Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
Waardevolle reflectie stimuleren: hoe en met welk effect?
  • Congres2020
  • Auteurs M. . Huiskes, M. van Braak, M. Veen,
Hoe kunnen we een professionele cultuur binnen onze gezondheidszorgopleiding stimuleren?
  • Congres2020
  • Auteurs G. Tsakitzids, I. Wyns, K. Reefman, M.C. Mak-Van der Vossen, S. Spee,
NVMO commissie Professionaliteit: dromen van een curriculum Professionaliteit en dat ook waarmaken!
  • Congres2020
  • Auteurs I. Rupp, M.C. Mak-Van der Vossen, M.S. Visser, N.J.J.M. Mastenbroek, P. van Gurp, P.C. Barnhoorn, R. L. Hulsman, S. Pronk, U.H.M. Klumpers, W. N. K. A. van Mook,
Hoe verbind je verschillende leerdoelen in jouw onderwijs met elkaar? De rode draad casus.
  • Congres2020
  • Auteurs E. Tanck, M. Holla, M.W.J.L. Schmitz,
Dit moet je als basisarts kunnen, toch?
  • Congres2020
  • Auteurs A. van de Ven,
Van Heilig huisje tot Huis op zand: IPE van tekenbord tot implementatie.
  • Congres2020
  • Auteurs A. Peters, J. Tichelaar, M.O. Reumerman, R. Sultan,
Het doel van de spreekkamer is niet alleen het beter maken van de patiënt, maar ook de aios een goede supervisor maken
  • Congres2020
  • Auteurs F.J. Ummels,
Heilig huisje: loting vs decentrale selectie
  • Congres2020
  • Auteurs A. van Dulmen, E. de Haan, E.G.M. van Geffen, M. van Leeuwen,
“Elkaar aanspreken op”, feedback geven en ontvangen: makkelijker gezegd dan gedaan!
  • Congres2020
  • Auteurs B. Doorn, J.M. Sieben, M. M. Verheggen, M.I. Kruithof, N. van den Akker,
Verbetering van de onderwijskwaliteit: In hoeverre is de student aan zet?
  • Congres2020
  • Auteurs M Kalee, M.A. Rolvers, R.S. Jansen,
Niet alles is meetbaar, maar wanhoop niet! Training in professioneel subjectief beoordelen
  • Congres2020
  • Auteurs L.A. De Jonge - 't Hoen, M. Veen,
Van vinken naar vonken in interne kwaliteitszorg van onderwijs – het belang van een programmatische aanpak
  • Congres2020
  • Auteurs C. Sehlbach, D. H. J. M. Dolmans, J.R.D. Whittingham, R. E. Stalmeijer,
Keep busy or get centered? Lessen uit de COVID-19 periode.
  • Congres2020
  • Auteurs A Van 't Spijker, R.J. de Jongh,
Beroepskeuze: hoe maak jij dé keuze?
  • Congres2020
  • Auteurs M Groen, M.C.E. van Ruissen, S Sandkuyl, S. Kootstra,
Verpleegkundig redeneren voor medici, een plaatsbepaling van het verpleegkundige body of knowledge ten opzichte van het medisch domein. Een heilig huisje of platgetreden pad?
  • Congres2020
  • Auteurs D. Van den Hurk, G.J.M. Roodbol,
Interprofessioneel onderwijs over de laatste levensfase
  • Congres2020
  • Auteurs R.J. Visser,
Door hoeveel hoepels moet een aankomend basisarts springen voor een baan die bij ze past?
  • Congres2020
  • Auteurs J.M.C. Santegoets, M. Otter,
Welke rol kan docentprofessionalisering spelen bij het ondersteunen van (loopbaan)ontwikkeling van medisch docenten?
  • Congres2020
  • Auteurs A.D. Diemers, A.I. Levert, E.E. van Dijk, K.R. Timmermans,
Niet balen van falen: herkennen en bespreken van onvoldoende professionele groei
  • Congres2020
  • Auteurs C.J. Vreugdenhil, J. J. S. van de Kreeke, M.C. Mak-Van der Vossen, W. N. K. A. van Mook,
Intersectionaliteit: Hoe dan?
  • Congres2020
  • Auteurs H. Leyerzapf, J.L. Suurmond, K. Lanting, M.E. Muntinga, P. Verdonk,
Professioneel gedrag in de masterfase; een geïntegreerde aanpak als kracht! Of toch niet?
  • Congres2020
  • Auteurs E.M. Walter,
De arts als gezondheidsbevorderaar: Hoe zo? En, hoe dan?
  • Congres2020
  • Auteurs C.E. Serlie, K. Langeveld, M. Houtlosser, V. Nierkens,
Raamplan 2020: Coassistentschappen in een breder perspectief
  • Congres2020
  • Auteurs M Hacfoort, M.H.J. van de Pol, R. Laan,
Grenzen overgaan is nog niet zo gemakkelijk!
  • Congres2020
  • Auteurs A. Visser, E.W.J. Joosten, H. Calsbeek, P.J. Van Gurp,
Live online communicatiepractica met acteurs: een haalbare uitdaging.
  • Congres2020
  • Auteurs D. Roosdorp, F.I. Ormel, J. J. S. van de Kreeke,
12 tips voor patiëntenparticipatie in medisch onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs A. de la Croix, M. C. L. Eijkelboom, P. van Gurp, R.R. de Jonge,
Promoveren om te specialiseren. Mag je ook ergens anders in excelleren?
  • Congres2020
  • Auteurs J.C. Mattijsen, S. van Goor,
Online bijeenkomsten mindfulness voor coassistenten
  • Congres2020
  • Auteurs A. Wenisch, J. J. S. van de Kreeke, V.J. Selleger,
Beter is de vijand van goed: een workshop voor perfectionisten.
  • Congres2020
  • Auteurs D. Roosdorp, J. Jeltes, J.J.S. v.d. Kreeke, M.V. . Matulewicz, V.J. Selleger,
De planeet als patiënt.
  • Congres2020
  • Auteurs A. Nusselder, J. Mattijsen, L. Warmerdam,
De rol van succeservaringen in het stimuleren van intrinsieke motivatie voor en self-efficacy gevoelens over onderzoek bij bachelorstudenten Geneeskunde
  • Congres2020
  • Auteurs B.W.C. Ommering, F. W. Dekker, F.M. van Blankenstein,
Werkdrukbeleving onder coassistenten: het perspectief van coassistent, arts-assistent en opleider
  • Congres2020
  • Auteurs M. te Groen, M.L.A. Fehrmann, R.J.M.G. Hameleers, T.P.F.M. Klaassen,
“Het is zwemmen of verdrinken” – Hoe verschillen tussen de opleidingsomgeving in buurlanden het risico op burn-out van aios beïnvloeden
  • Congres2020
  • Auteurs P.L.P. Brand, S.K. Bulstra, S.N. van Vendeloo, S.S. Lases,
Hoe beïnvloedt Interprofessionele Educatie het samenwerkingsgedrag van studenten in de praktijk? Een kwalitatieve studie
  • Congres2020
  • Auteurs C.J. Teuwen, H. E. M. Daelmans, R.A. Kusurkar, S. .M. .E. van der Burgt, S.M. Peerdeman,
Teamwerk in de gezondheidszorg
  • Congres2020
  • Auteurs A.B. Boone, C.V. Vandermeulen, K.H. Hoppenbrouwers, L.G. Godderis, M.D.B. Du Bois, R.M. Roelants,
Vervulling van psychologische behoeften van medische studenten die leren in verschillende MOOC-integratie ontwerpen
  • Congres2020
  • Auteurs M.E.J. Reinders, P. G. M. de Jong, R.A. Hendriks, W.F. Admiraal,
Burn-out en bevlogenheid van promovendi in de geneeskunde
  • Congres2020
  • Auteurs A. Wouters, A.S. Koster, J Wilschut, M. Mak – Van der Vossen, R.A. Kusurkar, S. .M. .E. van der Burgt, U. Isik,
What Do Mentors See in the Mirror? Identifying Individual Mentoring Beliefs
  • Congres2020
  • Auteurs A.R. Artino, E. Vanassche, E. W. Driessen, L.M. Loosveld, P.W.M. van Gerven,
Leren op de werkplek: rol en gebruik van informele feedback bij arts-patiënt communicatie
  • Congres2020
  • Auteurs C. Sehlbach, FWJM Smeenk, GU Gernot, P. W. Teunissen, S Mitchell,
Waarom hebben aios een voorkeur voor paternalistische besluitvorming? Een interviewstudie
  • Congres2020
  • Auteurs E.M. Driever,
Ontwikkeling en validatie van de QUICK (QUality Instrument for ClerKships): een compact meetinstrument om de kwaliteit van coschappen te beoordelen.
  • Congres2020
  • Auteurs C.M. Haring, I.M. Nijholt, J. Schönrock-Adema, N.J.E. Oostdijk, P.L.P. Brand, S.J. Post,
Ziekenhuisafdelingen: veelbelovende omgeving om transmuraal te leren samenwerken tussen eerste en tweedelijns aios?
  • Congres2020
  • Auteurs C.F. Fluit, D. Van Asselt, E. De Groot, J. de Graaf, M. van Wijngaarden, N. Looman, N.D. . Scherpbier- de Haan, P. Dielissen,
Professionele Identiteitsvorming van huisartsen in opleiding
  • Congres2020
  • Auteurs A. W. M. Kramer, M.E. Numans, V. Nierkens, W. N. K. A. van Mook,
Vissen naar reflectie: een filosofische verkenning van methodologische benaderingen
  • Congres2020
  • Auteurs A. de la Croix, M. Veen, S.P.C. Schaepkens,
Het proces van zelfregulerend leren in de klinische omgeving: inzichten uit een longitudinaal onderzoek bij erkende medische specialisten.
  • Congres2020
  • Auteurs K Cuyvers, P Van den Bossche, V. Donche,
WORDEN NET AFGESTUDEERDE ARTSEN BETERE VOORSCHRIJVERS GEDURENDE HET EERSTE JAAR NA AFSTUDEREN? EEN INTERNATIONALE LOGITUDINALE COHORT STUDIE
  • Congres2020
  • Auteurs A. Dupont, B. Janssen, D. Brinkman, E.M. Donker, F. van Rosse, G. Dumont, I. de Waard-Siebinga, J. van Smeden, L.E.J. Peeters, M.H.M. . Hessel, P.G. Jorens, R. Goorden, T. Christiaens, W. Knol,
Een fenomenologisch onderzoek van patiënt-ervaringen tijdens observatie van aios door opleiders: de mythe van de vlieg op de muur
  • Congres2020
  • Auteurs C.B.T. Rietmeijer,
Het belang van aandacht voor de persoon van de docent; de relatie tussen opvattingen over docentkwaliteiten en over leren en doceren onderzocht
  • Congres2020
  • Auteurs A. W. M. Kramer, M.W. Ottenhoff-de Jonge, R.M. van der Rijst,
De arts-assistent als koorddanser: De kosten baten afweging die arts-assistenten maken in het vragen van hulp bij het leveren van patiëntenzorg
  • Congres2020
  • Auteurs IJ Jansen, KL Lombarts, MEWM Silkens,
Het is wit maar staat niet in de weg: De samenhang tussen leerklimaat en sociale cohesie in de coschappen
  • Congres2020
  • Auteurs R. E. Stalmeijer, S. Mijnheere, S.N.E. Meeuwissen,

Abstract pagination

Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee