Via deze pagina kun je eenvoudig en gestructureerd zoeken naar artikelen binnen onze kennisbank. Gebruik de zoekfunctie om snel het juiste artikel te vinden.
Filter artikelen
Editite
Category
Zoeken
1358 artikelen
Leren klinisch redeneren en het ontwikkelen van ziektescripts: mogelijkheden in het medisch onderwijs
Editie02 2014
Auteurs
A. C. de Vries,E. J. F. M. Custers,
+1
J. ten Cate,
Onderwijs over beroepsziekten tijdens de co-assistentschappen van het VU medisch centrum, Amsterdam
Editie02 2014
Auteurs
B. Sorgdrager,M. B. M. Soethout,
+1
W. van Mechelen,
Assessment in nieuw onderwijs
Editie02 2014
Auteurs
Jacqueline Hoogenboom,
Studiemateriaal Discipline farmacologie
Editie02 2014
Auteurs
Th. P. G. M. de Vries,L. van Bortel,
+2
P. A. de Graeff,J. M. A. Sitsen,
Echte patiënten in het vaardigheidsonderwijs neurologie: eerste ervaringen
Editie02 2014
Auteurs
G. D. M. van Hellemondt,
Toetsing in vivo bij ‘In VIVO’
Editie02 2014
Auteurs
S. J. van Luijk,F. Scheele & C. P. M. van der Vleuten,
Rock-’n-rollmodel
Editie02 2014
Auteurs
Jan van Dalen,
Ontwikkelen en implementeren van een competentiegericht curriculum: van schrijftafel naar praktijk
Editie02 2014
Auteurs
A. K. Meininger,P. P. M. Bakker,
De norm bij een didactische huisartsopleiderstoets: ‘deed ik het goed genoeg?’
Editie02 2014
Auteurs
J. P. Lettinga & P. M. Boendermaker,
Wat heeft de bijna-arts in de opleiding geleerd over aspecten rondom het overlijden van een patiënt?
Editie02 2014
Auteurs
F. Oppewal & B. Meyboom- de Jong,
Inventarisatie van het onderwijs in de spoedeisende geneeskunde in de opleiding tot basisarts in Nederland
Editie02 2014
Auteurs
J. M. Th. Draaisma,G. Roest,
+1
R. G. van Kesteren & A. Vulto,
Opleiden van medisch specialisten
Editie02 2014
Auteurs
H. F. P. Hillen,
De ontwikkeling van een tutorfeedbacklijst
Editie02 2014
Auteurs
S. Ziada,D. H. J. M. Dolmans,
+3
H. A. P. Wolfhagen,A. J. J. A. Scherpbier,C. P. M. van der Vleuten,
Resultaten van training en begeleiding van student-docenten in het klinisch lijnonderwijs
Editie02 2014
Auteurs
A. J. Gercama,D. Tieleman,
+2
A. Retel Helmrich,J. F. Bastiaans,
Naar een systeem van docentbeoordeling
Editie02 2014
Auteurs
H. A. P. Wolfhagen,D. H. J. M. Dolmans,
+2
L. F. J. Th. M. Kolle,A. J. J. A. Scherpbier,
Keuzestage wetenschappelijk onderzoek tijdens de huisartsopleiding
Editie02 2014
Auteurs
H. C. P. M. van Weert,
Aanpak invoering vernieuwingen specialisten – opleiding Kindergeneeskunde en Obstetrie & Gynaecologie in de OOR Noord- en Oost-Nederland
Editie02 2014
Auteurs
E. Jippes,L. M. Hercules,
+2
E. J. Duiverman,A. A. E. Verhagen & M. J. E. Mourits,
Bespreking en beoordeling van professioneel gedrag aan de Faculteit Geneeskunde te Maastricht
Editie02 2014
Auteurs
W. N. K. A. van Mook,S. S. van Luijk,
+5
M. J. G. Fey-Schoenmakers,G. J. A. P. M. Oudhuis,M. T. H. Gulikers,L. W. Schuwirth,C. P. M. van der Vleuten,
Verandering is van alle tijden
Editie02 2014
Auteurs
P. W. Teunissen,
Eindtermen voor de bacheloropleiding geneeskunde
Editie02 2014
Auteurs
R. F. J. M. Laan,J. A. Bulte,
+2
H. E. M. Daelmans,H. A. M. Snellen-Balendong & J. C. C. Borleffs,
Redactioneel
Editie02 2014
Auteurs
Benno Bonke,
Benoemd
Editie02 2014
Auteurs
L. W. T. Schuwirth,
De vernieuwde co-assistentschappen in Nijmegen: de eerste ervaringen
Editie02 2014
Auteurs
C. T. Postma,W. J. H. M. van den Bosch,
+1
R. Laan,
Alexander van Es. Anatomie van het gevoel.
Editie02 2014
Auteurs
J. J. Out,J. A. Brienen,
+1
A. J. Schneider,
Feedback ter bevordering van de professionele ontwikkeling van docenten
Editie02 2014
Auteurs
D. H. J. M. Dolmans,R. E. Stalmeijer & H. A. P. Wolfhagen,
25 jaar TMO
Editie02 2014
Auteurs
Jan Borleffs,
Klinische probleemanalyse als methodiek in het onderwijs in probleemoplossingsvaardigheden in het Nijmeegse geneeskundecurriculum
Editie02 2014
Auteurs
J. C. G. Jacobs,B. M. Cools,
+1
C. T. Postma,
Evaluaties door studenten van een reeks probleemoplossingsgerichte klinische colleges in een traditioneel curriculum
Editie02 2014
Auteurs
J. Beullens,E. Struyf,
+4
H. Jaspaert,C. Aubry,P. J. Janssen,B. van Damme,
Voorbereiding op de co-assistents\chappen
Editie02 2014
Auteurs
A. J. Gercama,G. Locher,
+1
J. J. S. van de Kreeke,
Beheersing van medisch-technische vaardigheden door huisartsen-in-opleiding en huisartsopleiders
Editie02 2014
Auteurs
J. J. M. Jansen,A. W. M. Kramer,
+3
A. J. J. A. Scherpbier,C. P. M. van der Vleuten,L. H. C. Tan,
Interdisciplinair onderwijs in de klinische fase: klinische farmacologie, medische microbiologie, pathologie en medische genetica in het co-assistentschap huisartsgeneeskunde
Editie02 2014
Auteurs
J. Greidanus,
Richtlijnen voor het onderwijs in de medische vervolgopleidingen: waarom en hoe?
Editie02 2014
Auteurs
Th. J. ten Cate,M. Horsman,
+1
S. J. van Luijk & F. Scheele,
Studievoortgangsproblemen van buitenlandse artsen die instromen in een hoger jaar van de opleiding geneeskunde
Editie02 2014
Auteurs
P. G. P. Herfs,J. R. E. Haalboom,
Vernieuwing opleiding kindergeneeskunde in de Beatrix Kinderkliniek, Universitair Medisch Centrum Groningen
Editie02 2014
Auteurs
J. Pols,E. Jippes,
+2
A. A. E. Verhagen,L. M. Hercules & P. J. J. Sauer,
Supervisie in de medische praktijk: het oordeel van specialisten in opleiding. Arts-assistenten kindergeneeskunde beoordelen supervisoren*
Editie02 2014
Auteurs
J. O. Busari,P. M. Greidanus,
+1
N. M. Weggelaar & I. A. M. Schiering,
De onderwijsvisitatie geneeskunde van de Vlaamse universiteiten in 2005
Editie02 2014
Auteurs
B. Meyboom- de Jong & J. C. M. Metz,
Vruchtbare ‘nutteloosheid’: het belang van algemene vorming in de context van beroepsgerichte academische opleidingen
Editie02 2014
Auteurs
W. Derkse,
De kwaliteit van de medische opleidingen getoetst?
Editie02 2014
Auteurs
A. J. J. A. Scherpbier,R. P. Zwierstra,
Probleemgestuurd leren: een literatuuroverzicht
Editie02 2014
Auteurs
J. Beullens,H. Jaspaert,
De overgang van theorie naar praktijk in het medisch curriculum
Editie02 2014
Auteurs
C. J. A. H. Prince,M. W. J. van de Wiel,
+3
A. J. J. A. Scherpbier,C. P. M. van der Vleuten,H. P. A. Boshuizen,
Een analyse van de kosten in een probleemgestuurd curriculum
Editie02 2014
Auteurs
A. J. J. A. Scherpbier,M. E. H. Heckmann,
+3
L. F. J. Th. M. Kolle,G. A. J. Dunselman,C. P. M. van der Vleuten,
Verschillen in belangstellingsprofielen van vrouwelijke en mannelijke studenten geneeskunde
Editie02 2014
Auteurs
J. J. D. J. M. Rademakers,A. L. S. Bloemen,
+2
M. B. M. Soethout,J. Cohen-Schotanus & Th. J. ten Cate,
Evaluatie van het landelijk project Integratie van sekse in het medisch basiscurriculum
Editie02 2014
Auteurs
P. Verdonk,T. Lagro-Janssen,
Arts zijn in Nederland. Hoe ziet de ideale arts eruit in de ogen van buitenlandse arts-studenten en wat denken zij over de Nederlandse gezondheidszorg?
Editie02 2014
Auteurs
A. L. M. Lagro-Janssen,& M. E. T. C. van den Muijsenbergh,
Waar blijft het onderzoek?
Editie02 2014
Auteurs
Ellen Easton,
Ervaringsgestuurd onderwijs
Editie02 2014
Auteurs
T. Dornan,
Redenen voor verzuim door studenten na vrij\willige inschrijving voor simulatiepatiëntencontacten
Editie02 2014
Auteurs
K. te Sligte,J. van Dalen,
+2
G. M. Verwijnen,J. -J. Rethans,
De cursus ‘Attitudevorming en gespreksvoering voor buitenlandse artsen’
Editie02 2014
Auteurs
J. J. Out,J. A. Brienen,
+1
A. J. Schneider,
Differentiatie in de huisartsopleiding: evaluatie van een nieuwe module
Editie02 2014
Auteurs
M. H. Sagasser,Th. B. Voorn,
+2
B. P. A. Thoonen,B. J. A. M. Bottema,
Het opleiden van eerstejaars studenten tot medisch specialist: alleen mogelijk bij voldoende wetenschappelijke expositie
Editie02 2014
Auteurs
R.O.B. Gans,
Publication pagination
Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet