Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
Multidisciplinair klinisch redeneren – een pilot op snijzaal
  • Congres2024
  • Auteurs A.E. van der Merwe, J. Aten, J. Rodenburg, M.M. Lange, R. de Long, S. Kolkman,
De meerwaarde van Medical Educators in het geneeskunde-onderwijs
  • Congres2024
  • Auteurs A.S.P. van Trotsenburg, K.F.L. Douma, P.E.M.H. Habets, T.H.F. Broens,
Medsyntax: Een gratis, open-source tool voor verbeterd literatuuronderzoek
  • Congres2024
  • Auteurs M.G.V. Gremmen-Verleg,
Een transmuraal longitudinaal coschap in de Achterhoek: bouwen aan geïntegreerde zorg; Ervaringen, eerste bevindingen en aanbevelingen.
  • Congres2024
  • Auteurs C.J.M. Hensens-Wijnen, D.Z.B. . van Asselt, M.H.J. van de Pol, M.T. van Wijngaarden, N.D. . Scherpbier- de Haan,
Help, hoe leer ik op de werkplek – De ontwikkeling van een training via het ADDIE-model die geneeskundestudenten voorbereidt op het informeel werkplekleren tijdens hun coschappen
  • Congres2024
  • Auteurs A. van Royen, M. Lesterhuis, M. van Dorst, M.P. Hennus, R. A. M. de Kleijn,
K.I.C.K. Start: Een goed begin is het halve werk. Een programma voor aankomend (bio) medische eerstejaarsstudenten.
  • Congres2024
  • Auteurs C. Stolte, F.E. Kropman-Henken, G. Dilaver, M.M.J. Gijzel, R. A. M. de Kleijn,
Focus op kwaliteit bij een gefocuste etnografie – unieke samenwerking in twee promotie onderzoeken
  • Congres2024
  • Auteurs E. Hissink, M.J. Kersbergen,
Bereid studenten voor op hun actieve feedbackrol op de werkvloer! Handvatten voor docenten & werkplekbegeleiders.
  • Congres2024
  • Auteurs H.J.M. Pennings, L. de De Vreugd, L.M.L. Postmes, M. Lesterhuis, M. van Dorst, R. A. M. de Kleijn,
SimNEXT: een lifelong learning programma voor professionals in het simulatieonderwijs
  • Congres2024
  • Auteurs H.M. Metz, J. Frerejean, M. van der Velden, S.B. Bolt,
Leren over patiëntcontext, onzekerheid en ethiek in (bio)medisch onderwijs: de casus van commerciële gezondheidschecks
  • Congres2024
  • Auteurs A. Oerlemans, A. Ros, A.P.M. de Brouwer, F. Vermeulen, J.C. Mostert, K. Gravemaker, M. Brink, M. Hofman, N.B. Jonis, S. Scharenborg,
VR bij acute verloskunde onderwijs: gewoon doen!
  • Congres2024
  • Auteurs A.J.C.M. van Dongen, J. van Dillen, M. Dronkers, M. E. W. Dankbaar,
Interprofessioneel leren op de afdeling Geriatrie van het UMCU
  • Congres2024
  • Auteurs A.C. Drenth-van Maanen, I. Wilting, M. Kluijtmans,
Navigeren door de wereld van kwetsbare groepen: een verrijkende minor.
  • Congres2024
  • Auteurs E.M. van Dijk,
Een ‘student journey’: Een voorbeeld met metromap en blended learning in consultvoering onderwijs Geneeskunde
  • Congres2024
  • Auteurs C. Rombout, C.A.E. Reuchlin - Rietveld, H. van Eeren, J.F. Gerard - Schade,
Een farmacotherapie studentenpoli ingebed in het curriculum; wat is het effect op zelfvertrouwen, kennis en vaardigheden?
  • Congres2024
  • Auteurs F. van Rosse, J. Versmissen, L.S. Kalfsvel, M. Lafeber, P.H.M. van der Kuy, W.W. van den Broek,
Bridging the gap: Ontwikkeling van E-module Organisatie van de gezondheidszorg voor studenten geesteswetenschap
  • Congres2024
  • Auteurs L.F.J. Kalma, R.R. de Jonge, T.C. van Charldorp,
Blended learning tijdens de coschappen
  • Congres2024
  • Auteurs A.W.M. Fabius, C. Meenken, H.S. Tan, I.J.E. van der Meulen,
Het gebruik van audio-podcast als lesmateriaal voor (bio)medische studenten – een systematische review
  • Congres2024
  • Auteurs A.M. Woltman, F. van Rosse, J. Versmissen, M. Heijkoop,
EPA’s en leeruitkomsten verbinden: de pragmatische en participatieve aanpak van de curriculumherziening Fontys MANP
  • Congres2024
  • Auteurs A.G.M.M. Marijnissen, C.P.M. de Brouwer, L.M. Pek, M.J.J. Pullens,
Evidence Based Practice terug aan bed
  • Congres2024
  • Auteurs B. Veeger-Nuijens, G.D. van Stralen, I. Ertugrul, J. Doodeman, M. Akkerman, M. Evers, M.S.M. Bakker, R. Koendering,
Extra-curriculaire cursus ‘International Project Development’ draagt bij aan interdisciplinaire en mondiale mindset van studenten in gezondheidszorg-opleidingen
  • Congres2024
  • Auteurs E.E. Brouwer, Y.J.H. Cerfontaine,
Inclusieve online module – casusgebaseerd interprofessioneel samenwerken
  • Congres2024
  • Auteurs G.V. van der Linden, S.U. Uyttendaele,
Monitor leercurve Master Advanced Nursing Practice Fontys Hogescholen; van novice tot expert in EBP
  • Congres2024
  • Auteurs C.A.C. Noordam, C.P.M. de Brouwer, M.J.J. Pullens, P.A. Hoegen,
Minor Health International: een unieke projectsamenwerking tussen @home studenten en studenten in het buitenland
  • Congres2024
  • Auteurs B. de Rooij,
Interprofessionele educatie op de afdeling: ontwerp, implementatie en bestendiging van interprofessionele educatie units
  • Congres2024
  • Auteurs C.L.F. Visser, S.C.M. Oosterbaan-Lodder,
Leerwerktraject in de Zorg
  • Congres2024
  • Auteurs J.L. Odor, S.M.J. Berentsen,
De computer adaptieve voortgangstoets versus de conventionele voortgangstoets: studentprestaties, studentervaringen en uitvoerbaarheid.
  • Congres2024
  • Auteurs A. Bremers, A.A. Meiboom, A.M.J. . Langers, B. Jacobs, C. van der Vleuten, E.V. van Wijk, J. Donkers, J.H. Ravesloot, P.C.J. de Laat, R. Tio,
Opzet internationale ‘community’ rondom het werken met EPA’s in tandheelkundig onderwijs
  • Congres2024
  • Auteurs E.L.M. Vergoossen, W. Fokkinga, W.J.M. van der Sanden,
Voorlopige resultaten van een vragenlijststudie om verschillen tussen eerstegeneratiestudenten en niet-eerstegeneratiestudenten te identificeren
  • Congres2024
  • Auteurs A.M.E. Bosman, M.D. Boonstra, N. Bos-Veneman, S.A. Reijneveld,
Perceptie op (teken)papier: Geneeskundestudenten over hun ervaringen in de medische zorg voor oudere patiënten
  • Congres2024
  • Auteurs A.A.M. Meiboom-Noël, A.D. de la Croix, E.J.D. Draper, M.S. Smalbrugge, N.D. van Dijk, R.A.K. Kusurkar,
Hoe bereid je een diverse groep mentoren voor op hun rol in een toetsprogramma dat nog in ontwikkeling is?
  • Congres2024
  • Auteurs F. Koens, I.E. Enschede, J.H. Kleinveld, L.S. Schrevel, S. Lankhorst,
Voorkeuren voor interprofessionele samenwerking binnen en tussen beroepsgroepen: diversiteit in beeld
  • Congres2024
  • Auteurs L.-M. van Klaveren, R. de Vos, V.G.M. Geukers,
Bias in Science – Opleidingsoverstijgende leerlijn voor inclusief (bio)medisch onderzoek
  • Congres2024
  • Auteurs G. Dilaver, G.J. van der Velden, J.J. Geerling,
Interprofessioneel teamonderwijs in de praktijk: Hoe bereik je de juiste leerresultaten?
  • Congres2024
  • Auteurs E.R.R. Muskiet, J.K.G. Wietasch, M.I. van der Velde, N. Kroon,
Training for Excellence (T4X): De Tandarts als Topsporter De ontwikkeling van mentale trainingen voor studenten van Academisch Centrum voor Tandheelkunde Amsterdam (ACTA).
  • Congres2024
  • Auteurs A. Rollman, A.P. Hulst-Waal, E.E. Verheijck, G.A. Veltman, I. Ayden, R.R.D. Oudejans,
Een warm welkom voor iedereen in opleiding! De introductiedag voor verpleegkundigen in de vervolgopleiding, georganiseerd door het leerhuis.
  • Congres2024
  • Auteurs F.L. Stilma, M. Leegwater-van der Voort, M.M. Bouma,
Geautomatiseerde formatieve feedback op wetenschappelijk schrijven door ChatGPT
  • Congres2024
  • Auteurs A.M.T. Vink, E.W. Elings, F. van der Steijle, J.G. Meinema, L.M. Barmentloo, R.C. Jongkind,
Expeditie het Gezonde Noorden: ervaringen met transdisciplinair onderwijs waar MBO, HBO en WO studenten samenwerken
  • Congres2024
  • Auteurs H.J. Boer, J. Fleer, K.S.F. Colman, M.F. van Dijk,
Infectiepreventie in extended reality, serious, realistic en fun
  • Congres2024
  • Auteurs A. . Tostmann, B. Schippers, E. . Bowles, F.C.M. van Hoek, M. Dronkers, N. Stikkelbroeck, O.H.E. Coenen,
De (mis)match tussen gebruik en perceptie van effectiviteit van leerstrategieën.
  • Congres2024
  • Auteurs A. J. de Beaufort, J. Disser, P. Steendijk,
Virtual Reality als Onderwijstool in Stottertherapie: Een Peer-to-Peer Benadering
  • Congres2024
  • Auteurs E.R. Rombouts, V.B. van den Brande,
De premaster geneeskunde, een inclusief programma voor een diverse instroom.
  • Congres2024
  • Auteurs E. Hoff-Dikkers, M.C. de Ruiter, P.H.H. Habets, U.M. Remer,
‘Leef je eigen leven’: Een inclusieve cursus voor jongvolwassenen met en zonder autisme; een weg naar kansengelijkheid?
  • Congres2024
  • Auteurs A. Orgassa, J. Hovius,
Veerkrachtig Samen Beslissen
  • Congres2024
  • Auteurs L. van Bokhoven, P. Logister, S. Pieters,
Expansion of the Life Sciences Academy within the curriculum of the Graduate School of Life Sciences
  • Congres2024
  • Auteurs K.J. KJ Koymans, R. A. M. de Kleijn, R.A.M. Bouwmeester, T.E. Voerman,
Het ontwikkelen van een leerlijn samen beslissen voor de huisartsopleiding: wat hebben we geleerd?
  • Congres2024
  • Auteurs A. Baghus, A. Timmerman, E. Giroldi, T. van der Weijden,
Professional Identity Education: Wie ben ik? Wat kan ik? Wat wil ik?
  • Congres2024
  • Auteurs K. Boersma-van Nierop, K.J. Koymans, T. Moran Luengo, T.E. Voerman,
Mondzorg in Context; Planetary Health en Duurzaamheid
  • Congres2024
  • Auteurs B.T. ter Haar,
Medisch Maatje: geneeskundestudenten als medisch maatje
  • Congres2024
  • Auteurs R. de Knijff,
Hoe je met stellingen een koers kan bepalen
  • Congres2024
  • Auteurs E.M. van Zandwijk, F. Koens,

Abstract pagination

Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee