Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts (under construction)

Congres

Congres

Zoeken

Zoeken
Educational Design Research: Verbinden van onderwijspraktijk en -onderzoek rondom docentprofessionalisering
  • Congres2023
  • Auteurs D. H. J. M. Dolmans,
Inzet van Virtual Reality in medisch onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs F.C.M. van Hoek,
Sense of belonging in het hoger onderwijs: hebben studenten het gevoel dat ze erbij horen?
  • Congres2023
  • Auteurs A.R. Verbree,
Decolonizing your curriculum. Don’t know where to start? You are not alone!
  • Congres2023
  • Auteurs D. Verstegen,
Voorkom Drama met Drama! Een interactieve theaterworkshop over gelijke kansen.
  • Congres2023
  • Auteurs M.B. Breebaart,
Ondersteunen van professionele identiteitsontwikkeling bij studenten: Een workshop over evidence-informed onderwijs gebaseerd op reflectie.
  • Congres2023
  • Auteurs M. Trippenzee,
Op weg naar een nationale onderzoeksagenda voor interprofessioneel onderwijs in Nederland
  • Congres2023
  • Auteurs J. de Nooijer,
Hoe kunnen docenten worden ondersteund in het creëren van inclusieve leeromgevingen in kleinschalige onderwijssettings?
  • Congres2023
  • Auteurs B.C.M. Compen,
Docentprofessionalisering zonder grenzen
  • Congres2023
  • Auteurs E.E. Brouwer,
AI in het Medisch Onderwijs: Aanpak inventarisatie AI fraude gevoeligheid in het curriculum
  • Congres2023
  • Auteurs E.W. Elings,
Weet waar je staat: tips en valkuilen op weg naar de highstake beoordeling bij programmatisch toetsen
  • Congres2023
  • Auteurs C.E.G. Albicher,
Coschap van de toekomst: inbedding in het veranderend zorglandschap.
  • Congres2023
  • Auteurs A.A. de Beer,
Vernieuwende lesmethode klinisch redeneren in de master Amsterdam UMC, locatie VUmc
  • Congres2023
  • Auteurs K.E. Ebels,
Objectiviteit en subjectiviteit bij beoordelingen en vertrouwensbeslissingen op de klinische werkplek. De spanning tussen waardevolle subjectieve impressies en ongewenste bias.
  • Congres2023
  • Auteurs E.F.W. Kleijer,
Effecten van keuzen in toetsing binnen klinische stages op studenten, docenten en organisatie
  • Congres2023
  • Auteurs F. Koens,
Rich pictures als een methode om cross-culturele interactie te verkennen Rich pictures as a method to explore cross-cultural interaction
  • Congres2023
  • Auteurs M.A.C. Versluis,
Zorgt datagedreven werken voor meer kansengelijkheid?
  • Congres2023
  • Auteurs S.J.M. Laurijssen,
Vignetmethodologie als tool voor onderzoek binnen het onderwijs in de gezondheidszorg
  • Congres2023
  • Auteurs W.E. van der Goot,
Het gesprek: De juiste persoon op de juiste plek. Tips voor een persoonlijk carrière gesprek met een student.
  • Congres2023
  • Auteurs J.Z. Muyselaar-Jellema,
Introspectie ontwikkelen bij onprofessioneel gedrag
  • Congres2023
  • Auteurs J.A. Godschalx-Dekker,
Je kleur mag schijnen! Je kleur moet schijnen! Hoe kunnen ervoor zorgen dat het leerklimaat binnen het (para)medische onderwijs inclusiever wordt?
  • Congres2023
  • Auteurs C. Fichtner,
De waarde van zij-instroomprogramma’s geneeskunde en arts-onderzoeker opleidingen
  • Congres2023
  • Auteurs I.J. van Wijk,
Het DocProf Debat – In gesprek over uitdagingen in docentprofessionalisering.
  • Congres2023
  • Auteurs J. Beuken,
Hoe kunnen zelfregulatievaardigheden in het hoger onderwijs systematisch worden ondersteund?
  • Congres2023
  • Auteurs F. Biwer,
Betrokkenheid van ervaringsdelers in onderwijs.
  • Congres2023
  • Auteurs R.R. de Jonge,
Lesson Study; een praktijkgerichte onderzoekscyclus om je onderwijs te verbeteren
  • Congres2023
  • Auteurs P. P. M. Bakker,
Cross-boundary teaming in leerwerkomgevingen gericht opom wendbaarheid van professionals te bevorderen
  • Congres2023
  • Auteurs C.L. Bus,
Adaptive expertise in teaching: when is it needed?
  • Congres2023
  • Auteurs J.M.E. van Bruggen,
Wat moet/kan ik met die feedback? Hoe studentenevaluaties kunnen bijdragen aan de professionele ontwikkeling van docenten
  • Congres2023
  • Auteurs C. Sehlbach,
Stageverslag als toetsingsonderdeel van een stage: zinvol of achterhaald?
  • Congres2023
  • Auteurs J. Hilhorst,
Verplicht stoppen met de studie: moet het Iudicium Abeundi herzien worden?
  • Congres2023
  • Auteurs S.A. Pronk,
Waar naartoe? Vind jouw pad in het onderzoek naar onderwijs en opleiden voor de gezondheidszorg
  • Congres2023
  • Auteurs L. Teheux,
Hoe schrijf ik een succesvol Veni of Vidi onderzoeksvoorstel?
  • Congres2023
  • Auteurs L. . Zwaan,
Een positieve kijk op generatie verschillen tussen de zorgprofessionals.
  • Congres2023
  • Auteurs A.L. . Kist,
Klaar voor de werkvorm? Actie!
  • Congres2023
  • Auteurs A.L. . Kist,
Is jouw (vervolg-)opleiding zo divers en inclusief als je denkt?
  • Congres2023
  • Auteurs B. P. A. Thoonen,
Virtual Reality: onderdompeling in de leefwereld van je patient.
  • Congres2023
  • Auteurs M.B. Berk,
Hoe draag je zorg voor een gezonde reflectiecultuur in het onderwijs voor gezondheidsberoepen en de praktijk?
  • Congres2023
  • Auteurs S.P.C. Schaepkens,
Van bang, banger, bangst naar vrij-van-coschapangst!
  • Congres2023
  • Auteurs L.A. Huisman,
Collaborative Learning in de nieuwe ‘Bachelorproef Communicatie Geneeskunde’.
  • Congres2023
  • Auteurs K.B. Bombeke,
Ontwikkeling van een internationaliseringsprogramma in een bestaand medisch curriculum: een iteratieve en participatieve aanpak.
  • Congres2023
  • Auteurs J.A.M. Bramer,
Co in the lead – Een pilot in longitudinaal leiderschapsonderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs M.V. . Matulewicz,
Voorschrijfvaardigheden van geneeskundestudenten in een elektronisch voorschrijfsysteem: een prospectieve, gerandomiseerde pilotstudie
  • Congres2023
  • Auteurs S.E.A. El Abdouni,
Case Based Learning bij het Erasmus MC; ervaringen in de OPTAMICE studie
  • Congres2023
  • Auteurs D.C. van Gent,
Hoe je met stellingen een koers kan bepalen
  • Congres2023
  • Auteurs F. Koens,
Dynamic Lecturing in de Fysiologie
  • Congres2023
  • Auteurs H. van Duinen,
De Slimste Mens en 30 Seconds: actief leren middels spelvormen in het medisch onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs A. Lagerburg,
Innovatie in de zorg begint bij het opleiden: co-creatie tijdens de ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs M. Lobbes,
Experience-based leren tijdens de coschappen in de master Farmacie Leiden: welke factoren spelen een rol?
  • Congres2023
  • Auteurs R. Abdolrahimi Raeni,
Using an innovative personal approach to create a strong support base among all dental schools in Indonesia to introduce a nationwide faculty development program on evidence-based dentistry
  • Congres2023
  • Auteurs D.R. Firman,

Abstract pagination

Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee