Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
Psychologische stress onder zorgverleners tijdens COVID-19 – een mixed-methods studie
  • Congres2022
  • Auteurs A. D. C. Jaarsma, A.J.J. Lammers, E. Kloeze, J. E. Tulleken, K.E. Noot, M.A. de Carvalho-Filho, N.W. van Yperen, R. Ikink, R.J. Duvivier, R.O.B. Gans, W.E. van der Goot, W.F.W. Bierman,
Het effect van de technisch geneeskunde op het integreren van technologie in de directe patiëntenzorg
  • Congres2022
  • Auteurs H.A.T. Miedema, J.G. Manen, K.G.P. Spijkerboer, L.P.J. Venix, L.S. Bannink, M. Groenier, Q.D. Eyck, S. Yperlaan,
Hoe arts-assistenten leren ‘hoe de hazen lopen’; het perspectief van opleiders, met Organizational Socialization als analytische lens
  • Congres2022
  • Auteurs A. D. C. Jaarsma, G. Galema, J.K.G. Wietasch, R.D. . Duvivier,
“Zullen we un-muten?” Een Conversatie Analyse van participatie in online groepsreflectie met huisartsen in opleiding
  • Congres2022
  • Auteurs M. . Huiskes, M. van Braak, M. Veen, S. Schaepkens,
Overwegingen van werkbegeleiders om professionele activiteiten toe te vertrouwen aan gespecialiseerde verpleegkundigen in opleiding: een interviewstudie
  • Congres2022
  • Auteurs E.F.W. Kleijer, I.A. Pool, M.J. Schuurmans, T.H.J. ten Cate,
Het effect van de COVID-19 pandemie op stress van eerstejaars geneeskundestudenten en de relatie met sociale steun.
  • Congres2022
  • Auteurs A.M. Woltman, J. van der Waal, K.M. Stegers-Jager, V.M.A. Broks, W.W. van den Broek,
De ingrediënten voor een effectieve flipped classroom in het hoger gezondheidszorgonderwijs: docentinterventies voor het versterken van de effectiviteit van een flipped classroom
  • Congres2022
  • Auteurs G.W.G. Spaai, K.R. Timmermans, M.J. Oudbier, T.B.B. Boerboom,
Motivatie en strategieën van mentoren in het medisch onderwijs: Een kwalitatief onderzoek
  • Congres2022
  • Auteurs E. Papageorgiou, R.A. Kusurkar, S. Ramani, S. van Schalwyk,
Besluitvorming in de spreekkamer: Doen medisch specialisten wat ze zeggen dat ze doen?
  • Congres2022
  • Auteurs A.M. Stiggelbout, E.M. Driever, P.L.P. Brand,
De relatie tussen zelfcompassie en professionele voldoening van artsen en de mediërende rol van veerkracht en werk-privé balans
  • Congres2022
  • Auteurs D.G. Keuken, M.J.M.H. Lombarts, M.P. Debets, R. Bogerd, R.J. Hassink,
Adaptieve ‘scaffolding’ in een simulatiespel voor de spoedeisende hulp
  • Congres2022
  • Auteurs J.J.G. Van Merriënboer, M. E. W. Dankbaar, R. Kickert, T.J.E. Faber, W.W. van den Broek,
Een onderzoek naar de rol van persoonlijke eisen in het welzijn van studenten; een uitbreiding van het Job Demands-Resources model
  • Congres2022
  • Auteurs M.E.L. Zeijen, N.J.J.M. Mastenbroek,
Engelstalige geneeskundeprogramma’s & internationale carrières – een longitudinale alumnistudie
  • Congres2022
  • Auteurs E. W. Driessen, E.E. Brouwer, J.M. Frambach, T.R. van Rossum,
Opleiders en AIOS verschillen in wat zij leren van COVID-19; een verkennende studie in de huisartspraktijk
  • Congres2022
  • Auteurs A. W. M. Kramer, I. Meljes, I.A. Slootweg, M.E.D. van den Bogaard, V. Nierkens,
Concept-based learning in de (bio)medische wetenschappen, nut voor studenten en docenten
  • Congres2022
  • Auteurs A.H.M.S.M van Kuppevelt, B. Wieringa, C.E.E.M. van der Zee, D.G. Wansink, G.J.C.M. Bosman, J.A.M. Fransen, M.J.W. Adjobo-Hermans, P.H.G.M. Willems, R.E. Brock, W.F. Daamen, W.J.A.J. Hendriks, W.L.L.P. Pluk,
De gesprekstool ‘Positieve Gezondheid’ en de bijdrage aan waardegedreven zorg – het perspectief van AIOS
  • Congres2022
  • Auteurs A.A.M. Masclee, B.A.B. Essers, C.Y.G. Noben, E.L.J. George, G. Yaron, L.A. Bock, W. N. K. A. van Mook,
Farmaciestudenten als (medicatie)maatje: implementatie maatjes-traject tijdens coschap openbare farmacie
  • Congres2022
  • Auteurs D Philbert, ES Koster, ML Bouvy,
Buddies Breaking Barriers – een buddy-systeem voor diversiteitsbevordering in de geneeskundeopleiding
  • Congres2022
  • Auteurs A. Wouters, C. Boer, M. Ghiasi, R.A. Kusurkar,
“Betrek artsen al vroeg bij beleid en bestuur”
  • Congres2022
  • Auteurs R.H.A. van den Broek,
Betere voorbereiding op de klinische praktijk door implementatie van multidisciplinair werken in de praktijkstages van de bachelor Geneeskunde: een pilot.
  • Congres2022
  • Auteurs Michelle Mebius, W. Zondag, Y. Raz,
Teamleren in de applicatiefase van Team-Based Learning (TBL)
  • Congres2022
  • Auteurs G.W.G. Spaai, L. Roossien, R. de Vos, T.B.B. Boerboom,
Medical school programs that train medical students as teachers (MED-SATS): a scoping review.
  • Congres2022
  • Auteurs R.T. Supheert,
Wetenschappelijke stages in een learning community: 1+1=3?
  • Congres2022
  • Auteurs A.E. van Ede, P.J.M. van Gurp, R.P.B. Reuzel, W.J.M.J. Gorgels,
Intraprofessioneel leren op de werkplek: ervaringen uit het Radboudumc Amalia Kinderziekenhuis
  • Congres2022
  • Auteurs A.A.E.M. van der Velden, E.H.A.J. Coolen, H Wollaars, J.M.T. Draaisma, L. Teheux, W. Kuijer-Siebelink,
Zo geleerd, zo gedaan? Een kwalitatieve, interactieanalyse van de besluitvorming in prenatale consulten
  • Congres2022
  • Auteurs A. de la Croix, C. Verhoeven, J.M. Kors, L. Martin, S.M. Peerdeman,
Versterken van onderzoeksvaardigheden door creëren van diepere leerervaringen
  • Congres2022
  • Auteurs J.J. Geerling, K.V. Vrijsen, M.H.W. Van Mil, W.J.A.G. Dictus,
Werken aan duurzame inzetbaarheid: belangrijk onderdeel van de professionele ontwikkeling voor AIOS en medisch specialisten.
  • Congres2022
  • Auteurs K.D.G. van de Kant, M.J. Oomes, S. J. van Luijk,
Inzicht krijgen in de ontwikkeling van generieke vaardigheden in innovatieve cursussen.
  • Congres2022
  • Auteurs H van Ravenswaaij,
The Online Medical Exhibition Seminar: Implementatie en evaluatie van een nieuwe online onderwijsvorm voor klinisch redeneren en monodisciplinair overleg.
  • Congres2022
  • Auteurs H.W.R. Schreuder, M. Wijnen-Meijer, M.J.M. Janssen,
Interprofessionele feedback in zorgonderwijs: Het Westerveld raamwerk voor het geven en gebruiken van feedback in interprofessionele dialogen
  • Congres2022
  • Auteurs C.J.M. Tielemans, H.E.W. Westerveld, M. F. van der Schaaf, R. A. M. de Kleijn, W.E.S. van den Broek,
Student meets patient in eigen netwerk: wat levert het op?
  • Congres2022
  • Auteurs H.A.C. Van Helvoort, M.H. Brouwers, N. Van Laarhoven, P.J. Van Gurp,
Multidisciplinair MDO studentenpoli – bevordering van samenwerking tussen (toekomstig) artsen en (toekomstig) apothekers
  • Congres2022
  • Auteurs F. van Rosse, J. Versmissen, L.S. Kalfsvel, M. Lafeber, M.B. Mulder,
Suboptimale scores op antistolling binnen de landelijke farmacotherapie eindtoets; op onderzoek naar de oorzaak
  • Congres2022
  • Auteurs F. Beärda, F. van Rosse, J. Versmissen, L.S. Kalfsvel,
Zorgstage 2.0: een praktijkstage tijdens de lockdown
  • Congres2022
  • Auteurs C. Verduijn-Persoon, E. F. van Beeck, T.C. Den Hertog, V. Erasmus,
Intervisiebijeenkomsten tijdens de coschappen: Impact op coping en veerkracht volgens studenten.
  • Congres2022
  • Auteurs R. E. Stalmeijer,
Interprofessionele pilot – interactieve online cursus met aios huisartsgeneeskunde, specialisten ouderengeneeskunde, AVG-artsen en internisten ouderengeneeskunde.
  • Congres2022
  • Auteurs A. Moll, P.J.A. Broersen,
Mental health in medical school: Wat vinden studenten uitlokkende en beschermende factoren voor burn-out? Een interviewstudie
  • Congres2022
  • Auteurs D.A. Lartey, H.G.M. Arets, K Smit, L Smit, T.J. ten Cate,
Evaluating the effects of an interprofessional clinic-based module on pharmacy interns’ perception of interprofessional collaboration, shared decision making and patient communication.
  • Congres2022
  • Auteurs A.C. Drenth-van Maanen, A.K. Mantel-Teeuwisse, B.M.A. van Wieren, I. Wilting, M. Kluijtmans,
Een instructiemodel voor feedbackgebruik: vragen, analyseren, toepassen en reageren
  • Congres2022
  • Auteurs R. A. M. de Kleijn,
Bio-Med-Tech-Nutrition Interdisciplinary Team Training voor challenge-based interdisciplinair projectonderwijs in het gezondheidszorg domein.
  • Congres2022
  • Auteurs A. Berendts, A. van Royen-Kerkhof, C.C. van Donkelaar, J.A. Uquillas Paredes, R.R. de Jonge, S. de Jong,
Patiëntcontactonderwijs: Welke drempels ervaren studenten en wat helpt om hierover heen te stappen.
  • Congres2022
  • Auteurs B. Schaars, M.H. Brouwers, P.J. Van Gurp,
Klinisch redeneren van artsen en verpleegkundigen; een systematische, gelaagde analyse.
  • Congres2022
  • Auteurs C.J. Vreugdenhil, E. J. F. M. Custers, J.T.P. Dobber, M.E. Reinders, R.A. Kusurkar, S. Somra,
Best-practices van het patiëntencontact onderwijs in studentperspectief
  • Congres2022
  • Auteurs M.D.A. Lenderink, M.H. Brouwers,
Aanleren van complexe ouderenzorg: een kwalitatieve studie naar leerprocessen
  • Congres2022
  • Auteurs J.W.M. Muris, K.W.J. Koetsenruijter-Brulot, P. W. Teunissen, W. Veldhuijzen,
Ben ik verantwoordelijk?
  • Congres2022
  • Auteurs L.C.C. Schwering, P.J.M. van Gurp,
Coachen van studenten, een vak apart! Docenten professionaliseren tot coach
  • Congres2022
  • Auteurs A.E. van Ede, C. van Hoogstraten, I. van den Berg, R. F. J. M. Laan,
Ongemak tijdens patiëntcontactonderwijs in medisch bachelor onderwijs: het patiëntperspectief
  • Congres2022
  • Auteurs L.M. Ensing, M.H. Brouwers, P.J. Van Gurp,
Naar een duurzaam leereffect met Peer Assisted learning: Utopie of werkelijkheid?
  • Congres2022
  • Auteurs F.S. Schuit, G.C. Clarebout, J.E. Elen, K.A. Alen, L.V.L. Van Lommel,
Praat met me! Wat bepaalt het succes van intervisie tussen arts-assistenten binnen het Maastricht Universitair Medisch Centrum?
  • Congres2022
  • Auteurs A. de Rijk, A. Smeenk, A.M.K. Jorissen, H. Ikiz, K.D.G. van de Kant, V. Van Den Eerthwegh, W. N. K. A. van Mook,
Extramurale vakken in de etalage met online lezingen voor master studenten geneeskunde tijdens de coronapandemie: wat hebben we geleerd?
  • Congres2022
  • Auteurs J.Z. drs Muyselaar-Jellema,

Abstract pagination

Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee