Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
Dynamic Lecturing in de Fysiologie
  • Congres2024
  • Auteurs D. Batenburg, E. Sietsema, H. van Duinen, J.R. Georgiadis, L. Dassen, M. de Carvalho Filho,
De Slimste Mens en 30 Seconds: actief leren middels spelvormen in het medisch onderwijs
  • Congres2024
  • Auteurs A. Lagerburg,
Innovatie in de zorg begint bij het opleiden: co-creatie tijdens de ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van onderwijs
  • Congres2024
  • Auteurs M. Lobbes,
Experience-based leren tijdens de coschappen in de master Farmacie Leiden: welke factoren spelen een rol?
  • Congres2024
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A.D. Pranger, R. Abdolrahimi Raeni, T. Van Gelder,
Using an innovative personal approach to create a strong support base among all dental schools in Indonesia to introduce a nationwide faculty development program on evidence-based dentistry
  • Congres2024
  • Auteurs D.R. Firman, F. W. Dekker, P. G. M. de Jong,
Keuzecoschap Onderwijs & Opleiden: de toekomstige arts als opleider
  • Congres2024
  • Auteurs C. R. M. G. Fluit, J. van Dillen, J.H. Schieving, M.H.A. Keizer, M.H.M. Verkooijen, P.J.M. van Gurp,
Multidimensionele analyse en follow-up bij de kwetsbare patiënt op de verpleegafdeling.
  • Congres2024
  • Auteurs A Thijs, A.A. Meiboom, I.D. Visser, J. Stoffels,
Gelijke kansen bij toetsing van consultvaardigheden: De invloed van casus, simulatiepatiënt en beoordelaar op de beoordeling
  • Congres2024
  • Auteurs A.G. Lovink, M. Groenier, R. Klapwijk,
Ontwikkeling van een interculturele eCampus voor dental schools: resultaten pilot implementatie
  • Congres2024
  • Auteurs D.J.M. Niesten, J.N.H. van der Woert,
Betekenis van gezondheid doorgronden aan de hand van ‘Framework analysis’; samen leren binnen een thesiskring
  • Congres2024
  • Auteurs C.P.M. de Brouwer, D.M. Frost, H.A. Stallinga, T.J. van der Zijpp,
De inbedding van een verdiepend en toekomstgericht keuzecurriculum naast een kerncurriculum op basisartsniveau
  • Congres2024
  • Auteurs G.V. Vanderlinden,
Acute Simulatietraining (SIM): optimaal teamwork voor optimale zorg
  • Congres2024
  • Auteurs D. Roosdorp, J. J. S. van de Kreeke, J. Jeltes, M. Erwteman, N.P.T. . Hermans, S.M. Peerdeman,
Die ene persoon of die ene gebeurtenis die je als (para)medicus heeft gevormd…..
  • Congres2024
  • Auteurs E.E.W. Belgraver,
Fostering Responsible Integration of ChatGPT in Academic Writing Education
  • Congres2024
  • Auteurs H.R. Roebertsen, J.M. Moonen-van Loon, Maryam Asoodar, S.V.L. van Laar,
Leiderschap symposium ‘Bridge the gap’: over de stap van semi-artsSenior coassistent tot arts
  • Congres2024
  • Auteurs J. Jeltes, M. Matulewicz, P.H. Oudakker-van Nieuwenhuijzen, V.J. Selleger,
Omgaan met diversiteit: ervaringsgericht navigeren
  • Congres2024
  • Auteurs K. Bombeke, L.V. Verpooten, Winny Ang,
PASKON-project: ruimte geven aan het verhaal achter de patiënt:
  • Congres2024
  • Auteurs K. Bombeke, L.V. Verpooten, Winny Ang,
De inzet van taalambassadeurs in het geneeskunde-onderwijs
  • Congres2024
  • Auteurs F.J.M. Grosfeld, J.J. van Wijngaarden, M. Kok, W.E.S. van den Broek,
Het bevorderen van academische & sociale integratie in online onderwijs om kansengelijkheid te bevorderen: een mixed method studie naar studiesucces
  • Congres2024
  • Auteurs G.W.G. Spaai, J. Suurmond, L. Blok, M.J. Oudbier, S.K. Javaid,
Collaborative Learning in de nieuwe ‘Bachelorproef Communicatie Geneeskunde’.
  • Congres2024
  • Auteurs -. Communicatieteam, -. Studenten, B.B. Breebaart, C.L. Loos, K.B. Bombeke, K.V.D.B. van der Bogerd,
Ontwikkeling van een internationaliseringsprogramma in een bestaand medisch curriculum: een iteratieve en participatieve aanpak.
  • Congres2024
  • Auteurs E.J.A.J. Beune, G. ten Asbroek, J.A.M. Bramer, J.H. Ravesloot, M. van Vugt, S.M. Peerdeman,
Co in the lead – Een pilot in longitudinaal leiderschapsonderwijs
  • Congres2024
  • Auteurs A. Wenisch, F.I. Ormel, J. J. S. van de Kreeke, M.V. . Matulewicz,
Voorschrijfvaardigheden van geneeskundestudenten in een elektronisch voorschrijfsysteem: een prospectieve, gerandomiseerde pilotstudie
  • Congres2024
  • Auteurs F.V.R. van Rosse, L.K. Kalfsvel, S.E.A. El Abdouni,
Case Based Learning bij het Erasmus MC; ervaringen in de OPTAMICE studie
  • Congres2024
  • Auteurs D. Schilperoord, D.C. van Gent, E. Spierenburg, K. Stegers-Jager,
Omgaan met de spanningen van portfoliogebruik: zijn de doelen van beoordeling en begeleiding verenigbaar in één portfolio?
  • Congres2023
  • Auteurs B. P. A. Thoonen, R. van der Gulden,
Escape IT: Blended escapespellen in het onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs A.J. Kramer-Top, A.W. van Esch, B. P. A. Thoonen, N.M.F. de Bruycker,
Draai de driehoek; de optimale verhouding tussen artsen, verpleegkundigen en leidinggevenden
  • Congres2023
  • Auteurs A.L. van der Bas, H.S. . Snijders, J. van der Worp, S.C. Lataster,
De rode draad casus, een inspirerende manier om de relatie tussen leerdoelen meer inzichtelijk te maken.
  • Congres2023
  • Auteurs E.J.M. Tanck, M. Holla, M.W.J.L. Schmitz,
Digitale hackathon: transmuraal en inter-professioneel opleiden
  • Congres2023
  • Auteurs E.K.O. Küpers - Oosterveld, N.L. Looman,
Hoe schrijf je een goede Very Short Answer Question (en waarom zou je dit vraagtype willen toepassen?)
  • Congres2023
  • Auteurs A.M.J. . Langers, E.V. van Wijk, R.J. Janse,
‘In my head, this drawing was about me’: using rich pictures to understand interprofessional collaboration
  • Congres2023
  • Auteurs M.A. de Carvalho-Filho, M.A.C. Versluis, T.S. van Titia,
‘Interprofessioneel onderwijs, het verschil tussen theorie en praktijk’, lessen over implementatie op de werkvloer
  • Congres2023
  • Auteurs A. Tsiamparlis-Wildeboer, A.M. Trigt, H. Helmholt, M.A.C. Versluis, R. van der Stouwe,
Consultmodellen in communicatie-onderwijs; vloek of zegen?
  • Congres2023
  • Auteurs A.A. Timmerman, A.M. Goldschmidt, E.M.C. Rasenberg, I.J. Siemann,
‘Nothing about us without us’: patiëntenparticipatie bekeken vanuit de patiënt
  • Congres2023
  • Auteurs A. de la Croix, M. C. L. Eijkelboom, P. van Gurp, R.R. de Jonge,
Ongewenst gedrag: oplossing gewenst- ongewenst gedrag op de werkvloer: naar een veilige leeromgeving in de zorg
  • Congres2023
  • Auteurs L.M. . van Velsen, S.M. Lee,
Hoe kan ‘integrated care’ voor ouderen in het (para)medisch en verpleegkundig onderwijs vorm krijgen?
  • Congres2023
  • Auteurs C. R. M. G. Fluit, D.Z.B. . van Asselt, M.T. van Wijngaarden, N.D. . Scherpbier- de Haan, S.M. . Grol,
Rubrics als feedbackinstrument voor ontwikkeling van docenten
  • Congres2023
  • Auteurs D.V. Mak, J.M.E. van Bruggen, R. Gratama van Andel,
Mentor ik zoals ik ben, zoals ik wil of zoals ik moet?
  • Congres2023
  • Auteurs A.R. Artino Jr., E. Vanassche, E. W. Driessen, L.M. Loosveld, P.W.M. van Gerven,
Intervisiebijeenkomsten voor zorgprofessionals in opleiding: Samen leren wat werkt op persoonlijk en professioneel vlak
  • Congres2023
  • Auteurs K. Kant, R. E. Stalmeijer, R. Heuvel, V.P.M. Eertwegh van den,
Interprofessioneel opleiden en samenwerken: The magic bullet?
  • Congres2023
  • Auteurs A. Moser, F. Geraets - de Ruijter, U. Geurs - Hoefnagel,
What’s next? Hoe “Een Leven Lang leren” een belangrijke en zichtbare schakel binnen het opleidingscontinuüm kan worden
  • Congres2023
  • Auteurs C. Sehlbach, D. van der Winden, E. De Groot, I.A. Pool,
“Hoe heurt het eigenlijk”? Stimulerend gedrag voor het bevorderen van Academische Vrijheid.
  • Congres2023
  • Auteurs A. Wouters, E. Paternotte, I.A. Slootweg, K.A. van Loon, L. Stammen, M. van Wijngaarden, R. van der Leeuw,
Hoe behoud je de bevlogen zorgmedewerkers voor de toekomst?
  • Congres2023
  • Auteurs A.J. Koppelaar, B.M. Verbeek, L.C.M. Korsten, T.M.T. Noijons,
De implementatie van programmatisch toetsen in drie verschillende opleidingen: uitdagingen, kansen en ervaringen
  • Congres2023
  • Auteurs C.M. Westermann, G.J. Bok, L.H. de Jong, R.A. van Gestel, T. van Haeften,
Adaptieve expertiseontwikkeling in het hoger onderwijs.
  • Congres2023
  • Auteurs H. Savelberg, L. Fluit, M. van der Schaaf, W. Kuijer-Siebelink,
Het SCAFFOLD ePortfolio: een inkijk in de resultaten van een multidisciplinair onderzoeksproject in Vlaanderen (2020-2023)
  • Congres2023
  • Auteurs B. Schoenmakers, C. Wasiak, H. Demey, M Valcke, M. Embo, M. Robbrecht, M. van Winckel, O. de Ruyck, O. Janssens, S. van Ostaeyen, V. Andreou,
Bewust worden van je interprofessionele netwerk: wie is er nodig om de klus voor de patiënt te klaren?
  • Congres2023
  • Auteurs E. De Groot, G.D. Honing - de Lange, H.D. Brehler,
Hoe doe jij dat nou, reflecteren? Een workshop over reflectiegesprekken
  • Congres2023
  • Auteurs A. de la Croix, M. Veen, S.P.C. Schaepkens,
Building equitable partnerships for international medical electives
  • Congres2023
  • Auteurs J. Addison, J. van de Kamp, J.L. Browne,
Interprofessioneel onderwijs voor wijkgericht werken aan gezondheid en gezond gedrag. 
  • Congres2023
  • Auteurs J. . Sonneveld, M. . Bouw, W. van Boxtel,

Abstract pagination

Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee