Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
Wetenschappelijke stages als springplank naar een wetenschappelijke carrière?
  • Congres2020
  • Auteurs B.W.C. Ommering, C.R. den Bakker, F. W. Dekker, T.N. van Leeuwen,
Welke factoren dragen bij aan de ervaren distress van PhD studenten in de medische context?
  • Congres2020
  • Auteurs H.J. Boer, J. Fleer, M.J. Smit,
Docentparticipatie bij een curriculumhervorming
  • Congres2020
  • Auteurs B.B. Bammens, D.V.R. Van Raemdonck, H.G. Geuens, P.H. Herijgers, P.R. Ryckaert,
De invloed van context op het implementeren van transnationale curriculum innovatie projecten
  • Congres2020
  • Auteurs A. D. C. Jaarsma, A. Winter, E. . Helmich, F. Velthuis, M. de Carvalho Filho,
Innovatieve digitale onderwijsmethoden voor de klinische farmacologie: Een internationale overzichtsstudie
  • Congres2020
  • Auteurs J. Tichelaar, M.A. van Agtmael, M.C. Richir, M.J. Bakkum,
Interprofessioneel farmacotherapie onderwijs: een systematische review
  • Congres2020
  • Auteurs J. Tichelaar, M.A. van Agtmael, M.C. Richir, M.O. Reumerman, R. Sultan,
Verborgen in het zicht: wisselende effecten van een hogere prestatienorm op studievoortgang van verschillende groepen geneeskundestudenten
  • Congres2020
  • Auteurs A.M. Woltman, K.M. Stegers-Jager, V.M.A. Broks, W.W. van den Broek,
De mogelijkheden, potentiële problemen en oplossingen voor een open onderwijs platform
  • Congres2020
  • Auteurs J. Tichelaar, M.A. van Agtmael, M.C. Richir, M.J. Bakkum,
Het nut van Augmented Reality in het anatomie onderwijs: een meta-analyse
  • Congres2020
  • Auteurs A.M. van Cappellen van Walsum, D.J.H.A. Henssen, G. de Jong, K. Bolek,
Hoe eerlijk vinden stakeholders het toelatingsbeleid voor de geneeskundeopleiding? Een discourse-analyse van focusgroepen
  • Congres2020
  • Auteurs A. de la Croix, A. Wouters, K. Alexander, M.E. Kelly, R. van Santbrink, R.A. Kusurkar,
De rol van co-regulatienetwerken in het zelfregulerend leren van geneeskundestudenten tijdens coschappen.
  • Congres2020
  • Auteurs D Sluijsmans, D. Bransen, E. Driessen, J. Donkers, M. Govaerts, P Van den Bossche,
Belemmerende en bevorderende factoren voor AIOS om hun toekomstige rol als medisch specialist in het oncologisch multidisciplinair overleg aan te leren Een kwalitatieve studie
  • Congres2020
  • Auteurs C.H.M. van der Meulen, G.J. Hesselink, I.M.E. Desar, J.E.W. Walraven, J.J.M. van der Hoeven, R.H.A. Verhoeven, V.E.P.P. Lemmens,
Selectie van geneeskundestudenten op basis van hun metacognitieve vaardigheden
  • Congres2020
  • Auteurs A. J. de Beaufort, K.M. Stegers-Jager, M.V.J. Veenman, W.E. de Leng,
Communicatievaardigheden Beoordelen Tijdens ‘Objective Structured Clinical Examinations’ (OSCE’s): Vakinhoudelijk vs Generiek en Observatoren vs Simulatiepatiënten. Op Zoek naar het Optimale Evenwicht.
  • Congres2020
  • Auteurs A. Deketelaere, A. Sevenants, I. Fourneau, L. Cools, L. De Waele, M. Gijbels, S. Van Laer,
Promoveren
  • Congres2020
  • Auteurs J.C. Mattijsen, S. van Goor,
Richtlijnen voor het ontwerpen van een toetsprogramma voor interprofessioneel onderwijs.
  • Congres2020
  • Auteurs A. Moser, D.M.A. Sluijsmans, H.W.H. Smeets, J.J.G. Van Merriënboer,
Praten over tentamen suïcide: het explorerende gesprek
  • Congres2020
  • Auteurs E.M. Bosnak, L.M.L. Ong,
Anatomie binnen de gynaecologie, wat moeten we weten: een Delphi consensus studie
  • Congres2020
  • Auteurs A.N. Schepens-Franke, C.P.R. Triepels, D.M. Koppes, F. Scheele, K.J.B. Notten, R Kruitwagen, T van Gorp,
Coachingstraject voor ANIOS
  • Congres2020
  • Auteurs J.E.C. van Steenhoven, M.S. van Schelven,
Virtual Reality binnen de Medische Vervolgopleiding
  • Congres2020
  • Auteurs E. Tan, G.C.M. Claessen, J. Velers, T. Coolen,
Van rolmodel naar coach Docentprofessionalisering van coaches werkzaam binnen de leerlijn Professionaliteit voor Geneeskunde en Biomedische Wetenschappen
  • Congres2020
  • Auteurs A.E. van Ede, G.J.M. Smeets, M. Gils, P.J.M. van Gurp, S. Heemskerk, W.J.M.J. Gorgels,
De adaptatie en validatie van een instrument om autonomie-ondersteuning in geboortezorg-consulten te observeren.
  • Congres2020
  • Auteurs A. van Hecke, C. Verhoeven, J.M. Kors, L. Martin, S.M. Peerdeman, V. Duprez,
Onderzoek naar evidence-based geneeskunde onderwijs in de ouderengeneeskunde: Wat artsen in opleiding vinden van de wetenschap en een verplicht wetenschappelijk leeronderzoek
  • Congres2020
  • Auteurs B.W.C. Ommering, J.T. van der Steen, W.H. Tong,
Leerlijn Professionaliteit: Reflecteren, van ‘moetje’ naar leerervaring
  • Congres2020
  • Auteurs A.E. van Ede, G.J.M. Smeets, J. Terlouw, M. Gils, P.J.M. van Gurp, R.P.B. Reuzel, S. Heemskerk, W.J.M.J. Gorgels,
Een online assessment in de selectieprocedure voor medische vervolgopleidingen: waardevol voor selectiecommissie én aios.
  • Congres2020
  • Auteurs E.H.A.J. Coolen, J.M.T. Draaisma, L. Teheux,
The effectiveness of a blended learning approach in the teaching of epidemiology and statistics to medical students: A systematic review and meta-analysis protocol
  • Congres2020
  • Auteurs C.H.L. Thio, N. Smidt, S. van der Werf, T.H. Wieringa,
Ervaringen met “EBM in de praktijk”-onderwijs in het ErasmusMC
  • Congres2020
  • Auteurs N. Aarts, P.W. Moorman, R.K. Los,
‘The right person doing it’ Hoe profilering van de AIOS in medisch onderwijs near-peer teaching kan bevorderen
  • Congres2020
  • Auteurs L.L.F.G. Valke, M. Vlenterie, P.J.M. van Gurp,
De Senior Kwalificatie Onderwijs (SKO) leergang in het UMC Utrecht
  • Congres2020
  • Auteurs H.H. Veenhoven, M.E. Sakkers, R. Gratama van Andel,
Hoe flipt een docent?
  • Congres2020
  • Auteurs G.W.G. Spaai, J Visschedijk, K.R. Timmermans, M.J. Oudbier, T.B. Boerboom,
Onderwijsorganisatie: de onzichtbare component in kwaliteit van medisch onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs M. de Krom, M. Kluijtmans,
De student aan het roer: de mate van zelfsturing bij de academische vorming
  • Congres2020
  • Auteurs G.W.G. Spaai, M.J. Oudbier, M.M.G . Leeflang,
Video Reflexivity Ethnography (VRE): video-gestuurde zelfreflectie van tutoren
  • Congres2020
  • Auteurs A.B. Koning, C.J.M. Hülsman, J.P.J.M. Hikspoors, S.E. Köhler, W.H. Lamers,
Van ‘assessment of learning’ naar ‘assessment for learning’: Slimmer leren klinisch redeneren met online Script Concordance Test.
  • Congres2020
  • Auteurs E.B.M. van Limbeek, T.M. van Haaren - ten Haken, X. Janssen-Brandt,
Zeven Tips om Effectieve Leerstrategieën te Leren
  • Congres2020
  • Auteurs A.B.H. de Bruin, F. Biwer, M.G.A. oude Egbrink, S. Schreurs,
Het leren van gezamenlijke besluitvorming in de klinische praktijk
  • Congres2020
  • Auteurs G.J. Olthuis,
“Kijken door de bril van de patiënt”: het opleiden van empathische dokters met behulp van illustratieve video met simulatiepatiënt
  • Congres2020
  • Auteurs A.D. Pieterse, E.C. Hamoen, F. Luk, L.E.H. Bakker, M.E.J. Reinders, W. Zondag,
Uitwisselen van ervaringen tijdens het coschap huisartsgeneeskunde: onderwerpen en leeropbrengsten
  • Congres2020
  • Auteurs A. W. M. Kramer, C.W. Walinga, G.T.J.M. Essers, P.C. Barnhoorn,
De ‘caring’ identiteit: dokter worden voor de oudere patiënt
  • Congres2020
  • Auteurs A. Moll-Jongerius, A. W. M. Kramer, K. Langeveld, W.P. Achterberg,
Studie naar de kwaliteit van narratieve feedback door (bio)medische studenten door de bachelorjaren heen
  • Congres2020
  • Auteurs A. Scharstuhl, E. Tanck, M.M.J. Jacobs, P.J. Van Gurp, P.M. van Son,
Zie de mens: Ontwikkelen leerlijn “Patient-Centered care” in UMC Groningen
  • Congres2020
  • Auteurs E.S. Schaafsma, N.Th. van den Broek, P. Buist, R.L. Diercks,
De educatieve waarde van de overdracht
  • Congres2020
  • Auteurs J.H.A. ten Berge, P.L.P. Brand,
Effectiviteit Blended Learning en de rol van formatief toetsen
  • Congres2020
  • Auteurs E. Stronkhorst, L. Roossien,
Crossing Boundaries in Acute Care – Evaluatie coschap Spoedeisende Geneeskunde Radboudumc gericht op optimalisering van de transfer van curriculum naar beroepspraktijk
  • Congres2020
  • Auteurs A. Baten, C.J.A. van der Poort, M.E.B. Morsink,
Studentervaringen met responsiecolleges op afstand door COVID-19; een vergelijking met reguliere responsiecolleges.
  • Congres2020
  • Auteurs E. Tanck, M. Holla, M.W.J.L. Schmitz,
Eerste ervaringen met ‘gynaecologische tentoonstelling’ in master geneeskunde
  • Congres2020
  • Auteurs A.J.C.M. van Dongen, A.N.J.A. de Groot,
Stimuleren van reflection-in-action door gebruik te maken van materialisatie
  • Congres2020
  • Auteurs J. Fleer, MJ Smit, V. Van 't Hoogt,
Geen succes zonder stress? Analyse en adviezen ten aanzien van stressmanagement bij bachelorstudenten in het BMW/GNK-curriculum
  • Congres2020
  • Auteurs B.W.M. van Bon, D.G. Wansink,
Gebruik van e-learningprogramma ter voorbereiding op belangrijke farmacotherapietoetsen; The more the better?
  • Congres2020
  • Auteurs F. van Rosse, J. Versmissen, L.S. Kalfsvel, P.H.M. van der Kuy, W.W. van den Broek,
Zijn er nog vragen? Aanpak Noordwest Academie in verbetering interactie in het discipline overstijgend onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs A.J. Prins, E. van Soelen, J.M.J. Bais, M.M. Bouma,

Abstract pagination

Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee