Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
Stampen of gespreid leren? – Een kwalitatieve studie naar de leerstrategie van de Leidse geneeskunde student.
  • Congres2022
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A.B. Veldman, C.L.A. Vogelij,
Het gebruik van Virtual Reality in het communicatieonderwijs voor studenten: De rollen omgedraaid
  • Congres2022
  • Auteurs J.G.F Velers, M.H. Brouwers, W.G. Rensink,
In gesprek over de kwaliteit van de supervisor
  • Congres2022
  • Auteurs B. Martens, C. Willekes, I.C.H. Mathijsen, K.D.G. van de Kant, L.M. van Roozendaal, V.A. Lopes van Balen, W. N. K. A. van Mook,
Van de implementatie van technologie naar geïntegreerd blended onderwijs binnen de opleiding Tandheelkunde
  • Congres2022
  • Auteurs A.A. Agten, J.D. Duyck, S.V. Vangoidtsenhoven,
Van toeschouwer naar deelnemer, over verbondenheid in online onderwijs
  • Congres2022
  • Auteurs A.J. Prins, CAM Buis, E. van Soelen, MM Bouma,
Peer-assisted learning in voorbereiding op de voortgangstoets
  • Congres2022
  • Auteurs E.A. Dubois, E.G.M. Adelmeijer, F.M. van Blankenstein,
Geneeskundestudenten In De Samenleving (GIDS)
  • Congres2022
  • Auteurs A. Cozar, S.J.A.N. Arnold, T. Pereira Horta,
Onbekend en onderbenut? Een mixed methods studie naar de rol van verpleegkundigen in het begeleiden van arts-assistenten op de werkplek
  • Congres2022
  • Auteurs I. Jansen, M.E.W.M. Silkens, M.J.M.H. Lombarts, R. E. Stalmeijer,
Op weg naar Welzijn: Narratieven van medische studenten over stress en geluk
  • Congres2022
  • Auteurs A.J. Terlouw, M.H.J. van de Pol, R.J.M.G. Hameleers,
De juiste dokter op de juiste plek.
  • Congres2022
  • Auteurs A.E.M. van Vianen, A.H. Fris, A.P.J. de Pagter, J. Koen, M. de Hoog,
Ervaringen met ‘EBM in de praktijk’-onderwijs in het ErasmusMC
  • Congres2022
  • Auteurs N. Aarts, P.W. Moorman, R.K. Los,
The show must go on: Medisch onderwijs digitaal
  • Congres2022
  • Auteurs J. Veltman, P. Buist, R. Nijmeijer, S.D. Hoekstra,
In Other Words: E-learning parafraseren en citeren voor studenten
  • Congres2022
  • Auteurs Anne Nipshagen- van Leeuwen,
Peerfeedback tijdens wetenschappelijk bachelorproject resulteert in actievere deelname, verbeterde formulering onderzoeksvraag en product beschrijving.
  • Congres2022
  • Auteurs G. Buist, H. Dekker,
Een digitale klinisch redeneren toets, wat voegt het toe?
  • Congres2022
  • Auteurs B.J.J.W. Schouwenberg, K Ekker, L.I.A. Ruczynski, M. Vorstenbosch, M.A.H.E. Latijnhouwers, R. F. J. M. Laan,
Opleiden binnen de Raamplankaders: wat doen we wel, wat doen we niet?
  • Congres2022
  • Auteurs H.B. Lont, L.M. Van der Meij,
De Nederlandse Lijst van Essentiële Geneesmiddelen voor Geneeskunde, een aangepaste Delphi Studie
  • Congres2022
  • Auteurs D.J.B. D.J. Brinkman, E.M.D E.M. Donker, M.C.S. C.S. Poleij, R.P Pandit,
Emotie als didactisch instrument.
  • Congres2022
  • Auteurs B.D. Delpeut, W.V Vries de,
Onderzoekend leren en TBL in de bachelor biomedische wetenschappen
  • Congres2022
  • Auteurs I. de Boer, N.A. Gruis,
Parental Advisory: een praktijkvoorbeeld van patiëntparticipatie in online onderwijs voor medisch studenten
  • Congres2022
  • Auteurs A. Baars, J. Frenkel, M. C. L. Eijkelboom, M. F. van der Schaaf, R. A. M. de Kleijn, R.R. de Jonge,
Doorstroomnorm als alternatief voor een Bindend Studieadvies bij Geneeskunde?
  • Congres2022
  • Auteurs G.W.G. Spaai, J Visschedijk,
Blended learning op afstand in de coschappen tijdens de Covid-19-pandemie
  • Congres2022
  • Auteurs C. Boer, H. E. M. Daelmans, K. Reefman, M. Wintzen,
Opleiden van maatschappelijk verantwoordelijke artsen: faciliterende en belemmerende factoren bij de integratie van social accountability in de opleiding
  • Congres2022
  • Auteurs J. Suurmond, J.H. Ravesloot, M.J. Oudbier, S.M. Peerdeman, T.B.B. Boerboom,
Van ‘assessment of learning’ naar ‘assessment for learning’: Slimmer leren klinisch redeneren met online Script Concordance Test
  • Congres2022
  • Auteurs E.B.M. van Limbeek, T.M. van Haaren - ten Haken, X. Janssen-Brandt,
Wikipedia: Een toevoeging aan medisch onderwijs voor student & patiënt
  • Congres2022
  • Auteurs T.M.T. Noijons,
Onderscheid op basis van R.A.S?
  • Congres2022
  • Auteurs J. Tichelaar, M.J. Bakkum, V.S. Uittenbosch,
Interculturele eCampus voor tandheelkunde: het EDEMTET project (EU-China)
  • Congres2022
  • Auteurs D.J.M. Niesten, J.N.H. van der Woert,
Relevante domeinen in debriefing strategieën voor simulatie onderwijs in life support cursussen
  • Congres2022
  • Auteurs J.C. Smal, J.O.N.I. Remmits, N.M. Turner, T. de Raad, T.J. ten Cate,
Interprofessionele feedbackdialoog tussen AIOS en verpleegkundigen: een ontwerponderzoek.
  • Congres2022
  • Auteurs M. Eurelings, M. F. van der Schaaf, M. Lesterhuis, R. Hoff,
Mathematische modellering in de bacheloropleiding: Innovatief onderwijs op het snijvlak van de (bio)medische wetenschappen en de wiskunde
  • Congres2022
  • Auteurs A Cambi, D.G. Wansink, K.A. Wolf, P Friedl, R Kang,
InternShifts: flexibele thuiswerk/werkplekstages als oplossing voor beperkte ruimte en middelen op leerwerkplekken
  • Congres2022
  • Auteurs A Cambi, D.G. Wansink, K. van den Dries, L. Fluit, M. de Boer, M.M. Zegers,
(Mis)perceptie van basiskennis bij de Leidse geneeskunde student
  • Congres2022
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A.B. Veldman, A.M.J. . Langers, C.L.A. Vogelij,
Een tool om het behoud van basiskennis bij studenten te verbeteren: is het gewenst? En hoe zou die eruit moeten zien? Een kwalitatieve studie onder Leidse geneeskundestudenten.
  • Congres2022
  • Auteurs A.B. Veldman, A.J. De Beaufot, C.L.A. Vogelij,
Constructieve peer-feedback: internationale studenten oefenen met professioneel gedrag in het Nederlands in een gesimuleerde medische context
  • Congres2022
  • Auteurs F Janesarvatan, M Asoodar,
Haal jij al alles uit jouw onderwijsmomenten?
  • Congres2020
  • Auteurs J.A. Stouthard, M.E. Boer,
Programmatisch toetsen: “intermediate stake decisions’ als schakel voor een faire beoordeling?
  • Congres2020
  • Auteurs G.T.J.M. Essers, M. H. Sagasser, N.J.J.M. Mastenbroek,
Motiveren kun je leren! Hoe de Self-Determination Theory kan helpen om onderwijs in wetenschappelijke vorming nog effectiever te maken
  • Congres2020
  • Auteurs A.J.H.M. Houben, B.W.C. Ommering, F. W. Dekker, M. Diepeveen,
Onderwijs over gezamenlijke besluitvorming met de Digitafel
  • Congres2020
  • Auteurs H. B. M. van de Wiel, J.C. Wouda, R. Kammenga,
Bekwaam verklaren voor onderwijs- en opleidingstaken: (hoe) kan dat?
  • Congres2020
  • Auteurs E.E. van Dijk, H. Mulder, H.J. Krouwel, J.M.E. van Bruggen,
Filosofische rondetafelsessie – heilige huisjes afbreken en opbouwen
  • Congres2020
  • Auteurs A. de la Croix, M. Veen, S.P.C. Schaepkens,
Beter leren door gebruik van visualisaties
  • Congres2020
  • Auteurs M. Versteeg, R. Burgerhout - van Turennout,
Feedback: ontdek uw heilige huisjes en kom tot nieuwe inzichten
  • Congres2020
  • Auteurs J.H.M. Juffermans - van der Meer, Y. Hilhorst-Hofstee,
Het creëren van een kwaliteitscultuur gericht op het leren van toetsen
  • Congres2020
  • Auteurs G.J. Bok, L.H. de Jong, L.H. Schellekens,
Hoe stevig staat het heilige huisje van de 6-jarige opleiding geneeskunde nog?
  • Congres2020
  • Auteurs A.E. van Ede, I.J. van Wijk, M.A. Westerhof, M.J.T. Gerhardus,
Het hoe-wie-wat-waar van opleiden voor grensoverschrijdende zorg in Europa
  • Congres2020
  • Auteurs D.M.L. Verstegen, J.A. Beuken,
Omgaan met je supervisor; schoppen of koesteren? Kletspraat of werkbare feedback?
  • Congres2020
  • Auteurs A. Oudshoorn, H. Van Gent, I.S. Antonescu, L. Bulstra, W. Van Blitterwsijk,
Anders denken en doen in je rol als docent in interprofessionele leerwerkplaatsen
  • Congres2020
  • Auteurs A. Hoeve, N. Scherpbier, W. Kuijer-Siebelink,
Samen beslissen: hoe doe je dat en hoe leer je dat?
  • Congres2020
  • Auteurs PLP Brand,
Hoe kunnen onderzoekers een persoonsgerichte benadering gebruiken voor onderzoek naar medisch onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs A. de la Croix, A.S. Koster, J Grijpma, J Kors, M. Mak – Van der Vossen, R.A. Kusurkar, S. .M. .E. van der Burgt,
Digitale onderwijsvormen in het medisch onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs G.J. Schenk, K.E. Ebels, M.A. Rolvers,

Abstract pagination

Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee