Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen te zoeken van abstracts die vanaf 2020 zijn gepubliceerd.

De abstracts van 2016 t/m 2019 kunnen via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
927 abstracts
Inzet van Virtual Reality in medisch onderwijs
  • Congres2024
  • Auteurs A.J.C.M. van Dongen, F.C.M. van Hoek, O. Coenen,
Sense of belonging in het hoger onderwijs: hebben studenten het gevoel dat ze erbij horen?
  • Congres2024
  • Auteurs A.R. Verbree, G. Dilaver, U. Isik,
Decolonizing your curriculum. Don’t know where to start? You are not alone!
  • Congres2024
  • Auteurs D. Verstegen, F. Maulina, X. Liu,
Voorkom Drama met Drama! Een interactieve theaterworkshop over gelijke kansen.
  • Congres2024
  • Auteurs E. Maex, K.F. Baetens, M.B. Breebaart,
Ondersteunen van professionele identiteitsontwikkeling bij studenten: Een workshop over evidence-informed onderwijs gebaseerd op reflectie.
  • Congres2024
  • Auteurs F. Velthuis, J. Fleer, M. Trippenzee,
Een positieve kijk op generatie verschillen tussen de zorgprofessionals.
  • Congres2024
  • Auteurs A.L. . Kist, B. Tanis, J. Damen, J.J.P. . Buteijn-Geuze,
Hoe schrijf ik een succesvol Veni of Vidi onderzoeksvoorstel?
  • Congres2024
  • Auteurs A.B.H. de Bruin, K.M. Stegers-Jager, L. . Zwaan,
Waar naartoe? Vind jouw pad in het onderzoek naar onderwijs en opleiden voor de gezondheidszorg
  • Congres2024
  • Auteurs A. de la Croix, A. Moser, C. Sehlbach, E. W. Driessen, L. Teheux, L.I.A. Ruczynski, R.A. Kusurkar,
Collaborative Learning in de nieuwe ‘Bachelorproef Communicatie Geneeskunde’.
  • Congres2024
  • Auteurs -. Communicatieteam, -. Studenten, B.B. Breebaart, C.L. Loos, K.B. Bombeke, K.V.D.B. van der Bogerd,
Introspectie ontwikkelen bij onprofessioneel gedrag
  • Congres2024
  • Auteurs J.A. Godschalx-Dekker, M.C. Mak-Van der Vossen, P.C. Barnhoorn, S.A. Pronk, W. N. K. A. van Mook,
  • Categorie Communicatie
Je kleur mag schijnen! Je kleur moet schijnen!Hoe kunnen ervoor zorgen dat het leerklimaat binnen het (para)medische onderwijs inclusiever wordt?
  • Congres2024
  • Auteurs C. Fichtner, G.N. Panneflek,
  • Categorie Communicatie
De waarde van zij-instroomprogramma’s geneeskunde en arts-onderzoeker opleidingen
  • Congres2024
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A.E. van Ede, C.M.P. Vos, H.G.M. Arets, I.J. van Wijk, J. van Tilburg, J.R. Boucher-Zonjee, M.C. de Ruiter, M.J.T. Gerhardus, P. de Laat, R. Bakels,
Het DocProf Debat – In gesprek over uitdagingen in docentprofessionalisering.
  • Congres2024
  • Auteurs H. Roebertsen, J. Beuken, L.M. Loosveld, P.W.M. van Gerven,
Hoe kunnen zelfregulatievaardigheden in het hoger onderwijs systematisch worden ondersteund?
  • Congres2024
  • Auteurs A.B.H. de Bruin, F. Biwer, J. Sieben,
Betrokkenheid van ervaringsdelers in onderwijs.
  • Congres2024
  • Auteurs A. de la Croix, M. Bosveld, P. van Gurp, R.R. de Jonge,
Lesson Study; een praktijkgerichte onderzoekscyclus om je onderwijs te verbeteren
  • Congres2024
  • Auteurs A.D. Diemers, E.S. Schaafsma, P. P. M. Bakker,
  • Categorie Innovatie
Cross-boundary teaming in leerwerkomgevingen gericht opom wendbaarheid van professionals te bevorderen
  • Congres2024
  • Auteurs C.L. Bus, J. Engel, W. Kuijer-Siebelink,
Wat moet/kan ik met die feedback? Hoe studentenevaluaties kunnen bijdragen aan de professionele ontwikkeling van docenten
  • Congres2024
  • Auteurs C. Sehlbach, D. Dolmans, J.R.D. Whittingham, N. van der Baan, R. E. Stalmeijer,
Stageverslag als toetsingsonderdeel van een stage: zinvol of achterhaald?
  • Congres2024
  • Auteurs F. Wassink, J. Hilhorst,
Verplicht stoppen met de studie: moet het Iudicium Abeundi herzien worden?
  • Congres2024
  • Auteurs J. de Vries, M. Mak – Van der Vossen, P.C. Barnhoorn, R. Goorden, S.A. Pronk, W. N. K. A. van Mook,
Op weg naar een nationale onderzoeksagenda voor interprofessioneel onderwijs in Nederland
  • Congres2024
  • Auteurs C. Drenth van Maanen, J. de Nooijer, M. van der Schaaf, M. Versluis, R. de Vos, V. Geukers, W. Kuijer-Siebelink,
Hoe kunnen docenten worden ondersteund in het creëren van inclusieve leeromgevingen in kleinschalige onderwijssettings?
  • Congres2024
  • Auteurs B.C.M. Compen, D. H. J. M. Dolmans, E.C.F. Gerretsen, S.A.J. Beausaert,
Docentprofessionalisering zonder grenzen
  • Congres2024
  • Auteurs E.E. Brouwer, M. de Carvalho Filho, M. Kluijtmans, M.A.C. Versluis,
Implementatie van een nieuw ontwikkelingsgericht Landelijk Opleidingsplan: Tips & Trics
  • Congres2024
  • Auteurs B.J.A. de Leede, C.M. de Ruiter, T. Bleijendaal,
Buitenlandse medisch professionals in Nederland – Gelijke kansen?!
  • Congres2024
  • Auteurs A. Takashima, E.M.C. Rasenberg, I. Siemann, P. van Gurp, R. Goorden,
Tussen droom en werkelijkheid voor de poort van de geneeskunde: hoe geven we studiekiezers een realistisch beeld van de geneeskunde studie en het artsenvak?
  • Congres2024
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A. Wouters, E.V. van Wijk, F. Hofmans, J. Bustraan,
Leren over selecteren: het waarborgen van kansengelijkheid
  • Congres2024
  • Auteurs B. Uzunalioğlu, H. Rotbi, S. Amiri Simkooei,
‘Samenwerken aan planetary health in (bio-)medisch onderwijs’
  • Congres2024
  • Auteurs A. Timmermans, L.C. Reichwein, L.M. Versteeg, N. Campman, Z.M. Kobus,
Zzzzz… De Stekende Mug – over micro-agressies in het medisch onderwijs en op het werkveld
  • Congres2024
  • Auteurs J.L. Suurmond, K.W. Pang, S. Amiri Simkooei,
‘Interculturele gespreksvoering in medisch onderwijs: kennismaken met de eigen stereotypes en vooroordelen die het consult kleuren’
  • Congres2024
  • Auteurs D. Roosdorp, J. Jeltes, M. Verloop,
De perfectie paradox
  • Congres2024
  • Auteurs D. Roosdorp, F.I. Ormel, J. Jeltes, M.V. . Matulewicz,
Hoe maak ik mijn digitale onderwijs toegankelijker voor studenten met een beperking? Kaders, tips en tools.
  • Congres2024
  • Auteurs E.W. Easton, H. van Eeren, J.E. Slagter,
Hoe zorg je voor betaalbaar kwalitatief onderwijs van de toekomst: samen aan de slag met Open Educational Resources
  • Congres2024
  • Auteurs H. van Eeren, M. Doets, N.M.F. de Bruycker, O.P. Gobée,
In gesprek over professionaliteit bij zorgelijk handelen Tijd voor een andere aanpak na het schietincident op 28-09-2023 in Rotterdam
  • Congres2024
  • Auteurs E. J. Spierenburg, M.C. Mak, M.S. Visser, U. Klumpers,
Hoe nemen we een zorgvuldig besluit over de voortgang van onze studenten binnen een programmatisch toetsprogramma? Inrichting van de besliscommissie van het nieuwe Geneeskunde curriculum in Rotterdam
  • Congres2024
  • Auteurs A. Beerthuizen, A. Calis, E. J. Spierenburg, J. Meerstra, M.S. Visser,
Moreel Beraad als instrument voor het bespreken van diversiteitsvraagstukken in de opleiding
  • Congres2024
  • Auteurs H. E. M. Daelmans, K. Reefman, M. Diepeveen, Y. Voskes,
Een gelijke start – werkplekleren en de sociale context
  • Congres2024
  • Auteurs B.L.F. Schueler, C.E.G. Albicher, S.K. Diepeveen, W.M. Homan,
Maatschappelijke betrokkenheid bij studenten – Geen woorden maar daden
  • Congres2024
  • Auteurs F.T.J. Schrijvers, S.J.D. Zijderlaan,
Weet waar je staat: tips en valkuilen op weg naar de highstake beoordeling bij programmatisch toetsen
  • Congres2024
  • Auteurs C.E.C. Bras, C.E.G. Albicher, J. Janssen, L. Baartman, T. van Schilt-Mol,
Coschap van de toekomst: inbedding in het veranderend zorglandschap.
  • Congres2024
  • Auteurs A.A. de Beer, E. van Soelen, H. E. M. Daelmans, S. Landa,
Vernieuwende lesmethode klinisch redeneren in de master Amsterdam UMC, locatie VUmc
  • Congres2024
  • Auteurs C. Kruydenberg, H.J. Punt, I. .M. Markusse, I. Schipper, K.E. Ebels, L. Huisman,
Objectiviteit en subjectiviteit bij beoordelingen en vertrouwensbeslissingen op de klinische werkplek. De spanning tussen waardevolle subjectieve impressies en ongewenste bias.
  • Congres2024
  • Auteurs E.F.W. Kleijer, H.J.M. Pennings, I.A. Pool, T.J. ten Cate,
Effecten van keuzen in toetsing binnen klinische stages op studenten, docenten en organisatie
  • Congres2024
  • Auteurs C. Bras, C.E.G. Albicher, F. Koens, F.M. van Blankenstein, J. . Dahlhaus-Booi, J. Meerstra, M. Govaerts, M. Wijnen,
Rich pictures als een methode om cross-culturele interactie te verkennen Rich pictures as a method to explore cross-cultural interaction
  • Congres2024
  • Auteurs M.A. de Carvalho-Filho, M.A.C. Versluis,
Zorgt datagedreven werken voor meer kansengelijkheid?
  • Congres2024
  • Auteurs S.J.M. Laurijssen, W.J.G. Verest,
Vignetmethodologie als tool voor onderzoek binnen het onderwijs in de gezondheidszorg
  • Congres2024
  • Auteurs R. E. Stalmeijer, R.J. Duvivier, W.E. van der Goot,
Het gesprek: De juiste persoon op de juiste plek. Tips voor een persoonlijk carrière gesprek met een student.
  • Congres2024
  • Auteurs J.Z. Muyselaar-Jellema, S. Querido,
Meer aandacht voor extramurale zorg in het curriculum: een noodzaak voor een gezonde toekomst
  • Congres2024
  • Auteurs A.C.N. van den Doel, F.A.C. Hofmans, H. Brehler, J. Croes, J. Eekhof, J.Z. Muyselaar-Jellema,
Oog voor diversiteit: Samenwerken aan gezondheid in de wijk
  • Congres2024
  • Auteurs E. . Overkamp, J. . Sonneveld, J.E. . Bruijning, M. . Bouw, W. van Boxtel,
Het versterken van de positie van gevlucht zorgpersoneel:het overbruggen van gaps en het bevorderen van inclusiviteit dooreen veelzijdig programma dattegemoetkomtaandekritiekebehoeftenaarzorgpersoneel
  • Congres2024
  • Auteurs F. Huizenga, I.S. Homan,
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee