Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen te zoeken van abstracts die vanaf 2020 zijn gepubliceerd.

De abstracts van 2016 t/m 2019 kunnen via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
927 abstracts
Van stigma naar empathie: hoe behouden we menselijkheid in een toekomst vol technologie?
  • Congres2025
  • Auteurs A.C. Bloemers, M. Van Beek, M. Verkooijen,
Zorgverleners opleiden in de wereld van morgen: de toekomst van het werkplekleren
  • Congres2025
  • Auteurs C.M.W. Westermann, M. van de Pol, M.J. Jambroes,
Advance Curriculum Planning: het palliatieve zorg onderwijs van de toekomst
  • Congres2025
  • Auteurs J.L. Parlevliet, M. . van den Brand, R.N. Timmermans,
Hoe ontsnap je aan een saai college: een educatief CVRM escapespel.
  • Congres2025
  • Auteurs M. Horninge, P.A. Walstock,
De Academie als Coachingspraktijk: Uitdagingen en Spanningsvelden.
  • Congres2025
  • Auteurs J. de Vries,
Van stilte naar dialoog: hoe voeren we moeilijke maatschappelijke gesprekken?
  • Congres2025
  • Auteurs J.C. Mattijsen, R.A. Dasović,
Hoe maak je goed preventieonderwijs?
  • Congres2025
  • Auteurs A.W. Kersten, I. Rupp, J.A. . de Wilde, M. B. M. Soethout, M.C. Seeleman, M.J. Jambroes, N.B. van den Berg, V. Nierkens,
Gezond stemgebruik binnen het onderwijs.
  • Congres2025
  • Auteurs C.M.J. Gidding,
Grip op de ontwikkeling van je professionele identiteit: hoe leer je als AIOS van rol- en trolmodelmomenten?
  • Congres2025
  • Auteurs A.C.L. Wildeboer, J. Bransen, J. Melenhorst, M. Poeze, M.C. Mak-Van der Vossen, M.M.G. van Berckel, W. N. K. A. van Mook,
Het DocProf Debat – In gesprek over uitdagingen in docentprofessionalisering voor de zorg voor de wereld van morgen.
  • Congres2025
  • Auteurs D. H. J. M. Dolmans, F. Biwer, H. Roebertsen, J. Beuken, L. Loosveld,
Interprofessionele gedragsindicatoren als toetsing in het onderwijs
  • Congres2025
  • Auteurs H.W.H. Smeets, L. Van Landschoot, P. Pype, Y. D' Hooge,
Ont-moeten, over de kracht van motivatie in zelfregulerend leren
  • Congres2025
  • Auteurs A.E. Merwe, S.W.M. Corssmit,
How to design, implement, and evaluate an intervention to improve quality of interaction in your online course
  • Congres2025
  • Auteurs A. Lupascu, J.A. van der Hage, P. G. M. de Jong,
Out of de box samenwerken
  • Congres2025
  • Auteurs E.W. Walter, P.B. Swennenhuis,
Koersen naar een inclusieve cultuur in zorgopleidingen: actieve omstander training
  • Congres2025
  • Auteurs B. Golchehr, H. Stappers, K.N. Lanting,
Bring your own curriculum! Interprofessionele competenties detecteren door middel van een curriculumscreening: hoe doe je dat?
  • Congres2025
  • Auteurs L. Van Landschoot, P. Pype, Y. D' Hooge,
Zorg voor kunst: hoe dan?
  • Congres2025
  • Auteurs M. Goossens, R. van den Broek, S. van Hooren,
Netwerken voor de toekomst: leren van verschillen
  • Congres2025
  • Auteurs G. Overdijk, G.D. Honing - de Lange, J. Nijs, R.J. Van Diepen,
Wat weten we (niet) over het verbeteren van studentenwelzijn?
  • Congres2025
  • Auteurs M. . Batelaan, M. van Lanen, M.H.J. van de Pol, R. van der Gulden,
Te zien of niet te zien..
  • Congres2025
  • Auteurs N.T. van den Broek,
Samen werken aan een futureproof competentiekader voor de gezondheidsprofessional van morgen.
  • Congres2025
  • Auteurs A. Magherman, V. Labarque,
Leerlijn digitale geletterdheid en AI: Essentiële competenties voor de gezondheidsprofessional van morgen.
  • Congres2025
  • Auteurs M. Dewispelaere, W. Allemeersch,
Coördinatie en afstemming van zorg bij multimorbiditeit door de Zorgverlener van Morgen
  • Congres2025
  • Auteurs B.C. van Munster, H.A. Tuinhof, H.H.M. Hegge, M. Verhoeff, R.J. Duvivier,
De rol van digitale media in het medisch onderwijs: de waarde van laptopgebruik door studenten tijdens kleinschalige onderwijsbijeenkomsten.
  • Congres2025
  • Auteurs F.M.H. Mulder, N.R. de Vries,
Voortgangstoets Geneeskunde: grote verschillen tussen de disciplines in kennisontwikkeling
  • Congres2025
  • Auteurs A.M.J. . Langers, E.A. Dubois, F.M.M. Oud, H.H.L.M. Donkers, J.H. Ravesloot,
Simulate one, do one, teach one
  • Congres2025
  • Auteurs A. Baten, B. Vos, F.I. Vlegels, I.M. Crossley, J.J.W. Yin,
Samenwerken in zorgen & borgen bij programmatisch toetsen … en daar waar het schuurt
  • Congres2025
  • Auteurs A.M.T. Vink, C.E.C. Bras, C.E.G. Albicher, E.J.M. Weersink, M. Maas,
Inzet van mixed reality binnen het SimZone model: een innovatieve leermethode die de opleiding van toekomstige zorgprofessionals transformeert en inspeelt op de uitdagingen in de gezondheidszorg.
  • Congres2025
  • Auteurs E.H. Huvenaars, I.H. van den Heuvel,
De implementatie van planetary health in zorgopleidingen: uitdagingen, kansen en ervaringen.
  • Congres2025
  • Auteurs A.C.G. Egberts, C. Hiemstra, E.J. Heesbeen, L.H.H. Silvertand, R.A. van Gestel, R.J. Kok,
Schriftelijk toetsen van klinisch redeneren in de bachelor Geneeskunde met behulp van Very Short Answer Questions (VSAQ’s)
  • Congres2025
  • Auteurs J.J. Kraft, M.J.T. Gerhardus, S. van Berkel,
Tussen droom en werkelijkheid: welk beeld hebben 5vwo-ers van de studie geneeskunde en het artsen vak?
  • Congres2025
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A. Wouters, C.E. Serlie, E.J. Philips, E.V. van Wijk, J. Bustraan,
Optimalisatie van examinering in medische opleidingen: Implementatie en effecten van online examens.
  • Congres2025
  • Auteurs H.D. Dely, V.H. Hulpiau,
Het Innovatieproject: Verleden, Heden en Toekomst
  • Congres2025
  • Auteurs A.P.M. de Brouwer, J.H.J. Huck, W.P.R. Verdurmen,
Diversiteit geïntegreerd in de les: aandacht voor diverse studenten om te zorgen voor diverse patiënten.
  • Congres2025
  • Auteurs F.I. Ormel, J. J. S. van de Kreeke, M. Verloop,
‘Opleiden in netwerken’ – master geneeskunde VU
  • Congres2025
  • Auteurs A. van Schaik, F. Kleinen Hammans, I. .M. Markusse, L.S. Schrevel,
Examens onder de loep: docent en ondersteuner samen aan de slag
  • Congres2025
  • Auteurs F.D. Dobbels, H.D. Dely, K.G. Geens,
Team Based Education met behulp van blokondersteuners binnen de bachelor geneeskunde UvA
  • Congres2025
  • Auteurs L.M.J. van der Loon, P.E.M.H. Habets, R. Franssen, U.M. Remer,
QUAPA-tool: Een borgingsinstrument voor programmatisch toetsen
  • Congres2025
  • Auteurs A.M.T. Vink, C.E.C. Bras, J.A. Vos, M. Maas,
3D-leeromgeving met XR-technologie: een digitaal koe model om klinische vaardigheden te oefenen
  • Congres2025
  • Auteurs B.P. Hierck, D.C.F. Salvatori, G.J. Bok, N.J. Veenema, T.S. van der Ree,
Toekomstbestendige zorg: Planetaire geneeskunde en Leefstijlinterventies, binnen het onderwijs Master Physician Assistant
  • Congres2025
  • Auteurs E.M. Weibel-Rodenburg, F. Meurs,
Virtuele internationale mobiliteit: een inclusieve benadering om geneeskundestudenten optimaal voor te bereiden op de hedendaagse en toekomstige beroepspraktijk
  • Congres2025
  • Auteurs E. Sulkers, M.J. de Boer, N. Bos-Veneman,
Melden aspirant-studenten zich aan voor de opleiding Geneeskunde die ongewogen loot?
  • Congres2025
  • Auteurs F. van der Steijle, G.W.G. Spaai, J.A. Vos, L.M. Barmentloo, N.W. Schrofer, S. Zwanenburg, W.M. Homan,
Zelf aan de slag met duurzaamheid in de zorg voor coassistenten
  • Congres2025
  • Auteurs A. Lagerburg,
Feedback in beeld: leidt de terugkoppeling van evaluatieresultaten tot een hogere respons onder geneeskundestudenten in het Erasmus MC?
  • Congres2025
  • Auteurs A. Milisav, F.C. de Vries,
How do students and teachers perceive online interaction in medical education: results from a pilot study into facilitators, barriers, and solutions
  • Congres2025
  • Auteurs A. Lupascu, C.E. Serlie, J.A. van der Hage, P. G. M. de Jong,
Mentor interventies voor het stimuleren van feedback zoekend gedrag bij studenten
  • Congres2025
  • Auteurs A.G. de Nooij, F. Koens, G. van Hardeveld, H. Bastiaan, L. Baartman, N. Bohnen, S. Van Ierland, T. van Schilt-Mol,
Toxicologie educatie: een innovatieve interprofessionele simulatietraining
  • Congres2025
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A.D. Pranger, R. Abdolrahimi Raeni,
21st century skills in de opleiding verpleegkunde
  • Congres2025
  • Auteurs N.D.R. De Roo,
  • Categorie Onderwijs en ontwikkeling
This study explores medical students’ experiences with self-assessment tools in a PA context, identifying facilitators, barriers, and needs through mixed-methods research to improve tool effectiveness
  • Congres2025
  • Auteurs R.L. Loza,
Van een focus op zorgtechnologie naar een focus op samenzorg
  • Congres2025
  • Auteurs C. Nierse, C. Noordam, H. van der Nieuwenhoff, J. Reijngoudt, M. Nieboer, S. Cardiff, T. van der Zijpp,
Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026