Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
Samenwerken over grenzen, een internationaal evenement voor gezondheidszorgstudenten
  • Congres2023
  • Auteurs C.A. Hirsch, M.C. de Ruiter, S. Mdletshe, S.G. Buckley,
Met interactieve vlogs de dokter volgen
  • Congres2023
  • Auteurs S. van der Velde, T.M. . Feenstra,
Hoe leren toekomstig artsen op de werkplek over gezondheidsbevordering? Een design-based onderzoek.
  • Congres2023
  • Auteurs A.M. Landstra, M.H.J. van de Pol, M.J.M. Verhees, R. Engbers, R. F. J. M. Laan, W. Kuijer-Siebelink,
De virtuele families de Groot, El Kodad en Stoffels bereiden de studenten voor op de dagelijkse praktijk.
  • Congres2023
  • Auteurs C.J.M. Hensens, E. Bulte,
Sum-up: ondersteuning bij interpretatie van narratieve feedback in e-portfolio’s
  • Congres2023
  • Auteurs J.M.W. Moonen - van Loon, M. J. B. Govaerts, M. van Lierop, P. van Rosmalen,
De toekomst van online onderwijs: Identificeren van de ‘best online practices’ van 2 jaar onderwijs tijdens de Covid-pandemie
  • Congres2023
  • Auteurs C.P. Tensen, H.J. Bootsma, J. van der Zee, K. Schepers,
Crossing Borders; een interprofessionele lesmodule ter voorbereiding voor studenten met ambities rondom internationale studieactiviteiten of buitenlandstages in de gezondheidszorg.
  • Congres2023
  • Auteurs A. Moser, S. Pieters,
The impact of 3-D technology on Cognitive Load, Mental Effort, and Learning in validated psychophysiological paradigms – a systematic review
  • Congres2023
  • Auteurs B.P. Hierck, D. Salvatori, R.A. Khan,
Het aanleren van reflectieve vaardigheden: Ontwikkeling van reflectie-onderwijs voor en door studenten.
  • Congres2023
  • Auteurs A.E. van Ede, I. Moeskops, P.J.M. van Gurp, R. Claessen,
Van het eiland af! Intraprofessioneel leren samenwerken in de zorg voor acuut zieke kinderen.
  • Congres2023
  • Auteurs A.A.C. van Tuijl, A.A.E.M. van der Velden, B. P. A. Thoonen, E.H.A.J. Coolen, N.D. . Scherpbier- de Haan, R.M. van Schie,
Duiden van disfunctioneren bij aios huisartsgeneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs C.A.M. Sijbom, J.A. Godschalx-Dekker, W. N. K. A. van Mook,
Effect van longitudinaal interprofessioneel farmacotherapie onderwijs op de competentieontwikkeling van masterstudenten Geneeskunde en Farmacie
  • Congres2023
  • Auteurs A.F. Norbart, C.W. Walinga, E.S. Koster, J.F. Mertens-Stutterheim, M.H.M. . Hessel, M.L. Bouvy, T. Van Gelder, V.H.M. Deneer,
De interprofessionele leerafdeling op maat: een praktijkvoorbeeld
  • Congres2023
  • Auteurs A.M. . Veldhorst, M.J.J. Ermers,
De bemiddelingspraktijk voor geschillen in de medische vervolgopleiding
  • Congres2023
  • Auteurs H.M. Staal, J.A. Godschalx-Dekker, W. N. K. A. van Mook,
Leren van patiëntervaringen met ‘De dokter in bed’: een podcast als onderwijsinnovatie.
  • Congres2023
  • Auteurs B. . Post, K.J.A. van Dijsseldonk, M. van Helvoort,
Hoe kom je van een toetsconcept tot daadwerkelijke verandering in de onderwijspraktijk? Scholingen ter ondersteuning van de invoering van Programmatisch toetsen in de masteropleiding Geneeskunde VU
  • Congres2023
  • Auteurs A. Kleinveld, I.E. Enschede, J. Jeltes, J. Patiwael, S. van Raaij, S. Verwer,
Passende zorg in de verloskunde: ontwikkeling en evaluatie van Blended Practice Communities ter bevordering van EBM-competenties van verloskundigen
  • Congres2023
  • Auteurs E. Cellissen, M. Hendrix,
Helpt formatief toetsen bij het beter leren voorschrijven van geneesmiddelen?
  • Congres2023
  • Auteurs C. Bethlehem, F. van Rosse, I.H. van der Sijs, J. Versmissen, K. Hoek, L.E.J. Peeters, L.S. Kalfsvel, P.H.M. van der Kuy, W.W. van den Broek,
Leiderschapsontwikkeling voor senior onderwijsrollen, een longitudinale training
  • Congres2023
  • Auteurs A.E. de Rijk, T.R. van Rossum,
“De kennisclip van het jaar”: Een best-practice van een zelfstandige groepsopdracht in de leerlijn Professionele Ontwikkeling bij het Academisch Centrum voor Tandheelkunde Amsterdam (ACTA).
  • Congres2023
  • Auteurs A. Rollman, M.C. Mak-Van der Vossen,
Opleiden in endoscopie: het perspectief van de aios en MDL-arts in Nederland.
  • Congres2023
  • Auteurs A.M.J. . Langers, P.L.P. Brand, R.A. Mousset, W.H. de Vos tot Nederveen Cappel,
Binding met de academie van artsen Maatschappij + Gezondheid: onderzoeksstage bij een UMC.
  • Congres2023
  • Auteurs A.E. Kunst, C.E. Jacobi, R. Honigh-de Vlaming, R.P. Reijs,
Persoonlijke en professionele ontwikkeling voor studenten Geneeskunde: keuzevrijheid in het onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs A. Beerthuizen, E. J. Spierenburg, H.C.G. Overtoom, M.S. Visser,
Studenten waardering over consulten met verschillende soorten simulatiepatiënten
  • Congres2023
  • Auteurs A. Kannekens, G.C.A. Peelen, J. Damen,
Teaching presence: Hoe je faciliteer je online samenwerkend leren in het hoger onderwijs? – een systematisch literatuuronderzoek.
  • Congres2023
  • Auteurs E.M. Slot, E.Y. Bijlsma, G.M.H. Engels, J.H. ten Berge,
Feedbackgebruik na een formatief en summatief afgenomen voortgangstoets geneeskunde: is er een verschil?
  • Congres2023
  • Auteurs A.M.J. . Langers, E.A. Dubois, E.G.M. Adelmeijer, E.V. van Wijk, F.M. van Blankenstein, R.J. Janse,
Een goed begin is het halve werk: Een pre-introductieprogramma voor studenten in spé
  • Congres2023
  • Auteurs G.J. Bok, L.D. . van Vuuren, M. Lodder, N.J.J.M. Mastenbroek,
Exploring the existing definitions of Quality of Online Interaction
  • Congres2023
  • Auteurs A. Lupascu, J.A. van der Hage, P. G. M. de Jong, R.A. Hendriks,
Een goed gesprek tussen de coassistent en het opleidersteam Verwonder- en verbetergesprekken op de afdeling Verloskunde &Gynaecologie in het Radboudumc
  • Congres2023
  • Auteurs A.M. Altena, A.N.J.A. de Groot, B.R. Lakanwal, C. R. M. G. Fluit,
Klinisch Farmaceutisch Redeneren voor ziekenhuisapothekers (in opleiding)
  • Congres2023
  • Auteurs M.B. Mulder,
Echografie als ondersteuning bij onderwijs in fysisch diagnostisch onderzoek van de lever aan studenten Geneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs L. Rietveld, M. Brink, M.A. Munneke, M.J.T. Gerhardus,
Virtual Reality in (bio-) medisch onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs A.J. Eppinga, D. van der Ham, D.C.M. . Onvlee, D.P. Zwart, F. Slond, J. van Gogh, J.A. . van Knegsel, K.J. Kwant, L.O. van der Plank, M.B. Berk,
Biomedische actoren van de toekomst – Ontwikkeling van multiprofessioneel high fidelity simulatieonderwijs voor studenten in de zorg: van leernoodzaakanalyse tot pilootfase.
  • Congres2023
  • Auteurs A.M. Mestdagh, K.C.R. Celis Ruiz, M.R. Rayyan,
Toekomstbestendige curricula voor biomedische actoren door sterkere inbedding van onderwijs rond technologie in de zorg
  • Congres2023
  • Auteurs H.S. Strauven, K.A.A.T.J.E. Boury, M.W. Woering,
Patiëntfeedback – hoe vormen geneeskunde studenten een oordeel over de geloofwaardigheid van patiënten als feedbackgevers?
  • Congres2023
  • Auteurs J. Frenkel, M. C. L. Eijkelboom, M. F. van der Schaaf, R. A. M. de Kleijn, W. J. M. van Diemen,
Training voor het ontwikkelen van multidisciplinaire, doelmatige richtlijnen: een behoefteanalyse
  • Congres2023
  • Auteurs A.T.G. Paulus, C.A. de Mortier, D. Dreesens, D. Verstegen, H.J.M. Majoie, S.M.A.A. Evers,
Samen leren, samen werken: hoe docent onderzoekers, lecture practitioners, verpleegkundigen, paramedici en studenten samen onderzoek doen in Zorg Innovatie Centra in Máxima MC.
  • Congres2023
  • Auteurs L.J. Hakvoort, M. Nieboer,
Coachende specialist of specialistische coach? Een vignettenstudie naar coachvoorkeuren van studenten geneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs A.E.M. van Vianen, A.H. Fris, A.P.J. de Pagter, E.A.J. van Hooft, M. de Hoog,
Formatief toetsen om studentenparticipatie en eigenaarschap te stimuleren in een ‘flipped classroom’ opzet
  • Congres2023
  • Auteurs I.A.C. Arnoldussen, M. Vorstenbosch,
Het belang van onderwijs over palliatieve zorg in de bacheloropleiding geneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs A.A. Meiboom-Noël, C. Rhodius, J. Hilhorst,
De Westerveld Interprofessionele Feedback Interventie voor Geneeskunde- en Verpleegkundestudenten
  • Congres2023
  • Auteurs C.J.M. Tielemans, M. F. van der Schaaf, M. Schultz, R. A. M. de Kleijn,
Verpleegkundigen, arts-assistenten en artsen leren samen over onderwijs. Een interprofessionele aanpak in de Teach the teacher didactiek.
  • Congres2023
  • Auteurs C.A.M. Buis, D.E. van der Veen, L.A. . Berghuis, M.M. Bouma,
Biomedische actoren van de toekomst – Kerncompetenties van zorgprofessionals: onderzoek en terugkoppeling naar zorgopleidingen
  • Congres2023
  • Auteurs G.V. Vanderlinden, H.G. Geuens, K.T. Thys, S.U. Uyttendaele,
Mind the Gap: Medisch technische vaardigheid bij artsen in opleiding tot specialist Huisartsgeneeskunde vereist bruggen bouwen!
  • Congres2023
  • Auteurs H.G.A. Jochemsen - van der Leeuw, M. van der Schouw, M.C. Mak-Van der Vossen,
Ervaringen bij herziening van de bachelor Medische Informatiekunde
  • Congres2023
  • Auteurs A.M.T. Vink, J.G. Meinema, R.C. Jongkind, T.H.F. Broens,
Samen opleiden van verpleegkundig specialisten met sub-EPA’s
  • Congres2023
  • Auteurs C.P.M. de Brouwer, L.M. Pek, R. Janssen,
Minor ToXiC. Een verbredende multidisciplinaire adaptieve minor.
  • Congres2023
  • Auteurs B. Koch, C. Bethlehem, D. Dorst, F. Rosse, I.H. van der Sijs, J. Versmissen, L.E.J. Peeters, N. Martens-Akrawi, T. Smeets,
Het gebruik en de perceptie van effectiviteit van leerstrategieën – een pilot studie bij eerstejaars klinische technologie studenten
  • Congres2023
  • Auteurs J. Disser, P. Steendijk,
Vernieuwde Bachelor curriculum | Tandheelkunde Nijmegen
  • Congres2023
  • Auteurs E. Hissink, W.A. Fokkinga, W.J.M. van der Sanden,
De invloed van de toetsleeromgeving op de zelfregulatie van de student
  • Congres2023
  • Auteurs C. P. M. van der Vleuten, G.J. Bok, L. Baartman, M. F. van der Schaaf,

Abstract pagination

Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee