Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen te zoeken van abstracts die vanaf 2020 zijn gepubliceerd.

De abstracts van 2016 t/m 2019 kunnen via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
927 abstracts
‘Samenwerken aan planetary health in (bio-)medisch onderwijs’
  • Congres2024
  • Auteurs A. Timmermans, L.C. Reichwein, L.M. Versteeg, N. Campman, Z.M. Kobus,
Leren over selecteren: het waarborgen van kansengelijkheid
  • Congres2024
  • Auteurs B. Uzunalioğlu, H. Rotbi, S. Amiri Simkooei,
Tussen droom en werkelijkheid voor de poort van de geneeskunde: hoe geven we studiekiezers een realistisch beeld van de geneeskunde studie en het artsenvak?
  • Congres2024
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A. Wouters, E.V. van Wijk, F. Hofmans, J. Bustraan,
Buitenlandse medisch professionals in Nederland – Gelijke kansen?!
  • Congres2024
  • Auteurs A. Takashima, E.M.C. Rasenberg, I. Siemann, P. van Gurp, R. Goorden,
Implementatie van een nieuw ontwikkelingsgericht Landelijk Opleidingsplan: Tips & Trics
  • Congres2024
  • Auteurs B.J.A. de Leede, C.M. de Ruiter, T. Bleijendaal,
Moreel Beraad als instrument voor het bespreken van diversiteitsvraagstukken in de opleiding
  • Congres2024
  • Auteurs H. E. M. Daelmans, K. Reefman, M. Diepeveen, Y. Voskes,
Ontwikkeling van een internationaliseringsprogramma in een bestaand medisch curriculum: een iteratieve en participatieve aanpak.
  • Congres2024
  • Auteurs E.J.A.J. Beune, G. ten Asbroek, J.A.M. Bramer, J.H. Ravesloot, M. van Vugt, S.M. Peerdeman,
Monitor leercurve Master Advanced Nursing Practice Fontys Hogescholen; van novice tot expert in EBP
  • Congres2024
  • Auteurs C.A.C. Noordam, C.P.M. de Brouwer, M.J.J. Pullens, P.A. Hoegen,
VR bij acute verloskunde onderwijs: gewoon doen!
  • Congres2024
  • Auteurs A.J.C.M. van Dongen, J. van Dillen, M. Dronkers, M. E. W. Dankbaar,
Leren over patiëntcontext, onzekerheid en ethiek in (bio)medisch onderwijs: de casus van commerciële gezondheidschecks
  • Congres2024
  • Auteurs A. Oerlemans, A. Ros, A.P.M. de Brouwer, F. Vermeulen, J.C. Mostert, K. Gravemaker, M. Brink, M. Hofman, N.B. Jonis, S. Scharenborg,
SimNEXT: een lifelong learning programma voor professionals in het simulatieonderwijs
  • Congres2024
  • Auteurs H.M. Metz, J. Frerejean, M. van der Velden, S.B. Bolt,
Bereid studenten voor op hun actieve feedbackrol op de werkvloer! Handvatten voor docenten & werkplekbegeleiders.
  • Congres2024
  • Auteurs H.J.M. Pennings, L. de De Vreugd, L.M.L. Postmes, M. Lesterhuis, M. van Dorst, R. A. M. de Kleijn,
Focus op kwaliteit bij een gefocuste etnografie – unieke samenwerking in twee promotie onderzoeken
  • Congres2024
  • Auteurs E. Hissink, M.J. Kersbergen,
K.I.C.K. Start: Een goed begin is het halve werk. Een programma voor aankomend (bio) medische eerstejaarsstudenten.
  • Congres2024
  • Auteurs C. Stolte, F.E. Kropman-Henken, G. Dilaver, M.M.J. Gijzel, R. A. M. de Kleijn,
Help, hoe leer ik op de werkplek – De ontwikkeling van een training via het ADDIE-model die geneeskundestudenten voorbereidt op het informeel werkplekleren tijdens hun coschappen
  • Congres2024
  • Auteurs A. van Royen, M. Lesterhuis, M. van Dorst, M.P. Hennus, R. A. M. de Kleijn,
Een transmuraal longitudinaal coschap in de Achterhoek: bouwen aan geïntegreerde zorg; Ervaringen, eerste bevindingen en aanbevelingen.
  • Congres2024
  • Auteurs C.J.M. Hensens-Wijnen, D.Z.B. . van Asselt, M.H.J. van de Pol, M.T. van Wijngaarden, N.D. . Scherpbier- de Haan,
Medsyntax: Een gratis, open-source tool voor verbeterd literatuuronderzoek
  • Congres2024
  • Auteurs M.G.V. Gremmen-Verleg,
Interprofessioneel leren op de afdeling Geriatrie van het UMCU
  • Congres2024
  • Auteurs A.C. Drenth-van Maanen, I. Wilting, M. Kluijtmans,
Navigeren door de wereld van kwetsbare groepen: een verrijkende minor.
  • Congres2024
  • Auteurs E.M. van Dijk,
Inclusieve online module – casusgebaseerd interprofessioneel samenwerken
  • Congres2024
  • Auteurs G.V. van der Linden, S.U. Uyttendaele,
Extra-curriculaire cursus ‘International Project Development’ draagt bij aan interdisciplinaire en mondiale mindset van studenten in gezondheidszorg-opleidingen
  • Congres2024
  • Auteurs E.E. Brouwer, Y.J.H. Cerfontaine,
Evidence Based Practice terug aan bed
  • Congres2024
  • Auteurs B. Veeger-Nuijens, G.D. van Stralen, I. Ertugrul, J. Doodeman, M. Akkerman, M. Evers, M.S.M. Bakker, R. Koendering,
EPA’s en leeruitkomsten verbinden: de pragmatische en participatieve aanpak van de curriculumherziening Fontys MANP
  • Congres2024
  • Auteurs A.G.M.M. Marijnissen, C.P.M. de Brouwer, L.M. Pek, M.J.J. Pullens,
Het gebruik van audio-podcast als lesmateriaal voor (bio)medische studenten – een systematische review
  • Congres2024
  • Auteurs A.M. Woltman, F. van Rosse, J. Versmissen, M. Heijkoop,
Blended learning tijdens de coschappen
  • Congres2024
  • Auteurs A.W.M. Fabius, C. Meenken, H.S. Tan, I.J.E. van der Meulen,
Bridging the gap: Ontwikkeling van E-module Organisatie van de gezondheidszorg voor studenten geesteswetenschap
  • Congres2024
  • Auteurs L.F.J. Kalma, R.R. de Jonge, T.C. van Charldorp,
Een farmacotherapie studentenpoli ingebed in het curriculum; wat is het effect op zelfvertrouwen, kennis en vaardigheden?
  • Congres2024
  • Auteurs F. van Rosse, J. Versmissen, L.S. Kalfsvel, M. Lafeber, P.H.M. van der Kuy, W.W. van den Broek,
Een ‘student journey’: Een voorbeeld met metromap en blended learning in consultvoering onderwijs Geneeskunde
  • Congres2024
  • Auteurs C. Rombout, C.A.E. Reuchlin - Rietveld, H. van Eeren, J.F. Gerard - Schade,
De meerwaarde van Medical Educators in het geneeskunde-onderwijs
  • Congres2024
  • Auteurs A.S.P. van Trotsenburg, K.F.L. Douma, P.E.M.H. Habets, T.H.F. Broens,
Multidisciplinair klinisch redeneren – een pilot op snijzaal
  • Congres2024
  • Auteurs A.E. van der Merwe, J. Aten, J. Rodenburg, M.M. Lange, R. de Long, S. Kolkman,
Hoe professionals leren terwijl ze samenwerken in patiëntenzorg over organisatorische grenzen heen.
  • Congres2024
  • Auteurs E. De Groot, F.S. Schellevis, L.J. Meijer, R.A.M.J. Damoiseaux,
Een vergelijking van het rolmodelproces van geneeskundestudenten met en zonder niet-Westerse migratieachtergrond
  • Congres2024
  • Auteurs G. Dilaver, I.M. Spaans, P.J. Groot, R. A. M. de Kleijn,
Meerwaarde van de dubbele rol van docent artsen: een observatiestudie van het boundary spanning gedrag van huisartsdocenten binnen het klaslokaal
  • Congres2024
  • Auteurs E. Buurma, E. De Groot, H.J. Brouwer, M. Barry, M. Kluijtmans, R.A.M.J. Damoiseaux,
Het langetermijneffect van een interprofessionele educatie-interventie op motivatie voor interprofessioneel samenwerken en interprofessionele vaardigheden
  • Congres2024
  • Auteurs C.J. Teuwen, H. E. M. Daelmans, R.A. Kusurkar, S.M. Peerdeman, W.H. Schreurs,
Faciliteren van werkplekleren in de klinische praktijk, een evaluatie onder medisch specialisten
  • Congres2024
  • Auteurs C. R. M. G. Fluit, J. van Dillen, M. Kerperien, M.H.M. Verkooijen, R.T. Supheert,
Het verkennen van complexiteit in de extramurale zorg met behulp van Rich Pictures
  • Congres2024
  • Auteurs E. . Helmich, F.M. den Boer, M. . de Bruijne, M. Smalbrugge, M.C. Mak-Van der Vossen, N. van Dijk,
Evidence-based Dentistry in Indonesian Dental Schools: A National Survey
  • Congres2024
  • Auteurs D.R. Firman, F. W. Dekker, P. G. M. de Jong,
Leren intraprofessioneel samenwerken bij arts assistenten die werken in ad hoc team in het zorgpad heupfractuur op de spoedeisende hulp, een etnografische studie
  • Congres2024
  • Auteurs C. Fluit, D. Asselt, M.J.H. van der Ven, N. Ergun-Al Afadji, N. Looman, O. Sir, S. Dalloyaux, W. Kuijer-Siebelink,
Machtsdynamieken in mentoring: Een etnografische single-casestudie
  • Congres2024
  • Auteurs E.D. Driessen, E.V. Vanassche, H.V.D.K. van der Kloot,
Hoe kan een geneeskundeopleiding meer divers en inclusief worden? Leeropbrengsten vanuit het Erasmus MC
  • Congres2024
  • Auteurs C.E.E. van Andel,
Duiden van disfunctioneren bij AIOS van snijdende specialismen
  • Congres2024
  • Auteurs J. Bransen, J.A. Godschalx-Dekker, S.A. Pronk, W. N. K. A. van Mook,
Een betere voorbereiding én landing op het hbo: een gepersonaliseerd 100 dagen-programma
  • Congres2024
  • Auteurs E.M. Tijhuis,
Longitudinaal onderwijs interprofessioneel samenwerken (LOIS)
  • Congres2024
  • Auteurs A.C. Drenth-van Maanen, A.M. . Veldhorst, K.L. Klerk-Bos, R.A. van Gestel, S.M. Bax,
The Impact of Multivariate Innovation in Education on Sense of Belonging, and Study Success: A Comparative Analysis of Traditional and Multivariate Approach
  • Congres2024
  • Auteurs C.J. Laan, D.Y.S. Vogel, J. Hoving, S. Nissink, S.M. Thompson,
Remedieringsbehoeften bij aios radiologie
  • Congres2024
  • Auteurs J.A. Godschalx-Dekker, R.J. Bennink, W. N. K. A. van Mook,
Het design en inhoud van interprofessioneel onderwijs omtrent medicatie(veiligheid) – een systematische review
  • Congres2024
  • Auteurs L. Mathiesen, M.L.A. Heijkoop, T.A. Phan,
Start Well Stay Excellent (SWSE), dé digitale leergang voor apothekersassistenten in het ziekenhuis.
  • Congres2024
  • Auteurs N. Martens-Akrawi,
De lessons learned van de Master of Science Verloskunde als landelijke joint degree opleiding
  • Congres2024
  • Auteurs C. Groenen, M.C. Weltens,
Mijlpaal: 14.000 cursisten in het landelijke onderwijsprogramma chronische beademing
  • Congres2024
  • Auteurs A. Heyn, I.R. Sinnema, J.C. Bruins-Slot, L. Immerzeel, M. Gol, M. Zondag, S. Steijns, T. Boers,
Sum-up: ondersteuning bij interpretatie van narratieve feedback in e-portfolio’s
  • Congres2024
  • Auteurs J.M.W. Moonen - van Loon, M. J. B. Govaerts, M. van Lierop,
Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026