Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
Verbetert het gebruik van aansprakelijkheidsclaim-casuïstiek in klinisch redeneeronderwijs de diagnostische accuraatheid en acceptatie in de huisartsopleiding?
  • Congres2023
  • Auteurs C.G.M. van Sassen, L. . Zwaan, M.J. Bos, P.J.E. Bindels, S. Mamede, W.W. van den Broek,
Verpleegkundig redeneren voor medici, een plaatsbepaling van het verpleegkundige body of knowledge ten opzichte van het medisch domein. Een heilig huisje of platgetreden pad?
  • Congres2022
  • Auteurs D. Van den Hurk, G. Roodbol,
Omgaan met je supervisor; schoppen of koesteren? Kletspraat of werkbare feedback?
  • Congres2022
  • Auteurs A. Oudshoorn, H. Van Gent, I.S. Antonescu, L. Bulstra, W. van Blitterswijk,
Tijd om de balans op te maken: welke aspecten uit het online “noodcurriculum” willen docenten en studenten meenemen naar het post-COVID-tijdperk?
  • Congres2022
  • Auteurs C.J.L.H. Camps, M.E. van der Hulst, N. de Jong, P. de Brouwer, P. G. M. de Jong,
De Random Patient Generator
  • Congres2022
  • Auteurs R. Polak, T. de Raad,
Zinvol Ontwikkelen: Implementatie van verandering in zorg en onderwijs
  • Congres2022
  • Auteurs D. Frost, H.B. van der Veen,
Een fenomenologische benadering van onderzoek van medisch onderwijs
  • Congres2022
  • Auteurs C.B.T. Rietmeijer, M. Veen, S.P.C. Schaepkens,
Wat hebben patiënten nodig om hun rol binnen het onderwijs goed te kunnen uitvoeren?
  • Congres2022
  • Auteurs A. de la Croix, M. C. L. Eijkelboom, P. Gurp, R.R. de Jonge,
Dit moet je als basisarts kunnen, toch?
  • Congres2022
  • Auteurs A. van de Ven,
De Groene Dokter: jong geleerd, oud gedaan?
  • Congres2022
  • Auteurs E.M. van Bree, J.C. Mattijsen,
Hoe goed is jouw meerkeuzevraag? ToetsJeVraag! (online game)
  • Congres2022
  • Auteurs E.S. Bos, J. Veltman,
Team Based Learning onderwijs na COVID-19: Wat heeft gedwongen online TBL ons geleerd en hoe gebruiken we dat om het TBL-onderwijs te verbeteren? (NVMO werkgroep TBL).
  • Congres2022
  • Auteurs F. Huijbregts-Verheyden, J. de Vos, J. Mol, L. Roossien,
Opleiden voor de geneeskunde van de toekomst
  • Congres2022
  • Auteurs A.E. van Ede, I.J. van Wijk, M.A. Westerhof, M.J.T. Gerhardus,
Een netwerkperspectief op samen werken en leren: bundeling van inzichten uit gezondheidszorg en onderwijs
  • Congres2022
  • Auteurs D. Vermond, E. De Groot, W.A. de Jong,
Planetary Health in het geneeskunde curriculum als onderdeel van academische vorming
  • Congres2022
  • Auteurs F. Schuit, I.J. van Wijk, M. Diepeveen, P.N.D. Elders,
De Muur van Welwillendheid
  • Congres2022
  • Auteurs F. Scheele, L.C. Barak,
Abductief redeneren: Innovatie, creativiteit en logica in onderzoek naar medisch onderwijs
  • Congres2022
  • Auteurs E. De Groot, M. Veen,
“Zullen we un-muten?” Hoe technologie invloed heeft op participatie; een interactieve filosofische rondetafelsessie over technologie in medisch onderwijs
  • Congres2022
  • Auteurs M. . Huiskes, M. van Braak, M. Veen, S.P.C. Schaepkens,
Veilig studeren #formetoo Op naar een veilige leeromgeving voor coassistenten
  • Congres2022
  • Auteurs J. Mattijsen, J.A.M.L. Drenth, R.A. de Jong,
Online onderwijs met simulatiepatiënten: praktijkervaringen en best practices
  • Congres2022
  • Auteurs E. Rasenberg, K. Thys, S. Ampe, S. Nelissen, S.H. Makkenze-Mangold,
Systematische reflectie op het professioneel functioneren : een structureel onderdeel van de (bij- en na)scholing van medisch specialisten.
  • Congres2022
  • Auteurs E.J. van der Jagt, P.L.P. Brand,
Het leren in groepen met behulp van Design Thinking (DT) en Creative Problem Solving (CPS) technieken.
  • Congres2022
  • Auteurs E. Pragt, S. J. van Luijk,
Onderwijsdocumentaire CONTACT
  • Congres2022
  • Auteurs H.M.,. Vogels, J.A.H. Eekhof,
Van theorie naar onderwijs – Interprofessioneel opleiden op basis van principes van ‘Landscape of Practice’
  • Congres2022
  • Auteurs D. H. J. M. Dolmans, J. de Nooijer, R. E. Stalmeijer, S. van der Haar,
(semi) Post Corona-onderwijs; hoe zetten we onze extended-toolbox optimaal in?
  • Congres2022
  • Auteurs N.S. Cramer Bornemann, S. Van der Veen,
Techniek Discrimineert: De invloed van bias op technologische ontwikkelingen in de (bio)medische wereld
  • Congres2022
  • Auteurs A.F. Norbart, K. Alake, P.E.H. Hermsen, T. van Kempen,
Going digital! Audiodagboeken als digitale onderzoeksmethode
  • Congres2022
  • Auteurs D. Dolmans, M.H. Wijbenga, R.J. Duvivier, W.E. van der Goot,
Opleiden over grenzen: interventies voor het intraprofessioneel opleiden op de werkplek in de medische vervolgopleidingen
  • Congres2022
  • Auteurs A.A.E.M. van der Velden, E.H.A.J. Coolen, J.M.T. Draaisma, L. Teheux, W. Kuijer-Siebelink,
Community-based leren in het medisch onderwijs
  • Congres2022
  • Auteurs E. F. van Beeck, J.L. Suurmond, K.N. Lanting, M.C. Seeleman, M.J. Oudbier,
INTER-ACTIE: betekenisvolle peer feedback in interprofessioneel leren op de werkplek
  • Congres2022
  • Auteurs A.N. van Dijk, J. van Oppen, M.A. van Bokhoven,
Rubrics als feedbackinstrument voor ontwikkeling van docenten
  • Congres2022
  • Auteurs H. Mulder, J.M.E. van Bruggen, M.H.T. Ritman,
De inzet van Communities of Practice binnen docentprofessionalisering in de context van medisch onderwijs
  • Congres2022
  • Auteurs H. Roebertsen, K.R. Timmermans, S. .M. .E. van der Burgt, S. Schreurs,
De taal van cijfers: heldere boodschap?
  • Congres2022
  • Auteurs F. Koens, H. E. M. Daelmans, I. Enschedé, M. Govaerts, S. Verwer,
Studentenwelzijn onder druk: waar kan het beter?
  • Congres2022
  • Auteurs I. Verkuijl, M.V.E. Andriessen, N. . Voeten, R.A. de Jong,
Back to the future: Covid19-innovaties in docentprofessionalisering behouden voor de toekomst
  • Congres2022
  • Auteurs A.D. Diemers, A.I. Levert, J. den Bandt-Bloemzaad, K.R. Timmermans,
Let’s get serious: enerverend en effectief onderwijs met serious games
  • Congres2022
  • Auteurs F. Faber, L. van Peppen, M. E. W. Dankbaar, V. Erasmus,
Professioneel gedrag in de masterfase; een geïntegreerde aanpak als kracht! welke gevolgen heeft dat voor de beoordeling?
  • Congres2022
  • Auteurs E.M. Walter, R.M. Krol,
Waardevolle reflectie stimuleren 3.0: hoe doe je dat?
  • Congres2022
  • Auteurs M. . Huiskes, M. van Braak, M. Veen,
Ontwerprichtlijnen voor de toetsing van interprofessionele competenties: een consensus studie.
  • Congres2022
  • Auteurs A. Moser, D.M.A. Sluijsmans, H.W.H. Smeets, J.J.G. Van Merriënboer,
Doen mijn studenten mee of niet? Een Video-Stimulated Recall studie naar het gedrag van medisch studenten tijdens kleinschalig activerend onderwijs
  • Congres2022
  • Auteurs A. de la Croix, J.W. Grijpma, M. Meeter, M.C. Mak-Van der Vossen, R.A. Kusurkar,
Aanbevelingen voor het optimaliseren van docentmotivatie in verschillende zorgcontexten
  • Congres2022
  • Auteurs A.M. Landstra, G. Bouwmans, J.J. Koksma, M.J.M. Verhees, R. F. J. M. Laan, R.E. Engbers,
Een realist review naar portfoliogebruik ter ondersteuning van zelfregulerend leren tijdens onderwijs op de klinische werkplek: Wat werkt, voor wie en in welke context?
  • Congres2022
  • Auteurs A. Timmerman, B. P. A. Thoonen, J.W.M. Muris, N.D. . Scherpbier- de Haan, R. van der Gulden, S. Heeneman,
Zitten we op één lijn? Een fenomenografische studie naar de opvattingen over praktijkleren van betrokkenen bij de verpleegkundeopleiding
  • Congres2022
  • Auteurs H. E. M. Daelmans, M. Stoffels, R.A. Kusurkar, S. .M. .E. van der Burgt, S.M. Peerdeman, T. Stenfors,
Te selectief of niet? Een multi-institutionele studie naar het effect van selectie op de diversiteit van studentencohorten van medische opleidingen
  • Congres2022
  • Auteurs A. Wouters, A.M. Woltman, A.S. Koster, J.H. Ravesloot, K.M. Stegers-Jager, M. Groenier, R.A. van Gestel, S. Fikrat-Wevers, W.W. van den Broek,
Initiatie van praktijkdeelname tijdens internationale stages fysiotherapie: een audiodagboek studie
  • Congres2022
  • Auteurs E. W. Driessen, M.H. Wijbenga, P. W. Teunissen, R.J. Duvivier, S.P.J. Ramaekers,
Selectie voor medische studies heeft geleid tot verminderde diversiteit onder studenten en grotere kansenongelijkheid, maar loting biedt geen oplossing
  • Congres2022
  • Auteurs A. Wouters, A.S. Koster, E.U. Akwiwu, G. Croiset, J.H. Ravesloot, J.W.R. Twisk, L.M.A. Mulder, R.A. Kusurkar,
Klinisch redeneren door apothekers: wat houdt het in en hoe doen apothekers dat?
  • Congres2022
  • Auteurs E.S. Koster, J.F. Mertens, M.L. Bouvy, T. Van Gelder, V.H.M. Deneer,
AIOS motiveren voor het leveren van complexe ouderenzorg
  • Congres2022
  • Auteurs J. DE Lepeleire, J.W.M. Muris, K.W.J. Koetsenruijter-Brulot, P. W. Teunissen, W. Veldhuijzen,
Simpele vragen met grote impact? De effecten van oplossingsgerichte en probleemgerichte coachingvragen op affect, cognitie en gedrag van AIOS bij werk-gerelateerde stress
  • Congres2022
  • Auteurs A.E.M. van Vianen, A.P.J. de Pagter, B. Beersma, J. Koen, L. Solms, M. de Hoog, T. Theeboom,
Introductie van patiënt perspectief in de bachelor GNK fase middels het ‘zwangerschapsproject’: van extra-curriculair innovatie naar implementatie?
  • Congres2022
  • Auteurs J.V.D. van Dillen, Y.O. Oosterlaan,

Abstract pagination

Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee