Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
Leren over selecteren: het waarborgen van kansengelijkheid
  • Congres2024
  • Auteurs B. Uzunalioğlu, H. Rotbi, S. Amiri Simkooei,
‘Samenwerken aan planetary health in (bio-)medisch onderwijs’
  • Congres2024
  • Auteurs A. Timmermans, L.C. Reichwein, L.M. Versteeg, N. Campman, Z.M. Kobus,
Zzzzz… De Stekende Mug – over micro-agressies in het medisch onderwijs en op het werkveld
  • Congres2024
  • Auteurs J.L. Suurmond, K.W. Pang, S. Amiri Simkooei,
‘Interculturele gespreksvoering in medisch onderwijs: kennismaken met de eigen stereotypes en vooroordelen die het consult kleuren’
  • Congres2024
  • Auteurs D. Roosdorp, J. Jeltes, M. Verloop,
De perfectie paradox
  • Congres2024
  • Auteurs D. Roosdorp, F.I. Ormel, J. Jeltes, M.V. . Matulewicz,
Hoe maak ik mijn digitale onderwijs toegankelijker voor studenten met een beperking? Kaders, tips en tools.
  • Congres2024
  • Auteurs E.W. Easton, H. van Eeren, J.E. Slagter,
Hoe zorg je voor betaalbaar kwalitatief onderwijs van de toekomst: samen aan de slag met Open Educational Resources
  • Congres2024
  • Auteurs H. van Eeren, M. Doets, N.M.F. de Bruycker, O.P. Gobée,
In gesprek over professionaliteit bij zorgelijk handelen Tijd voor een andere aanpak na het schietincident op 28-09-2023 in Rotterdam
  • Congres2024
  • Auteurs E. J. Spierenburg, M.C. Mak, M.S. Visser, U. Klumpers,
Hoe nemen we een zorgvuldig besluit over de voortgang van onze studenten binnen een programmatisch toetsprogramma? Inrichting van de besliscommissie van het nieuwe Geneeskunde curriculum in Rotterdam
  • Congres2024
  • Auteurs A. Beerthuizen, A. Calis, E. J. Spierenburg, J. Meerstra, M.S. Visser,
Ethische toetsing van onderwijskundig onderzoek in de gezondheidszorg: waar staan we en waar willen we naar toe?
  • Congres2024
  • Auteurs A. W. M. Kramer, B.C. van Leeuwen, C. R. M. G. Fluit, E. Driessen, M.T. van Wijngaarden,
Samenwerken in onderzoek naar leren en opleiden in het continuüm van de huisartsgeneeskunde. De ontwikkeling van de nationale onderzoeksagenda als hefboom
  • Congres2024
  • Auteurs A. W. M. Kramer, B. Thoonen, E. De Groot, I. Slootweg, J. Muris, M. Çorum, M.C. Mak-Van der Vossen, N.D. Scherpbier, R.A.M.J. Damoiseaux,
Medisch studenten waarderen activerend onderwijs anders over tijd: een follow-up Q-methodologische studie
  • Congres2024
  • Auteurs A. de la Croix, J.W. Grijpma, M. Meeter, R.A. Kusurkar,
Learning from expert teachers: hoe bereiken zij hoge studentbetrokkenheid in activerend onderwijs?
  • Congres2024
  • Auteurs A. de la Croix, J.W. Grijpma, L.A. Broeksma, M. Meeter, R.A. Kusurkar, S.K.K. Ramdas,
Burn-out klachten bij artsen in opleiding (AIOS): De belangrijke rol van psychologisch kapitaal en werkfactoren.
  • Congres2024
  • Auteurs A. de Rijk, K.D.G. van de Kant, S.J. Verhoeff, W. van Mook,
Optimaliseren van de transities van arts-assistenten: voorkeuren van arts-assistenten voor organisatiesocialisatie strategieën. Een Q-studie.
  • Congres2024
  • Auteurs A. D. C. Jaarsma, G. Galema, J.K.G. Wietasch, J.S. Schönrock-Adema,
Handvatten voor autonomie-ondersteunende consultvoering in de geboortezorg: een kwantitatieve observatiestudie
  • Congres2024
  • Auteurs C.J. Verhoeven, J.M. Kors, L. Martin, R.A. Kusurkar, S.M. Peerdeman,
Naar een meer inclusieve huisartsopleiding – Participatory Action Research
  • Congres2024
  • Auteurs & M. E. T. C. van den Muijsenbergh, J. Bont, J.M. van Es, M. Nasori, M.R.M. Visser, N.M. van Moppes,
De effectiviteit van coaching in het verminderen van loopbaankeuzestress onder geneeskundestudenten
  • Congres2024
  • Auteurs A.H. Fris, A.J. van Hooft, E.M. van Vianen, M. de Hoog, P.J. de Pagter,
Hoe leren huisartsen in opleiding vaardige arts-patiënt communicatie in de klinische praktijk: een longitudinaal kwalitatief onderzoek
  • Congres2024
  • Auteurs A.B. de Bruin, A.T. Timmerman, E.G. Giroldi, M.V. Verheijden,
Inclusie en diversiteit binnen het medisch onderwijs: een focusgroepstudie naar de ervaringen van studenten
  • Congres2024
  • Auteurs A.R. Verbree, G. Dilaver, J.J.H.M. Janssen, U. Isik,
Klinisch redeneren als een arts of als een verpleegkundige? Een ‘systematic integrative review’
  • Congres2024
  • Auteurs C.J. Vreugdenhil, E. J. F. M. Custers, J. Ket, J.T.P. Dobber, R.A. Kusurkar, S. Somra,
Klinische besluitvorming door apothekers
  • Congres2024
  • Auteurs E.S. Koster, J.F. Mertens, M.L. Bouvy, T. Van Gelder, T.G.H. Kempen, V.H.M. Deneer,
Worden opleiders beïnvloed door hindsight en outcome bias wanneer ze de klinisch redeneervaardigheden van een huisarts in opleiding beoordelen?
  • Congres2024
  • Auteurs C.G.M. van Sassen, L. . Zwaan, P.J.E. Bindels, S. Mamede, W.W. van den Broek,
How to define, measure, and improve quality of online interaction: A scoping review
  • Congres2024
  • Auteurs A. Lupascu, J.A. van der Hage, P. G. M. de Jong, R.A. Hendriks,
Planetary health in medisch onderwijs; van hoge urgentie naar systematische onderwijsontwikkeling – een scoping review
  • Congres2024
  • Auteurs B. Oosterveld, E.A. Brakema, E.H. Visser, H.M.M. Vos, I.A. Slootweg, M.A. Adriaanse,
Appreciating appreciation: residents experience “feeling valued” differently as learners, physicians and employees
  • Congres2024
  • Auteurs J.P.S. Henriques, K.M.J.M. Lombarts, M.E.W.M. Silkens, R. Bogerd,
Verbetering van het begrip van feedbackgebruik in de context van de medische voortgangstoets: een kwalitatieve interviewstudie.
  • Congres2024
  • Auteurs A.M.J. . Langers, E.A. Dubois, E.V. van Wijk, F.M. van Blankenstein, R.J. Janse,
Should I stay or should I go? A retrospective cohort study into psychiatry trainees’ progression through training
  • Congres2024
  • Auteurs A. Medisauskaite, A. Rich, K. Alexander, L. Knight, M.E.W.M. Silkens, O. Adesalu,
Doen individuele verschillen tussen A(N)IOS ertoe bij de interpretatie van supervisiestijlen? Een experimentele vignetstudie naar psychologische basisbehoeften en welbevinden.
  • Congres2024
  • Auteurs N.W. van Yperen, R.J. Duvivier, W.E. van der Goot,
De brug tussen theorie en praktijk? Barrières bij de integratie van grensobjecten in het praktijkleren
  • Congres2024
  • Auteurs H. .E. .M. . Dealmans, L.A. Broeksma, M. Barry, M. Stoffels, R.A. Kusurkar, S. .M. .E. van der Burgt, S.M. Peerdeman,
Machtsdynamieken in mentoring: Een etnografische single-casestudie
  • Congres2024
  • Auteurs E.D. Driessen, E.V. Vanassche, H.V.D.K. van der Kloot,
Leren intraprofessioneel samenwerken bij arts assistenten die werken in ad hoc team in het zorgpad heupfractuur op de spoedeisende hulp, een etnografische studie
  • Congres2024
  • Auteurs C. Fluit, D. Asselt, M.J.H. van der Ven, N. Ergun-Al Afadji, N. Looman, O. Sir, S. Dalloyaux, W. Kuijer-Siebelink,
Evidence-based Dentistry in Indonesian Dental Schools: A National Survey
  • Congres2024
  • Auteurs D.R. Firman, F. W. Dekker, P. G. M. de Jong,
Het verkennen van complexiteit in de extramurale zorg met behulp van Rich Pictures
  • Congres2024
  • Auteurs E. . Helmich, F.M. den Boer, M. . de Bruijne, M. Smalbrugge, M.C. Mak-Van der Vossen, N. van Dijk,
Faciliteren van werkplekleren in de klinische praktijk, een evaluatie onder medisch specialisten
  • Congres2024
  • Auteurs C. R. M. G. Fluit, J. van Dillen, M. Kerperien, M.H.M. Verkooijen, R.T. Supheert,
Het langetermijneffect van een interprofessionele educatie-interventie op motivatie voor interprofessioneel samenwerken en interprofessionele vaardigheden
  • Congres2024
  • Auteurs C.J. Teuwen, H. E. M. Daelmans, R.A. Kusurkar, S.M. Peerdeman, W.H. Schreurs,
Meerwaarde van de dubbele rol van docent artsen: een observatiestudie van het boundary spanning gedrag van huisartsdocenten binnen het klaslokaal
  • Congres2024
  • Auteurs E. Buurma, E. De Groot, H.J. Brouwer, M. Barry, M. Kluijtmans, R.A.M.J. Damoiseaux,
Een vergelijking van het rolmodelproces van geneeskundestudenten met en zonder niet-Westerse migratieachtergrond
  • Congres2024
  • Auteurs G. Dilaver, I.M. Spaans, P.J. Groot, R. A. M. de Kleijn,
Hoe professionals leren terwijl ze samenwerken in patiëntenzorg over organisatorische grenzen heen.
  • Congres2024
  • Auteurs E. De Groot, F.S. Schellevis, L.J. Meijer, R.A.M.J. Damoiseaux,
Hoe kan een geneeskundeopleiding meer divers en inclusief worden? Leeropbrengsten vanuit het Erasmus MC
  • Congres2024
  • Auteurs C.E.E. van Andel,
Duiden van disfunctioneren bij AIOS van snijdende specialismen
  • Congres2024
  • Auteurs J. Bransen, J.A. Godschalx-Dekker, S.A. Pronk, W. N. K. A. van Mook,
Sum-up: ondersteuning bij interpretatie van narratieve feedback in e-portfolio’s
  • Congres2024
  • Auteurs J.M.W. Moonen - van Loon, M. J. B. Govaerts, M. van Lierop,
Mijlpaal: 14.000 cursisten in het landelijke onderwijsprogramma chronische beademing
  • Congres2024
  • Auteurs A. Heyn, I.R. Sinnema, J.C. Bruins-Slot, L. Immerzeel, M. Gol, M. Zondag, S. Steijns, T. Boers,
De lessons learned van de Master of Science Verloskunde als landelijke joint degree opleiding
  • Congres2024
  • Auteurs C. Groenen, M.C. Weltens,
Start Well Stay Excellent (SWSE), dé digitale leergang voor apothekersassistenten in het ziekenhuis.
  • Congres2024
  • Auteurs N. Martens-Akrawi,
Het design en inhoud van interprofessioneel onderwijs omtrent medicatie(veiligheid) – een systematische review
  • Congres2024
  • Auteurs L. Mathiesen, M.L.A. Heijkoop, T.A. Phan,
Remedieringsbehoeften bij aios radiologie
  • Congres2024
  • Auteurs J.A. Godschalx-Dekker, R.J. Bennink, W. N. K. A. van Mook,
The Impact of Multivariate Innovation in Education on Sense of Belonging, and Study Success: A Comparative Analysis of Traditional and Multivariate Approach
  • Congres2024
  • Auteurs C.J. Laan, D.Y.S. Vogel, J. Hoving, S. Nissink, S.M. Thompson,
Longitudinaal onderwijs interprofessioneel samenwerken (LOIS)
  • Congres2024
  • Auteurs A.C. Drenth-van Maanen, A.M. . Veldhorst, K.L. Klerk-Bos, R.A. van Gestel, S.M. Bax,
Een betere voorbereiding én landing op het hbo: een gepersonaliseerd 100 dagen-programma
  • Congres2024
  • Auteurs E.M. Tijhuis,

Abstract pagination

Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee