Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar artikelen te zoeken in de kennisbank.
Filter artikelen (under construction)
Editite
Category
Zoeken
Het gebruik van zelf-, peer- en co-assessment in het hoger onderwijs
Editie02 2014
Auteurs
A. G. H. van Ruijven,
Leren klinisch denken
Editie02 2014
Auteurs
A. J. J. A. Scherpbier,
Keuzestage wetenschappelijk onderzoek tijdens de huisartsopleiding
Editie02 2014
Auteurs
H. C. P. M. van Weert,
Een analyse van de kosten in een probleemgestuurd curriculum
Editie02 2014
Auteurs
A. J. J. A. Scherpbier,M. E. H. Heckmann,
+3
L. F. J. Th. M. Kolle,G. A. J. Dunselman,C. P. M. van der Vleuten,
Het ritme van de tijdsbesteding van de PGO-student
Editie02 2014
Auteurs
M. W. M. Jongbloets,D. H. J. M. Dolmans,
+2
R. J. I. Hoogenboom,H. A. P. Wolfhagen,
De rol van (simulatie)patiënten in het onderwijs
Editie02 2014
Auteurs
S. L. Gorter,J. -J. Rethans,
+1
A. J. J. A. Scherpbier,
Onderwijsvernieuwing als beleidsinstrument. Over de modernisering van de medische vervolgopleidingen.
Editie02 2014
Auteurs
A. de Bont,I. Wallenburg,
+4
M. J. Heineman,S. J. van Luijk,J. A. A. M. van Diemen-Steenvoorde,F. Scheele & P. Meurs,
Het opleidingsfonds: verdeling van kwantiteit of kwaliteit?
Editie02 2014
Auteurs
H. J. L. Brackel,
Het opleidingsfonds: een zegen!
Editie02 2014
Auteurs
C. D. de Kroon,
In VIVO anderhalf jaar onderweg!
Editie02 2014
Auteurs
C. D. de Kroon,S. J. van Luijk,
+7
J. O. Busari,M. F. Schutte,I. de Vreede,A. de Bont,I. Wallenburg,J. A. A. M. van Diemen-Steenvoorde,F. Scheele,
Eerlijk onderwijs
Editie02 2014
Auteurs
Albert Scherpbier,
Aios vaardig aan het roer
Editie02 2014
Auteurs
J. A. Baane,M. J. Heineman,
+2
J. O. Busari,C. R. M. G. Fluit & C. D. de Kroon,
Professionalisering van opleiders: leren opleiden met en van elkaar
Editie02 2014
Auteurs
C. R. M. G. Fluit,M. J. Heineman,
+2
J. A. Baane,B. J. A. de Leede & H. Mulder,
Toetsing in vivo bij ‘In VIVO’
Editie02 2014
Auteurs
S. J. van Luijk,F. Scheele & C. P. M. van der Vleuten,
Richtlijnen voor het onderwijs in de medische vervolgopleidingen: waarom en hoe?
Editie02 2014
Auteurs
Th. J. ten Cate,M. Horsman,
+1
S. J. van Luijk & F. Scheele,
Vaart in de Innovatie van de Vervolgopleidingen (In VIVO): van terugkijken naar vooruitzien
Editie02 2014
Auteurs
Fedde Scheele,Scheltus van Luijk,
Medici en musici
Editie02 2014
Auteurs
Richard H. C. Zegers,
De student als observator en feedbackgever voor docenten: een procesevaluatie
Editie02 2014
Auteurs
R. E. Stalmeijer,W. de Grave,
Leren leren – leren doceren: een cursus didactische professionalisering voor aios
Editie02 2014
Auteurs
M. D. Ottink,J. O. Busari & G. G. M. Essed,
Toepassing van het concept EPA als verbinding tussen professionele activiteiten en CanMEDS competentie-gebieden: pilotstudie Physician Assistant Urologie
Editie02 2014
Auteurs
G. Spenkelink-Schut,Th. J. ten Cate & H. S. M. Kort,
De introductie van competentiegerichte specialistenopleidingen in Nederland
Editie02 2014
Auteurs
F. Scheele,P. Teunissen,
+8
S. van Luijk,E. Heineman,L. Fluit,H. Mulder,A. Meininger,M. Wijnen-Meijer,G. Glas,H. Sluiter & T. Hummel,
Het eindstation en de reis
Editie02 2014
Auteurs
Peter Boendermaker,
Kunst en kinderen
Editie02 2014
Auteurs
Wietse Kuis,
Onderwijs over complementaire behandelwijzen in de medische opleiding
Editie02 2014
Auteurs
P. A. van Dijk,E. M. W. Spee,
+2
E. van Rijswijk,E. van Rijswijk & W. J. M. J. Gorgels,
Aanpak invoering vernieuwingen specialisten – opleiding Kindergeneeskunde en Obstetrie & Gynaecologie in de OOR Noord- en Oost-Nederland
Editie02 2014
Auteurs
E. Jippes,L. M. Hercules,
+2
E. J. Duiverman,A. A. E. Verhagen & M. J. E. Mourits,
Verschillen in belangstellingsprofielen van vrouwelijke en mannelijke studenten geneeskunde
Editie02 2014
Auteurs
J. J. D. J. M. Rademakers,A. L. S. Bloemen,
+2
M. B. M. Soethout,J. Cohen-Schotanus & Th. J. ten Cate,
Medisch studenten en hun opvattingen over professionele autonomie
Editie02 2014
Auteurs
M. M. C. Lambregts,W. P. J. van Oosterhout & J. A. Dekker,
Een rijk geschakeerd palet
Editie02 2014
Auteurs
Benno Bonke,
Kunst, literatuur en dokters zonder een goed glas wijn
Editie02 2014
Auteurs
Ignace Schretlen,
De CTEI: kwaliteit of kwantiteit of van allebei een beetje? Zorgen over een veel gebruikt meetinstrument voor de docentkwaliteit van de klinische docenten
Editie02 2014
Auteurs
P. M. Boendermaker,P. Remmelts,
Een contextgebonden training voor huisartsen in communicatieve vaardigheden bij lageluchtweginfecties
Editie02 2014
Auteurs
J. W. L. Cals,N. A. M. Scheppers,
+4
R. M. Hopstaken,K. Hood,G-J Dinant,H. Goettsch & C. C. Butler,
Medisch specialisten in de OOR Noord- & Oost-Nederland steunen innovaties medische vervolgopleidingen
Editie02 2014
Auteurs
R. H. Bakker,A. K. Meininger,
+2
G. J. Dijkstra,S. A. Reijneveld & J. W. Groothoff,
De bereidheid van ziekenhuispersoneel tot deelname aan een communicatietraining
Editie02 2014
Auteurs
D. de Natris,W. Brouwers,
Samenwerking is te leren! Maar hoe?
Editie02 2014
Auteurs
A. G. A. Gerritsen,A. P. Nauta,
Communicatie in de gezondheidszorg: mensenwerk met onderbouwing
Editie02 2014
Auteurs
Jan van Dalen,
Rock-’n-rollmodel
Editie02 2014
Auteurs
Jan van Dalen,
Studievoortgangsproblemen van buitenlandse artsen die instromen in een hoger jaar van de opleiding geneeskunde
Editie02 2014
Auteurs
P. G. P. Herfs,J. R. E. Haalboom,
Een elektronisch zelfstudiepakket over spraak- en taalstoornissen voor de opleiding logopedie en audiologie aan de Universiteit van Gent
Editie02 2014
Auteurs
C. Mostaert,J. van Borsel,
+2
B. Morlion,K. Corthouts & A. Derese,
Samenhang gedrag van huisartsopleiders met de door aios beleefde effectiviteit van de huisartsenstage
Editie02 2014
Auteurs
G. Locher,A. H. Blankenstein,
Nieuwe regelgeving voor de medische vervolgopleidingen. Opleidingen worden beter en leuker
Editie02 2014
Auteurs
O. P. Bleker,
Rapport Dijsselbloem versus de zorgopleidingen
Editie02 2014
Auteurs
Fedde Scheele,
Radiologie als onderdeel van het stationsexamen klinische vaardigheden
Editie02 2014
Auteurs
I. A. H. van den Berk,J. M. M. van de Ridder,
+1
J. P. J. van Schaik,
De taxonomie van Anderson en Krathwohl (2001) is een bruikbaar instrument om opleidingsdoelstellingen te analyseren en classificeren
Editie02 2014
Auteurs
I. Vandenreyt,M. Maelstaf,
+2
G. Moerkerke,M. Smits & M. Vandersteen,
Een explorerend kwalitatief onderzoek naar het leren consultvoeren door huisartsen in opleiding
Editie02 2014
Auteurs
J. Pols,A. M. Meijerink,
+1
P. M. Boendermaker & S. Bolhuis,
Medische professionaliteit in de geneeskunde opleiding
Editie02 2014
Auteurs
Jan Borleffs,
De kunstenaar en de dokter
Editie02 2014
Auteurs
Jan Dequeker,
Junior Scientific Masterclass. Groningse professionele kweekvijver om studenten tot artsonderzoeker op te leiden
Editie02 2014
Auteurs
Jan Dequeker,
Junior Scientific Masterclass. Groningse professionele kweekvijver om studenten tot artsonderzoeker op te leiden
Editie02 2014
Auteurs
M. H. W. Hooiveld,J. C. Kluin-Nelemans,
+1
J. C. Kluin-Nelemans & J. C. Kluin-Nelemans,
Differentiatie in de huisartsopleiding: evaluatie van een nieuwe module
Editie02 2014
Auteurs
M. H. Sagasser,Th. B. Voorn,
+2
B. P. A. Thoonen,B. J. A. M. Bottema,
Ontwikkelen en implementeren van een competentiegericht curriculum: van schrijftafel naar praktijk