Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen te zoeken van abstracts die vanaf 2020 zijn gepubliceerd.

De abstracts van 2016 t/m 2019 kunnen via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
927 abstracts
Ontwikkeling van een internationaliseringsprogramma in een bestaand medisch curriculum: een iteratieve en participatieve aanpak.
  • Congres2024
  • Auteurs E.J.A.J. Beune, G. ten Asbroek, J.A.M. Bramer, J.H. Ravesloot, M. van Vugt, S.M. Peerdeman,
Collaborative Learning in de nieuwe ‘Bachelorproef Communicatie Geneeskunde’.
  • Congres2024
  • Auteurs -. Communicatieteam, -. Studenten, B.B. Breebaart, C.L. Loos, K.B. Bombeke, K.V.D.B. van der Bogerd,
Tussen droom en werkelijkheid voor de poort van de geneeskunde: hoe geven we studiekiezers een realistisch beeld van de geneeskunde studie en het artsenvak?
  • Congres2024
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A. Wouters, E.V. van Wijk, F. Hofmans, J. Bustraan,
Leren over selecteren: het waarborgen van kansengelijkheid
  • Congres2024
  • Auteurs B. Uzunalioğlu, H. Rotbi, S. Amiri Simkooei,
Burn-out klachten bij artsen in opleiding (AIOS): De belangrijke rol van psychologisch kapitaal en werkfactoren.
  • Congres2024
  • Auteurs A. de Rijk, K.D.G. van de Kant, S.J. Verhoeff, W. van Mook,
Learning from expert teachers: hoe bereiken zij hoge studentbetrokkenheid in activerend onderwijs?
  • Congres2024
  • Auteurs A. de la Croix, J.W. Grijpma, L.A. Broeksma, M. Meeter, R.A. Kusurkar, S.K.K. Ramdas,
Medisch studenten waarderen activerend onderwijs anders over tijd: een follow-up Q-methodologische studie
  • Congres2024
  • Auteurs A. de la Croix, J.W. Grijpma, M. Meeter, R.A. Kusurkar,
Samenwerken in onderzoek naar leren en opleiden in het continuüm van de huisartsgeneeskunde. De ontwikkeling van de nationale onderzoeksagenda als hefboom
  • Congres2024
  • Auteurs A. W. M. Kramer, B. Thoonen, E. De Groot, I. Slootweg, J. Muris, M. Çorum, M.C. Mak-Van der Vossen, N.D. Scherpbier, R.A.M.J. Damoiseaux,
Ethische toetsing van onderwijskundig onderzoek in de gezondheidszorg: waar staan we en waar willen we naar toe?
  • Congres2024
  • Auteurs A. W. M. Kramer, B.C. van Leeuwen, C. R. M. G. Fluit, E. Driessen, M.T. van Wijngaarden,
Hoe nemen we een zorgvuldig besluit over de voortgang van onze studenten binnen een programmatisch toetsprogramma? Inrichting van de besliscommissie van het nieuwe Geneeskunde curriculum in Rotterdam
  • Congres2024
  • Auteurs A. Beerthuizen, A. Calis, E. J. Spierenburg, J. Meerstra, M.S. Visser,
In gesprek over professionaliteit bij zorgelijk handelen Tijd voor een andere aanpak na het schietincident op 28-09-2023 in Rotterdam
  • Congres2024
  • Auteurs E. J. Spierenburg, M.C. Mak, M.S. Visser, U. Klumpers,
Hoe zorg je voor betaalbaar kwalitatief onderwijs van de toekomst: samen aan de slag met Open Educational Resources
  • Congres2024
  • Auteurs H. van Eeren, M. Doets, N.M.F. de Bruycker, O.P. Gobée,
Hoe maak ik mijn digitale onderwijs toegankelijker voor studenten met een beperking? Kaders, tips en tools.
  • Congres2024
  • Auteurs E.W. Easton, H. van Eeren, J.E. Slagter,
De perfectie paradox
  • Congres2024
  • Auteurs D. Roosdorp, F.I. Ormel, J. Jeltes, M.V. . Matulewicz,
‘Interculturele gespreksvoering in medisch onderwijs: kennismaken met de eigen stereotypes en vooroordelen die het consult kleuren’
  • Congres2024
  • Auteurs D. Roosdorp, J. Jeltes, M. Verloop,
Zzzzz… De Stekende Mug – over micro-agressies in het medisch onderwijs en op het werkveld
  • Congres2024
  • Auteurs J.L. Suurmond, K.W. Pang, S. Amiri Simkooei,
‘Samenwerken aan planetary health in (bio-)medisch onderwijs’
  • Congres2024
  • Auteurs A. Timmermans, L.C. Reichwein, L.M. Versteeg, N. Campman, Z.M. Kobus,
Het bevorderen van academische & sociale integratie in online onderwijs om kansengelijkheid te bevorderen: een mixed method studie naar studiesucces
  • Congres2024
  • Auteurs G.W.G. Spaai, J. Suurmond, L. Blok, M.J. Oudbier, S.K. Javaid,
De inzet van taalambassadeurs in het geneeskunde-onderwijs
  • Congres2024
  • Auteurs F.J.M. Grosfeld, J.J. van Wijngaarden, M. Kok, W.E.S. van den Broek,
Voorlopige resultaten van een vragenlijststudie om verschillen tussen eerstegeneratiestudenten en niet-eerstegeneratiestudenten te identificeren
  • Congres2024
  • Auteurs A.M.E. Bosman, M.D. Boonstra, N. Bos-Veneman, S.A. Reijneveld,
Gelijke kansen bij toetsing van consultvaardigheden: De invloed van casus, simulatiepatiënt en beoordelaar op de beoordeling
  • Congres2024
  • Auteurs A.G. Lovink, M. Groenier, R. Klapwijk,
Multidimensionele analyse en follow-up bij de kwetsbare patiënt op de verpleegafdeling.
  • Congres2024
  • Auteurs A Thijs, A.A. Meiboom, I.D. Visser, J. Stoffels,
Keuzecoschap Onderwijs & Opleiden: de toekomstige arts als opleider
  • Congres2024
  • Auteurs C. R. M. G. Fluit, J. van Dillen, J.H. Schieving, M.H.A. Keizer, M.H.M. Verkooijen, P.J.M. van Gurp,
Using an innovative personal approach to create a strong support base among all dental schools in Indonesia to introduce a nationwide faculty development program on evidence-based dentistry
  • Congres2024
  • Auteurs D.R. Firman, F. W. Dekker, P. G. M. de Jong,
Experience-based leren tijdens de coschappen in de master Farmacie Leiden: welke factoren spelen een rol?
  • Congres2024
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A.D. Pranger, R. Abdolrahimi Raeni, T. Van Gelder,
Innovatie in de zorg begint bij het opleiden: co-creatie tijdens de ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van onderwijs
  • Congres2024
  • Auteurs M. Lobbes,
De Slimste Mens en 30 Seconds: actief leren middels spelvormen in het medisch onderwijs
  • Congres2024
  • Auteurs A. Lagerburg,
Dynamic Lecturing in de Fysiologie
  • Congres2024
  • Auteurs D. Batenburg, E. Sietsema, H. van Duinen, J.R. Georgiadis, L. Dassen, M. de Carvalho Filho,
Hoe je met stellingen een koers kan bepalen
  • Congres2024
  • Auteurs E.M. van Zandwijk, F. Koens,
Medisch Maatje: geneeskundestudenten als medisch maatje
  • Congres2024
  • Auteurs R. de Knijff,
Mondzorg in Context; Planetary Health en Duurzaamheid
  • Congres2024
  • Auteurs B.T. ter Haar,
Professional Identity Education: Wie ben ik? Wat kan ik? Wat wil ik?
  • Congres2024
  • Auteurs K. Boersma-van Nierop, K.J. Koymans, T. Moran Luengo, T.E. Voerman,
Die ene persoon of die ene gebeurtenis die je als (para)medicus heeft gevormd…..
  • Congres2024
  • Auteurs E.E.W. Belgraver,
Fostering Responsible Integration of ChatGPT in Academic Writing Education
  • Congres2024
  • Auteurs H.R. Roebertsen, J.M. Moonen-van Loon, Maryam Asoodar, S.V.L. van Laar,
Het versterken van de positie van gevlucht zorgpersoneel:het overbruggen van gaps en het bevorderen van inclusiviteit dooreen veelzijdig programma dattegemoetkomtaandekritiekebehoeftenaarzorgpersoneel
  • Congres2024
  • Auteurs F. Huizenga, I.S. Homan,
Acute Simulatietraining (SIM): optimaal teamwork voor optimale zorg
  • Congres2024
  • Auteurs D. Roosdorp, J. J. S. van de Kreeke, J. Jeltes, M. Erwteman, N.P.T. . Hermans, S.M. Peerdeman,
De inbedding van een verdiepend en toekomstgericht keuzecurriculum naast een kerncurriculum op basisartsniveau
  • Congres2024
  • Auteurs G.V. Vanderlinden,
Betekenis van gezondheid doorgronden aan de hand van ‘Framework analysis’; samen leren binnen een thesiskring
  • Congres2024
  • Auteurs C.P.M. de Brouwer, D.M. Frost, H.A. Stallinga, T.J. van der Zijpp,
Ontwikkeling van een interculturele eCampus voor dental schools: resultaten pilot implementatie
  • Congres2024
  • Auteurs D.J.M. Niesten, J.N.H. van der Woert,
Leiderschap symposium ‘Bridge the gap’: over de stap van semi-artsSenior coassistent tot arts
  • Congres2024
  • Auteurs J. Jeltes, M. Matulewicz, P.H. Oudakker-van Nieuwenhuijzen, V.J. Selleger,
Omgaan met diversiteit: ervaringsgericht navigeren
  • Congres2024
  • Auteurs K. Bombeke, L.V. Verpooten, Winny Ang,
PASKON-project: ruimte geven aan het verhaal achter de patiënt:
  • Congres2024
  • Auteurs K. Bombeke, L.V. Verpooten, Winny Ang,
Toepassing van het flipped classroommodel in online werkcolleges: It takes two to tango
  • Congres2023
  • Auteurs G.W.G. Spaai, K.R. Timmermans, M.J. Oudbier, T.B.B. Boerboom, V.J.J. Odekerken,
Individueel leren én interprofessioneel opleiden in palliatieve zorg: van droom naar realiteit
  • Congres2023
  • Auteurs A. van der Plas, J. de Bruin, L. Bruggink, M. . van den Brand, Y.M. van der Linden,
Training van multidisciplinair overleg (MDO): optimale zorg door doelgericht samenwerken
  • Congres2023
  • Auteurs J. J. S. van de Kreeke, J. Jeltes, N.P.T. . Hermans, S. .M. .E. van der Burgt, S.M. Peerdeman,
Verbetert het gebruik van aansprakelijkheidsclaim-casuïstiek in klinisch redeneeronderwijs de diagnostische accuraatheid en acceptatie in de huisartsopleiding?
  • Congres2023
  • Auteurs C.G.M. van Sassen, L. . Zwaan, M.J. Bos, P.J.E. Bindels, S. Mamede, W.W. van den Broek,
Serious gaming tijdens het coschap Psychiatrie
  • Congres2023
  • Auteurs E.M. Bosnak, F. Luk, J.C. Houting,
Visual Thinking Strategies: de kunst van kijken in medisch onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs A.G. de Waal-Sint, A.N. van der Vegt, Y.E.E. Sijm,
Grensoverschrijdend gedrag bespreekbaar maken: van vaststelling tot beleid.
  • Congres2023
  • Auteurs G.I. Glazemakers, T.G. Tsakitzidis, T.P.O. Team, W.I. Wyns,
Maatschappelijk handelen door jeugdartsen: onderwijs in de basisopleiding geneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs A.J.M. . Hermans, D. Wolff, F.E. . de Bok, R.J. Duvivier, S.A. Reijneveld,
Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026