Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar artikelen te zoeken in de kennisbank.
Filter artikelen (under construction)
Editite
Category
Zoeken
Referaten
Editie02 2014
Auteurs
Jan van Dalen,
Alexander van Es. Anatomie van het gevoel.
Editie02 2014
Auteurs
J. J. Out,J. A. Brienen,
+1
A. J. Schneider,
De cursus ‘Attitudevorming en gespreksvoering voor buitenlandse artsen’
Editie02 2014
Auteurs
J. J. Out,J. A. Brienen,
+1
A. J. Schneider,
Onvoldoende gebruik in de huisartsenopleiding van de lijst met eindtermen van medische problemen
Editie02 2014
Auteurs
J. Michels,A. Derese,
+2
R. Remmen,D. Leroy,
Gespreksvaardigheden toetsen met de computer: de ontwikkeling van een toetsmethode voor preklinische geneeskundestudenten
Editie02 2014
Auteurs
R. L. Hulsman,A. M. Hoos,
De psychometrische kwaliteit van drie toetsen voor basiscommunicatievaardigheden
Editie02 2014
Auteurs
J. Beullens,C. Aubry,
+1
H. Jaspaert,
Onderwijs rond chronisch zieken in de medische curricula van Nederland
Editie02 2014
Auteurs
J. Pols,J. van der Griend,
Kleinschalig onderwijs en schaalvergroting
Editie02 2014
Auteurs
Roy Remmen,
L. Hagenaars, J. Bos, Ch. Kuiper, redactie. Fysionair.
Editie02 2014
Auteurs
L. Hagenaars,J. Bos,
+1
Ch. Kuiper,
SMO-cursus ‘Co-assistentschappen: onderwijs in de linische fase’
Editie02 2014
Auteurs
J. H. Hoekstra,
Ottawa in Africa, een impressie Kaapstad 1-3 maart 2000
Editie02 2014
Auteurs
R. P. Zwierstra,
Echte patiënten in het vaardigheidsonderwijs neurologie: eerste ervaringen
Editie02 2014
Auteurs
G. D. M. van Hellemondt,
Beheersing van medisch-technische vaardigheden door huisartsen-in-opleiding en huisartsopleiders
Editie02 2014
Auteurs
J. J. M. Jansen,A. W. M. Kramer,
+3
A. J. J. A. Scherpbier,C. P. M. van der Vleuten,L. H. C. Tan,
Bepaling van de referentiewaarde bij screenende kennistoetsendoor het NHG met de methode van Angoff
Editie02 2014
Auteurs
J. ter Burg,W. H. M. Emons,
+2
S. S L. Mol,L. W. T. Schuwirth,
Leiden korte-casustoetsen tot andere denkprocessen dan feitenkennisvragen
Editie02 2014
Auteurs
M. M. Verheggen,L. W. T. Schuwirth,
+3
H. P. A. Boshuizen,G-J Dinant,C. P. M. van der Vleuten,
Wat gebeurt er met resultaten van onderzoek van onderwijs in de onderwijspraktijk?
Editie02 2014
Auteurs
N. Hylkema,C. A. A. H. Prince,
+2
C. P. M. van der Vleuten,A. J. J. A. Scherpbier,
Artsopleiding en numerus fixus
Editie02 2014
Auteurs
Olle ten Cate,
Evalueren van klinisch docenten
Editie02 2014
Auteurs
J. Pols,
Het hoger gezondheidszorgonderwijs als voorbereiding op een multiculturele samenleving
Editie02 2014
Auteurs
J.P.M. Denekens,
Vaardigheidsonderwijs chirurgie met behulp van een multimediaprogramma gevolgd door ‘hands-on training’
Editie02 2014
Auteurs
R. Remmen,
Studiemateriaal Discipline interne geneeskunde
Editie02 2014
Auteurs
H. M. S. van Santen-Hoeufft,J. R. E. Haalboom,
+1
S. A. Danner,
Zeven jaar klinisch lijnonderwijs aan de Vrije Universiteit: de problemen, de docententraining en het onderwijsmateriaal
Editie02 2014
Auteurs
J. F. Bastiaans,F. J. van Ittersum,
+4
S. Huinink,M. H. Sagasser,A. J. Gercama,M. de Haan,
Naar een systeem van docentbeoordeling
Editie02 2014
Auteurs
H. A. P. Wolfhagen,D. H. J. M. Dolmans,
+2
L. F. J. Th. M. Kolle,A. J. J. A. Scherpbier,
De overgang van theorie naar praktijk in het medisch curriculum
Editie02 2014
Auteurs
C. J. A. H. Prince,M. W. J. van de Wiel,
+3
A. J. J. A. Scherpbier,C. P. M. van der Vleuten,H. P. A. Boshuizen,
De medische opleiding een continuüm!?
Editie02 2014
Auteurs
A. J. J. A. Scherpbier,
Meningen over het ideale co-assistentschap
Editie02 2014
Auteurs
G. R. Vink,D. R. Witte,
+2
E. J. S. M. Blenke,R. R. van Dijk,
Het volgen van een training gynaecologisch en/of andrologisch onderzoek: kenmerken van wel- en niet-deelnemende studenten
Editie02 2014
Auteurs
E. E. M. Kerkhofs,L. A. T. Jansvedel,
+6
A. J. J. A. Scherpbier,J. van Dalen,J. Havas,H. Kruseman,B. H. Verhoeven,G. M. Verwijnen,
Een agogische vaardigheidstoets voor huisartsenpraktijkopleiders: beschrijving van een nieuw toetsinstrument
Editie02 2014
Auteurs
S. Schol,
Landelijke evaluatie van de driejarige huisartsopleiding: de ontwikkeling van de competentie van huisartsenin-opleiding
Editie02 2014
Auteurs
L. H. C. Tan,A. W. M. Kramer,
+2
J. J. M. Jansen,H. Düsman,
Het beoordelen van professioneel gedrag bij studenten en artsen
Editie02 2014
Auteurs
S. J. van Luijk,M. van Santen-Hoeufft,
+2
H. F. P. Hillen,J. G. E. Smeets,
Praktijk nodig voor theorie!
Editie02 2014
Auteurs
J. van Dalen,
Naar een realistisch onderwijscarrièreperspectief in een medische faculteit
Editie02 2014
Auteurs
A.H. Bootsma,
Carrières van Britse basisartsen
Editie02 2014
Auteurs
J.P.M. Denekens,
Studiemateriaal Discipline obstetrie en gynaecologie
Editie02 2014
Auteurs
H. J. Hoogland,K. Boer,
+6
J. L. H. Evers,Th. J. M. Helmerhorst,J. M. W. M. Merkus,A. Middeldorp,A. A. W. Peters, G. H. A. Visser,W. C. M. Weijmar Schultz,
De cursus communicatie en samenwerking voor arts-assistenten heelkunde
Editie02 2014
Auteurs
J. Wouda,H. B. M. van de Wiel,
+2
R. P. Zwierstra,R. T. Ottow,
Schriftelijke toetsen voor klinische probleemoplosvaardigheden: een overzicht
Editie02 2014
Auteurs
Johan Beullens,H. Jaspaert,
Een toets voor de beoordeling van verloskundige competentie
Editie02 2014
Auteurs
M. J. B. Govaerts,L. W. T. Schuwirth,
+3
C. P. M. van der Vleuten,A. K. Pin,M. E. J. Clement,
Selectie
Editie02 2014
Auteurs
A. J. J. A. Scherpbier,
Boekbespreking
Editie02 2014
Auteurs
F. P. M. J. Groeneveld,
Boekbespreking
Editie02 2014
Auteurs
Jan van Dalen,
Studiemateriaal Discipline anatomie / embryologie
Editie02 2014
Auteurs
F. M. M. Griffioen,J. Drukker,
+3
M. Godschalk,B. Hillen,P. V. J. M. Hoogland,
Farmacotherapieoverleg (FTO) in de huisartsopleiding
Editie02 2014
Auteurs
M. J. P. Ballieux,L. Wigersma,
Interdisciplinair onderwijs in de klinische fase: klinische farmacologie, medische microbiologie, pathologie en medische genetica in het co-assistentschap huisartsgeneeskunde
Editie02 2014
Auteurs
J. Greidanus,
De Dynamische Patiënt Simulator als toetsvorm
Editie02 2014
Auteurs
P. M. Bloemendaal,J. M. van Baalen,
+1
S. Eggermont,
Communicatievaardigheden leren met COO; mogelijkheden en beperkingen in vergelijking met conventioneel onderwijs