Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
928 abstracts
Van stigma naar empathie: hoe behouden we menselijkheid in een toekomst vol technologie?
  • Congres2025
  • Auteurs A.C. Bloemers, M. Van Beek, M. Verkooijen,
Zorgverleners opleiden in de wereld van morgen: de toekomst van het werkplekleren
  • Congres2025
  • Auteurs C.M.W. Westermann, M. van de Pol, M.J. Jambroes,
Advance Curriculum Planning: het palliatieve zorg onderwijs van de toekomst
  • Congres2025
  • Auteurs J.L. Parlevliet, M. . van den Brand, R.N. Timmermans,
Hoe ontsnap je aan een saai college: een educatief CVRM escapespel.
  • Congres2025
  • Auteurs M. Horninge, P.A. Walstock,
De Academie als Coachingspraktijk: Uitdagingen en Spanningsvelden.
  • Congres2025
  • Auteurs J. de Vries,
Van stilte naar dialoog: hoe voeren we moeilijke maatschappelijke gesprekken?
  • Congres2025
  • Auteurs J.C. Mattijsen, R.A. Dasović,
Hoe maak je goed preventieonderwijs?
  • Congres2025
  • Auteurs A.W. Kersten, I. Rupp, J.A. . de Wilde, M. B. M. Soethout, M.C. Seeleman, M.J. Jambroes, N.B. van den Berg, V. Nierkens,
Gezond stemgebruik binnen het onderwijs.
  • Congres2025
  • Auteurs C.M.J. Gidding,
Grip op de ontwikkeling van je professionele identiteit: hoe leer je als AIOS van rol- en trolmodelmomenten?
  • Congres2025
  • Auteurs A.C.L. Wildeboer, J. Bransen, J. Melenhorst, M. Poeze, M.C. Mak-Van der Vossen, M.M.G. van Berckel, W. N. K. A. van Mook,
Het DocProf Debat – In gesprek over uitdagingen in docentprofessionalisering voor de zorg voor de wereld van morgen.
  • Congres2025
  • Auteurs D. H. J. M. Dolmans, F. Biwer, H. Roebertsen, J. Beuken, L. Loosveld,
Interprofessionele gedragsindicatoren als toetsing in het onderwijs
  • Congres2025
  • Auteurs H.W.H. Smeets, L. Van Landschoot, P. Pype, Y. D' Hooge,
Ont-moeten, over de kracht van motivatie in zelfregulerend leren
  • Congres2025
  • Auteurs A.E. Merwe, S.W.M. Corssmit,
How to design, implement, and evaluate an intervention to improve quality of interaction in your online course
  • Congres2025
  • Auteurs A. Lupascu, J.A. van der Hage, P. G. M. de Jong,
Out of de box samenwerken
  • Congres2025
  • Auteurs E.W. Walter, P.B. Swennenhuis,
Koersen naar een inclusieve cultuur in zorgopleidingen: actieve omstander training
  • Congres2025
  • Auteurs B. Golchehr, H. Stappers, K.N. Lanting,
Bring your own curriculum! Interprofessionele competenties detecteren door middel van een curriculumscreening: hoe doe je dat?
  • Congres2025
  • Auteurs L. Van Landschoot, P. Pype, Y. D' Hooge,
Zorg voor kunst: hoe dan?
  • Congres2025
  • Auteurs M. Goossens, R. van den Broek, S. van Hooren,
Netwerken voor de toekomst: leren van verschillen
  • Congres2025
  • Auteurs G. Overdijk, G.D. Honing - de Lange, J. Nijs, R.J. Van Diepen,
Wat weten we (niet) over het verbeteren van studentenwelzijn?
  • Congres2025
  • Auteurs M. . Batelaan, M. van Lanen, M.H.J. van de Pol, R. van der Gulden,
Te zien of niet te zien..
  • Congres2025
  • Auteurs N.T. van den Broek,
Samen werken aan een futureproof competentiekader voor de gezondheidsprofessional van morgen.
  • Congres2025
  • Auteurs A. Magherman, V. Labarque,
Leerlijn digitale geletterdheid en AI: Essentiële competenties voor de gezondheidsprofessional van morgen.
  • Congres2025
  • Auteurs M. Dewispelaere, W. Allemeersch,
Coördinatie en afstemming van zorg bij multimorbiditeit door de Zorgverlener van Morgen
  • Congres2025
  • Auteurs B.C. van Munster, H.A. Tuinhof, H.H.M. Hegge, M. Verhoeff, R.J. Duvivier,
De rol van digitale media in het medisch onderwijs: de waarde van laptopgebruik door studenten tijdens kleinschalige onderwijsbijeenkomsten.
  • Congres2025
  • Auteurs F.M.H. Mulder, N.R. de Vries,
Voortgangstoets Geneeskunde: grote verschillen tussen de disciplines in kennisontwikkeling
  • Congres2025
  • Auteurs A.M.J. . Langers, E.A. Dubois, F.M.M. Oud, H.H.L.M. Donkers, J.H. Ravesloot,
Simulate one, do one, teach one
  • Congres2025
  • Auteurs A. Baten, B. Vos, F.I. Vlegels, I.M. Crossley, J.J.W. Yin,
Samenwerken in zorgen & borgen bij programmatisch toetsen … en daar waar het schuurt
  • Congres2025
  • Auteurs A.M.T. Vink, C.E.C. Bras, C.E.G. Albicher, E.J.M. Weersink, M. Maas,
Inzet van mixed reality binnen het SimZone model: een innovatieve leermethode die de opleiding van toekomstige zorgprofessionals transformeert en inspeelt op de uitdagingen in de gezondheidszorg.
  • Congres2025
  • Auteurs E.H. Huvenaars, I.H. van den Heuvel,
De implementatie van planetary health in zorgopleidingen: uitdagingen, kansen en ervaringen.
  • Congres2025
  • Auteurs A.C.G. Egberts, C. Hiemstra, E.J. Heesbeen, L.H.H. Silvertand, R.A. van Gestel, R.J. Kok,
Examens onder de loep: docent en ondersteuner samen aan de slag
  • Congres2025
  • Auteurs F.D. Dobbels, H.D. Dely, K.G. Geens,
This study explores medical students’ experiences with self-assessment tools in a PA context, identifying facilitators, barriers, and needs through mixed-methods research to improve tool effectiveness
  • Congres2025
  • Auteurs R.L. Loza,
Zelf aan de slag met duurzaamheid in de zorg voor coassistenten
  • Congres2025
  • Auteurs A. Lagerburg,
Melden aspirant-studenten zich aan voor de opleiding Geneeskunde die ongewogen loot?
  • Congres2025
  • Auteurs F. van der Steijle, G.W.G. Spaai, J.A. Vos, L.M. Barmentloo, N.W. Schrofer, S. Zwanenburg, W.M. Homan,
Het Innovatieproject: Verleden, Heden en Toekomst
  • Congres2025
  • Auteurs A.P.M. de Brouwer, J.H.J. Huck, W.P.R. Verdurmen,
Hoe gebruiken docenten in het hoger onderwijs feedbackinteracties om zich te ontwikkelen?
  • Congres2025
  • Auteurs A.I. Levert, C.J.M. Tielemans, H.H. Veenhoven, M.E. Sakkers,
Optimalisatie van examinering in medische opleidingen: Implementatie en effecten van online examens.
  • Congres2025
  • Auteurs H.D. Dely, V.H. Hulpiau,
21st century skills in de opleiding verpleegkunde
  • Congres2025
  • Auteurs N.D.R. De Roo,
  • Categorie Onderwijs en ontwikkeling
Feedback in beeld: leidt de terugkoppeling van evaluatieresultaten tot een hogere respons onder geneeskundestudenten in het Erasmus MC?
  • Congres2025
  • Auteurs A. Milisav, F.C. de Vries,
‘Opleiden in netwerken’ – master geneeskunde VU
  • Congres2025
  • Auteurs A. van Schaik, F. Kleinen Hammans, I. .M. Markusse, L.S. Schrevel,
QUAPA-tool: Een borgingsinstrument voor programmatisch toetsen
  • Congres2025
  • Auteurs A.M.T. Vink, C.E.C. Bras, J.A. Vos, M. Maas,
Toekomstbestendige zorg: Planetaire geneeskunde en Leefstijlinterventies, binnen het onderwijs Master Physician Assistant
  • Congres2025
  • Auteurs E.M. Weibel-Rodenburg, F. Meurs,
Schriftelijk toetsen van klinisch redeneren in de bachelor Geneeskunde met behulp van Very Short Answer Questions (VSAQ’s)
  • Congres2025
  • Auteurs J.J. Kraft, M.J.T. Gerhardus, S. van Berkel,
De ontwikkeling van een toolbox ter ondersteuning van zelfregulerend leren door middel van coregulatie
  • Congres2025
  • Auteurs A.D.B. de Bruin, F Janesarvatan, J. Sieben, J. van Wijchen, L. van Bokhoven, M. Verheggen, S. Heeneman,
How do students and teachers perceive online interaction in medical education: results from a pilot study into facilitators, barriers, and solutions
  • Congres2025
  • Auteurs A. Lupascu, C.E. Serlie, J.A. van der Hage, P. G. M. de Jong,
3D-leeromgeving met XR-technologie: een digitaal koe model om klinische vaardigheden te oefenen
  • Congres2025
  • Auteurs B.P. Hierck, D.C.F. Salvatori, G.J. Bok, N.J. Veenema, T.S. van der Ree,
Van een focus op zorgtechnologie naar een focus op samenzorg
  • Congres2025
  • Auteurs C. Nierse, C. Noordam, H. van der Nieuwenhoff, J. Reijngoudt, M. Nieboer, S. Cardiff, T. van der Zijpp,
Mentor interventies voor het stimuleren van feedback zoekend gedrag bij studenten
  • Congres2025
  • Auteurs A.G. de Nooij, F. Koens, G. van Hardeveld, H. Bastiaan, L. Baartman, N. Bohnen, S. Van Ierland, T. van Schilt-Mol,
Virtuele internationale mobiliteit: een inclusieve benadering om geneeskundestudenten optimaal voor te bereiden op de hedendaagse en toekomstige beroepspraktijk
  • Congres2025
  • Auteurs E. Sulkers, M.J. de Boer, N. Bos-Veneman,
Team Based Education met behulp van blokondersteuners binnen de bachelor geneeskunde UvA
  • Congres2025
  • Auteurs L.M.J. van der Loon, P.E.M.H. Habets, R. Franssen, U.M. Remer,
Tussen droom en werkelijkheid: welk beeld hebben 5vwo-ers van de studie geneeskunde en het artsen vak?
  • Congres2025
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A. Wouters, C.E. Serlie, E.J. Philips, E.V. van Wijk, J. Bustraan,
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee