Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen te zoeken van abstracts die vanaf 2020 zijn gepubliceerd.

De abstracts van 2016 t/m 2019 kunnen via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
927 abstracts
Exploring Ecological Dynamics in Leadership Education in the current curriculum
  • Congres2025
  • Auteurs M Asoodar, P.G. Renden,
PITCH-R STUDY: Professional Identity formation Targeting the Clinician role among Hospital pharmacy Residents
  • Congres2025
  • Auteurs I. Wilting, K.L. Klerk-Bos, L.A.M.F. Jansen, M. Kluijtmans,
Virtuele internationale mobiliteit: een inclusieve benadering om geneeskundestudenten optimaal voor te bereiden op de hedendaagse en toekomstige beroepspraktijk
  • Congres2025
  • Auteurs E. Sulkers, M.J. de Boer, N. Bos-Veneman,
Van Blokken voor een Tentamen naar Binge-Watchen voor een Reflectietoets: Innovatieve Toetsing met Documentaires in het Medisch Onderwijs
  • Congres2025
  • Auteurs F.V.R. van Rosse, H.S. van der Sijs, N.A. Martens-Akrawi,
Ontwikkeling van een geïntegreerd gelijkheid, diversiteit en inclusie model voor gezondheidszorgopleidingen: Naar een eerlijkere en gezondere wereld
  • Congres2025
  • Auteurs B.S. Schoenmakers, V.A. Andreou,
Toxicologie educatie: een innovatieve interprofessionele simulatietraining
  • Congres2025
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A.D. Pranger, R. Abdolrahimi Raeni,
Digitaal meekijkspreekuur Huisartsgeneeskunde
  • Congres2025
  • Auteurs E. Hoff, J. Rodenburg,
21st century skills in de opleiding verpleegkunde
  • Congres2025
  • Auteurs N.D.R. De Roo,
  • Categorie Onderwijs en ontwikkeling
Schriftelijk toetsen van klinisch redeneren in de bachelor Geneeskunde met behulp van Very Short Answer Questions (VSAQ’s)
  • Congres2025
  • Auteurs J.J. Kraft, M.J.T. Gerhardus, S. van Berkel,
Student Meets Patient contacten voor biomedisch wetenschappers
  • Congres2025
  • Auteurs H.A.C. Van Helvoort, I.A.L.M. van Rooij, P.J.M. van Gurp,
Melden aspirant-studenten zich aan voor de opleiding Geneeskunde die ongewogen loot?
  • Congres2025
  • Auteurs F. van der Steijle, G.W.G. Spaai, J.A. Vos, L.M. Barmentloo, N.W. Schrofer, S. Zwanenburg, W.M. Homan,
Hoe een virtuele patiënt zorgt voor innovatie en inter-universitaire samenwerking.
  • Congres2025
  • Auteurs C.B.A.P. Schuivens-Brenninkmeijer, M. Doets,
Samen sterker: evaluatie van een innovatieve module gericht op interprofessioneel samenwerken tussen mbo-v en hbo-v studenten omtrent klinisch redeneren.
  • Congres2025
  • Auteurs H. Theelen, I.I.H. Hofman-Haest, M.J.M. Smeets, N. Notermans,
Just-in-time oefening lichamelijk onderzoek (JOLO): je leeft maar één keer, dus evalueer uw studenten goed!
  • Congres2025
  • Auteurs C.L. Kruydenberg, H.J. Punt, I. .M. Markusse, K.E. Ebels,
Innovatieve trainingsmethoden voor het omgaan met agressie in de zorg: een stapsgewijze benadering met virtuele en realistische simulaties
  • Congres2025
  • Auteurs A.J. Bouwman, F.J.M. Grosfeld, J.J. van Wijngaarden, J.M. Rou,
Je moeder als studieobject: leren van patiëntverhalen uit je eigen omgeving
  • Congres2025
  • Auteurs C.J. Teuwen, J. van der Weide,
Docent én patiënt: hoe (be)valt jouw eigen patiënt-verhaal in het klaslokaal?
  • Congres2025
  • Auteurs C.J. Teuwen, J. van der Weide,
Het trainen van situational awareness met kunst: een interdisciplinaire en interprofessionele training voor zorgprofessionals
  • Congres2025
  • Auteurs A. Maas, A. van Royen-Kerkhof, M. Lesterhuis, S.M. van Geelen,
Van een focus op zorgtechnologie naar een focus op samenzorg
  • Congres2025
  • Auteurs C. Nierse, C. Noordam, H. van der Nieuwenhoff, J. Reijngoudt, M. Nieboer, S. Cardiff, T. van der Zijpp,
Tussen droom en werkelijkheid: welk beeld hebben 5vwo-ers van de studie geneeskunde en het artsen vak?
  • Congres2025
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A. Wouters, C.E. Serlie, E.J. Philips, E.V. van Wijk, J. Bustraan,
Het BURNIN-programma: brandstof om ‘professional fulfillment’ te versterken
  • Congres2025
  • Auteurs C.M. . Loots, E.E. Berkelbach van der Sprenkel, J. . Zeevenhooven, J.I. Loomans, R.G. Warmenhoven,
Maatschappelijk handelen in de basisopleiding geneeskunde: een curriculumanalyse
  • Congres2025
  • Auteurs A.J.M. . Hermans, D. Wolff, F.E. . de Bok, N. Bos, R.J. Duvivier, S.A. Reijneveld,
Scanxiety in virtual reality – ontwikkeling van ervaringsonderwijs ter bevordering van perspectiefverandering
  • Congres2025
  • Auteurs A.C. van den Haak, A.J. Nijkerk, E.W. Elinks, J.A. Adam, J.C. Houting,
Klaar om te leren? Alertheid van aios op leerkansen voor en na een bekwaamverklaring.
  • Congres2025
  • Auteurs G. Jonker, M. Lesterhuis, M.J.L. de Waal, R.G. Hoff, R.L.N. Huijsmans,
Mentorprogramma voor translationeel onderzoekers die de brug slaan tussen onderzoek en kliniek
  • Congres2025
  • Auteurs A.B.J. Prakken, H.V.M. van Rijen, M. Lesterhuis, N.J. Brandenburg, S. ter Meulen-de Jong,
Ai als simulator: de kunst verstaan. gezamenlijk symposium, aangeboden door de nvmo werkgroepen simulatiepatienten, digitaal leren en innoveren en de dssh
  • Congres2025
  • Auteurs A.G. Lovink, B. P. A. Thoonen, H. van Eeren, I. Bank, M Asoodar, M. Groenier,
Interprofessioneel onderwijs van de toekomst: Een handreiking voor geïntegreerd interprofessioneel onderwijs
  • Congres2025
  • Auteurs H.W.H. Smeets, N. Romein-Winthagen, S.E.A. Stans,
Palliatieve zorg: zorg die nodig is in de wereld van nu en morgen! Scholen en professionalisering van docenten en zorgverleners
  • Congres2025
  • Auteurs P.M.M. Logister,
Zelf aan de slag met duurzaamheid in de zorg voor coassistenten
  • Congres2025
  • Auteurs A. Lagerburg,
Vrijwilligerswerk als onderwijsmethode binnen de opleiding Geneeskunde: verbinding tussen theorie en praktijk.
  • Congres2025
  • Auteurs M.B. Berk, R.E. Essers, R.P Pandit, R.S. Schmits,
De tandarts van de toekomst: Planetaire Gezondheid in de basisopleiding
  • Congres2025
  • Auteurs R.R. . Bakker,
Know Your Team – Know Your Treatment: Een pilot studie naar interprofessioneel farmacotherapie onderwijs in 4 Europese centra
  • Congres2025
  • Auteurs A. van Haaren-van Stiphout, F. Lemaitre, F. van Rosse, G. de Graav, H. Wøien, J. Heymes, L. Hamid, L. Mathiesen, L. Nilson, M. Homan, M. Lea, N. Picard, P.P. Palm, T.A. Phan, V. Erasmus,
Flexibel Opleiden in de Zorg: afstemmen van leeraanbod, leerbehoefte en zorgpraktijk.
  • Congres2025
  • Auteurs M. Wildeboer,
Factoren van invloed op de tussen- en eindbeoordeling van farmaceutische coschappen
  • Congres2025
  • Auteurs A. J. de Beaufort, A.D. Pranger, R. Abdolrahimi Raeni,
Toekomstbestendige zorg: Planetaire geneeskunde en Leefstijlinterventies, binnen het onderwijs Master Physician Assistant
  • Congres2025
  • Auteurs E.M. Weibel-Rodenburg, F. Meurs,
Hoe ervaren geneeskundestudenten in transitie naar arts de ontwikkeling van hun voorschrijfcompetenties?
  • Congres2025
  • Auteurs A.M. Woltman, F.V.R. van Rosse, J. Versmissen, M.L.A. Heijkoop, P.H.M. van der Kuy,
“It just feels useless to me”: how medical students become demotivated
  • Congres2025
  • Auteurs J.R. Georgiadis, M.A. de Carvalho-Filho, S.A. Schipper,
Het ontrafelen van communicatie uitdagingen tijdens de ontwikkeling van vaardige arts-patiënt communicatie in de klinische praktijk: een longitudinaal kwalitatief onderzoek
  • Congres2025
  • Auteurs A.D.B. de Bruin, A.T. Timmerman, E.G. Giroldi, M.J.H. Verheijden,
QUAPA-tool: Een borgingsinstrument voor programmatisch toetsen
  • Congres2025
  • Auteurs A.M.T. Vink, C.E.C. Bras, J.A. Vos, M. Maas,
Feedback-zoekstrategieën van AIOS gynaecologie en de rol van context
  • Congres2025
  • Auteurs L. van Wijk,
Ontwikkeling kennisniveau van studenten in Zij-instroomprogramma’s Geneeskunde door benchmarking met behulp van de interuniversitaire voortgangstoets
  • Congres2025
  • Auteurs H.H.L.M. Donkers, I.J. van Wijk, J.H.O. van Tilburg, M.J.T. Gerhardus, R. Bakels,
De ontwikkeling van een toolbox ter ondersteuning van zelfregulerend leren door middel van coregulatie
  • Congres2025
  • Auteurs A.D.B. de Bruin, F Janesarvatan, J. Sieben, J. van Wijchen, L. van Bokhoven, M. Verheggen, S. Heeneman,
Innovatieve leermethode met E-module en Learning Analytics Dashboard voor Visuele Diagnostische Vaardigheden
  • Congres2025
  • Auteurs A. . van der Gijp, C. Mol, H.J.M. Pennings, K.L. Vincken, M. F. van der Schaaf, R.K. Fakkert,
Het Innovatieproject: Verleden, Heden en Toekomst
  • Congres2025
  • Auteurs A.P.M. de Brouwer, J.H.J. Huck, W.P.R. Verdurmen,
Hoe gebruiken docenten in het hoger onderwijs feedbackinteracties om zich te ontwikkelen?
  • Congres2025
  • Auteurs A.I. Levert, C.J.M. Tielemans, H.H. Veenhoven, M.E. Sakkers,
How do students and teachers perceive online interaction in medical education: results from a pilot study into facilitators, barriers, and solutions
  • Congres2025
  • Auteurs A. Lupascu, C.E. Serlie, J.A. van der Hage, P. G. M. de Jong,
Team Based Education met behulp van blokondersteuners binnen de bachelor geneeskunde UvA
  • Congres2025
  • Auteurs L.M.J. van der Loon, P.E.M.H. Habets, R. Franssen, U.M. Remer,
Diversiteit geïntegreerd in de les: aandacht voor diverse studenten om te zorgen voor diverse patiënten.
  • Congres2025
  • Auteurs F.I. Ormel, J. J. S. van de Kreeke, M. Verloop,
Hoe integreer je Planetary Health in een praktijkstage? – een praktijkvoorbeeld
  • Congres2025
  • Auteurs J. Hilhorst, R. Kraaijeveld,
Mentor interventies voor het stimuleren van feedback zoekend gedrag bij studenten
  • Congres2025
  • Auteurs A.G. de Nooij, F. Koens, G. van Hardeveld, H. Bastiaan, L. Baartman, N. Bohnen, S. Van Ierland, T. van Schilt-Mol,
Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026