Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
928 abstracts
The effectiveness of a blended learning approach in the teaching of epidemiology and statistics to medical students: A systematic review and meta-analysis protocol
  • Congres2020
  • Auteurs C.H.L. Thio, N. Smidt, S. van der Werf, T.H. Wieringa,
Ervaringen met “EBM in de praktijk”-onderwijs in het ErasmusMC
  • Congres2020
  • Auteurs N. Aarts, P.W. Moorman, R.K. Los,
‘The right person doing it’ Hoe profilering van de AIOS in medisch onderwijs near-peer teaching kan bevorderen
  • Congres2020
  • Auteurs L.L.F.G. Valke, M. Vlenterie, P.J.M. van Gurp,
De Senior Kwalificatie Onderwijs (SKO) leergang in het UMC Utrecht
  • Congres2020
  • Auteurs H.H. Veenhoven, M.E. Sakkers, R. Gratama van Andel,
Hoe flipt een docent?
  • Congres2020
  • Auteurs G.W.G. Spaai, J Visschedijk, K.R. Timmermans, M.J. Oudbier, T.B. Boerboom,
De educatieve waarde van de overdracht
  • Congres2020
  • Auteurs J.H.A. ten Berge, P.L.P. Brand,
Effectiviteit Blended Learning en de rol van formatief toetsen
  • Congres2020
  • Auteurs E. Stronkhorst, L. Roossien,
Crossing Boundaries in Acute Care – Evaluatie coschap Spoedeisende Geneeskunde Radboudumc gericht op optimalisering van de transfer van curriculum naar beroepspraktijk
  • Congres2020
  • Auteurs A. Baten, C.J.A. van der Poort, M.E.B. Morsink,
Nieuwe Master Pathologie EMC
  • Congres2020
  • Auteurs C.J. Vissers, M.C. Clahsen-van Groningen, M.J. Kros, M.L.F. van Velthuysen, R Verdijk,
De “Nederlandse” arts-in-opleiding. Onze taal, normen en waarden expliciet gemaakt: Hoe passen we een volledig Engelstalige versie van ons Bachelor geneeskunde in in onze Nederlandse onderwijscultuur?
  • Congres2020
  • Auteurs A.M. van Trigt, G.M. Drzazga, R. Bakels, R.R. . Bakker,
De Digitafel als hulpmiddel voor medisch ethisch onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs E.L.M Maeckelberghe, R.W. van der Molen,
Hoe zien zorgprofessionals de toekomst van hun opleidingspraktijk?
  • Congres2020
  • Auteurs A.M. Landstra, J.J. Koksma, M.J.M. Verhees, R. F. J. M. Laan, R.E. Engbers,
Het interprofessionele studententeam polyfarmacie: Een gerandomiseerde studie naar de waarde van een interprofessioneel studententeam bij het herkennen en behandelen van geneesmiddelen bijwerkingen.
  • Congres2020
  • Auteurs J. Tichelaar, M.A. van Agtmael, M.C. Richir, R. Sultan,
Meerdere vliegen in één klap: efficiënte en effectieve feedback op hoorcolleges in een Medisch curriculum
  • Congres2020
  • Auteurs A.D. Diemers, E.S. Schaafsma, G.M. Drzazga, P. Buist,
Het interprofessionele studententeam polyfarmacie. Een gerandomiseerde studie naar de klinische meerwaarde van een interprofessioneel studententeam bovenop de huidige zorg.
  • Congres2020
  • Auteurs J. Tichelaar, M.A. van Agtmael, M.C. Richir, R. Sultan,
Hoe ervaren geneeskundestudenten de inzet van een PETA bij het leren van het onderzoek van de mammae en de lymfklieren in de okselregio?
  • Congres2020
  • Auteurs C. den Harder,
Feedback, feed-up en feed forward voor een medische staf
  • Congres2020
  • Auteurs L.L.F.G. Valke, P.J. Van Gurp,
Infectieziektebestrijding in het geneeskundecurriculum: wat weten basisartsen en welk onderwijs krijgen ze?
  • Congres2020
  • Auteurs M Jambroes, M.C. Seeleman, M.L.A. de Hoog, N.M. van den Berg,
Interdisciplinaire minor Healthcare communication, management and organization: Perspectiefwissel stimulans voor toekomstbestendige zorg
  • Congres2020
  • Auteurs H Das, H Hess, M.H.J. van de Pol,
Studentervaringen met responsiecolleges op afstand door COVID-19; een vergelijking met reguliere responsiecolleges.
  • Congres2020
  • Auteurs E. Tanck, M. Holla, M.W.J.L. Schmitz,
Eerste ervaringen met ‘gynaecologische tentoonstelling’ in master geneeskunde
  • Congres2020
  • Auteurs A.J.C.M. van Dongen, A.N.J.A. de Groot,
Stimuleren van reflection-in-action door gebruik te maken van materialisatie
  • Congres2020
  • Auteurs J. Fleer, MJ Smit, V. Van 't Hoogt,
Geen succes zonder stress? Analyse en adviezen ten aanzien van stressmanagement bij bachelorstudenten in het BMW/GNK-curriculum
  • Congres2020
  • Auteurs B.W.M. van Bon, D.G. Wansink,
Zijn er nog vragen? Aanpak Noordwest Academie in verbetering interactie in het discipline overstijgend onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs A.J. Prins, E. van Soelen, J.M.J. Bais, M.M. Bouma,
Team-Based Learning (TBL): Elke fase telt?
  • Congres2020
  • Auteurs L. Roossien, R. de Vos, T.B.B. Boerboom,
Verder dan het medische model: anders denken over leren en onderwijzen in medisch onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs M. van Braak,
Docentcarrière voor jonge zorgprofessionals
  • Congres2020
  • Auteurs A.D. Diemers, E.S. Schaafsma, G.M. Drzazga, P. P. M. Bakker,
Flexibilisering van verpleegkundige vervolgopleidingen met EPA’s
  • Congres2020
  • Auteurs I.A. Pool, M. Van der Horst, S.E. Hofstra,
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee