Abstracts

Omdat abstractboeken al jaren niet meer gedrukt worden, blijkt het toch af en toe nuttig om terug te kunnen zoeken naar onderwerpen die op eerdere congressen aan de orde zijn geweest. Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar onderwerpen zoeken die in abstract van de afgelopen jaren zijn gepubliceerd.

Tot die tijd kan via de onderstaande links teruggezocht worden in de PDF abstractboeken van congressen uit:

Filter abstracts

Congres

Congres

Categorie

Categorie

Zoeken

Zoeken
Team-Based Learning (TBL): Elke fase telt?
  • Congres2020
  • Auteurs L. Roossien, R. de Vos, T.B.B. Boerboom,
Verder dan het medische model: anders denken over leren en onderwijzen in medisch onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs M. van Braak,
Docentcarrière voor jonge zorgprofessionals
  • Congres2020
  • Auteurs A.D. Diemers, E.S. Schaafsma, G.M. Drzazga, P. P. M. Bakker,
Interdisciplinaire minor Healthcare communication, management and organization: Perspectiefwissel stimulans voor toekomstbestendige zorg
  • Congres2020
  • Auteurs H Das, H Hess, M.H.J. van de Pol,
Infectieziektebestrijding in het geneeskundecurriculum: wat weten basisartsen en welk onderwijs krijgen ze?
  • Congres2020
  • Auteurs M Jambroes, M.C. Seeleman, M.L.A. de Hoog, N.M. van den Berg,
Feedback, feed-up en feed forward voor een medische staf
  • Congres2020
  • Auteurs L.L.F.G. Valke, P.J. Van Gurp,
Nieuwe Master Pathologie EMC
  • Congres2020
  • Auteurs C.J. Vissers, M.C. Clahsen-van Groningen, M.J. Kros, M.L.F. van Velthuysen, R Verdijk,
De “Nederlandse” arts-in-opleiding. Onze taal, normen en waarden expliciet gemaakt: Hoe passen we een volledig Engelstalige versie van ons Bachelor geneeskunde in in onze Nederlandse onderwijscultuur?
  • Congres2020
  • Auteurs A.M. van Trigt, G.M. Drzazga, R. Bakels, R.R. . Bakker,
De Digitafel als hulpmiddel voor medisch ethisch onderwijs
  • Congres2020
  • Auteurs E.L.M Maeckelberghe, R.W. van der Molen,
Hoe zien zorgprofessionals de toekomst van hun opleidingspraktijk?
  • Congres2020
  • Auteurs A.M. Landstra, J.J. Koksma, M.J.M. Verhees, R. F. J. M. Laan, R.E. Engbers,
Het interprofessionele studententeam polyfarmacie: Een gerandomiseerde studie naar de waarde van een interprofessioneel studententeam bij het herkennen en behandelen van geneesmiddelen bijwerkingen.
  • Congres2020
  • Auteurs J. Tichelaar, M.A. van Agtmael, M.C. Richir, R. Sultan,
Meerdere vliegen in één klap: efficiënte en effectieve feedback op hoorcolleges in een Medisch curriculum
  • Congres2020
  • Auteurs A.D. Diemers, E.S. Schaafsma, G.M. Drzazga, P. Buist,
Het interprofessionele studententeam polyfarmacie. Een gerandomiseerde studie naar de klinische meerwaarde van een interprofessioneel studententeam bovenop de huidige zorg.
  • Congres2020
  • Auteurs J. Tichelaar, M.A. van Agtmael, M.C. Richir, R. Sultan,
Hoe ervaren geneeskundestudenten de inzet van een PETA bij het leren van het onderzoek van de mammae en de lymfklieren in de okselregio?
  • Congres2020
  • Auteurs C. den Harder,
Flexibilisering van verpleegkundige vervolgopleidingen met EPA’s
  • Congres2020
  • Auteurs I.A. Pool, M. Van der Horst, S.E. Hofstra,
Public Health in het medisch onderwijs in Nederland en Duitsland
  • Congres2020
  • Auteurs M Jambroes, M. Wijnen-Meijer, N Sapoutzis,
Een nieuw meetinstrument voor het opsporen van verstoringen in mentaal welzijn onder AIOS
  • Congres2020
  • Auteurs J.K.G. Wietasch, M. Londema,
Adaptief Leren: One Size Does Not Fit All
  • Congres2020
  • Auteurs E. van Venrooij, M.M. van Wermeskerken,
Een Innovatieve leermodule interprofessioneel samenwerken voor coassistenten en studenten fysiotherapie en verpleegkunde tijdens hun reguliere stage op een verpleegafdeling geriatrie
  • Congres2020
  • Auteurs D.Z.B. . van Asselt,
F2F versus online anamnesetraining
  • Congres2020
  • Auteurs A Van 't Spijker,
Effectieve team ontwikkel interventies: transformatie van een gewone verpleegafdeling tot een interprofessioneel werkende en lerende afdeling
  • Congres2020
  • Auteurs D.Z.B. . van Asselt,
Kan de Carpe Diem methodiek ons helpen bij het herontwerpen van het kennisonderwijs psychiatrie naar aanleiding van het vernieuwde landelijke opleidingsplan?
  • Congres2020
  • Auteurs C. van Boeijen, M.C. Diks,
Naar een duurzaam leereffect met Peer Assisted learning: Utopie of werkelijkheid?
  • Congres2020
  • Auteurs F.S. Schuit, G.C. Clarebout, J.E. Elen, K.A. Alen, L.V.L. Van Lommel,
Interdisciplinariteit in een spiraalvormig Geneeskunde curriculum
  • Congres2020
  • Auteurs H.B. Lont,
Welke impact heeft een gedwongen omschakeling op de opvattingen van docenten en studenten over online leren?
  • Congres2020
  • Auteurs I.Z. Zink, K.A. Alen, S. Van Laer,
Klinisch redeneren op de werkplek: wat is er nodig?
  • Congres2020
  • Auteurs B.J.J.W. Schouwenberg, C. R. M. G. Fluit, L.I.A. Ruczynski, M.H.J. van de Pol, R. F. J. M. Laan,
De boost van Corona
  • Congres2020
  • Auteurs F.K. Föhse, P.J. Van Gurp,
COVID-19 & Society, een online keuzecursus
  • Congres2020
  • Auteurs H. E. Westerveld, I.E. Thunnissen, J.L. Browne, R.R. de Jonge,
Hoe een Faculteit Geneeskunde omgaat met een gezondheidscrisis: een studentenperspectief.
  • Congres2020
  • Auteurs I.Z. Zink, K.A. Alen, V.H. Hulpiau, W.J. Jacobs,
Een service-learning project als gericht leertraject voor onvoldoende professioneel gedrag tijdens de bachelor geneeskunde
  • Congres2020
  • Auteurs A. Sevenants, A.M.M. Deketelaere, C. Verlinde, C. Verslype, I. Fourneau, L. De Waele, S Vantournhout,
Van visie tot implementatie: Innovatie als profiel voor de toekomstig medisch specialist
  • Congres2020
  • Auteurs A.A.E.M. van der Velden, M.C.H. de Visser, M.K. Ottow,
De optimale online leeromgeving. Doing good by being BAD: betrokken, afwisselend en duidelijk.
  • Congres2020
  • Auteurs E. van Venrooij, M. Doets, M. E. W. Dankbaar, M.M. van Wermeskerken, P.A. Pinheiro de Sousa,
EPA’s en professionele identiteitsvorming van coassistenten
  • Congres2020
  • Auteurs A.E. Bremer, C. R. M. G. Fluit,
Augmented Reality stimuleert motivatie om neuroanatomie te bestuderen
  • Congres2020
  • Auteurs C.E.E.M. van der Zee, D.J.H.A. Henssen, G. de Jong, K. Bolek,
Ethiek in practice: leren in en van moreel beraad
  • Congres2020
  • Auteurs J.L.P. van Gurp, N. Kok,
De curriculumhervorming van Geneeskunde aan de KU Leuven
  • Congres2020
  • Auteurs B.B. Bammens, D.V.R. Van Raemdonck, H.G. Geuens, P.H. Herijgers, P.R. Ryckaert,
Beter inzicht in het curriculum door een curriculuminformatiesysteem
  • Congres2020
  • Auteurs D.H. Wooldrik, M. Doets,
Reflectie-symposium ‘Bridge the gap’: over de stap van semi-arts tot arts
  • Congres2020
  • Auteurs A. Wenisch, J. Jeltes, K. Reefman, M.V. . Matulewicz, V.J. Selleger,
Kunnen studenten hun eigen escape room ontwerpen? Lessons learned uit onze escape room over de opiatencrisis
  • Congres2020
  • Auteurs J. Tichelaar, M.A. van Agtmael, M.C. Richir, M.J. Bakkum,
Iedereen aan de infectiepreventie! Alle Nijmeegse coassistenten getraind en getoetst sinds 2019.
  • Congres2020
  • Auteurs OHE Coenen,
Diversiteit en inclusie in het geneeskundecurriculum: hoe maak je dat zichtbaar?
  • Congres2020
  • Auteurs E. Beune, H.B. Lont, I. Swets, J.L. Suurmond,
“Artsen met karakter. Naar een Master Geneeskunde die deugd doet.” ( Introductie Comenius Senior Fellowship-project 2020)
  • Congres2020
  • Auteurs J.J. Kole,
Welzijn & Vitaliteit: The Science of Happiness
  • Congres2020
  • Auteurs A.J. Terlouw, M.H.J. van de Pol, R.J.M.G. Hameleers,
Van student tot zelfregulerende professional: Masterstudenten vragen, geven en ontvangen online peer feedback
  • Congres2020
  • Auteurs A.W. Riedstra, F.M. van Blankenstein, I. de Boer, N. Kromkamp, N.M.F. de Bruycker,
Curriculumevaluatie: het belang van meerdere perspectieven
  • Congres2020
  • Auteurs G.W.G. Spaai, J Visschedijk, J.L. Suurmond, P.E. Habets, T.B. Boerboom,
Beïnvloeden angst voor de dood, angst voor veroudering en ageism de attitude van medisch studenten ten aanzien van medische zorg voor oudere patiënten?
  • Congres2020
  • Auteurs A.A. Meiboom, C.M.P.M. Hertogh, E.J. Draper, M. Smalbrugge, N. van Dijk, R.A. Kusurkar,
Activerende werkvormen in (interactief) grootschalig onderwijs in Epicurus.
  • Congres2020
  • Auteurs G.W.G. Spaai, J.L. Suurmond, K.R. Timmermans,
How behavioural medicine improves healthcare. V(h)eilige huisjes veranderen? Let’s do it!
  • Congres2020
  • Auteurs Dr. N. Tielemans, E Bazelmans, F. de Schutter, I. Josemanders,
Activerend en zelfregulerend onderwijs in Epicurus: ontwikkeling en toepassing van een instrument voor het beoordelen van zelfstudie-opdrachten
  • Congres2020
  • Auteurs G.W.G. Spaai, I.M. De Graaf, J.A.M. Bramer, J.L. Suurmond, K.R. Timmermans, T.T. Boel,
Samen optrekken tegen corona: UMC’s ontwikkelen online COVID-onderwijs voor (bio)medische studenten.
  • Congres2020
  • Auteurs AM Van Der Meer, AT Tostmann, FS Stelma, JB Brown, NE Elbaz, RJ De Jonge, SB Van Der Boor,

Abstract pagination

Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee