Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts (under construction)

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
Leerwerktraject in de Zorg
  • Congres2023
  • Auteurs S.M.J. Berentsen,
De computer adaptieve voortgangstoets versus de conventionele voortgangstoets: studentprestaties, studentervaringen en uitvoerbaarheid.
  • Congres2023
  • Auteurs E.V. van Wijk,
Opzet internationale ‘community’ rondom het werken met EPA’s in tandheelkundig onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs W. Fokkinga,
Voorlopige resultaten van een vragenlijststudie om verschillen tussen eerstegeneratiestudenten en niet-eerstegeneratiestudenten te identificeren
  • Congres2023
  • Auteurs A.M.E. Bosman,
Hoe kan een geneeskundeopleiding meer divers en inclusief worden? Leeropbrengsten vanuit het Erasmus MC
  • Congres2023
  • Auteurs C.E.E. van Andel,
Duiden van disfunctioneren bij AIOS van snijdende specialismen
  • Congres2023
  • Auteurs J. Bransen,
Sum-up: ondersteuning bij interpretatie van narratieve feedback in e-portfolio’s
  • Congres2023
  • Auteurs J.M.W. Moonen - van Loon,
Mijlpaal: 14.000 cursisten in het landelijke onderwijsprogramma chronische beademing
  • Congres2023
  • Auteurs J.C. Bruins-Slot,
De lessons learned van de Master of Science Verloskunde als landelijke joint degree opleiding
  • Congres2023
  • Auteurs M.C. Weltens,
Start Well Stay Excellent (SWSE), dé digitale leergang voor apothekersassistenten in het ziekenhuis.
  • Congres2023
  • Auteurs N. Martens-Akrawi,
Het design en inhoud van interprofessioneel onderwijs omtrent medicatie(veiligheid) – een systematische review
  • Congres2023
  • Auteurs T.A. Phan,
Remedieringsbehoeften bij aios radiologie
  • Congres2023
  • Auteurs J.A. Godschalx-Dekker,
The Impact of Multivariate Innovation in Education on Sense of Belonging, and Study Success: A Comparative Analysis of Traditional and Multivariate Approach
  • Congres2023
  • Auteurs D.Y.S. Vogel,
Longitudinaal onderwijs interprofessioneel samenwerken (LOIS)
  • Congres2023
  • Auteurs A.C. Drenth-van Maanen,
Een betere voorbereiding én landing op het hbo: een gepersonaliseerd 100 dagen-programma
  • Congres2023
  • Auteurs E.M. Tijhuis,
Multidisciplinair klinisch redeneren – een pilot op snijzaal
  • Congres2023
  • Auteurs S. Kolkman,
De meerwaarde van Medical Educators in het geneeskunde-onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs K.F.L. Douma,
Medsyntax: Een gratis, open-source tool voor verbeterd literatuuronderzoek
  • Congres2023
  • Auteurs M.G.V. Gremmen-Verleg,
Een transmuraal longitudinaal coschap in de Achterhoek: bouwen aan geïntegreerde zorg; Ervaringen, eerste bevindingen en aanbevelingen.
  • Congres2023
  • Auteurs M.T. van Wijngaarden,
Help, hoe leer ik op de werkplek – De ontwikkeling van een training via het ADDIE-model die geneeskundestudenten voorbereidt op het informeel werkplekleren tijdens hun coschappen
  • Congres2023
  • Auteurs M. van Dorst,
K.I.C.K. Start: Een goed begin is het halve werk. Een programma voor aankomend (bio) medische eerstejaarsstudenten.
  • Congres2023
  • Auteurs F.E. Kropman-Henken,
Focus op kwaliteit bij een gefocuste etnografie – unieke samenwerking in twee promotie onderzoeken
  • Congres2023
  • Auteurs E. Hissink,
Bereid studenten voor op hun actieve feedbackrol op de werkvloer! Handvatten voor docenten & werkplekbegeleiders.
  • Congres2023
  • Auteurs L. de De Vreugd,
SimNEXT: een lifelong learning programma voor professionals in het simulatieonderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs J. Frerejean,
Omgaan met de spanningen van portfoliogebruik: zijn de doelen van beoordeling en begeleiding verenigbaar in één portfolio?
  • Congres2023
Escape IT: Blended escapespellen in het onderwijs
  • Congres2023
Draai de driehoek; de optimale verhouding tussen artsen, verpleegkundigen en leidinggevenden
  • Congres2023
De rode draad casus, een inspirerende manier om de relatie tussen leerdoelen meer inzichtelijk te maken.
  • Congres2023
Digitale hackathon: transmuraal en inter-professioneel opleiden
  • Congres2023
Hoe schrijf je een goede Very Short Answer Question (en waarom zou je dit vraagtype willen toepassen?)
  • Congres2023
‘In my head, this drawing was about me’: using rich pictures to understand interprofessional collaboration
  • Congres2023
‘Interprofessioneel onderwijs, het verschil tussen theorie en praktijk’, lessen over implementatie op de werkvloer
  • Congres2023
Consultmodellen in communicatie-onderwijs; vloek of zegen?
  • Congres2023
‘Nothing about us without us’: patiëntenparticipatie bekeken vanuit de patiënt
  • Congres2023
Ongewenst gedrag: oplossing gewenst- ongewenst gedrag op de werkvloer: naar een veilige leeromgeving in de zorg
  • Congres2023
Hoe kan ‘integrated care’ voor ouderen in het (para)medisch en verpleegkundig onderwijs vorm krijgen?
  • Congres2023
Rubrics als feedbackinstrument voor ontwikkeling van docenten
  • Congres2023
Mentor ik zoals ik ben, zoals ik wil of zoals ik moet?
  • Congres2023
Intervisiebijeenkomsten voor zorgprofessionals in opleiding: Samen leren wat werkt op persoonlijk en professioneel vlak
  • Congres2023
Interprofessioneel opleiden en samenwerken: The magic bullet?
  • Congres2023
What’s next? Hoe “Een Leven Lang leren” een belangrijke en zichtbare schakel binnen het opleidingscontinuüm kan worden
  • Congres2023
“Hoe heurt het eigenlijk”? Stimulerend gedrag voor het bevorderen van Academische Vrijheid.
  • Congres2023
Hoe behoud je de bevlogen zorgmedewerkers voor de toekomst?
  • Congres2023
De implementatie van programmatisch toetsen in drie verschillende opleidingen: uitdagingen, kansen en ervaringen
  • Congres2023
Adaptieve expertiseontwikkeling in het hoger onderwijs.
  • Congres2023
Het SCAFFOLD ePortfolio: een inkijk in de resultaten van een multidisciplinair onderzoeksproject in Vlaanderen (2020-2023)
  • Congres2023
Bewust worden van je interprofessionele netwerk: wie is er nodig om de klus voor de patiënt te klaren?
  • Congres2023
Hoe doe jij dat nou, reflecteren? Een workshop over reflectiegesprekken
  • Congres2023
Building equitable partnerships for international medical electives
  • Congres2023
Interprofessioneel onderwijs voor wijkgericht werken aan gezondheid en gezond gedrag. 
  • Congres2023

Abstract pagination

Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee