Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
Dr. Vigilance; Een docentenhandleiding en trainingsvideo’s voor het trainen van medische studenten om in de zorg goed om te gaan met geneesmiddelenbijwerkingen
  • Congres2023
  • Auteurs J. Tichelaar, M.A. van Agtmael, M.C. Richir, M.O. Reumerman,
Richting een naadloze puzzel – Hoe maak je een wendbaar curriculum uit losse elementen waarin toch opbouw in diepgang kan plaatsvinden?
  • Congres2023
  • Auteurs A.B. van der Waart, E.N. Blaney Davidson, L.D. Houtman,
Persoonsgerichte coaching – Constructive alignment van de coachlijn en coachee in de master Biomedical Sciences
  • Congres2023
  • Auteurs A.B. van der Waart, E.N. Blaney Davidson, L.D. Houtman,
De Escaperoom als werkvorm voor Samenwerkend leren in de Coschappen, aan de hand van een authentiek multiprobleem gezin.
  • Congres2023
  • Auteurs F.A.A. Bron-Vernooy, J.Z. Muyselaar-Jellema, M.C.A. Spigt,
Clinical Challenge: Het inzetten van een educational app voor het aanleren van een klinische vaardigheid 
  • Congres2023
  • Auteurs J. Damen, K. Hoek, M. Wermeskerken,
Ontwikkeling, implementatie en evaluatie van een blended leerlijn Intervisie voor masterstudenten
  • Congres2023
  • Auteurs N.J.J.M. Mastenbroek, R. IJntema,
Samen. Beter. UMCG? Naar een inclusievere leeromgeving; Hoe de activiteiten van het UMCG Committee for Language and Culture in een stroomversnelling kwamen.
  • Congres2023
  • Auteurs A.M. van Trigt, G.M. Drzazga, R. Bakels, R.R. . Bakker,
Biomedische actoren van de toekomst: Future proof communicatieonderwijs met opleidingspecifieke online modules?
  • Congres2023
  • Auteurs A. de Groef, L. Cools, S. Marynissen,
The SEED tool – facilitating student-supervisor communication during internships
  • Congres2023
  • Auteurs A.E. Keijzer, I.T. van Miltenburg, L.M.L. Postmes, R. A. M. de Kleijn, T. Moran Luengo,
Study Smart – Principes om studenten te ondersteunen effectiever te leren
  • Congres2023
  • Auteurs A.B.H. de Bruin, F. Biwer, M.G.A. oude Egbrink, W. Wiradhany,
Academische vorming in het master geneeskunde programma: het schrijven van een onderzoeksprotocol
  • Congres2023
  • Auteurs A.J.H.M. Houben, G.M. Rommers,
Biomedische actoren van de toekomst – Projecten gericht op het futureproof maken van zorgopleidingen: van situatie-analyse naar visie en impact op curricula
  • Congres2023
  • Auteurs C.V.G. van Geet, G.V. Vanderlinden, V.H. Hulpiau,
Implementatie van patiëntfeedback tijdens coschappen geneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs J.K.G. Wietasch, M. H. Erich, M.J. van der Laan, R. Zuidema, Y.F. Ananias,
Internationalisering in het bachelor UvA-geneeskunde curriculum van Amsterdam UMC: een systematische inventarisatie
  • Congres2023
  • Auteurs A.H.A. ten Asbroek, E.J.A.J. Beune, H. Lont, J. Suurmond, J.A.M. Bramer, J.H. Ravesloot, M. van Vugt, S.M. Peerdeman,
Different learning environments, different autonomous motivation: An investigation of three bachelor’s programmes
  • Congres2023
  • Auteurs D.D. Dolmans, H.S. Savelberg, L.A. Abidi, L.K. Koehler, Y.Z. Zhu,
E-CLINIC, DE ONLINE VIRTUELE DIERENARTSEN PRAKTIJK. Leidt meer oefening met klinisch redeneren tot meer zelfvertrouwen bij de student Diergeneeskunde?
  • Congres2023
  • Auteurs A. Spruijt, B. Swildens, C.M. Westermann, E. Mulders, L.E. Vermunt, R. Hollebooom,
Debriefing om de vorming van illness scripts te bevorderen bij studenten verpleegkunde; leren van onze patiënten. Een design-based onderzoek.
  • Congres2023
  • Auteurs C.J. Vreugdenhil, E. J. F. M. Custers, J.T.P. Dobber, R.A. Kusurkar,
De eProfessional
  • Congres2023
  • Auteurs P. Eijgenraam,
‘Half Minor Global Health Cuba’: Samenwerking tussen medische faculteiten van de Global South en de Global North
  • Congres2023
  • Auteurs K. Langeveld,
Kwalificatie klinisch onderwijs (KKO) als alternatief voor Basiskwalificatie Onderwijs (BKO) in de medische context
  • Congres2023
  • Auteurs E. Booij, G. Jonker, M. F. van der Schaaf, M. Lesterhuis, M.P. Hennus, R.G. Hoff,
Effect van simulatietraining op flexibele bronchoscopie vaardigheden van Nederlandse longartsen in opleiding
  • Congres2023
  • Auteurs E.C.F. van der Gerretsen, E.H.F.M. van der Heijden, F.W.J.M. Smeenk, J.T. Annema, L. Crombag, M. Groenier, W. N. K. A. van Mook,
Perceptions on teaching evidence-based practice and the level of its implementation in Indonesian dental schools
  • Congres2023
  • Auteurs D.R. Firman, F. W. Dekker,
Patientparticipatie in het masterfase onderwijs: de ervaringsdeskundige aan het woord over de impact van ziekte
  • Congres2023
  • Auteurs J. van der Weide, L.A. . Berghuis, M.M. Bouma,
Virtuele Crime Scenes: De toekomst voor educatie in Forensisch Onderzoek
  • Congres2023
  • Auteurs A.A. Agten, B.B. Bekaert, S.G. Graindor, S.V. Vangoidtsenhoven,
Real-time feedback op handvaardigheid door wearables bij het aanleren van flexibele bronchoscopie in een simulatiesetting: zit hier toekomst in?
  • Congres2023
  • Auteurs E.C.F. van der Gerretsen, F.W.J.M. Smeenk, J. Roggenbuck, M. Groenier, M. Pertenbreiter, M. Schmettow, R.W. Chan,
Introductie van het oefenen van gespreksvaardigheden tijdens gebruik van een Elektronisch Patiënten Dossier bij consultvoeringsonderwijs in de master geneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs E.E.P. Plouvier, I.B. Akdogan-Bicer, J.D. Damen,
Implementatie van een interprofessionele academische transmurale leerwerkplaats in de ouderenzorg voor studenten in Amsterdam Zuidoost
  • Congres2023
  • Auteurs C.H.M. Latour, E. Roemer, M. van Rijn, R. Helleman, S. Nissink,
De kwaliteit van geriatrische beleidsplannen van verpleegkunde- en geneeskundestudenten in interprofessionele en uniprofessionele educatie: een vergelijkende studie
  • Congres2023
  • Auteurs C.J. Teuwen, H. E. M. Daelmans, J.C.F. Scheffer, R.A. Kusurkar, S. Sekmen-Algin, S.M. Peerdeman, W.H. Schreurs,
Binnenstebuiten: aan de start van de opleiding geneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs E.M. van Zandwijk, J. van Horssen, M.E. van Strien,
Patiëntgerichtheid in het bachelor curriculum: 3 complementaire strategieën
  • Congres2023
  • Auteurs H.K. Kindermans, K.G. Geunes, L.P. Popleu, Q.S. Swennen, S.L. Leunen, W.P. Pinxten,
Podcasts met een bijsluiter – de ontwikkeling van podcasts over farmacologie
  • Congres2023
  • Auteurs F. Rosse, N. Martens-Akrawi,
Het “Co-Zorg” buddyproject voor geneeskundestudenten: kennismaken met de zorg vanuit het patiëntenperspectief
  • Congres2023
  • Auteurs E.E. Berkelbach van der Sprenkel, H.G.M. Arets, L.J. Vijn,
VERBAND TUSSEN DE COMPLEXITEIT VAN KLINISCHE VAARDIGHEDEN TRAINING OP SIMULATIE MODELLEN EN LEERUITKOMSTEN: EEN SYSTEMATISCHE REVIEW
  • Congres2023
  • Auteurs B.P. Hierck, D. Salvatori, G.J. Bok, N.J. Veenema,
Costs in Health Professions Education: A Scoping Review
  • Congres2023
  • Auteurs A.T.G. Paulus, C.A. de Mortier, G.A.P.G.>. van Mastrigt, J.K. Yaros, S.M.A.A. Evers,
Het gebruik van een adaptief leerplatform, Cerego, om de retentie van anatomische kennis te verbeteren bij medische studenten.
  • Congres2023
  • Auteurs C.L.A. Vogely, H.J.L. van der Heide, L.B.F. Juurlink, M.C. de Ruiter, P. G. M. de Jong, Q.E.V.F.D. Niemer,
Interprofessioneel keuzeonderwijs over voeding en leefstijl. Hoe verpleegkunde en geneeskunde elkaar vinden in een gezonde leefstijl
  • Congres2023
  • Auteurs D. ten Cate, E.M. Monninkhof, H. . Scholten, N. Campman, S.M. Bax,
Interprofessionele Studentenpoli voor nazorg bij kankerpatiënten
  • Congres2023
  • Auteurs G.J. van den Bosch, J. Tichelaar, M.A.H. Steegers, M.G. Hartjes, M.O. Reumerman, O.P. Geerse,
Focus op gezondheid door aandacht voor Gezondheid en Gedrag (GG) naast goede Zorg bij Ziekte (ZZ); samen werken en leren in een thematische thesiskring
  • Congres2023
  • Auteurs C.P.M. de De Brouwer, H.A. Stallinga, M.J. Pullens,
‘Cluedo’ in Virtual Reality: Een Innovatieve Aanpak voor het Aanleren van Biomedische Labopraktijken
  • Congres2023
  • Auteurs A.V.E. van Eynde, E.M. Melis, R.D. Derua, S.V. Vangoidtsenhoven, T.V. Verhalle,
De implementatie van de rotatiestructuur binnen de opleiding arts M+G, effecten op eigenaarschap
  • Congres2023
  • Auteurs L.T. Warris, N.J.L.M. Taks, S. Sadrzadeh, T.R. van Rossum,
Time to team up: patiënt-/ouderparticipatie in kleinschalig ervaringsonderwijs aan geneeskunde studenten
  • Congres2023
  • Auteurs P.M.J. Kalkman, V. Buijs,
Palliatieve zorg: professionalisering van docenten en scholing voor zorgverleners werkzaam in de oncologische zorg.
  • Congres2023
  • Auteurs C. Holwerda-Sluis, J. de Bruin, J. Joosse, P. Logister,
Grensoverschrijdend gedrag bespreekbaar maken: van vaststelling tot beleid.
  • Congres2023
  • Auteurs G.I. Glazemakers, T.G. Tsakitzidis, T.P.O. Team, W.I. Wyns,
Serious gaming tijdens het coschap Psychiatrie
  • Congres2023
  • Auteurs E.M. Bosnak, F. Luk, J.C. Houting,
Visual Thinking Strategies: de kunst van kijken in medisch onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs A.G. de Waal-Sint, A.N. van der Vegt, Y.E.E. Sijm,
Training van multidisciplinair overleg (MDO): optimale zorg door doelgericht samenwerken
  • Congres2023
  • Auteurs J. J. S. van de Kreeke, J. Jeltes, N.P.T. . Hermans, S. .M. .E. van der Burgt, S.M. Peerdeman,
Maatschappelijk handelen door jeugdartsen: onderwijs in de basisopleiding geneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs A.J.M. . Hermans, D. Wolff, F.E. . de Bok, R.J. Duvivier, S.A. Reijneveld,
Toepassing van het flipped classroommodel in online werkcolleges: It takes two to tango
  • Congres2023
  • Auteurs G.W.G. Spaai, K.R. Timmermans, M.J. Oudbier, T.B.B. Boerboom, V.J.J. Odekerken,
Biomedische Actoren van de Toekomst: Een Tool voor het Oefenen van Basic Life Support in Virtual Reality: Van Requirements tot Proof-Of-Concept
  • Congres2023
  • Auteurs A.A. Agten, F. Depaepe, L. van Campenhout, P. Dewolf, P. Herijgers,
Individueel leren én interprofessioneel opleiden in palliatieve zorg: van droom naar realiteit
  • Congres2023
  • Auteurs A. van der Plas, J. de Bruin, L. Bruggink, M. . van den Brand, Y.M. van der Linden,

Abstract pagination

Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee