Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
928 abstracts
Het belang van de groep voor het opleiden van huisartsen over de grenzen heen: een studie naar leermechanismen tussen werkplekleren en onderwijsinstituut.
  • Congres2023
  • Auteurs A. W. M. Kramer, I. Meljes, I.A. Slootweg, M.E.D. v.d. Bogaard, V. Nierkens,
To PhD or not to PhD? Een landelijk studie naar de motivaties van medische promovendi in Nederland
  • Congres2023
  • Auteurs A. J. de Beaufort, B.W.C. Ommering, C.R. den Bakker, J. Bustraan,
De invloed van de context op ervaren agency van AIOS en zorgprofessionals om aan een interprofessionele feedbackdialoog deel te nemen
  • Congres2023
  • Auteurs M. Eurelings, M. F. van der Schaaf, M. Lesterhuis, R.G. Hoff,
De hobbelige weg van dokter naar Doctor: een kwalitatieve studie naar ontwikkeling van motivatie van Nederlandse medische promovendi voor het behalen van een PhD
  • Congres2023
  • Auteurs A. J. de Beaufort, B.W.C. Ommering, C.R. den Bakker, F. W. Dekker, J. Bustraan,
Interprofessional education for health professionals. A BEME realist review of what works, why, for whom and in what circumstances in undergraduate education.
  • Congres2023
  • Auteurs D. Krystallidou, F. Mertens, L. Fluit, M. . Kersbergen, M. Versluis, N.D. . Scherpbier- de Haan, P. Pype, S. . Oosterbaan-Lodder, W. Kuijer-Siebelink,
De eerste stap in het verbeteren van interprofessioneel teamleiderschap binnen de zorg voor kwetsbare ouderen
  • Congres2023
  • Auteurs L.M.H. Merx,
Virtual Reality in (bio-) medisch onderwijs
  • Congres2023
  • Auteurs A.J. Eppinga, D. van der Ham, D.C.M. . Onvlee, D.P. Zwart, F. Slond, J. van Gogh, J.A. . van Knegsel, K.J. Kwant, L.O. van der Plank, M.B. Berk,
Wat zijn eigenschappen van een vaardige communicator in de spreekkamer: een nominal group technique studie binnen de huisartsgeneeskunde
  • Congres2023
  • Auteurs A.A. .T. Timmerman, E.J.W. .G. Giroldi, G.D.E.M.W. van der Weijden, M.J.H. .V. Verheijden, M.W.J. .L. Luijkx, V.P.M. .V.D.E. van den Eertwegh,
Hoe denken patiënten over de betrokkenheid va artsen in opleiding binnen hun zorgtraject: een systematische literatuurstudie
  • Congres2023
  • Auteurs H.W. Wisse, M. Nasori, M.R.M. Visser, N. van Dijk,
Samen leren met behulp van zorgdata in de eerstelijnszorg: een realist review
  • Congres2023
  • Auteurs D. van der Winden, E. De Groot, J. Bont, M.M. Mak-van der Vossen,
Een internationale vergelijking van medische PhD trajecten: appels met peren?
  • Congres2023
  • Auteurs A. J. de Beaufort, C.R. den Bakker, J. Bustraan, M. Wijnen-Meijer,
Rotatie werkt niet voor iedereen!
  • Congres2023
  • Auteurs A.E.D. Dollé, B.P. Hierck, B.S. van Leeuwen, D. Salvatori, J.C.M. Vernooij,
Studentpercepties van de effectiviteit van het e-portfolio in de masteropleiding tandheelkunde van ACTA
  • Congres2023
  • Auteurs G.W.G. Spaai, I. Aartman, M.J. Oudbier, M.M.T.R. Roks,
Identificeren en prioriteren van onderwerpen uit een aansprakelijkheidsclaim-database voor klinisch redeneren onderwijs tijdens de huisartsopleiding
  • Congres2023
  • Auteurs C.G.M. van Sassen, L. . Zwaan, P.J. van der Berg, P.J.E. Bindels, S. Mamede, W.W. van den Broek,
Verhalenbibliotheek van medicijngebruik
  • Congres2023
  • Auteurs A.F.M. Gerrits, C. van Hout, R. Pandit, R.R. de Jonge,
De invloed van self-efficacy en voorbereidingswijze op het verwachte en reële eindresultaat op een OSCE: een survey studie
  • Congres2023
  • Auteurs C.V. Verslype, D.B. Berardis, K.T. Thys, M.B. Borremans, S.V. Verhaegen,
Crossing Borders; een interprofessionele lesmodule ter voorbereiding voor studenten met ambities rondom internationale studieactiviteiten of buitenlandstages in de gezondheidszorg.
  • Congres2023
  • Auteurs A. Moser, S. Pieters,
Het effect van verplichte onderzoeksstages op motivatie voor onderzoek in medische studenten – een prospectieve cohort studie
  • Congres2023
  • Auteurs A. J. de Beaufort, B.W.C. Ommering, C.R. den Bakker,
Kan selectie ook een leerervaring zijn? Een fenomenologische studie naar het leren van sollicitanten door een e-assessment in de selectieprocedure voor de medische vervolgopleiding
  • Congres2023
  • Auteurs A.A.E.M. van der Velden, E.H.A.J. Coolen, J.M.T. Draaisma, L. Teheux, L.H. Tiehuis, M.A.A.P. Willemsen, W. Kuijer-Siebelink,
Optimalisatie van werkvloerleren: van impliciet naar expliciet, onderschat de supervisie niet!
  • Congres2023
  • Auteurs V.J. Langenhorst,
Zo geleerd, zo gedaan? Een kwalitatieve, interactieanalyse van de besluitvorming in prenatale consulten
  • Congres2022
  • Auteurs A. de la Croix, C. Verhoeven, J.M. Kors, L. Martin, S.M. Peerdeman,
Versterken van onderzoeksvaardigheden door creëren van diepere leerervaringen
  • Congres2022
  • Auteurs J.J. Geerling, K.V. Vrijsen, M.H.W. Van Mil, W.J.A.G. Dictus,
Werken aan duurzame inzetbaarheid: belangrijk onderdeel van de professionele ontwikkeling voor AIOS en medisch specialisten.
  • Congres2022
  • Auteurs K.D.G. van de Kant, M.J. Oomes, S. J. van Luijk,
The Online Medical Exhibition Seminar: Implementatie en evaluatie van een nieuwe online onderwijsvorm voor klinisch redeneren en monodisciplinair overleg.
  • Congres2022
  • Auteurs H.W.R. Schreuder, M. Wijnen-Meijer, M.J.M. Janssen,
Student meets patient in eigen netwerk: wat levert het op?
  • Congres2022
  • Auteurs H.A.C. Van Helvoort, M.H. Brouwers, N. Van Laarhoven, P.J. Van Gurp,
Teamleren in de applicatiefase van Team-Based Learning (TBL)
  • Congres2022
  • Auteurs G.W.G. Spaai, L. Roossien, R. de Vos, T.B.B. Boerboom,
Multidisciplinair MDO studentenpoli – bevordering van samenwerking tussen (toekomstig) artsen en (toekomstig) apothekers
  • Congres2022
  • Auteurs F. van Rosse, J. Versmissen, L.S. Kalfsvel, M. Lafeber, M.B. Mulder,
Medical school programs that train medical students as teachers (MED-SATS): a scoping review.
  • Congres2022
  • Auteurs R.T. Supheert,
Interprofessionele feedback in zorgonderwijs: Het Westerveld raamwerk voor het geven en gebruiken van feedback in interprofessionele dialogen
  • Congres2022
  • Auteurs C.J.M. Tielemans, H.E.W. Westerveld, M. F. van der Schaaf, R. A. M. de Kleijn, W.E.S. van den Broek,
Intraprofessioneel leren op de werkplek: ervaringen uit het Radboudumc Amalia Kinderziekenhuis
  • Congres2022
  • Auteurs A.A.E.M. van der Velden, E.H.A.J. Coolen, H Wollaars, J.M.T. Draaisma, L. Teheux, W. Kuijer-Siebelink,
Inzicht krijgen in de ontwikkeling van generieke vaardigheden in innovatieve cursussen.
  • Congres2022
  • Auteurs H van Ravenswaaij,
De relatie tussen zelfcompassie en professionele voldoening van artsen en de mediërende rol van veerkracht en werk-privé balans
  • Congres2022
  • Auteurs D.G. Keuken, M.J.M.H. Lombarts, M.P. Debets, R. Bogerd, R.J. Hassink,
Besluitvorming in de spreekkamer: Doen medisch specialisten wat ze zeggen dat ze doen?
  • Congres2022
  • Auteurs A.M. Stiggelbout, E.M. Driever, P.L.P. Brand,
Overwegingen van werkbegeleiders om professionele activiteiten toe te vertrouwen aan gespecialiseerde verpleegkundigen in opleiding: een interviewstudie
  • Congres2022
  • Auteurs E.F.W. Kleijer, I.A. Pool, M.J. Schuurmans, T.H.J. ten Cate,
Motivatie en strategieën van mentoren in het medisch onderwijs: Een kwalitatief onderzoek
  • Congres2022
  • Auteurs E. Papageorgiou, R.A. Kusurkar, S. Ramani, S. van Schalwyk,
De ingrediënten voor een effectieve flipped classroom in het hoger gezondheidszorgonderwijs: docentinterventies voor het versterken van de effectiviteit van een flipped classroom
  • Congres2022
  • Auteurs G.W.G. Spaai, K.R. Timmermans, M.J. Oudbier, T.B.B. Boerboom,
Het effect van de COVID-19 pandemie op stress van eerstejaars geneeskundestudenten en de relatie met sociale steun.
  • Congres2022
  • Auteurs A.M. Woltman, J. van der Waal, K.M. Stegers-Jager, V.M.A. Broks, W.W. van den Broek,
“Zullen we un-muten?” Een Conversatie Analyse van participatie in online groepsreflectie met huisartsen in opleiding
  • Congres2022
  • Auteurs M. . Huiskes, M. van Braak, M. Veen, S. Schaepkens,
Hoe arts-assistenten leren ‘hoe de hazen lopen’; het perspectief van opleiders, met Organizational Socialization als analytische lens
  • Congres2022
  • Auteurs A. D. C. Jaarsma, G. Galema, J.K.G. Wietasch, R.D. . Duvivier,
Adaptieve ‘scaffolding’ in een simulatiespel voor de spoedeisende hulp
  • Congres2022
  • Auteurs J.J.G. Van Merriënboer, M. E. W. Dankbaar, R. Kickert, T.J.E. Faber, W.W. van den Broek,
Een onderzoek naar de rol van persoonlijke eisen in het welzijn van studenten; een uitbreiding van het Job Demands-Resources model
  • Congres2022
  • Auteurs M.E.L. Zeijen, N.J.J.M. Mastenbroek,
Engelstalige geneeskundeprogramma’s & internationale carrières – een longitudinale alumnistudie
  • Congres2022
  • Auteurs E. W. Driessen, E.E. Brouwer, J.M. Frambach, T.R. van Rossum,
Wetenschappelijke stages in een learning community: 1+1=3?
  • Congres2022
  • Auteurs A.E. van Ede, P.J.M. van Gurp, R.P.B. Reuzel, W.J.M.J. Gorgels,
Concept-based learning in de (bio)medische wetenschappen, nut voor studenten en docenten
  • Congres2022
  • Auteurs A.H.M.S.M van Kuppevelt, B. Wieringa, C.E.E.M. van der Zee, D.G. Wansink, G.J.C.M. Bosman, J.A.M. Fransen, M.J.W. Adjobo-Hermans, P.H.G.M. Willems, R.E. Brock, W.F. Daamen, W.J.A.J. Hendriks, W.L.L.P. Pluk,
Betere voorbereiding op de klinische praktijk door implementatie van multidisciplinair werken in de praktijkstages van de bachelor Geneeskunde: een pilot.
  • Congres2022
  • Auteurs Michelle Mebius, W. Zondag, Y. Raz,
“Betrek artsen al vroeg bij beleid en bestuur”
  • Congres2022
  • Auteurs R.H.A. van den Broek,
Buddies Breaking Barriers – een buddy-systeem voor diversiteitsbevordering in de geneeskundeopleiding
  • Congres2022
  • Auteurs A. Wouters, C. Boer, M. Ghiasi, R.A. Kusurkar,
Farmaciestudenten als (medicatie)maatje: implementatie maatjes-traject tijdens coschap openbare farmacie
  • Congres2022
  • Auteurs D Philbert, ES Koster, ML Bouvy,
De gesprekstool ‘Positieve Gezondheid’ en de bijdrage aan waardegedreven zorg – het perspectief van AIOS
  • Congres2022
  • Auteurs A.A.M. Masclee, B.A.B. Essers, C.Y.G. Noben, E.L.J. George, G. Yaron, L.A. Bock, W. N. K. A. van Mook,
Opleiders en AIOS verschillen in wat zij leren van COVID-19; een verkennende studie in de huisartspraktijk
  • Congres2022
  • Auteurs A. W. M. Kramer, I. Meljes, I.A. Slootweg, M.E.D. van den Bogaard, V. Nierkens,
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee