Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen te zoeken van abstracts die vanaf 2020 zijn gepubliceerd.

De abstracts van 2016 t/m 2019 kunnen via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
927 abstracts
Arts Klinisch Onderwijs (AKO): een nieuwe mogelijkheid in de profilering voor arts-assistenten.
  • Congres2023
  • Auteurs J.H. Schieving, T.M.T. Noijons,
Toren van Babel; een fabel? Nee, viable! Interprofessionele Workshop Moreel Beraad in Maastricht
  • Congres2023
  • Auteurs J. Beuken, S.M.M. Besseling,
Kan selectie ook een leerervaring zijn? Een fenomenologische studie naar het leren van sollicitanten door een e-assessment in de selectieprocedure voor de medische vervolgopleiding
  • Congres2023
  • Auteurs A.A.E.M. van der Velden, E.H.A.J. Coolen, J.M.T. Draaisma, L. Teheux, L.H. Tiehuis, M.A.A.P. Willemsen, W. Kuijer-Siebelink,
Verhalenbibliotheek van medicijngebruik
  • Congres2023
  • Auteurs A.F.M. Gerrits, C. van Hout, R. Pandit, R.R. de Jonge,
Optimalisatie van werkvloerleren: van impliciet naar expliciet, onderschat de supervisie niet!
  • Congres2023
  • Auteurs V.J. Langenhorst,
Met interactieve vlogs de dokter volgen
  • Congres2023
  • Auteurs S. van der Velde, T.M. . Feenstra,
Hoe leren toekomstig artsen op de werkplek over gezondheidsbevordering? Een design-based onderzoek.
  • Congres2023
  • Auteurs A.M. Landstra, M.H.J. van de Pol, M.J.M. Verhees, R. Engbers, R. F. J. M. Laan, W. Kuijer-Siebelink,
De virtuele families de Groot, El Kodad en Stoffels bereiden de studenten voor op de dagelijkse praktijk.
  • Congres2023
  • Auteurs C.J.M. Hensens, E. Bulte,
Hoe kom je van een toetsconcept tot daadwerkelijke verandering in de onderwijspraktijk? Scholingen ter ondersteuning van de invoering van Programmatisch toetsen in de masteropleiding Geneeskunde VU
  • Congres2023
  • Auteurs A. Kleinveld, I.E. Enschede, J. Jeltes, J. Patiwael, S. van Raaij, S. Verwer,
Leren van patiëntervaringen met ‘De dokter in bed’: een podcast als onderwijsinnovatie.
  • Congres2023
  • Auteurs B. . Post, K.J.A. van Dijsseldonk, M. van Helvoort,
De bemiddelingspraktijk voor geschillen in de medische vervolgopleiding
  • Congres2023
  • Auteurs H.M. Staal, J.A. Godschalx-Dekker, W. N. K. A. van Mook,
De interprofessionele leerafdeling op maat: een praktijkvoorbeeld
  • Congres2023
  • Auteurs A.M. . Veldhorst, M.J.J. Ermers,
Effect van longitudinaal interprofessioneel farmacotherapie onderwijs op de competentieontwikkeling van masterstudenten Geneeskunde en Farmacie
  • Congres2023
  • Auteurs A.F. Norbart, C.W. Walinga, E.S. Koster, J.F. Mertens-Stutterheim, M.H.M. . Hessel, M.L. Bouvy, T. Van Gelder, V.H.M. Deneer,
Duiden van disfunctioneren bij aios huisartsgeneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs C.A.M. Sijbom, J.A. Godschalx-Dekker, W. N. K. A. van Mook,
Van het eiland af! Intraprofessioneel leren samenwerken in de zorg voor acuut zieke kinderen.
  • Congres2023
  • Auteurs A.A.C. van Tuijl, A.A.E.M. van der Velden, B. P. A. Thoonen, E.H.A.J. Coolen, N.D. . Scherpbier- de Haan, R.M. van Schie,
Het aanleren van reflectieve vaardigheden: Ontwikkeling van reflectie-onderwijs voor en door studenten.
  • Congres2023
  • Auteurs A.E. van Ede, I. Moeskops, P.J.M. van Gurp, R. Claessen,
The impact of 3-D technology on Cognitive Load, Mental Effort, and Learning in validated psychophysiological paradigms – a systematic review
  • Congres2023
  • Auteurs B.P. Hierck, D. Salvatori, R.A. Khan,
Crossing Borders; een interprofessionele lesmodule ter voorbereiding voor studenten met ambities rondom internationale studieactiviteiten of buitenlandstages in de gezondheidszorg.
  • Congres2023
  • Auteurs A. Moser, S. Pieters,
De toekomst van online onderwijs: Identificeren van de ‘best online practices’ van 2 jaar onderwijs tijdens de Covid-pandemie
  • Congres2023
  • Auteurs C.P. Tensen, H.J. Bootsma, J. van der Zee, K. Schepers,
Sum-up: ondersteuning bij interpretatie van narratieve feedback in e-portfolio’s
  • Congres2023
  • Auteurs J.M.W. Moonen - van Loon, M. J. B. Govaerts, M. van Lierop, P. van Rosmalen,
Passende zorg in de verloskunde: ontwikkeling en evaluatie van Blended Practice Communities ter bevordering van EBM-competenties van verloskundigen
  • Congres2023
  • Auteurs E. Cellissen, M. Hendrix,
Studentpercepties van de effectiviteit van het e-portfolio in de masteropleiding tandheelkunde van ACTA
  • Congres2023
  • Auteurs G.W.G. Spaai, I. Aartman, M.J. Oudbier, M.M.T.R. Roks,
Identificeren en prioriteren van onderwerpen uit een aansprakelijkheidsclaim-database voor klinisch redeneren onderwijs tijdens de huisartsopleiding
  • Congres2023
  • Auteurs C.G.M. van Sassen, L. . Zwaan, P.J. van der Berg, P.J.E. Bindels, S. Mamede, W.W. van den Broek,
Hebben aios huisartsgeneeskunde uit minderheidsgroepen meer risico om als onderpresterend beoordeeld te worden dan hun collega’s uit de meerderheidsgoep? Retrospectief kwantitatief cohort onderzoek
  • Congres2023
  • Auteurs & M. E. T. C. van den Muijsenbergh, J. Bont, M. Nasori, M.R.M. Visser, N. van Dijk, N.M. van Moppes, R.P. Akkermans, S. Willems,
De relatie tussen interprofessionele identiteit en interprofessionele groepsprestatie
  • Congres2023
  • Auteurs J. J. Reinders, W.P. Krijnen,
Effecten van (de)motiverende supervisiestijlen op psychologische basisbehoeften en intrinsieke motivatie van arts-assistenten – een experimentele scenariostudie
  • Congres2023
  • Auteurs A. D. C. Jaarsma, C.J. Albers, N.W. van Yperen, R.J. Duvivier, W.E. van der Goot,
Hoe leer-gerichte opvattingen gerelateerd zijn aan het bewustzijn van een onderwijskundige identiteit en missie: een exploratief onderzoek onder medische docenten
  • Congres2023
  • Auteurs A. W. M. Kramer, I. van der Hoeven, M.W. Ottenhoff-de Jonge, R.M. van der Rijst, Y. Steinert,
Aanpassen aan de nieuwe rol van arts-assistent, arts-assistenten over hun eigen strategieën en die van andere zorgprofessionals met Organizational Socialization als analytische lens
  • Congres2023
  • Auteurs A. D. C. Jaarsma, G. Galema, J. Brouwer, J.K.G. Wietasch, R.J. Duvivier, T. Bouwkamp-Timmer,
“I don’t want to be in the centre at all” – perspectives of patients and healthcare professionals regarding patient feedback
  • Congres2023
  • Auteurs C. Sehlbach, F. Smeenk, M. Bosveld, M. Nijhuis, S. Romme,
Het beoordelen van interprofessionele competenties in het hoger onderwijs: bewijzen en bedreigingen voor validiteit.
  • Congres2023
  • Auteurs A. Moser, D.M.A. Sluijsmans, H.W.H. Smeets, J.J.G. Van Merriënboer, L.E.C. Delnoij,
Wat kunnen we leren van het aanpassingsvermogen en intraprofessioneel (leren) samenwerken van A(n)ios tijdens de Covid-19 pandemie?
  • Congres2023
  • Auteurs C. R. M. G. Fluit, C.L. Bus, J. de Graaf, M. .H. .H. . Bolk, M. .M. . Van den Hurk, N. Looman, N.D. . Scherpbier- de Haan, R. van der Gulden, W. Kuijer-Siebelink,
Uitdaging of bedreiging? The impact van de COVID-19 pandemie op de loopbaanontwikkeling van geneeskundestudenten bekeken vanuit de Transactionele Stress Theorie
  • Congres2023
  • Auteurs A.E.M. van Vianen, A.H. Fris, A.P.J. de Pagter, E.A.J. van Hooft, M. de Hoog,
Contextuele en persoonlijke factoren die Continue Professionele Ontwikkeling beïnvloeden tijdens een verpleegkundige loopbaan: een scoping review
  • Congres2023
  • Auteurs J. Cramer-Kruit, J. Dikken, K. . Molendijk- van Nieuwenhuyzen, L.J. Hakvoort, M. . Schuurmans, M. F. van der Schaaf,
Inzicht in het onderliggende proces van voortijdige uitval bij AIOS: een kwalitatief onderzoek
  • Congres2023
  • Auteurs A.J. de Vries, J. Pols, J.J.A.M. van Raaij, Y. ten Hoeve,
Zelf-regulerend leren in de klinische praktijk: de schakel tussen leerklimaat en leeropbrengsten? Een Structural Equation Modelling analyse.
  • Congres2023
  • Auteurs A.B.H. de Bruin, A.S. Koster, H. E. M. Daelmans, M. Stoffels, R.A. Kusurkar, S. .M. .E. van der Burgt, S.M. Peerdeman,
Interprofessionele samenwerking in een reanimatieteam: een kwalitatieve studie naar potentiële stressoren en de gevolgen hiervan voor het team
  • Congres2023
  • Auteurs A. de la Croix, F.S. Dijkstra, H. van Schuppen, M. Meeter, P.G. Renden,
Professionele identiteitsontwikkeling van AIOS chirurgie: sleutelervaringen tijdens de oplei-ding
  • Congres2023
  • Auteurs J. Bransen, K.D. Könings, L.P.S. Stassen, M. Mak – Van der Vossen, M. Poeze, W. N. K. A. van Mook,
De invloed van self-efficacy en voorbereidingswijze op het verwachte en reële eindresultaat op een OSCE: een survey studie
  • Congres2023
  • Auteurs C.V. Verslype, D.B. Berardis, K.T. Thys, M.B. Borremans, S.V. Verhaegen,
De eerste stap in het verbeteren van interprofessioneel teamleiderschap binnen de zorg voor kwetsbare ouderen
  • Congres2023
  • Auteurs L.M.H. Merx,
Hoe denken patiënten over de betrokkenheid va artsen in opleiding binnen hun zorgtraject: een systematische literatuurstudie
  • Congres2023
  • Auteurs H.W. Wisse, M. Nasori, M.R.M. Visser, N. van Dijk,
Samen leren met behulp van zorgdata in de eerstelijnszorg: een realist review
  • Congres2023
  • Auteurs D. van der Winden, E. De Groot, J. Bont, M.M. Mak-van der Vossen,
Wat zijn eigenschappen van een vaardige communicator in de spreekkamer: een nominal group technique studie binnen de huisartsgeneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs A.A. .T. Timmerman, E.J.W. .G. Giroldi, G.D.E.M.W. van der Weijden, M.J.H. .V. Verheijden, M.W.J. .L. Luijkx, V.P.M. .V.D.E. van den Eertwegh,
De hobbelige weg van dokter naar Doctor: een kwalitatieve studie naar ontwikkeling van motivatie van Nederlandse medische promovendi voor het behalen van een PhD
  • Congres2023
  • Auteurs A. J. de Beaufort, B.W.C. Ommering, C.R. den Bakker, F. W. Dekker, J. Bustraan,
De invloed van de context op ervaren agency van AIOS en zorgprofessionals om aan een interprofessionele feedbackdialoog deel te nemen
  • Congres2023
  • Auteurs M. Eurelings, M. F. van der Schaaf, M. Lesterhuis, R.G. Hoff,
To PhD or not to PhD? Een landelijk studie naar de motivaties van medische promovendi in Nederland
  • Congres2023
  • Auteurs A. J. de Beaufort, B.W.C. Ommering, C.R. den Bakker, J. Bustraan,
Het belang van de groep voor het opleiden van huisartsen over de grenzen heen: een studie naar leermechanismen tussen werkplekleren en onderwijsinstituut.
  • Congres2023
  • Auteurs A. W. M. Kramer, I. Meljes, I.A. Slootweg, M.E.D. v.d. Bogaard, V. Nierkens,
Interprofessional education for health professionals. A BEME realist review of what works, why, for whom and in what circumstances in undergraduate education.
  • Congres2023
  • Auteurs D. Krystallidou, F. Mertens, L. Fluit, M. . Kersbergen, M. Versluis, N.D. . Scherpbier- de Haan, P. Pype, S. . Oosterbaan-Lodder, W. Kuijer-Siebelink,
Een internationale vergelijking van medische PhD trajecten: appels met peren?
  • Congres2023
  • Auteurs A. J. de Beaufort, C.R. den Bakker, J. Bustraan, M. Wijnen-Meijer,
Rotatie werkt niet voor iedereen!
  • Congres2023
  • Auteurs A.E.D. Dollé, B.P. Hierck, B.S. van Leeuwen, D. Salvatori, J.C.M. Vernooij,
Het effect van verplichte onderzoeksstages op motivatie voor onderzoek in medische studenten – een prospectieve cohort studie
  • Congres2023
  • Auteurs A. J. de Beaufort, B.W.C. Ommering, C.R. den Bakker,
Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026