Via deze pagina kun je eenvoudig en gestructureerd zoeken naar artikelen binnen onze kennisbank. Gebruik de zoekfunctie om snel het juiste artikel te vinden.
Filter artikelen
Editie
Zoeken
1384 artikelen
In-training assessment in an undergraduate clerkship. Feasibility, reliability, effect on learning environment
Editie2014 02
Auteurs
Bohn Stafleu van Loghum,
Instant Ageing: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet
Editie2014 02
Auteurs
A. G. H. van Ruijven,A. M. Lagaay,
Interdisciplinair onderwijs in de klinische fase: klinische farmacologie, medische microbiologie, pathologie en medische genetica in het co-assistentschap huisartsgeneeskunde
Editie2014 02
Auteurs
J. Greidanus,
Interfacultair vergelijken van prestatieverschillen op de voortgangstoets: onderzoek naar relevantie en haalbaarheid van het werken met referentiegroepen
Editie2014 02
Auteurs
A. N. Raat & J. Cohen-Schotanus,
Internationalisering van het medisch onderwijs: de stand van zaken
Editie2014 02
Auteurs
G.D. Majoor,S. Niemantsverdriet,
+6
M. M. Groen,G. E. A. ten Have,C. E. Hulstaert,M. A. J. Nijenhuis,M. A. T. M. Vorstenbosch,S. C. Willemstein,
Inventarisatie van het onderwijs in de spoedeisende geneeskunde in de opleiding tot basisarts in Nederland
Editie2014 02
Auteurs
J. M. Th. Draaisma,G. Roest,
+1
R. G. van Kesteren & A. Vulto,
Isaac Israels: uit een schetsboek van een ziekenhuisopname uit 1919
Editie2014 02
Auteurs
C. van Weel,
Junior Scientific Masterclass. Groningse professionele kweekvijver om studenten tot artsonderzoeker op te leiden
Editie2014 02
Auteurs
Jan Dequeker,
Junior Scientific Masterclass. Groningse professionele kweekvijver om studenten tot artsonderzoeker op te leiden
Editie2014 02
Auteurs
M. H. W. Hooiveld,J. C. Kluin-Nelemans,
+1
J. C. Kluin-Nelemans & J. C. Kluin-Nelemans,
Kanttekeningen bij het Raamplan 2001 artsopleiding
Editie2014 02
Auteurs
H. M. J. Raghoebar-Krieger,W. Bender & D. Th. Sleijfer,
Keuzeonderwijs tandheelkunde in Groningen: een analyse van de operationalisatie van kerndoelen en het bereik ervan
Editie2014 02
Auteurs
H. M. J. Raghoebar-Krieger,J. Tams, W. M. Molenaar,
+1
M. C. D. N. J. M. Huysmans,
Keuzestage wetenschappelijk onderzoek tijdens de huisartsopleiding
Editie2014 02
Auteurs
H. C. P. M. van Weert,
Kleinschalig onderwijs en schaalvergroting
Editie2014 02
Auteurs
Roy Remmen,
Klinische kennis kan niet alleen in de praktijk verkregen worden
Editie2014 02
Auteurs
P. F. de Vries Robbé,
Klinische probleemanalyse als methodiek in het onderwijs in probleemoplossingsvaardigheden in het Nijmeegse geneeskundecurriculum
Editie2014 02
Auteurs
J. C. G. Jacobs,B. M. Cools,
+1
C. T. Postma,
Ko Smal en de grensverschuivingen in het medisch onderwijs
Editie2014 02
Auteurs
Bohn Stafleu van Loghum,
Kunst en kinderen
Editie2014 02
Auteurs
Wietse Kuis,
Kunst, literatuur en dokters zonder een goed glas wijn
Editie2014 02
Auteurs
Ignace Schretlen,
Kwaliteit van (medisch) onderwijs
Editie2014 02
Auteurs
Janke Cohen-Schotanus,
Kwaliteit van opleidingen
Editie2014 02
Auteurs
Albert Scherpbier,
L. Hagenaars, J. Bos, Ch. Kuiper, redactie. Fysionair.
Editie2014 02
Auteurs
L. Hagenaars,J. Bos,
+1
Ch. Kuiper,
Lacunes in Raamplan 1994: aanvullende eindtermen rond chronisch zieken
Editie2014 02
Auteurs
J. Pols,J. van der Griend,
Landelijk scholingsaanbod medisch onderwijs
Editie2014 02
Auteurs
Olle ten Cate,
Landelijke evaluatie van de driejarige huisartsopleiding: de ontwikkeling van de competentie van huisartsenin-opleiding
Editie2014 02
Auteurs
L. H. C. Tan,A. W. M. Kramer,
+2
J. J. M. Jansen,H. Düsman,
Leiden korte-casustoetsen tot andere denkprocessen dan feitenkennisvragen
Editie2014 02
Auteurs
M. M. Verheggen,L. W. T. Schuwirth,
+3
H. P. A. Boshuizen,G-J Dinant,C. P. M. van der Vleuten,
Leidt (bij)scholing van docenten tot beter onderwijs?
Editie2014 02
Auteurs
J. Wouda,R. R. Seton-Mulder,
+1
J. Cohen-Schotanus,
Leren klinisch denken
Editie2014 02
Auteurs
A. J. J. A. Scherpbier,
Leren klinisch redeneren en het ontwikkelen van ziektescripts: mogelijkheden in het medisch onderwijs
Editie2014 02
Auteurs
A. C. de Vries,E. J. F. M. Custers,
+1
J. ten Cate,
Leren leren – leren doceren: een cursus didactische professionalisering voor aios
Editie2014 02
Auteurs
M. D. Ottink,J. O. Busari & G. G. M. Essed,
Lezen van studieboeken
Editie2014 02
Auteurs
Th. J. ten Cate,
Lieder ohne Worte
Editie2014 02
Auteurs
Jan Kuks,
Lotus of fantoom?
Editie2014 02
Auteurs
R. J. A. M. Brendel,J. B. N. de Best & C. M. de With,
Mag ik even uitpraten?
Editie2014 02
Auteurs
Jan van Dalen,
Medici en musici
Editie2014 02
Auteurs
Richard H. C. Zegers,
Medisch specialisten in de OOR Noord- & Oost-Nederland steunen innovaties medische vervolgopleidingen
Editie2014 02
Auteurs
R. H. Bakker,A. K. Meininger,
+2
G. J. Dijkstra,S. A. Reijneveld & J. W. Groothoff,
Medisch studenten en hun opvattingen over professionele autonomie
Editie2014 02
Auteurs
M. M. C. Lambregts,W. P. J. van Oosterhout & J. A. Dekker,
Medische professionaliteit in de geneeskunde opleiding
Editie2014 02
Auteurs
Jan Borleffs,
Men neme tien deelnemers en één moderator … Het recept voor het uitvoeren van focusgroeponderzoek
Editie2014 02
Auteurs
P. M. Boendermaker,M. E. Schippers,
+1
J. Schuling,
Meningen over het ideale co-assistentschap
Editie2014 02
Auteurs
G. R. Vink,D. R. Witte,
+2
E. J. S. M. Blenke,R. R. van Dijk,
Multiprofessioneel onderwijs: een haalbaarheidsonderzoek
Editie2014 02
Auteurs
A. M. M. Verbeek-Weel,J. C. M. Metz,
Naar een realistisch onderwijscarrièreperspectief in een medische faculteit
Editie2014 02
Auteurs
A.H. Bootsma,
Naar een systeem van docentbeoordeling
Editie2014 02
Auteurs
H. A. P. Wolfhagen,D. H. J. M. Dolmans,
+2
L. F. J. Th. M. Kolle,A. J. J. A. Scherpbier,
Niet langer behoren de universitaire medische centra het primaat te hebben bij de opleiding van specialisten*
Editie2014 02
Auteurs
J. W. Briët,
Nieuw bestuur voor het CBOG
Editie2014 02
Auteurs
C. van Weel,
Nieuwe regelgeving voor de medische vervolgopleidingen. Opleidingen worden beter en leuker
Editie2014 02
Auteurs
O. P. Bleker,
Nieuwe tijden, nieuwe dokters. Competentiegericht opleiden
Editie2014 02
Auteurs
A. K. Meininger,P. P. M. Bakker,
NVMO-congres 2000
Editie2014 02
Auteurs
P. G. M. de Jong,
NVMO-congres 2005
Editie2014 02
Auteurs
Bohn Stafleu van Loghum,
NVMO-congres 2006
Editie2014 02
Auteurs
Jan van Dalen,
Onderwijs over beroepsziekten tijdens de co-assistentschappen van het VU medisch centrum, Amsterdam
Editie2014 02
Auteurs
B. Sorgdrager,M. B. M. Soethout,
+1
W. van Mechelen,
Onderwijs over complementaire behandelwijzen in de medische opleiding
Editie2014 02
Auteurs
P. A. van Dijk,E. M. W. Spee,
+2
E. van Rijswijk,E. van Rijswijk & W. J. M. J. Gorgels,
Onderwijs rond chronisch zieken in de medische curricula van Nederland
Editie2014 02
Auteurs
J. Pols,J. van der Griend,
Onderwijsvernieuwing als beleidsinstrument. Over de modernisering van de medische vervolgopleidingen.
Editie2014 02
Auteurs
A. de Bont,I. Wallenburg,
+4
M. J. Heineman,S. J. van Luijk,J. A. A. M. van Diemen-Steenvoorde,F. Scheele & P. Meurs,
Onderzoek naar de inhoudsvaliditeit van het performance-assessment in de hoofdfase van de bacheloropleiding fysiotherapie
Editie2014 02
Auteurs
M. Ophey,M. Maas & J. de Beer,
Ontwikkelen en implementeren van een competentiegericht curriculum: van schrijftafel naar praktijk
Editie2014 02
Auteurs
A. K. Meininger,P. P. M. Bakker,
Ontwikkelen probleemoplossingsgerichte klinische colleges het diagnostisch denken en blijkt dit uit het extended-matching examen?
Editie2014 02
Auteurs
J. Beullens,B. van Damme & E. Struyf,
Onvoldoende gebruik in de huisartsenopleiding van de lijst met eindtermen van medische problemen
Editie2014 02
Auteurs
J. Michels,A. Derese,
+2
R. Remmen,D. Leroy,
Opleiden van medisch specialisten
Editie2014 02
Auteurs
H. F. P. Hillen,
Ottawa in Africa, een impressie Kaapstad 1-3 maart 2000
Editie2014 02
Auteurs
R. P. Zwierstra,
Overdracht en tegenoverdracht in de opleidingsrelatie
Editie2014 02
Auteurs
R. van Staveren,A. Wunderink,
Overzicht werkgroepen van de NVMO
Editie2014 02
Auteurs
Secretariaat NVMO,
Pleidooi voor een stage klinische onderwijskunde binnen de specialistenopleiding
Editie2014 02
Auteurs
J. C. C. Borleffs,Th. J. ten Cate,
+2
C. A. F. M. Bruijnzeel-Koomen,D. W. Erkelens,
Portfolioperikelen: de persoonlijke kant van de specialist in opleiding
Editie2014 02
Auteurs
Leo Aukes,
Portfoliosystematiek in de huisartsopleiding
Editie2014 02
Auteurs
I. V. E. Carlier,Y. D. van Leeuwen,
Praktijk nodig voor theorie!
Editie2014 02
Auteurs
J. van Dalen,
Pro-contradiscussie over medisch onderwijs*
Editie2014 02
Auteurs
J. C. C. Borleffs,
Probleemgestuurd leren: een literatuuroverzicht
Editie2014 02
Auteurs
J. Beullens,H. Jaspaert,
Problem-based learning as a preparation for professional practice
Editie2014 02
Auteurs
Bohn Stafleu van Loghum,
Professionalisering van opleiders: leren opleiden met en van elkaar
Editie2014 02
Auteurs
C. R. M. G. Fluit,M. J. Heineman,
+2
J. A. Baane,B. J. A. de Leede & H. Mulder,
Professioneel gedrag in de opleiding geneeskunde
Editie2014 02
Auteurs
W. N. K. A. van Mook,S. J. van Luijk,
+2
G. J. A. P. M. Oudhuis,M. T. H. Gulikers & L. W. Schuwirth,
Professioneel gedrag: een (on)mogelijke opgave voor studenten/artsen? De winnende bijdrage aan GOC2000 in de categorie beschrijvend
Editie2014 02
Auteurs
L. C. Aukes,
Promovendidag medisch onderwijs
Editie2014 02
Auteurs
Monica van de Ridder,
Publicatieplicht?
Editie2014 02
Auteurs
A. J. J. A. Scherpbier,
Raamplan 2001
Editie2014 02
Auteurs
Albert Scherpbier,
Radiologie als onderdeel van het stationsexamen klinische vaardigheden
Editie2014 02
Auteurs
I. A. H. van den Berk,J. M. M. van de Ridder,
+1
J. P. J. van Schaik,
Rapport Dijsselbloem versus de zorgopleidingen
Editie2014 02
Auteurs
Fedde Scheele,
Reanimatieonderwijs in Nederland
Editie2014 02
Auteurs
C. van Weel,
Redactiesecretariaat TMO
Editie2014 02
Auteurs
G. Karsten-van der Giessen,
Redactioneel
Editie2014 02
Auteurs
P. M. J. Stuyt,
Redactioneel
Editie2014 02
Auteurs
Benno Bonke,
Redactioneel
Editie2014 02
Auteurs
Roy Remmen,
Redactioneel
Editie2014 02
Auteurs
Jan van Dalen,
Redactioneel
Editie2014 02
Auteurs
Lia Fluit,
Redactioneel
Editie2014 02
Auteurs
Benno Bonke,
Redenen voor verzuim door studenten na vrij\willige inschrijving voor simulatiepatiëntencontacten
Editie2014 02
Auteurs
K. te Sligte,J. van Dalen,
+2
G. M. Verwijnen,J. -J. Rethans,
Referaten
Editie2014 02
Auteurs
Bohn Stafleu van Loghum,
Referaten
Editie2014 02
Auteurs
LW Roberts,TD Warner,
+4
D Carter,E Frank,L Ganzini,C Lyketsos,
Referaten
Editie2014 02
Auteurs
RM Harden,
Referaten
Editie2014 02
Auteurs
Jan van Dalen,
Reflectie over het onderwijs en het NVMO-congres 2004
Editie2014 02
Auteurs
A. J. J. A. Scherpbier,
Reflectie van eerstejaars studenten geneeskunde: wat willen we zien en wat doen de studenten?
Editie2014 02
Auteurs
S. Vink,H. J. M. Cools,
+2
G. M. F. Elsen,J.D. Vermunt,
Resultaten van training en begeleiding van student-docenten in het klinisch lijnonderwijs
Editie2014 02
Auteurs
A. J. Gercama,D. Tieleman,
+2
A. Retel Helmrich,J. F. Bastiaans,
Richtlijnen voor het onderwijs in de medische vervolgopleidingen: waarom en hoe?
Editie2014 02
Auteurs
Th. J. ten Cate,M. Horsman,
+1
S. J. van Luijk & F. Scheele,
Rock-’n-rollmodel
Editie2014 02
Auteurs
Jan van Dalen,
Samenhang gedrag van huisartsopleiders met de door aios beleefde effectiviteit van de huisartsenstage
Editie2014 02
Auteurs
G. Locher,A. H. Blankenstein,
Samenwerking is te leren! Maar hoe?
Editie2014 02
Auteurs
A. G. A. Gerritsen,A. P. Nauta,
Schriftelijke toetsen voor klinische probleemoplosvaardigheden: een overzicht
Editie2014 02
Auteurs
Johan Beullens,H. Jaspaert,
Selectie
Editie2014 02
Auteurs
A. J. J. A. Scherpbier,
SMO-cursus ‘Co-assistentschappen: onderwijs in de linische fase’
Editie2014 02
Auteurs
J. H. Hoekstra,
Studenten die als docenten optreden? Over onderwijsstages en peer teaching in het medisch opleidingscontinuüm
Editie2014 02
Auteurs
J. ten Cate,
Publication pagination
Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet