Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
Loading...
Virtual Reality in (bio-) medisch onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs A.J. Eppinga, D. van der Ham, D.C.M. . Onvlee, D.P. Zwart, F. Slond, J. van Gogh, J.A. . van Knegsel, K.J. Kwant, L.O. van der Plank, M.B. Berk,
Biomedische actoren van de toekomst – Ontwikkeling van multiprofessioneel high fidelity simulatieonderwijs voor studenten in de zorg: van leernoodzaakanalyse tot pilootfase.
  • Congres2023
  • Auteurs A.M. Mestdagh, K.C.R. Celis Ruiz, M.R. Rayyan,
Toekomstbestendige curricula voor biomedische actoren door sterkere inbedding van onderwijs rond technologie in de zorg
  • Congres2023
  • Auteurs H.S. Strauven, K.A.A.T.J.E. Boury, M.W. Woering,
Patiëntfeedback – hoe vormen geneeskunde studenten een oordeel over de geloofwaardigheid van patiënten als feedbackgevers?
  • Congres2023
  • Auteurs J. Frenkel, M. C. L. Eijkelboom, M. F. van der Schaaf, R. A. M. de Kleijn, W. J. M. van Diemen,
Training voor het ontwikkelen van multidisciplinaire, doelmatige richtlijnen: een behoefteanalyse
  • Congres2023
  • Auteurs A.T.G. Paulus, C.A. de Mortier, D. Dreesens, D. Verstegen, H.J.M. Majoie, S.M.A.A. Evers,
Samen leren, samen werken: hoe docent onderzoekers, lecture practitioners, verpleegkundigen, paramedici en studenten samen onderzoek doen in Zorg Innovatie Centra in Máxima MC.
  • Congres2023
  • Auteurs L.J. Hakvoort, M. Nieboer,
Coachende specialist of specialistische coach? Een vignettenstudie naar coachvoorkeuren van studenten geneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs A.E.M. van Vianen, A.H. Fris, A.P.J. de Pagter, E.A.J. van Hooft, M. de Hoog,
Formatief toetsen om studentenparticipatie en eigenaarschap te stimuleren in een ‘flipped classroom’ opzet
  • Congres2023
  • Auteurs I.A.C. Arnoldussen, M. Vorstenbosch,
Het belang van onderwijs over palliatieve zorg in de bacheloropleiding geneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs A.A. Meiboom-Noël, C. Rhodius, J. Hilhorst,
De Westerveld Interprofessionele Feedback Interventie voor Geneeskunde- en Verpleegkundestudenten
  • Congres2023
  • Auteurs C.J.M. Tielemans, M. F. van der Schaaf, M. Schultz, R. A. M. de Kleijn,
Verpleegkundigen, arts-assistenten en artsen leren samen over onderwijs. Een interprofessionele aanpak in de Teach the teacher didactiek.
  • Congres2023
  • Auteurs C.A.M. Buis, D.E. van der Veen, L.A. . Berghuis, M.M. Bouma,
Biomedische actoren van de toekomst – Kerncompetenties van zorgprofessionals: onderzoek en terugkoppeling naar zorgopleidingen
  • Congres2023
  • Auteurs G.V. Vanderlinden, H.G. Geuens, K.T. Thys, S.U. Uyttendaele,
Mind the Gap: Medisch technische vaardigheid bij artsen in opleiding tot specialist Huisartsgeneeskunde vereist bruggen bouwen!
  • Congres2023
  • Auteurs H.G.A. Jochemsen - van der Leeuw, M. van der Schouw, M.C. Mak-Van der Vossen,
Ervaringen bij herziening van de bachelor Medische Informatiekunde
  • Congres2023
  • Auteurs A.M.T. Vink, J.G. Meinema, R.C. Jongkind, T.H.F. Broens,
Samen opleiden van verpleegkundig specialisten met sub-EPA’s
  • Congres2023
  • Auteurs C.P.M. de Brouwer, L.M. Pek, R. Janssen,
Minor ToXiC. Een verbredende multidisciplinaire adaptieve minor.
  • Congres2023
  • Auteurs B. Koch, C. Bethlehem, D. Dorst, F. Rosse, I.H. van der Sijs, J. Versmissen, L.E.J. Peeters, N. Martens-Akrawi, T. Smeets,
Het gebruik en de perceptie van effectiviteit van leerstrategieën – een pilot studie bij eerstejaars klinische technologie studenten
  • Congres2023
  • Auteurs J. Disser, P. Steendijk,
Vernieuwde Bachelor curriculum | Tandheelkunde Nijmegen
  • Congres2023
  • Auteurs E. Hissink, W.A. Fokkinga, W.J.M. van der Sanden,
De invloed van de toetsleeromgeving op de zelfregulatie van de student
  • Congres2023
  • Auteurs C. P. M. van der Vleuten, G.J. Bok, L. Baartman, M. F. van der Schaaf,
Dr. Vigilance; Een docentenhandleiding en trainingsvideo’s voor het trainen van medische studenten om in de zorg goed om te gaan met geneesmiddelenbijwerkingen
  • Congres2023
  • Auteurs J. Tichelaar, M.A. van Agtmael, M.C. Richir, M.O. Reumerman,
Richting een naadloze puzzel – Hoe maak je een wendbaar curriculum uit losse elementen waarin toch opbouw in diepgang kan plaatsvinden?
  • Congres2023
  • Auteurs A.B. van der Waart, E.N. Blaney Davidson, L.D. Houtman,
Persoonsgerichte coaching – Constructive alignment van de coachlijn en coachee in de master Biomedical Sciences
  • Congres2023
  • Auteurs A.B. van der Waart, E.N. Blaney Davidson, L.D. Houtman,
De Escaperoom als werkvorm voor Samenwerkend leren in de Coschappen, aan de hand van een authentiek multiprobleem gezin.
  • Congres2023
  • Auteurs F.A.A. Bron-Vernooy, J.Z. Muyselaar-Jellema, M.C.A. Spigt,
Clinical Challenge: Het inzetten van een educational app voor het aanleren van een klinische vaardigheid 
  • Congres2023
  • Auteurs J. Damen, K. Hoek, M. Wermeskerken,
Ontwikkeling, implementatie en evaluatie van een blended leerlijn Intervisie voor masterstudenten
  • Congres2023
  • Auteurs N.J.J.M. Mastenbroek, R. IJntema,
Samen. Beter. UMCG? Naar een inclusievere leeromgeving; Hoe de activiteiten van het UMCG Committee for Language and Culture in een stroomversnelling kwamen.
  • Congres2023
  • Auteurs A.M. van Trigt, G.M. Drzazga, R. Bakels, R.R. . Bakker,
Biomedische actoren van de toekomst: Future proof communicatieonderwijs met opleidingspecifieke online modules?
  • Congres2023
  • Auteurs A. de Groef, L. Cools, S. Marynissen,
The SEED tool – facilitating student-supervisor communication during internships
  • Congres2023
  • Auteurs A.E. Keijzer, I.T. van Miltenburg, L.M.L. Postmes, R. A. M. de Kleijn, T. Moran Luengo,
Study Smart – Principes om studenten te ondersteunen effectiever te leren
  • Congres2023
  • Auteurs A.B.H. de Bruin, F. Biwer, M.G.A. oude Egbrink, W. Wiradhany,
Academische vorming in het master geneeskunde programma: het schrijven van een onderzoeksprotocol
  • Congres2023
  • Auteurs A.J.H.M. Houben, G.M. Rommers,
Biomedische actoren van de toekomst – Projecten gericht op het futureproof maken van zorgopleidingen: van situatie-analyse naar visie en impact op curricula
  • Congres2023
  • Auteurs C.V.G. van Geet, G.V. Vanderlinden, V.H. Hulpiau,
Implementatie van patiëntfeedback tijdens coschappen geneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs J.K.G. Wietasch, M. H. Erich, M.J. van der Laan, R. Zuidema, Y.F. Ananias,
Internationalisering in het bachelor UvA-geneeskunde curriculum van Amsterdam UMC: een systematische inventarisatie
  • Congres2023
  • Auteurs A.H.A. ten Asbroek, E.J.A.J. Beune, H. Lont, J. Suurmond, J.A.M. Bramer, J.H. Ravesloot, M. van Vugt, S.M. Peerdeman,
Different learning environments, different autonomous motivation: An investigation of three bachelor’s programmes
  • Congres2023
  • Auteurs D.D. Dolmans, H.S. Savelberg, L.A. Abidi, L.K. Koehler, Y.Z. Zhu,
E-CLINIC, DE ONLINE VIRTUELE DIERENARTSEN PRAKTIJK. Leidt meer oefening met klinisch redeneren tot meer zelfvertrouwen bij de student Diergeneeskunde?
  • Congres2023
  • Auteurs A. Spruijt, B. Swildens, C.M. Westermann, E. Mulders, L.E. Vermunt, R. Hollebooom,
Debriefing om de vorming van illness scripts te bevorderen bij studenten verpleegkunde; leren van onze patiënten. Een design-based onderzoek.
  • Congres2023
  • Auteurs C.J. Vreugdenhil, E. J. F. M. Custers, J.T.P. Dobber, R.A. Kusurkar,
De eProfessional
  • Congres2023
  • Auteurs P. Eijgenraam,
‘Half Minor Global Health Cuba’: Samenwerking tussen medische faculteiten van de Global South en de Global North
  • Congres2023
  • Auteurs K. Langeveld,
Kwalificatie klinisch onderwijs (KKO) als alternatief voor Basiskwalificatie Onderwijs (BKO) in de medische context
  • Congres2023
  • Auteurs E. Booij, G. Jonker, M. F. van der Schaaf, M. Lesterhuis, M.P. Hennus, R.G. Hoff,
Effect van simulatietraining op flexibele bronchoscopie vaardigheden van Nederlandse longartsen in opleiding
  • Congres2023
  • Auteurs E.C.F. van der Gerretsen, E.H.F.M. van der Heijden, F.W.J.M. Smeenk, J.T. Annema, L. Crombag, M. Groenier, W. N. K. A. van Mook,
Perceptions on teaching evidence-based practice and the level of its implementation in Indonesian dental schools
  • Congres2023
  • Auteurs D.R. Firman, F. W. Dekker,
Patientparticipatie in het masterfase onderwijs: de ervaringsdeskundige aan het woord over de impact van ziekte
  • Congres2023
  • Auteurs J. van der Weide, L.A. . Berghuis, M.M. Bouma,
Virtuele Crime Scenes: De toekomst voor educatie in Forensisch Onderzoek
  • Congres2023
  • Auteurs A.A. Agten, B.B. Bekaert, S.G. Graindor, S.V. Vangoidtsenhoven,
Real-time feedback op handvaardigheid door wearables bij het aanleren van flexibele bronchoscopie in een simulatiesetting: zit hier toekomst in?
  • Congres2023
  • Auteurs E.C.F. van der Gerretsen, F.W.J.M. Smeenk, J. Roggenbuck, M. Groenier, M. Pertenbreiter, M. Schmettow, R.W. Chan,
Introductie van het oefenen van gespreksvaardigheden tijdens gebruik van een Elektronisch Patiënten Dossier bij consultvoeringsonderwijs in de master geneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs E.E.P. Plouvier, I.B. Akdogan-Bicer, J.D. Damen,
Implementatie van een interprofessionele academische transmurale leerwerkplaats in de ouderenzorg voor studenten in Amsterdam Zuidoost
  • Congres2023
  • Auteurs C.H.M. Latour, E. Roemer, M. van Rijn, R. Helleman, S. Nissink,
De kwaliteit van geriatrische beleidsplannen van verpleegkunde- en geneeskundestudenten in interprofessionele en uniprofessionele educatie: een vergelijkende studie
  • Congres2023
  • Auteurs C.J. Teuwen, H. E. M. Daelmans, J.C.F. Scheffer, R.A. Kusurkar, S. Sekmen-Algin, S.M. Peerdeman, W.H. Schreurs,
Binnenstebuiten: aan de start van de opleiding geneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs E.M. van Zandwijk, J. van Horssen, M.E. van Strien,
Patiëntgerichtheid in het bachelor curriculum: 3 complementaire strategieën
  • Congres2023
  • Auteurs H.K. Kindermans, K.G. Geunes, L.P. Popleu, Q.S. Swennen, S.L. Leunen, W.P. Pinxten,
Podcasts met een bijsluiter – de ontwikkeling van podcasts over farmacologie
  • Congres2023
  • Auteurs F. Rosse, N. Martens-Akrawi,
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee