Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
928 abstracts
Over het nut en de noodzaak van voldoende Global Health onderwijs in de bachelor Geneeskunde, juist hier, juist nu!
  • Congres2020
  • Auteurs J. de Zeeuw, M.A.C. Versluis, R.R. . Bakker,
Medisch onderwijs ten tijde van een pandemie? Zo doen we dat.
  • Congres2020
  • Auteurs I. Acem, M.C.E. van Ruissen,
De kennis van zorgverleners over de systematische ABCDE methode
  • Congres2020
  • Auteurs M. Linders,
Moreel beraad als instrument om de aanpak van probleemstudenten te bepalen
  • Congres2020
  • Auteurs M.C. Mak-Van der Vossen, U.M.H. Klumpers, Y. Voskes,
Overnemen door medisch studenten (scribes) van administratieve taken van artsen maakt het werk leuker en beter.
  • Congres2020
  • Auteurs J. de Graaf, LJ Schmit Jongbloed,
Samen optrekken tegen corona: UMC’s ontwikkelen online COVID-onderwijs voor (bio)medische studenten.
  • Congres2020
  • Auteurs AM Van Der Meer, AT Tostmann, FS Stelma, JB Brown, NE Elbaz, RJ De Jonge, SB Van Der Boor,
Activerend en zelfregulerend onderwijs in Epicurus: ontwikkeling en toepassing van een instrument voor het beoordelen van zelfstudie-opdrachten
  • Congres2020
  • Auteurs G.W.G. Spaai, I.M. De Graaf, J.A.M. Bramer, J.L. Suurmond, K.R. Timmermans, T.T. Boel,
How behavioural medicine improves healthcare. V(h)eilige huisjes veranderen? Let’s do it!
  • Congres2020
  • Auteurs Dr. N. Tielemans, E Bazelmans, F. de Schutter, I. Josemanders,
Activerende werkvormen in (interactief) grootschalig onderwijs in Epicurus.
  • Congres2020
  • Auteurs G.W.G. Spaai, J.L. Suurmond, K.R. Timmermans,
Beïnvloeden angst voor de dood, angst voor veroudering en ageism de attitude van medisch studenten ten aanzien van medische zorg voor oudere patiënten?
  • Congres2020
  • Auteurs A.A. Meiboom, C.M.P.M. Hertogh, E.J. Draper, M. Smalbrugge, N. van Dijk, R.A. Kusurkar,
Curriculumevaluatie: het belang van meerdere perspectieven
  • Congres2020
  • Auteurs G.W.G. Spaai, J Visschedijk, J.L. Suurmond, P.E. Habets, T.B. Boerboom,
Van student tot zelfregulerende professional: Masterstudenten vragen, geven en ontvangen online peer feedback
  • Congres2020
  • Auteurs A.W. Riedstra, F.M. van Blankenstein, I. de Boer, N. Kromkamp, N.M.F. de Bruycker,
Welzijn & Vitaliteit: The Science of Happiness
  • Congres2020
  • Auteurs A.J. Terlouw, M.H.J. van de Pol, R.J.M.G. Hameleers,
Interdisciplinariteit in een spiraalvormig Geneeskunde curriculum
  • Congres2020
  • Auteurs H.B. Lont,
Het interprofessionele studententeam polyfarmacie: Een gerandomiseerde studie naar de waarde van een interprofessioneel studententeam bij het herkennen en behandelen van geneesmiddelen bijwerkingen.
  • Congres2020
  • Auteurs J. Tichelaar, M.A. van Agtmael, M.C. Richir, R. Sultan,
Hoe zien zorgprofessionals de toekomst van hun opleidingspraktijk?
  • Congres2020
  • Auteurs A.M. Landstra, J.J. Koksma, M.J.M. Verhees, R. F. J. M. Laan, R.E. Engbers,
Studie naar de kwaliteit van narratieve feedback door (bio)medische studenten door de bachelorjaren heen
  • Congres2020
  • Auteurs A. Scharstuhl, E. Tanck, M.M.J. Jacobs, P.J. Van Gurp, P.M. van Son,
De ‘caring’ identiteit: dokter worden voor de oudere patiënt
  • Congres2020
  • Auteurs A. Moll-Jongerius, A. W. M. Kramer, K. Langeveld, W.P. Achterberg,
Uitwisselen van ervaringen tijdens het coschap huisartsgeneeskunde: onderwerpen en leeropbrengsten
  • Congres2020
  • Auteurs A. W. M. Kramer, C.W. Walinga, G.T.J.M. Essers, P.C. Barnhoorn,
“Kijken door de bril van de patiënt”: het opleiden van empathische dokters met behulp van illustratieve video met simulatiepatiënt
  • Congres2020
  • Auteurs A.D. Pieterse, E.C. Hamoen, F. Luk, L.E.H. Bakker, M.E.J. Reinders, W. Zondag,
Het leren van gezamenlijke besluitvorming in de klinische praktijk
  • Congres2020
  • Auteurs G.J. Olthuis,
Zeven Tips om Effectieve Leerstrategieën te Leren
  • Congres2020
  • Auteurs A.B.H. de Bruin, F. Biwer, M.G.A. oude Egbrink, S. Schreurs,
Van ‘assessment of learning’ naar ‘assessment for learning’: Slimmer leren klinisch redeneren met online Script Concordance Test.
  • Congres2020
  • Auteurs E.B.M. van Limbeek, T.M. van Haaren - ten Haken, X. Janssen-Brandt,
Video Reflexivity Ethnography (VRE): video-gestuurde zelfreflectie van tutoren
  • Congres2020
  • Auteurs A.B. Koning, C.J.M. Hülsman, J.P.J.M. Hikspoors, S.E. Köhler, W.H. Lamers,
De student aan het roer: de mate van zelfsturing bij de academische vorming
  • Congres2020
  • Auteurs G.W.G. Spaai, M.J. Oudbier, M.M.G . Leeflang,
Onderwijsorganisatie: de onzichtbare component in kwaliteit van medisch onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs M. de Krom, M. Kluijtmans,
Hoe flipt een docent?
  • Congres2020
  • Auteurs G.W.G. Spaai, J Visschedijk, K.R. Timmermans, M.J. Oudbier, T.B. Boerboom,
De Senior Kwalificatie Onderwijs (SKO) leergang in het UMC Utrecht
  • Congres2020
  • Auteurs H.H. Veenhoven, M.E. Sakkers, R. Gratama van Andel,
‘The right person doing it’ Hoe profilering van de AIOS in medisch onderwijs near-peer teaching kan bevorderen
  • Congres2020
  • Auteurs L.L.F.G. Valke, M. Vlenterie, P.J.M. van Gurp,
Ervaringen met “EBM in de praktijk”-onderwijs in het ErasmusMC
  • Congres2020
  • Auteurs N. Aarts, P.W. Moorman, R.K. Los,
The effectiveness of a blended learning approach in the teaching of epidemiology and statistics to medical students: A systematic review and meta-analysis protocol
  • Congres2020
  • Auteurs C.H.L. Thio, N. Smidt, S. van der Werf, T.H. Wieringa,
Een online assessment in de selectieprocedure voor medische vervolgopleidingen: waardevol voor selectiecommissie én aios.
  • Congres2020
  • Auteurs E.H.A.J. Coolen, J.M.T. Draaisma, L. Teheux,
Zie de mens: Ontwikkelen leerlijn “Patient-Centered care” in UMC Groningen
  • Congres2020
  • Auteurs E.S. Schaafsma, N.Th. van den Broek, P. Buist, R.L. Diercks,
De educatieve waarde van de overdracht
  • Congres2020
  • Auteurs J.H.A. ten Berge, P.L.P. Brand,
De Digitafel als hulpmiddel voor medisch ethisch onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs E.L.M Maeckelberghe, R.W. van der Molen,
De “Nederlandse” arts-in-opleiding. Onze taal, normen en waarden expliciet gemaakt: Hoe passen we een volledig Engelstalige versie van ons Bachelor geneeskunde in in onze Nederlandse onderwijscultuur?
  • Congres2020
  • Auteurs A.M. van Trigt, G.M. Drzazga, R. Bakels, R.R. . Bakker,
Nieuwe Master Pathologie EMC
  • Congres2020
  • Auteurs C.J. Vissers, M.C. Clahsen-van Groningen, M.J. Kros, M.L.F. van Velthuysen, R Verdijk,
Feedback, feed-up en feed forward voor een medische staf
  • Congres2020
  • Auteurs L.L.F.G. Valke, P.J. Van Gurp,
Infectieziektebestrijding in het geneeskundecurriculum: wat weten basisartsen en welk onderwijs krijgen ze?
  • Congres2020
  • Auteurs M Jambroes, M.C. Seeleman, M.L.A. de Hoog, N.M. van den Berg,
Interdisciplinaire minor Healthcare communication, management and organization: Perspectiefwissel stimulans voor toekomstbestendige zorg
  • Congres2020
  • Auteurs H Das, H Hess, M.H.J. van de Pol,
Docentcarrière voor jonge zorgprofessionals
  • Congres2020
  • Auteurs A.D. Diemers, E.S. Schaafsma, G.M. Drzazga, P. P. M. Bakker,
Verder dan het medische model: anders denken over leren en onderwijzen in medisch onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs M. van Braak,
Team-Based Learning (TBL): Elke fase telt?
  • Congres2020
  • Auteurs L. Roossien, R. de Vos, T.B.B. Boerboom,
Zijn er nog vragen? Aanpak Noordwest Academie in verbetering interactie in het discipline overstijgend onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs A.J. Prins, E. van Soelen, J.M.J. Bais, M.M. Bouma,
Gebruik van e-learningprogramma ter voorbereiding op belangrijke farmacotherapietoetsen; The more the better?
  • Congres2020
  • Auteurs F. van Rosse, J. Versmissen, L.S. Kalfsvel, P.H.M. van der Kuy, W.W. van den Broek,
Geen succes zonder stress? Analyse en adviezen ten aanzien van stressmanagement bij bachelorstudenten in het BMW/GNK-curriculum
  • Congres2020
  • Auteurs B.W.M. van Bon, D.G. Wansink,
Eerste ervaringen met ‘gynaecologische tentoonstelling’ in master geneeskunde
  • Congres2020
  • Auteurs A.J.C.M. van Dongen, A.N.J.A. de Groot,
Studentervaringen met responsiecolleges op afstand door COVID-19; een vergelijking met reguliere responsiecolleges.
  • Congres2020
  • Auteurs E. Tanck, M. Holla, M.W.J.L. Schmitz,
Crossing Boundaries in Acute Care – Evaluatie coschap Spoedeisende Geneeskunde Radboudumc gericht op optimalisering van de transfer van curriculum naar beroepspraktijk
  • Congres2020
  • Auteurs A. Baten, C.J.A. van der Poort, M.E.B. Morsink,
Effectiviteit Blended Learning en de rol van formatief toetsen
  • Congres2020
  • Auteurs E. Stronkhorst, L. Roossien,
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee