Artikelen

Via deze pagina kun je eenvoudig en gestructureerd zoeken naar artikelen binnen onze kennisbank. Gebruik de zoekfunctie om snel het juiste artikel te vinden.

Filter artikelen

Editie

Editie

Zoeken

Zoeken
1384 artikelen
Banner
In-training assessment in an undergraduate clerkship. Feasibility, reliability, effect on learning environment
  • Editie2014 02
  • Auteurs Bohn Stafleu van Loghum,
Banner
Instant Ageing: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet
  • Editie2014 02
  • Auteurs A. G. H. van Ruijven,A. M. Lagaay,
Banner
Interdisciplinair onderwijs in de klinische fase: klinische farmacologie, medische microbiologie, pathologie en medische genetica in het co-assistentschap huisartsgeneeskunde
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. Greidanus,
Banner
Interfacultair vergelijken van prestatieverschillen op de voortgangstoets: onderzoek naar relevantie en haalbaarheid van het werken met referentiegroepen
  • Editie2014 02
  • Auteurs A. N. Raat & J. Cohen-Schotanus,
Banner
Internationalisering van het medisch onderwijs: de stand van zaken
  • Editie2014 02
  • Auteurs G.D. Majoor,S. Niemantsverdriet,
    +6
    M. M. Groen, G. E. A. ten Have, C. E. Hulstaert, M. A. J. Nijenhuis, M. A. T. M. Vorstenbosch, S. C. Willemstein,
Banner
Inventarisatie van het onderwijs in de spoedeisende geneeskunde in de opleiding tot basisarts in Nederland
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. M. Th. Draaisma,G. Roest,
    +1
    R. G. van Kesteren & A. Vulto,
Banner
Isaac Israels: uit een schetsboek van een ziekenhuisopname uit 1919
  • Editie2014 02
  • Auteurs C. van Weel,
Banner
Junior Scientific Masterclass. Groningse professionele kweekvijver om studenten tot artsonderzoeker op te leiden
  • Editie2014 02
  • Auteurs Jan Dequeker,
Banner
Junior Scientific Masterclass. Groningse professionele kweekvijver om studenten tot artsonderzoeker op te leiden
  • Editie2014 02
  • Auteurs M. H. W. Hooiveld,J. C. Kluin-Nelemans,
    +1
    J. C. Kluin-Nelemans & J. C. Kluin-Nelemans,
Banner
Kanttekeningen bij het Raamplan 2001 artsopleiding
  • Editie2014 02
  • Auteurs H. M. J. Raghoebar-Krieger,W. Bender & D. Th. Sleijfer,
Banner
Keuzeonderwijs tandheelkunde in Groningen: een analyse van de operationalisatie van kerndoelen en het bereik ervan
  • Editie2014 02
  • Auteurs H. M. J. Raghoebar-Krieger,J. Tams, W. M. Molenaar,
    +1
    M. C. D. N. J. M. Huysmans,
Banner
Keuzestage wetenschappelijk onderzoek tijdens de huisartsopleiding
  • Editie2014 02
  • Auteurs H. C. P. M. van Weert,
Banner
Kleinschalig onderwijs en schaalvergroting
  • Editie2014 02
  • Auteurs Roy Remmen,
Banner
Klinische kennis kan niet alleen in de praktijk verkregen worden
  • Editie2014 02
  • Auteurs P. F. de Vries Robbé,
Banner
Klinische probleemanalyse als methodiek in het onderwijs in probleemoplossingsvaardigheden in het Nijmeegse geneeskundecurriculum
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. C. G. Jacobs,B. M. Cools,
    +1
    C. T. Postma,
Banner
Ko Smal en de grensverschuivingen in het medisch onderwijs
  • Editie2014 02
  • Auteurs Bohn Stafleu van Loghum,
Banner
Kunst en kinderen
  • Editie2014 02
  • Auteurs Wietse Kuis,
Banner
Kunst, literatuur en dokters zonder een goed glas wijn
  • Editie2014 02
  • Auteurs Ignace Schretlen,
Banner
Kwaliteit van (medisch) onderwijs
  • Editie2014 02
  • Auteurs Janke Cohen-Schotanus,
Banner
Kwaliteit van opleidingen
  • Editie2014 02
  • Auteurs Albert Scherpbier,
Banner
L. Hagenaars, J. Bos, Ch. Kuiper, redactie. Fysionair.
  • Editie2014 02
  • Auteurs L. Hagenaars,J. Bos,
    +1
    Ch. Kuiper,
Banner
Lacunes in Raamplan 1994: aanvullende eindtermen rond chronisch zieken
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. Pols,J. van der Griend,
Banner
Landelijk scholingsaanbod medisch onderwijs
  • Editie2014 02
  • Auteurs Olle ten Cate,
Banner
Landelijke evaluatie van de driejarige huisartsopleiding: de ontwikkeling van de competentie van huisartsenin-opleiding
  • Editie2014 02
  • Auteurs L. H. C. Tan,A. W. M. Kramer,
    +2
    J. J. M. Jansen, H. Düsman,
Banner
Leiden korte-casustoetsen tot andere denkprocessen dan feitenkennisvragen
  • Editie2014 02
  • Auteurs M. M. Verheggen,L. W. T. Schuwirth,
    +3
    H. P. A. Boshuizen, G-J Dinant, C. P. M. van der Vleuten,
Banner
Leidt (bij)scholing van docenten tot beter onderwijs?
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. Wouda,R. R. Seton-Mulder,
    +1
    J. Cohen-Schotanus,
Banner
Leren klinisch denken
  • Editie2014 02
  • Auteurs A. J. J. A. Scherpbier,
Banner
Leren klinisch redeneren en het ontwikkelen van ziektescripts: mogelijkheden in het medisch onderwijs
  • Editie2014 02
  • Auteurs A. C. de Vries,E. J. F. M. Custers,
    +1
    J. ten Cate,
Banner
Leren leren – leren doceren: een cursus didactische professionalisering voor aios
  • Editie2014 02
  • Auteurs M. D. Ottink,J. O. Busari & G. G. M. Essed,
Banner
Lezen van studieboeken
  • Editie2014 02
  • Auteurs Th. J. ten Cate,
Banner
Lieder ohne Worte
  • Editie2014 02
  • Auteurs Jan Kuks,
Banner
Lotus of fantoom?
  • Editie2014 02
  • Auteurs R. J. A. M. Brendel,J. B. N. de Best & C. M. de With,
Banner
Mag ik even uitpraten?
  • Editie2014 02
  • Auteurs Jan van Dalen,
Banner
Medici en musici
  • Editie2014 02
  • Auteurs Richard H. C. Zegers,
Banner
Medisch specialisten in de OOR Noord- & Oost-Nederland steunen innovaties medische vervolgopleidingen
  • Editie2014 02
  • Auteurs R. H. Bakker,A. K. Meininger,
    +2
    G. J. Dijkstra, S. A. Reijneveld & J. W. Groothoff,
Banner
Medisch studenten en hun opvattingen over professionele autonomie
  • Editie2014 02
  • Auteurs M. M. C. Lambregts,W. P. J. van Oosterhout & J. A. Dekker,
Banner
Medische professionaliteit in de geneeskunde opleiding
  • Editie2014 02
  • Auteurs Jan Borleffs,
Banner
Men neme tien deelnemers en één moderator … Het recept voor het uitvoeren van focusgroeponderzoek
  • Editie2014 02
  • Auteurs P. M. Boendermaker,M. E. Schippers,
    +1
    J. Schuling,
Banner
Meningen over het ideale co-assistentschap
  • Editie2014 02
  • Auteurs G. R. Vink,D. R. Witte,
    +2
    E. J. S. M. Blenke, R. R. van Dijk,
Banner
Multiprofessioneel onderwijs: een haalbaarheidsonderzoek
  • Editie2014 02
  • Auteurs A. M. M. Verbeek-Weel,J. C. M. Metz,
Banner
Naar een realistisch onderwijscarrièreperspectief in een medische faculteit
  • Editie2014 02
  • Auteurs A.H. Bootsma,
Banner
Naar een systeem van docentbeoordeling
  • Editie2014 02
  • Auteurs H. A. P. Wolfhagen,D. H. J. M. Dolmans,
    +2
    L. F. J. Th. M. Kolle, A. J. J. A. Scherpbier,
Banner
Niet langer behoren de universitaire medische centra het primaat te hebben bij de opleiding van specialisten*
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. W. Briët,
Banner
Nieuw bestuur voor het CBOG
  • Editie2014 02
  • Auteurs C. van Weel,
Banner
Nieuwe regelgeving voor de medische vervolgopleidingen. Opleidingen worden beter en leuker
  • Editie2014 02
  • Auteurs O. P. Bleker,
Banner
Nieuwe tijden, nieuwe dokters. Competentiegericht opleiden
  • Editie2014 02
  • Auteurs A. K. Meininger,P. P. M. Bakker,
Banner
NVMO-congres 2000
  • Editie2014 02
  • Auteurs P. G. M. de Jong,
Banner
NVMO-congres 2005
  • Editie2014 02
  • Auteurs Bohn Stafleu van Loghum,
Banner
NVMO-congres 2006
  • Editie2014 02
  • Auteurs Jan van Dalen,
Banner
Onderwijs over beroepsziekten tijdens de co-assistentschappen van het VU medisch centrum, Amsterdam
  • Editie2014 02
  • Auteurs B. Sorgdrager,M. B. M. Soethout,
    +1
    W. van Mechelen,
Banner
Onderwijs over complementaire behandelwijzen in de medische opleiding
  • Editie2014 02
  • Auteurs P. A. van Dijk,E. M. W. Spee,
    +2
    E. van Rijswijk, E. van Rijswijk & W. J. M. J. Gorgels,
Banner
Onderwijs rond chronisch zieken in de medische curricula van Nederland
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. Pols,J. van der Griend,
Banner
Onderwijsvernieuwing als beleidsinstrument. Over de modernisering van de medische vervolgopleidingen.
  • Editie2014 02
  • Auteurs A. de Bont,I. Wallenburg,
    +4
    M. J. Heineman, S. J. van Luijk, J. A. A. M. van Diemen-Steenvoorde, F. Scheele & P. Meurs,
Banner
Onderzoek naar de inhoudsvaliditeit van het performance-assessment in de hoofdfase van de bacheloropleiding fysiotherapie
  • Editie2014 02
  • Auteurs M. Ophey,M. Maas & J. de Beer,
Banner
Ontwikkelen en implementeren van een competentiegericht curriculum: van schrijftafel naar praktijk
  • Editie2014 02
  • Auteurs A. K. Meininger,P. P. M. Bakker,
Banner
Ontwikkelen probleemoplossingsgerichte klinische colleges het diagnostisch denken en blijkt dit uit het extended-matching examen?
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. Beullens,B. van Damme & E. Struyf,
Banner
Onvoldoende gebruik in de huisartsenopleiding van de lijst met eindtermen van medische problemen
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. Michels,A. Derese,
    +2
    R. Remmen, D. Leroy,
Banner
Opleiden van medisch specialisten
  • Editie2014 02
  • Auteurs H. F. P. Hillen,
Banner
Ottawa in Africa, een impressie Kaapstad 1-3 maart 2000
  • Editie2014 02
  • Auteurs R. P. Zwierstra,
Banner
Overdracht en tegenoverdracht in de opleidingsrelatie
  • Editie2014 02
  • Auteurs R. van Staveren,A. Wunderink,
Banner
Overzicht werkgroepen van de NVMO
  • Editie2014 02
  • Auteurs Secretariaat NVMO,
Banner
Pleidooi voor een stage klinische onderwijskunde binnen de specialistenopleiding
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. C. C. Borleffs,Th. J. ten Cate,
    +2
    C. A. F. M. Bruijnzeel-Koomen, D. W. Erkelens,
Banner
Portfolioperikelen: de persoonlijke kant van de specialist in opleiding
  • Editie2014 02
  • Auteurs Leo Aukes,
Banner
Portfoliosystematiek in de huisartsopleiding
  • Editie2014 02
  • Auteurs I. V. E. Carlier,Y. D. van Leeuwen,
Banner
Praktijk nodig voor theorie!
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. van Dalen,
Banner
Pro-contradiscussie over medisch onderwijs*
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. C. C. Borleffs,
Banner
Probleemgestuurd leren: een literatuuroverzicht
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. Beullens,H. Jaspaert,
Banner
Problem-based learning as a preparation for professional practice
  • Editie2014 02
  • Auteurs Bohn Stafleu van Loghum,
Banner
Professionalisering van opleiders: leren opleiden met en van elkaar
  • Editie2014 02
  • Auteurs C. R. M. G. Fluit,M. J. Heineman,
    +2
    J. A. Baane, B. J. A. de Leede & H. Mulder,
Banner
Professioneel gedrag in de opleiding geneeskunde
  • Editie2014 02
  • Auteurs W. N. K. A. van Mook,S. J. van Luijk,
    +2
    G. J. A. P. M. Oudhuis, M. T. H. Gulikers & L. W. Schuwirth,
Banner
Professioneel gedrag: een (on)mogelijke opgave voor studenten/artsen? De winnende bijdrage aan GOC2000 in de categorie beschrijvend
  • Editie2014 02
  • Auteurs L. C. Aukes,
Banner
Promovendidag medisch onderwijs
  • Editie2014 02
  • Auteurs Monica van de Ridder,
Banner
Publicatieplicht?
  • Editie2014 02
  • Auteurs A. J. J. A. Scherpbier,
Banner
Raamplan 2001
  • Editie2014 02
  • Auteurs Albert Scherpbier,
Banner
Radiologie als onderdeel van het stationsexamen klinische vaardigheden
  • Editie2014 02
  • Auteurs I. A. H. van den Berk,J. M. M. van de Ridder,
    +1
    J. P. J. van Schaik,
Banner
Rapport Dijsselbloem versus de zorgopleidingen
  • Editie2014 02
  • Auteurs Fedde Scheele,
Banner
Reanimatieonderwijs in Nederland
  • Editie2014 02
  • Auteurs C. van Weel,
Banner
Redactiesecretariaat TMO
  • Editie2014 02
  • Auteurs G. Karsten-van der Giessen,
Banner
Redactioneel
  • Editie2014 02
  • Auteurs P. M. J. Stuyt,
Banner
Redactioneel
  • Editie2014 02
  • Auteurs Benno Bonke,
Banner
Redactioneel
  • Editie2014 02
  • Auteurs Roy Remmen,
Banner
Redactioneel
  • Editie2014 02
  • Auteurs Jan van Dalen,
Banner
Redactioneel
  • Editie2014 02
  • Auteurs Lia Fluit,
Banner
Redactioneel
  • Editie2014 02
  • Auteurs Benno Bonke,
Banner
Redenen voor verzuim door studenten na vrij\willige inschrijving voor simulatiepatiëntencontacten
  • Editie2014 02
  • Auteurs K. te Sligte,J. van Dalen,
    +2
    G. M. Verwijnen, J. -J. Rethans,
Banner
Referaten
  • Editie2014 02
  • Auteurs Bohn Stafleu van Loghum,
Banner
Referaten
  • Editie2014 02
  • Auteurs LW Roberts,TD Warner,
    +4
    D Carter, E Frank, L Ganzini, C Lyketsos,
Banner
Referaten
  • Editie2014 02
  • Auteurs RM Harden,
Banner
Referaten
  • Editie2014 02
  • Auteurs Jan van Dalen,
Banner
Reflectie over het onderwijs en het NVMO-congres 2004
  • Editie2014 02
  • Auteurs A. J. J. A. Scherpbier,
Banner
Reflectie van eerstejaars studenten geneeskunde: wat willen we zien en wat doen de studenten?
  • Editie2014 02
  • Auteurs S. Vink,H. J. M. Cools,
    +2
    G. M. F. Elsen, J.D. Vermunt,
Banner
Resultaten van training en begeleiding van student-docenten in het klinisch lijnonderwijs
  • Editie2014 02
  • Auteurs A. J. Gercama,D. Tieleman,
    +2
    A. Retel Helmrich, J. F. Bastiaans,
Banner
Richtlijnen voor het onderwijs in de medische vervolgopleidingen: waarom en hoe?
  • Editie2014 02
  • Auteurs Th. J. ten Cate,M. Horsman,
    +1
    S. J. van Luijk & F. Scheele,
Banner
Rock-’n-rollmodel
  • Editie2014 02
  • Auteurs Jan van Dalen,
Banner
Samenhang gedrag van huisartsopleiders met de door aios beleefde effectiviteit van de huisartsenstage
  • Editie2014 02
  • Auteurs G. Locher,A. H. Blankenstein,
Banner
Samenwerking is te leren! Maar hoe?
  • Editie2014 02
  • Auteurs A. G. A. Gerritsen,A. P. Nauta,
Banner
Schriftelijke toetsen voor klinische probleemoplosvaardigheden: een overzicht
  • Editie2014 02
  • Auteurs Johan Beullens,H. Jaspaert,
Banner
Selectie
  • Editie2014 02
  • Auteurs A. J. J. A. Scherpbier,
Banner
SMO-cursus ‘Co-assistentschappen: onderwijs in de linische fase’
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. H. Hoekstra,
Banner
Studenten die als docenten optreden? Over onderwijsstages en peer teaching in het medisch opleidingscontinuüm
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. ten Cate,

Publication pagination

Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026