Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen te zoeken van abstracts die vanaf 2020 zijn gepubliceerd.

De abstracts van 2016 t/m 2019 kunnen via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
927 abstracts
Rotatie werkt niet voor iedereen!
  • Congres2023
  • Auteurs A.E.D. Dollé, B.P. Hierck, B.S. van Leeuwen, D. Salvatori, J.C.M. Vernooij,
Een internationale vergelijking van medische PhD trajecten: appels met peren?
  • Congres2023
  • Auteurs A. J. de Beaufort, C.R. den Bakker, J. Bustraan, M. Wijnen-Meijer,
Interprofessional education for health professionals. A BEME realist review of what works, why, for whom and in what circumstances in undergraduate education.
  • Congres2023
  • Auteurs D. Krystallidou, F. Mertens, L. Fluit, M. . Kersbergen, M. Versluis, N.D. . Scherpbier- de Haan, P. Pype, S. . Oosterbaan-Lodder, W. Kuijer-Siebelink,
Het belang van de groep voor het opleiden van huisartsen over de grenzen heen: een studie naar leermechanismen tussen werkplekleren en onderwijsinstituut.
  • Congres2023
  • Auteurs A. W. M. Kramer, I. Meljes, I.A. Slootweg, M.E.D. v.d. Bogaard, V. Nierkens,
To PhD or not to PhD? Een landelijk studie naar de motivaties van medische promovendi in Nederland
  • Congres2023
  • Auteurs A. J. de Beaufort, B.W.C. Ommering, C.R. den Bakker, J. Bustraan,
De invloed van de context op ervaren agency van AIOS en zorgprofessionals om aan een interprofessionele feedbackdialoog deel te nemen
  • Congres2023
  • Auteurs M. Eurelings, M. F. van der Schaaf, M. Lesterhuis, R.G. Hoff,
De hobbelige weg van dokter naar Doctor: een kwalitatieve studie naar ontwikkeling van motivatie van Nederlandse medische promovendi voor het behalen van een PhD
  • Congres2023
  • Auteurs A. J. de Beaufort, B.W.C. Ommering, C.R. den Bakker, F. W. Dekker, J. Bustraan,
Wat zijn eigenschappen van een vaardige communicator in de spreekkamer: een nominal group technique studie binnen de huisartsgeneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs A.A. .T. Timmerman, E.J.W. .G. Giroldi, G.D.E.M.W. van der Weijden, M.J.H. .V. Verheijden, M.W.J. .L. Luijkx, V.P.M. .V.D.E. van den Eertwegh,
Samen leren met behulp van zorgdata in de eerstelijnszorg: een realist review
  • Congres2023
  • Auteurs D. van der Winden, E. De Groot, J. Bont, M.M. Mak-van der Vossen,
Professionele identiteitsontwikkeling van AIOS chirurgie: sleutelervaringen tijdens de oplei-ding
  • Congres2023
  • Auteurs J. Bransen, K.D. Könings, L.P.S. Stassen, M. Mak – Van der Vossen, M. Poeze, W. N. K. A. van Mook,
Interprofessionele samenwerking in een reanimatieteam: een kwalitatieve studie naar potentiële stressoren en de gevolgen hiervan voor het team
  • Congres2023
  • Auteurs A. de la Croix, F.S. Dijkstra, H. van Schuppen, M. Meeter, P.G. Renden,
Hebben aios huisartsgeneeskunde uit minderheidsgroepen meer risico om als onderpresterend beoordeeld te worden dan hun collega’s uit de meerderheidsgoep? Retrospectief kwantitatief cohort onderzoek
  • Congres2023
  • Auteurs & M. E. T. C. van den Muijsenbergh, J. Bont, M. Nasori, M.R.M. Visser, N. van Dijk, N.M. van Moppes, R.P. Akkermans, S. Willems,
Zelf-regulerend leren in de klinische praktijk: de schakel tussen leerklimaat en leeropbrengsten? Een Structural Equation Modelling analyse.
  • Congres2023
  • Auteurs A.B.H. de Bruin, A.S. Koster, H. E. M. Daelmans, M. Stoffels, R.A. Kusurkar, S. .M. .E. van der Burgt, S.M. Peerdeman,
Inzicht in het onderliggende proces van voortijdige uitval bij AIOS: een kwalitatief onderzoek
  • Congres2023
  • Auteurs A.J. de Vries, J. Pols, J.J.A.M. van Raaij, Y. ten Hoeve,
Contextuele en persoonlijke factoren die Continue Professionele Ontwikkeling beïnvloeden tijdens een verpleegkundige loopbaan: een scoping review
  • Congres2023
  • Auteurs J. Cramer-Kruit, J. Dikken, K. . Molendijk- van Nieuwenhuyzen, L.J. Hakvoort, M. . Schuurmans, M. F. van der Schaaf,
Uitdaging of bedreiging? The impact van de COVID-19 pandemie op de loopbaanontwikkeling van geneeskundestudenten bekeken vanuit de Transactionele Stress Theorie
  • Congres2023
  • Auteurs A.E.M. van Vianen, A.H. Fris, A.P.J. de Pagter, E.A.J. van Hooft, M. de Hoog,
Wat kunnen we leren van het aanpassingsvermogen en intraprofessioneel (leren) samenwerken van A(n)ios tijdens de Covid-19 pandemie?
  • Congres2023
  • Auteurs C. R. M. G. Fluit, C.L. Bus, J. de Graaf, M. .H. .H. . Bolk, M. .M. . Van den Hurk, N. Looman, N.D. . Scherpbier- de Haan, R. van der Gulden, W. Kuijer-Siebelink,
Het beoordelen van interprofessionele competenties in het hoger onderwijs: bewijzen en bedreigingen voor validiteit.
  • Congres2023
  • Auteurs A. Moser, D.M.A. Sluijsmans, H.W.H. Smeets, J.J.G. Van Merriënboer, L.E.C. Delnoij,
“I don’t want to be in the centre at all” – perspectives of patients and healthcare professionals regarding patient feedback
  • Congres2023
  • Auteurs C. Sehlbach, F. Smeenk, M. Bosveld, M. Nijhuis, S. Romme,
Aanpassen aan de nieuwe rol van arts-assistent, arts-assistenten over hun eigen strategieën en die van andere zorgprofessionals met Organizational Socialization als analytische lens
  • Congres2023
  • Auteurs A. D. C. Jaarsma, G. Galema, J. Brouwer, J.K.G. Wietasch, R.J. Duvivier, T. Bouwkamp-Timmer,
Hoe leer-gerichte opvattingen gerelateerd zijn aan het bewustzijn van een onderwijskundige identiteit en missie: een exploratief onderzoek onder medische docenten
  • Congres2023
  • Auteurs A. W. M. Kramer, I. van der Hoeven, M.W. Ottenhoff-de Jonge, R.M. van der Rijst, Y. Steinert,
Effecten van (de)motiverende supervisiestijlen op psychologische basisbehoeften en intrinsieke motivatie van arts-assistenten – een experimentele scenariostudie
  • Congres2023
  • Auteurs A. D. C. Jaarsma, C.J. Albers, N.W. van Yperen, R.J. Duvivier, W.E. van der Goot,
De relatie tussen interprofessionele identiteit en interprofessionele groepsprestatie
  • Congres2023
  • Auteurs J. J. Reinders, W.P. Krijnen,
Hoe denken patiënten over de betrokkenheid va artsen in opleiding binnen hun zorgtraject: een systematische literatuurstudie
  • Congres2023
  • Auteurs H.W. Wisse, M. Nasori, M.R.M. Visser, N. van Dijk,
De eerste stap in het verbeteren van interprofessioneel teamleiderschap binnen de zorg voor kwetsbare ouderen
  • Congres2023
  • Auteurs L.M.H. Merx,
Samenwerken over grenzen, een internationaal evenement voor gezondheidszorgstudenten
  • Congres2023
  • Auteurs C.A. Hirsch, M.C. de Ruiter, S. Mdletshe, S.G. Buckley,
Met interactieve vlogs de dokter volgen
  • Congres2023
  • Auteurs S. van der Velde, T.M. . Feenstra,
Hoe leren toekomstig artsen op de werkplek over gezondheidsbevordering? Een design-based onderzoek.
  • Congres2023
  • Auteurs A.M. Landstra, M.H.J. van de Pol, M.J.M. Verhees, R. Engbers, R. F. J. M. Laan, W. Kuijer-Siebelink,
De virtuele families de Groot, El Kodad en Stoffels bereiden de studenten voor op de dagelijkse praktijk.
  • Congres2023
  • Auteurs C.J.M. Hensens, E. Bulte,
Sum-up: ondersteuning bij interpretatie van narratieve feedback in e-portfolio’s
  • Congres2023
  • Auteurs J.M.W. Moonen - van Loon, M. J. B. Govaerts, M. van Lierop, P. van Rosmalen,
De toekomst van online onderwijs: Identificeren van de ‘best online practices’ van 2 jaar onderwijs tijdens de Covid-pandemie
  • Congres2023
  • Auteurs C.P. Tensen, H.J. Bootsma, J. van der Zee, K. Schepers,
Crossing Borders; een interprofessionele lesmodule ter voorbereiding voor studenten met ambities rondom internationale studieactiviteiten of buitenlandstages in de gezondheidszorg.
  • Congres2023
  • Auteurs A. Moser, S. Pieters,
The impact of 3-D technology on Cognitive Load, Mental Effort, and Learning in validated psychophysiological paradigms – a systematic review
  • Congres2023
  • Auteurs B.P. Hierck, D. Salvatori, R.A. Khan,
Het aanleren van reflectieve vaardigheden: Ontwikkeling van reflectie-onderwijs voor en door studenten.
  • Congres2023
  • Auteurs A.E. van Ede, I. Moeskops, P.J.M. van Gurp, R. Claessen,
Van het eiland af! Intraprofessioneel leren samenwerken in de zorg voor acuut zieke kinderen.
  • Congres2023
  • Auteurs A.A.C. van Tuijl, A.A.E.M. van der Velden, B. P. A. Thoonen, E.H.A.J. Coolen, N.D. . Scherpbier- de Haan, R.M. van Schie,
Duiden van disfunctioneren bij aios huisartsgeneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs C.A.M. Sijbom, J.A. Godschalx-Dekker, W. N. K. A. van Mook,
Interprofessioneel onderwijs in de bacheloropleiding
  • Congres2023
  • Auteurs M.C. de Ruiter,
Health Care Humanities – Lessen uit een pilot voor het ontwikkelen van interdisciplinair masteronderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs A.G. van der Niet, E. Venbrux, G. Olthuis, J. Kole, J. van Gurp,
Van onbewust biased naar bewustwording Onderwijs ter versterking van de bewustwording van bias in medisch onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs J.L. Suurmond, M.J. Oudbier, S.M. Peerdeman, T.B.B. Boerboom,
Identificeren en prioriteren van onderwerpen uit een aansprakelijkheidsclaim-database voor klinisch redeneren onderwijs tijdens de huisartsopleiding
  • Congres2023
  • Auteurs C.G.M. van Sassen, L. . Zwaan, P.J. van der Berg, P.J.E. Bindels, S. Mamede, W.W. van den Broek,
Studentpercepties van de effectiviteit van het e-portfolio in de masteropleiding tandheelkunde van ACTA
  • Congres2023
  • Auteurs G.W.G. Spaai, I. Aartman, M.J. Oudbier, M.M.T.R. Roks,
Optimalisatie van werkvloerleren: van impliciet naar expliciet, onderschat de supervisie niet!
  • Congres2023
  • Auteurs V.J. Langenhorst,
Verhalenbibliotheek van medicijngebruik
  • Congres2023
  • Auteurs A.F.M. Gerrits, C. van Hout, R. Pandit, R.R. de Jonge,
Kan selectie ook een leerervaring zijn? Een fenomenologische studie naar het leren van sollicitanten door een e-assessment in de selectieprocedure voor de medische vervolgopleiding
  • Congres2023
  • Auteurs A.A.E.M. van der Velden, E.H.A.J. Coolen, J.M.T. Draaisma, L. Teheux, L.H. Tiehuis, M.A.A.P. Willemsen, W. Kuijer-Siebelink,
Toren van Babel; een fabel? Nee, viable! Interprofessionele Workshop Moreel Beraad in Maastricht
  • Congres2023
  • Auteurs J. Beuken, S.M.M. Besseling,
Arts Klinisch Onderwijs (AKO): een nieuwe mogelijkheid in de profilering voor arts-assistenten.
  • Congres2023
  • Auteurs J.H. Schieving, T.M.T. Noijons,
INTERACTIE: betekenisvolle peerfeedback bij interprofessioneel leren op de werkplek
  • Congres2023
  • Auteurs A.N. van Dijk - de Vries, J.M.M.J. van Oppen,
Zorg is mensenwerk: Hoe wordt de praktijk van paramedici gekleurd door de persoonlijke dimensie in de professionele identiteit?
  • Congres2023
  • Auteurs E.E.W. Belgraver,
Samen beslissen, patiëntgerichte communicatie en patiënttevredenheid – lessen voor benadering in training
  • Congres2023
  • Auteurs V.Y. Siebinga,
De aarde als patiënt: een wetenschappelijk onderbouwde routekaart voor het implementeren van planetary health onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs J.H. Ravesloot, J.L. Suurmond, M.J. Oudbier, N.H. Sperna-Weiland, S.M. Peerdeman, T.B.B. Boerboom,
Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026