Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
De waanzinnige dokter: (zelf)compassie in de zorg.
  • Congres2023
  • Auteurs M. den Engelsman, R. Bogerd,
Samen weet je meer: ervaar studieloopbaanbegeleiding met de CenteringZorg methode
  • Congres2023
  • Auteurs A. van der Kraan, K. Tillmann, K. van Groesen, T.M. . Van Haaren,
Inclusief schrijven in medisch onderwijsonderzoek
  • Congres2023
  • Auteurs J.W. Grijpma, M.C. Mak-Van der Vossen, N.M. van Moppes, S.K.K. Ramdas, U.I. Isik,
Hoe maken we van opleiden in de coschappen een interprofessionele teamsport?
  • Congres2023
  • Auteurs F. Vanmolkot, M.I.M.M. Heemels, M.T. van Lierop, R. E. Stalmeijer,
“Zwijgen is oud, spreken is goud!”
  • Congres2023
  • Auteurs C.J. Vreugdenhil, J. J. S. van de Kreeke, M.C. Mak-Van der Vossen, S.P.J. Ramaekers, W. N. K. A. van Mook,
Upgrade teamdynamiek, samenwerking en creativiteit. Een interactieve improvisatietheaterworkshop over samenwerken.
  • Congres2023
  • Auteurs K. Baetens, M.B. Breebaart,
Toezichthouder of hulpverlener? Een debat over kwaliteitszorg binnen vervolgopleidingen
  • Congres2023
  • Auteurs A. Zwirs, B.J. Planken, K.A. van Loon, M. Nijs,
toegepaste filosofie in onderwijs: onlosmakelijk verbonden
  • Congres2023
  • Auteurs A. de la Croix, E. Driessen, M. van Braak, M. Veen, S. Schaepkens, S. Verwer,
Boundary crossing: collectief leren in complexe gezondheidsvraagstukken.
  • Congres2023
  • Auteurs H.J. Boer, K.S.F. Colman, L. Dalstra, M.F. van Dijk, S. Poelman,
In de geest van de kunst: verbeeldingskracht in het medisch onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs A. van der Meer, J. van Gurp, M. Helvoort, M. Van Beek,
Theorie in Onderwijsonderzoek: Waarom is dat belangrijk en hoe doe je dat?
  • Congres2023
  • Auteurs A. Wouters, D. H. J. M. Dolmans, L. Fluit,
Zelfsturend leren: wat is een optimale balans tussen autonomie en begeleiding?
  • Congres2023
  • Auteurs A.A. Timmerman, A.T.M. Hudepohl, M. Kools, M.I. van der Cingel,
From Disney to Daily Practice. In gesprek over het implementeren van onderwijskundige initiatieven in een dynamische klinische omgeving.
  • Congres2023
  • Auteurs A. Baten, H.J. Dethmers, H.J. Gillespie, M. Adema,
Samenwerken onder druk – hoe een gedeeld brein het halve werk is
  • Congres2023
  • Auteurs A. de la Croix, F.S. Dijkstra, P.G. Renden,
Flexibel leren binnen de kaders van een raamplan: Hoe kan het, en wat is ervoor nodig?
  • Congres2023
  • Auteurs A.B.H. de Bruin, H. Roebertsen, J. van Wijchen, J.M. Sieben, M. M. Verheggen, M.A. van Bokhoven, S. Heeneman,
‘Over grenzen heen’ – een leertraject met VR voor artsen met een migratie-achtergrond
  • Congres2023
  • Auteurs E.M.C. Rasenberg, F.C.M. van Hoek, J.N. Boeije, P.J.M. van Gurp,
Conversatie Analyse als onderzoeksmethode binnen medisch onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs J.T. van Veen, M. Veen,
Dos and don’ts voor curriculumherziening: samen ontwerpen, samen implementeren!
  • Congres2023
  • Auteurs A.M. Vink, J.G. Meinema, R.C. Jongkind, T.H.F. Broens,
Learning in the wild: Taking medical education out of context?
  • Congres2023
  • Auteurs A. Harris, D. Dolmans, H. Savelberg, J. Koksma,
Samen leren klinisch redeneren: The Power of Peers
  • Congres2023
  • Auteurs C. R. M. G. Fluit, D. Bransen, L.I.A. Ruczynski, M.H.J. van de Pol,
Feedbacktraining voor werkplekleren: wat werkt in welke context?
  • Congres2023
  • Auteurs B.M.A. van Wieren, J.A. Vos, J.F. Verhoog, S. S L. Mol, S.W. Corssmit,
“Vake be’j te bange!” Samen op weg naar inclusie door te dóen!
  • Congres2023
  • Auteurs E.A. van de Graaf, L. Menzing-Folsche, N.S. Cramer Bornemann,
Werkplekleren: Hoe bereik je de juiste leerresultaten in de praktijk?
  • Congres2023
  • Auteurs J. ter Wee, M.G.M.C. Berings,
Breng sociale aspecten tot leven: de meerwaarde van een ervaringsdeskundige sociaal domein in het medisch onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs E.M. Mac-nack, I.J.E.M. Swaans, M.B. Berk,
Naar een kwalificatie voor klinisch onderwijs – Opleiden en kwalificeren voor onderwijs op de klinisch werkplek
  • Congres2023
  • Auteurs A.B.G. Bergsma, E.S. Schaafsma, J.M.E. van Bruggen, K.R. Timmermans,
Positieve communicatie: meer comfort tijdens kleine invasieve procedures.
  • Congres2023
  • Auteurs K. Bombeke, M.B. Breebaart,
Wat kun je als docent leren van je studenten? Hoe studentevaluaties zouden kunnen bijdragen aan de continue ontwikkeling van docentcompetenties
  • Congres2023
  • Auteurs B.C.M. Compen, C. Sehlbach, H. Roebertsen, J.R.D. Whittingham,
Feedback van patiënten gebruiken in het werkplekleren
  • Congres2023
  • Auteurs E. Hoff, J.M. van Es, M. Nasori,
Hoe maak ik mijn casuïstiek divers maar niet stereotype?
  • Congres2023
  • Auteurs A. Zanting, J.L. Suurmond, W. Pang,
Diversiteit als realiteit in het (para)medisch onderwijs: wat kunnen we leren van ervaringen met Diversiteit&Inclusiviteit?
  • Congres2023
  • Auteurs A.A. Zanting, E. Moene, J.L. Suurmond, J.M.G. Reijnders,
Meer en beter extramuraal opleiden; public health als casus
  • Congres2023
  • Auteurs A.M.K. Kersten, J.Z.M.J. Muyselaar-Jellema, L.V.D.Z. van der Zwet, M.J. Jambroes, N.B.V. Bos-Veneman,
Samen Bouwen met studenten: inzicht verkrijgen in teamprocessen en het eigen aandeel daarin
  • Congres2023
  • Auteurs D. Roosdorp, E.L. Pols,
Lastige situaties in samenwerken: in drie stappen naar een effectieve en authentieke interventie.
  • Congres2023
  • Auteurs D. Roosdorp, F.I. Ormel, J. Jeltes,
Co-creatie van onderwijs met actieve studentbetrokkenheid: aanpak, uitdagingen en handvatten om het sámen te doen!
  • Congres2023
  • Auteurs J. Whittingham, K.D. Könings, M. Verheijden, S. Meeuwissen,
Groen onderwijs: ter bescherming van de menselijke gezondheid en de planeet
  • Congres2023
  • Auteurs J. Reichwein, J.C. Mattijsen,
Interprofessioneel onderwijs voor een interprofessionele kennismaking/intake in het HU GEZOND&WEL Centrum
  • Congres2023
  • Auteurs J.E. . Bruijning, M. Gademan, R. van Zelm, S. . Janssen,
Interprofessionele scholing en opleiding in Samen Beslissen: zo doet je dat!
  • Congres2023
  • Auteurs A. Bakker, A.M. Dijkstra, J. de Graaf,
Raamplan artsopleiding 2020: de kunst van het integreren – Palliatieve zorg & andere onderbelichte thema’s
  • Congres2023
  • Auteurs D.M.L. Verstegen, E.P.J.G. Neis, J. de Bruin, J.L. Parlevliet,
Diversiteit en Inclusiviteit: implicaties voor toetsing
  • Congres2023
  • Auteurs A. Zanting, E. J. Spierenburg, K. Stegers-Jager, M. Govaerts,
Een 360 gradenvideo in docent professionalisering, bekijk de werkplek met een Virtual Reality-bril
  • Congres2023
  • Auteurs H. Roebertsen, M. van Kooij, N. de Jong,
Dementievriendelijke zorg in het onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs ?. 2ejaars geneeskunde student, E. Geelen, F. Warmenhoven,
Samen leren, samen inspireren
  • Congres2023
  • Auteurs A. van de Ven, F. Jongen-Hermus,
Leidt samen werken tot samen leren? Een gefocuste etnografie van intraprofessioneel werkplekleren door aios
  • Congres2023
  • Auteurs A.A.E.M. van der Velden, C.L. Bus, E.H.A.J. Coolen, J.M.T. Draaisma, L. Teheux, W. Kuijer-Siebelink,
Authenticiteit in observatiesituaties: een misleidend concept
  • Congres2023
  • Auteurs A. H. Blankenstein, C.B.T. Rietmeijer, F. Scheele, H.E. van der Horst, M. Veen, P. W. Teunissen, S.C.M. van Esch,
Ontwerpen van intra-professionele onderwijsactiviteiten voor het leren samenwerken tussen eerstelijns- en tweedelijns artsen
  • Congres2023
  • Auteurs B. Thoonen, C. Fluit, E. De Groot, J. de Graaf, N. Looman,
De impact van machtsdynamieken op intra-professioneel leren samenwerken
  • Congres2023
  • Auteurs C. Fluit, J. de Graaf, N. Looman, T. van Woezik,
Rolmodelmomenten door de ogen van AIOS chirurgie: hoe ontwikkelen zij hun professionele identiteit?
  • Congres2023
  • Auteurs J. Bransen, K.D. Könings, M. Mak – Van der Vossen, M. Poeze, W. N. K. A. van Mook,
Toegelaten en dan? De associatie tussen toelatingsmethode en ervaren stressniveau tijdens de opleiding Geneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs A.M. Woltman, K.M. Stegers-Jager, S. Fikrat-Wevers, V.M.A. Broks, W.W. van den Broek,
“Wat voor een dokter wil je worden?”; Professionele Identiteitsvorming van AIOS huisartsgeneeskunde volgens opleiders
  • Congres2023
  • Auteurs M.E. Numans, P.C. Barnhoorn, V. Nierkens, W. N. K. A. van Mook,
De leerbehoeften en –kansen voor huisartsen in opleiding voor het ontwikkelen van interprofessionele samenwerkingscompetenties op de werkplek
  • Congres2023
  • Auteurs A. van Dijk-de Vries, B. P. A. Thoonen, D.H. Dolmans, J.W. Muris, M.A. van Bokhoven, N.D. . Scherpbier- de Haan, W.G. Giorgi,

Abstract pagination

Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee