Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen te zoeken van abstracts die vanaf 2020 zijn gepubliceerd.

De abstracts van 2016 t/m 2019 kunnen via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
927 abstracts
Onderzoekend leren en TBL in de bachelor biomedische wetenschappen
  • Congres2022
  • Auteurs I. de Boer, N.A. Gruis,
Parental Advisory: een praktijkvoorbeeld van patiëntparticipatie in online onderwijs voor medisch studenten
  • Congres2022
  • Auteurs A. Baars, J. Frenkel, M. C. L. Eijkelboom, M. F. van der Schaaf, R. A. M. de Kleijn, R.R. de Jonge,
Doorstroomnorm als alternatief voor een Bindend Studieadvies bij Geneeskunde?
  • Congres2022
  • Auteurs G.W.G. Spaai, J Visschedijk,
Leren interprofessioneel samenwerken – gisteren fysiek, morgen online? Evaluatie van een interprofessionele onderwijsmodule
  • Congres2025
  • Auteurs F.M. Mertens, P.P. Pype, Y.D. D' Hooge,
Constructieve peer-feedback: internationale studenten oefenen met professioneel gedrag in het Nederlands in een gesimuleerde medische context
  • Congres2022
  • Auteurs F Janesarvatan, M Asoodar,
Een tool om het behoud van basiskennis bij studenten te verbeteren: is het gewenst? En hoe zou die eruit moeten zien? Een kwalitatieve studie onder Leidse geneeskundestudenten.
  • Congres2022
  • Auteurs A.B. Veldman, A.J. De Beaufot, C.L.A. Vogelij,
(Mis)perceptie van basiskennis bij de Leidse geneeskunde student
  • Congres2022
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A.B. Veldman, A.M.J. . Langers, C.L.A. Vogelij,
InternShifts: flexibele thuiswerk/werkplekstages als oplossing voor beperkte ruimte en middelen op leerwerkplekken
  • Congres2022
  • Auteurs A Cambi, D.G. Wansink, K. van den Dries, L. Fluit, M. de Boer, M.M. Zegers,
Mathematische modellering in de bacheloropleiding: Innovatief onderwijs op het snijvlak van de (bio)medische wetenschappen en de wiskunde
  • Congres2022
  • Auteurs A Cambi, D.G. Wansink, K.A. Wolf, P Friedl, R Kang,
Interprofessionele feedbackdialoog tussen AIOS en verpleegkundigen: een ontwerponderzoek.
  • Congres2022
  • Auteurs M. Eurelings, M. F. van der Schaaf, M. Lesterhuis, R. Hoff,
Relevante domeinen in debriefing strategieën voor simulatie onderwijs in life support cursussen
  • Congres2022
  • Auteurs J.C. Smal, J.O.N.I. Remmits, N.M. Turner, T. de Raad, T.J. ten Cate,
Interculturele eCampus voor tandheelkunde: het EDEMTET project (EU-China)
  • Congres2022
  • Auteurs D.J.M. Niesten, J.N.H. van der Woert,
Onderscheid op basis van R.A.S?
  • Congres2022
  • Auteurs J. Tichelaar, M.J. Bakkum, V.S. Uittenbosch,
Wikipedia: Een toevoeging aan medisch onderwijs voor student & patiënt
  • Congres2022
  • Auteurs T.M.T. Noijons,
Van ‘assessment of learning’ naar ‘assessment for learning’: Slimmer leren klinisch redeneren met online Script Concordance Test
  • Congres2022
  • Auteurs E.B.M. van Limbeek, T.M. van Haaren - ten Haken, X. Janssen-Brandt,
Opleiden van maatschappelijk verantwoordelijke artsen: faciliterende en belemmerende factoren bij de integratie van social accountability in de opleiding
  • Congres2022
  • Auteurs J. Suurmond, J.H. Ravesloot, M.J. Oudbier, S.M. Peerdeman, T.B.B. Boerboom,
Blended learning op afstand in de coschappen tijdens de Covid-19-pandemie
  • Congres2022
  • Auteurs C. Boer, H. E. M. Daelmans, K. Reefman, M. Wintzen,
In gesprek over de kwaliteit van de supervisor
  • Congres2022
  • Auteurs B. Martens, C. Willekes, I.C.H. Mathijsen, K.D.G. van de Kant, L.M. van Roozendaal, V.A. Lopes van Balen, W. N. K. A. van Mook,
Het gebruik van Virtual Reality in het communicatieonderwijs voor studenten: De rollen omgedraaid
  • Congres2022
  • Auteurs J.G.F Velers, M.H. Brouwers, W.G. Rensink,
Multidisciplinair MDO studentenpoli – bevordering van samenwerking tussen (toekomstig) artsen en (toekomstig) apothekers
  • Congres2022
  • Auteurs F. van Rosse, J. Versmissen, L.S. Kalfsvel, M. Lafeber, M.B. Mulder,
Student meets patient in eigen netwerk: wat levert het op?
  • Congres2022
  • Auteurs H.A.C. Van Helvoort, M.H. Brouwers, N. Van Laarhoven, P.J. Van Gurp,
Interprofessionele feedback in zorgonderwijs: Het Westerveld raamwerk voor het geven en gebruiken van feedback in interprofessionele dialogen
  • Congres2022
  • Auteurs C.J.M. Tielemans, H.E.W. Westerveld, M. F. van der Schaaf, R. A. M. de Kleijn, W.E.S. van den Broek,
The Online Medical Exhibition Seminar: Implementatie en evaluatie van een nieuwe online onderwijsvorm voor klinisch redeneren en monodisciplinair overleg.
  • Congres2022
  • Auteurs H.W.R. Schreuder, M. Wijnen-Meijer, M.J.M. Janssen,
Inzicht krijgen in de ontwikkeling van generieke vaardigheden in innovatieve cursussen.
  • Congres2022
  • Auteurs H van Ravenswaaij,
Werken aan duurzame inzetbaarheid: belangrijk onderdeel van de professionele ontwikkeling voor AIOS en medisch specialisten.
  • Congres2022
  • Auteurs K.D.G. van de Kant, M.J. Oomes, S. J. van Luijk,
Versterken van onderzoeksvaardigheden door creëren van diepere leerervaringen
  • Congres2022
  • Auteurs J.J. Geerling, K.V. Vrijsen, M.H.W. Van Mil, W.J.A.G. Dictus,
Zo geleerd, zo gedaan? Een kwalitatieve, interactieanalyse van de besluitvorming in prenatale consulten
  • Congres2022
  • Auteurs A. de la Croix, C. Verhoeven, J.M. Kors, L. Martin, S.M. Peerdeman,
Intraprofessioneel leren op de werkplek: ervaringen uit het Radboudumc Amalia Kinderziekenhuis
  • Congres2022
  • Auteurs A.A.E.M. van der Velden, E.H.A.J. Coolen, H Wollaars, J.M.T. Draaisma, L. Teheux, W. Kuijer-Siebelink,
Wetenschappelijke stages in een learning community: 1+1=3?
  • Congres2022
  • Auteurs A.E. van Ede, P.J.M. van Gurp, R.P.B. Reuzel, W.J.M.J. Gorgels,
Medical school programs that train medical students as teachers (MED-SATS): a scoping review.
  • Congres2022
  • Auteurs R.T. Supheert,
Teamleren in de applicatiefase van Team-Based Learning (TBL)
  • Congres2022
  • Auteurs G.W.G. Spaai, L. Roossien, R. de Vos, T.B.B. Boerboom,
Betere voorbereiding op de klinische praktijk door implementatie van multidisciplinair werken in de praktijkstages van de bachelor Geneeskunde: een pilot.
  • Congres2022
  • Auteurs Michelle Mebius, W. Zondag, Y. Raz,
“Betrek artsen al vroeg bij beleid en bestuur”
  • Congres2022
  • Auteurs R.H.A. van den Broek,
Intervisiebijeenkomsten tijdens de coschappen: Impact op coping en veerkracht volgens studenten.
  • Congres2022
  • Auteurs R. E. Stalmeijer,
Interprofessionele pilot – interactieve online cursus met aios huisartsgeneeskunde, specialisten ouderengeneeskunde, AVG-artsen en internisten ouderengeneeskunde.
  • Congres2022
  • Auteurs A. Moll, P.J.A. Broersen,
Mental health in medical school: Wat vinden studenten uitlokkende en beschermende factoren voor burn-out? Een interviewstudie
  • Congres2022
  • Auteurs D.A. Lartey, H.G.M. Arets, K Smit, L Smit, T.J. ten Cate,
Stampen of gespreid leren? – Een kwalitatieve studie naar de leerstrategie van de Leidse geneeskunde student.
  • Congres2022
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A.B. Veldman, C.L.A. Vogelij,
Extramurale vakken in de etalage met online lezingen voor master studenten geneeskunde tijdens de coronapandemie: wat hebben we geleerd?
  • Congres2022
  • Auteurs J.Z. drs Muyselaar-Jellema,
Praat met me! Wat bepaalt het succes van intervisie tussen arts-assistenten binnen het Maastricht Universitair Medisch Centrum?
  • Congres2022
  • Auteurs A. de Rijk, A. Smeenk, A.M.K. Jorissen, H. Ikiz, K.D.G. van de Kant, V. Van Den Eerthwegh, W. N. K. A. van Mook,
Naar een duurzaam leereffect met Peer Assisted learning: Utopie of werkelijkheid?
  • Congres2022
  • Auteurs F.S. Schuit, G.C. Clarebout, J.E. Elen, K.A. Alen, L.V.L. Van Lommel,
Ongemak tijdens patiëntcontactonderwijs in medisch bachelor onderwijs: het patiëntperspectief
  • Congres2022
  • Auteurs L.M. Ensing, M.H. Brouwers, P.J. Van Gurp,
Coachen van studenten, een vak apart! Docenten professionaliseren tot coach
  • Congres2022
  • Auteurs A.E. van Ede, C. van Hoogstraten, I. van den Berg, R. F. J. M. Laan,
Ben ik verantwoordelijk?
  • Congres2022
  • Auteurs L.C.C. Schwering, P.J.M. van Gurp,
Aanleren van complexe ouderenzorg: een kwalitatieve studie naar leerprocessen
  • Congres2022
  • Auteurs J.W.M. Muris, K.W.J. Koetsenruijter-Brulot, P. W. Teunissen, W. Veldhuijzen,
Best-practices van het patiëntencontact onderwijs in studentperspectief
  • Congres2022
  • Auteurs M.D.A. Lenderink, M.H. Brouwers,
Klinisch redeneren van artsen en verpleegkundigen; een systematische, gelaagde analyse.
  • Congres2022
  • Auteurs C.J. Vreugdenhil, E. J. F. M. Custers, J.T.P. Dobber, M.E. Reinders, R.A. Kusurkar, S. Somra,
Patiëntcontactonderwijs: Welke drempels ervaren studenten en wat helpt om hierover heen te stappen.
  • Congres2022
  • Auteurs B. Schaars, M.H. Brouwers, P.J. Van Gurp,
Bio-Med-Tech-Nutrition Interdisciplinary Team Training voor challenge-based interdisciplinair projectonderwijs in het gezondheidszorg domein.
  • Congres2022
  • Auteurs A. Berendts, A. van Royen-Kerkhof, C.C. van Donkelaar, J.A. Uquillas Paredes, R.R. de Jonge, S. de Jong,
Een instructiemodel voor feedbackgebruik: vragen, analyseren, toepassen en reageren
  • Congres2022
  • Auteurs R. A. M. de Kleijn,
Evaluating the effects of an interprofessional clinic-based module on pharmacy interns’ perception of interprofessional collaboration, shared decision making and patient communication.
  • Congres2022
  • Auteurs A.C. Drenth-van Maanen, A.K. Mantel-Teeuwisse, B.M.A. van Wieren, I. Wilting, M. Kluijtmans,
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee