Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
928 abstracts
Changemakers in de zorg: validatie van een competentiekader voor innovatief gedrag van zorgprofessionals
  • Congres2025
  • Auteurs S.M.N. Nachtergaele,
De ‘educational roadmap’ van de ABCDE-methode
  • Congres2025
  • Auteurs K. Stegers-Jager, L.J. Bruinink, M. Hogeveen, W. Bregman, W.P. de Boode,
Digitaal meekijkspreekuur Huisartsgeneeskunde
  • Congres2025
  • Auteurs E. Hoff, J. Rodenburg,
Het ontrafelen van communicatie uitdagingen tijdens de ontwikkeling van vaardige arts-patiënt communicatie in de klinische praktijk: een longitudinaal kwalitatief onderzoek
  • Congres2025
  • Auteurs A.D.B. de Bruin, A.T. Timmerman, E.G. Giroldi, M.J.H. Verheijden,
‘Professionele identiteit ontwikkelen door gesimuleerde sollicitaties: Ervaringen uit de HEALTH-opleidingen Universiteit Twente’
  • Congres2025
  • Auteurs A.E. van de Graaf, E.M. Walter,
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand… hoe ben ik als rolmodel beland?
  • Congres2025
  • Auteurs J. . Schieving, S.L. de Vreede,
Klimaat urgency en klimaat agency in gezondheidsonderwijs en -onderzoek: hoop en actie voor een gezondere planeet!
  • Congres2025
  • Auteurs J.A. Boogaard, L. De Jonge, M. Dam, M. Veen,
Hoe ervaren geneeskundestudenten in transitie naar arts de ontwikkeling van hun voorschrijfcompetenties?
  • Congres2025
  • Auteurs A.M. Woltman, F.V.R. van Rosse, J. Versmissen, M.L.A. Heijkoop, P.H.M. van der Kuy,
QUAPA-tool: Een borgingsinstrument voor programmatisch toetsen
  • Congres2025
  • Auteurs A.M.T. Vink, C.E.C. Bras, J.A. Vos, M. Maas,
Toekomstbestendige zorg: Planetaire geneeskunde en Leefstijlinterventies, binnen het onderwijs Master Physician Assistant
  • Congres2025
  • Auteurs E.M. Weibel-Rodenburg, F. Meurs,
Van individueel naar interprofessioneel: Richtlijnen voor toetsing van interprofessionele competenties in het hoger onderwijs.
  • Congres2025
  • Auteurs H.W.H. Smeets,
Palliatieve zorg: zorg die nodig is in de wereld van nu en morgen! Scholen en professionalisering van docenten en zorgverleners
  • Congres2025
  • Auteurs P.M.M. Logister,
Opleiden in endoscopie, nu en in de toekomst: een mixed-methods studie naar het perspectief van endoscopie-opleiders
  • Congres2025
  • Auteurs A.D. Diemers, A.M.J. . Langers, J. P. E. N. Pierie, P.L.P. Brand, R.A. Mousset, W.H. de Vos tot Nederveen Cappel,
Streven naar een ‘merged identity’ tussen onderwijs-, gezondheidszorg- en onderzoeksactiviteiten van gezondheidszorgprofessionals. Een rich picture studie.
  • Congres2025
  • Auteurs B.C.M. Compen, D. H. J. M. Dolmans, H. Roebertsen, L.M. Loosveld,
Mentorprogramma voor translationeel onderzoekers die de brug slaan tussen onderzoek en kliniek
  • Congres2025
  • Auteurs A.B.J. Prakken, H.V.M. van Rijen, M. Lesterhuis, N.J. Brandenburg, S. ter Meulen-de Jong,
Belemmerende en bevorderende factoren voor studentbetrokkenheid bij het geven en gebruiken van de peerevaluatie in Team-Based Learning (TBL)
  • Congres2025
  • Auteurs G.W.G. Spaai, L. Roossien, R. de Vos,
Leren interprofessioneel samenwerken – gisteren fysiek, morgen online? Evaluatie van een interprofessionele onderwijsmodule
  • Congres2025
  • Auteurs F.M. Mertens, P.P. Pype, Y.D. D' Hooge,
Van Blokken voor een Tentamen naar Binge-Watchen voor een Reflectietoets: Innovatieve Toetsing met Documentaires in het Medisch Onderwijs
  • Congres2025
  • Auteurs F.V.R. van Rosse, H.S. van der Sijs, N.A. Martens-Akrawi,
Leren is innoveren
  • Congres2025
  • Auteurs A.I. Liberova, J.A. Boogaard, M.P. Offerhaus, P.G. van Peet,
Wat moet/kan ik met die feedback? Hoe studentenevaluaties kunnen bijdragen aan de professionele ontwikkeling van docenten
  • Congres2024
  • Auteurs C. Sehlbach, D. Dolmans, J.R.D. Whittingham, N. van der Baan, R. E. Stalmeijer,
Een positieve kijk op generatie verschillen tussen de zorgprofessionals.
  • Congres2024
  • Auteurs A.L. . Kist, B. Tanis, J. Damen, J.J.P. . Buteijn-Geuze,
Hoe schrijf ik een succesvol Veni of Vidi onderzoeksvoorstel?
  • Congres2024
  • Auteurs A.B.H. de Bruin, K.M. Stegers-Jager, L. . Zwaan,
Waar naartoe? Vind jouw pad in het onderzoek naar onderwijs en opleiden voor de gezondheidszorg
  • Congres2024
  • Auteurs A. de la Croix, A. Moser, C. Sehlbach, E. W. Driessen, L. Teheux, L.I.A. Ruczynski, R.A. Kusurkar,
Verplicht stoppen met de studie: moet het Iudicium Abeundi herzien worden?
  • Congres2024
  • Auteurs J. de Vries, M. Mak – Van der Vossen, P.C. Barnhoorn, R. Goorden, S.A. Pronk, W. N. K. A. van Mook,
Stageverslag als toetsingsonderdeel van een stage: zinvol of achterhaald?
  • Congres2024
  • Auteurs F. Wassink, J. Hilhorst,
Klaar voor de werkvorm? Actie!
  • Congres2024
  • Auteurs A.L. . Kist, C. Schuivens-Brenninkmeijer, J. Damen, J.J.P. . Buteijn-Geuze,
Adaptive expertise in teaching: when is it needed?
  • Congres2024
  • Auteurs D. . Georgiou, H.J.M. Pennings, J.M.E. van Bruggen, M.L.C. van der Horn-Meijners,
Is jouw (vervolg-)opleiding zo divers en inclusief als je denkt?
  • Congres2024
  • Auteurs B. Golchehr, B. P. A. Thoonen,
Virtual Reality: onderdompeling in de leefwereld van je patient.
  • Congres2024
  • Auteurs F. Slond, L. van der Plank, M.B. Berk, M.C. Seeleman,
Hoe draag je zorg voor een gezonde reflectiecultuur in het onderwijs voor gezondheidsberoepen en de praktijk?
  • Congres2024
  • Auteurs A. de la Croix, M. van Braak, S.P.C. Schaepkens,
Van bang, banger, bangst naar vrij-van-coschapangst!
  • Congres2024
  • Auteurs G.L. van Leeuwen, L.A. Huisman, R. Zuidema,
Bodystorming: hoe je door het probleem te worden, oplossingen genereert en het probleem beter definieert
  • Congres2024
  • Auteurs D.C.A. Erkelens, H.M.J.J. Snelders, M. Delissen, P. Melo Signerez,
Educational Design Research: Verbinden van onderwijspraktijk en -onderzoek rondom docentprofessionalisering
  • Congres2024
  • Auteurs B. Compen, D. H. J. M. Dolmans, K. Stegers-Jager,
Cross-boundary teaming in leerwerkomgevingen gericht opom wendbaarheid van professionals te bevorderen
  • Congres2024
  • Auteurs C.L. Bus, J. Engel, W. Kuijer-Siebelink,
Lesson Study; een praktijkgerichte onderzoekscyclus om je onderwijs te verbeteren
  • Congres2024
  • Auteurs A.D. Diemers, E.S. Schaafsma, P. P. M. Bakker,
  • Categorie Innovatie
Leiderschap symposium ‘Bridge the gap’: over de stap van semi-artsSenior coassistent tot arts
  • Congres2024
  • Auteurs J. Jeltes, M. Matulewicz, P.H. Oudakker-van Nieuwenhuijzen, V.J. Selleger,
De inzet van taalambassadeurs in het geneeskunde-onderwijs
  • Congres2024
  • Auteurs F.J.M. Grosfeld, J.J. van Wijngaarden, M. Kok, W.E.S. van den Broek,
Collaborative Learning in de nieuwe ‘Bachelorproef Communicatie Geneeskunde’.
  • Congres2024
  • Auteurs -. Communicatieteam, -. Studenten, B.B. Breebaart, C.L. Loos, K.B. Bombeke, K.V.D.B. van der Bogerd,
Ontwikkeling van een internationaliseringsprogramma in een bestaand medisch curriculum: een iteratieve en participatieve aanpak.
  • Congres2024
  • Auteurs E.J.A.J. Beune, G. ten Asbroek, J.A.M. Bramer, J.H. Ravesloot, M. van Vugt, S.M. Peerdeman,
Omgaan met diversiteit: ervaringsgericht navigeren
  • Congres2024
  • Auteurs K. Bombeke, L.V. Verpooten, Winny Ang,
Voorschrijfvaardigheden van geneeskundestudenten in een elektronisch voorschrijfsysteem: een prospectieve, gerandomiseerde pilotstudie
  • Congres2024
  • Auteurs F.V.R. van Rosse, L.K. Kalfsvel, S.E.A. El Abdouni,
Co in the lead – Een pilot in longitudinaal leiderschapsonderwijs
  • Congres2024
  • Auteurs A. Wenisch, F.I. Ormel, J. J. S. van de Kreeke, M.V. . Matulewicz,
PASKON-project: ruimte geven aan het verhaal achter de patiënt:
  • Congres2024
  • Auteurs K. Bombeke, L.V. Verpooten, Winny Ang,
Case Based Learning bij het Erasmus MC; ervaringen in de OPTAMICE studie
  • Congres2024
  • Auteurs D. Schilperoord, D.C. van Gent, E. Spierenburg, K. Stegers-Jager,
Introspectie ontwikkelen bij onprofessioneel gedrag
  • Congres2024
  • Auteurs J.A. Godschalx-Dekker, M.C. Mak-Van der Vossen, P.C. Barnhoorn, S.A. Pronk, W. N. K. A. van Mook,
  • Categorie Communicatie
Je kleur mag schijnen! Je kleur moet schijnen!Hoe kunnen ervoor zorgen dat het leerklimaat binnen het (para)medische onderwijs inclusiever wordt?
  • Congres2024
  • Auteurs C. Fichtner, G.N. Panneflek,
  • Categorie Communicatie
De waarde van zij-instroomprogramma’s geneeskunde en arts-onderzoeker opleidingen
  • Congres2024
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A.E. van Ede, C.M.P. Vos, H.G.M. Arets, I.J. van Wijk, J. van Tilburg, J.R. Boucher-Zonjee, M.C. de Ruiter, M.J.T. Gerhardus, P. de Laat, R. Bakels,
Het DocProf Debat – In gesprek over uitdagingen in docentprofessionalisering.
  • Congres2024
  • Auteurs H. Roebertsen, J. Beuken, L.M. Loosveld, P.W.M. van Gerven,
Hoe kunnen zelfregulatievaardigheden in het hoger onderwijs systematisch worden ondersteund?
  • Congres2024
  • Auteurs A.B.H. de Bruin, F. Biwer, J. Sieben,
Betrokkenheid van ervaringsdelers in onderwijs.
  • Congres2024
  • Auteurs A. de la Croix, M. Bosveld, P. van Gurp, R.R. de Jonge,
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee