijke farmacotherapietoetsen; The more the better?
  • Congres2020
  • Auteurs F. van Rosse, J. Versmissen, L.S. Kalfsvel, P.H.M. van der Kuy, W.W. van den Broek,
Studie naar de kwaliteit van narratieve feedback door (bio)medische studenten door de bachelorjaren heen
  • Congres2020
  • Auteurs A. Scharstuhl, E. Tanck, M.M.J. Jacobs, P.J. Van Gurp, P.M. van Son,
Zie de mens: Ontwikkelen leerlijn “Patient-Centered care” in UMC Groningen
  • Congres2020
  • Auteurs E.S. Schaafsma, N.Th. van den Broek, P. Buist, R.L. Diercks,
De educatieve waarde van de overdracht
  • Congres2020
  • Auteurs J.H.A. ten Berge, P.L.P. Brand,
Effectiviteit Blended Learning en de rol van formatief toetsen
  • Congres2020
  • Auteurs E. Stronkhorst, L. Roossien,
Crossing Boundaries in Acute Care – Evaluatie coschap Spoedeisende Geneeskunde Radboudumc gericht op optimalisering van de transfer van curriculum naar beroepspraktijk
  • Congres2020
  • Auteurs A. Baten, C.J.A. van der Poort, M.E.B. Morsink,
Studentervaringen met responsiecolleges op afstand door COVID-19; een vergelijking met reguliere responsiecolleges.
  • Congres2020
  • Auteurs E. Tanck, M. Holla, M.W.J.L. Schmitz,
Eerste ervaringen met ‘gynaecologische tentoonstelling’ in master geneeskunde
  • Congres2020
  • Auteurs A.J.C.M. van Dongen, A.N.J.A. de Groot,
Stimuleren van reflection-in-action door gebruik te maken van materialisatie
  • Congres2020
  • Auteurs J. Fleer, MJ Smit, V. Van 't Hoogt,
Geen succes zonder stress? Analyse en adviezen ten aanzien van stressmanagement bij bachelorstudenten in het BMW/GNK-curriculum
  • Congres2020
  • Auteurs B.W.M. van Bon, D.G. Wansink,
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee