Artikelen

Via deze pagina kun je eenvoudig en gestructureerd zoeken naar artikelen binnen onze kennisbank. Gebruik de zoekfunctie om snel het juiste artikel te vinden.

Filter artikelen

Editite

Editite

Category

Category

Zoeken

Zoeken
1352 artikelen
Banner
What would happen to education if we take education evidence seriously?
  • Editie06 2014
  • Auteurs C. P. M. van der Vleuten,E. W. Driessen,
Banner
Task analysis method for procedural training curriculum development
  • Editie06 2014
  • Auteurs Jakeb D. Riggle,Michael C. Wadman,
    +5
    Bernadette McCrory, Bethany R. Lowndes, Elizabeth A. Heald, Patricia K. Carstens, M. Susan Hallbeck,
Banner
Musculoskeletal education: an assessment of the clinical confidence of medical students
  • Editie06 2014
  • Auteurs Jeremy Truntzer,Alison Lynch,
    +2
    David Kruse, Michael Prislin,
Banner
Help wanted: developing clinician leaders
  • Editie06 2014
  • Auteurs James K. Stoller,
Banner
Times change: the NVMO journal going from Dutch to English and from paper to electronics
  • Editie06 2014
  • Auteurs Janke Cohen-Schotanus,
Banner
Using activity theory to study cultural complexity in medical education
  • Editie06 2014
  • Auteurs Janneke M. Frambach,Erik W. Driessen,
    +1
    Cees P. M. van der Vleuten,
Banner
Fewer themes, more stories: shall we consider alternative ways for representing complexity well?
  • Editie06 2014
  • Auteurs Sayra Cristancho,
Banner
Unconscious thought and deliberation without attention: A miracle or a mirage?
  • Editie06 2014
  • Auteurs Eugène J. F. M. Custers,
Banner
Focus on international research strategy and teaching: the FIRST programme
  • Editie03 2014
  • Auteurs Halah Ibrahim,Satish Chandrasekhar Nair,
Banner
Play the Music, not the Instrument
  • Editie03 2014
  • Auteurs Jan van Dalen,
Banner
Bedside teaching in medical education: a literature review
  • Editie03 2014
  • Auteurs Max Peters,Olle ten Cate,
Banner
Reflections on having a ‘calling’ as a medical doctor
  • Editie03 2014
  • Auteurs Michiel Westerman,
Banner
Cognition, culture, and credibility: deconstructing feedback in medical education
  • Editie03 2014
  • Auteurs Christopher Watling,
Banner
UK medical school over-assessment: a simple solution
  • Editie03 2014
  • Auteurs Neel Sharma,
Banner
Back to the bedside: the role of bedside teaching in the modern era
  • Editie03 2014
  • Auteurs Zeshan Qureshi,
Banner
What do we transfer in case discussions? The hidden curriculum in medicine…
  • Editie03 2014
  • Auteurs Yolande Witman,
Banner
Tim Swanwick, Understanding medical education: evidence, theory and practice: Wiley-Blackwell, 2013, 520 pp., 2nd edn, ISBN 978-1-118-47240-8
  • Editie03 2014
  • Auteurs Griet Peeraer,
Banner
Junior doctors in their first year: mental health, quality of life, burnout and heart rate variability
  • Editie03 2014
  • Auteurs Marcus A. Henning,John Sollers,
    +5
    Joanna M. Strom, Andrew G. Hill, Mataroria P. Lyndon, David Cumin, Susan J. Hawken,
Banner
Identity and norms: the role of group membership in medical student wellbeing
  • Editie03 2014
  • Auteurs Kathleen G. McNeill,Annelise Kerr,
    +1
    Kenneth I. Mavor,
Banner
Medical students with low self-efficacy bolstered by calling to medical speciality
  • Editie03 2014
  • Auteurs Joel B. Goodin,Vanessa M. D’Brot,
    +4
    Ryan D. Duffy, Nicole J. Borges, Catherine A. Ulman, R. Stephen Manuel,
Banner
Wereldnieuws
  • Editie02 2014
  • Auteurs Secretariaat NVMO,
Banner
Van cafébespreking tot peer review
  • Editie02 2014
  • Auteurs A. J. J. A. Scherpbier,
Banner
Referaten
  • Editie02 2014
  • Auteurs Jan van Dalen,
Banner
Junior Scientific Masterclass. Groningse professionele kweekvijver om studenten tot artsonderzoeker op te leiden
  • Editie02 2014
  • Auteurs M. H. W. Hooiveld,J. C. Kluin-Nelemans,
    +1
    J. C. Kluin-Nelemans & J. C. Kluin-Nelemans,
Banner
Hoe kan medische kennis het beste beklijven?
  • Editie02 2014
  • Auteurs H. P. A. Boshuizen,
Banner
De rol van het Digitaal Kenniscentrum Seksespecifiek Medisch Onderwijs bij de integratie van sekse in het medisch onderwijs
  • Editie02 2014
  • Auteurs L. J. L. Mans,P. Verdonk & A. L. M. Lagro-Janssen,
Banner
Onderwijs over beroepsziekten tijdens de co-assistentschappen van het VU medisch centrum, Amsterdam
  • Editie02 2014
  • Auteurs B. Sorgdrager,M. B. M. Soethout,
    +1
    W. van Mechelen,
Banner
Assessment in nieuw onderwijs
  • Editie02 2014
  • Auteurs Jacqueline Hoogenboom,
Banner
Studiemateriaal Discipline farmacologie
  • Editie02 2014
  • Auteurs Th. P. G. M. de Vries,L. van Bortel,
    +2
    P. A. de Graeff, J. M. A. Sitsen,
Banner
Echte patiënten in het vaardigheidsonderwijs neurologie: eerste ervaringen
  • Editie02 2014
  • Auteurs G. D. M. van Hellemondt,
Banner
Toetsing in vivo bij ‘In VIVO’
  • Editie02 2014
  • Auteurs S. J. van Luijk,F. Scheele & C. P. M. van der Vleuten,
Banner
Rock-’n-rollmodel
  • Editie02 2014
  • Auteurs Jan van Dalen,
Banner
Ontwikkelen en implementeren van een competentiegericht curriculum: van schrijftafel naar praktijk
  • Editie02 2014
  • Auteurs A. K. Meininger,P. P. M. Bakker,
Banner
De norm bij een didactische huisartsopleiderstoets: ‘deed ik het goed genoeg?’
  • Editie02 2014
  • Auteurs J. P. Lettinga & P. M. Boendermaker,
Banner
Wat heeft de bijna-arts in de opleiding geleerd over aspecten rondom het overlijden van een patiënt?
  • Editie02 2014
  • Auteurs F. Oppewal & B. Meyboom- de Jong,
Banner
Leren klinisch redeneren en het ontwikkelen van ziektescripts: mogelijkheden in het medisch onderwijs
  • Editie02 2014
  • Auteurs A. C. de Vries,E. J. F. M. Custers,
    +1
    J. ten Cate,
Banner
Opleiden van medisch specialisten
  • Editie02 2014
  • Auteurs H. F. P. Hillen,
Banner
De ontwikkeling van een tutorfeedbacklijst
  • Editie02 2014
  • Auteurs S. Ziada,D. H. J. M. Dolmans,
    +3
    H. A. P. Wolfhagen, A. J. J. A. Scherpbier, C. P. M. van der Vleuten,
Banner
Resultaten van training en begeleiding van student-docenten in het klinisch lijnonderwijs
  • Editie02 2014
  • Auteurs A. J. Gercama,D. Tieleman,
    +2
    A. Retel Helmrich, J. F. Bastiaans,
Banner
Naar een systeem van docentbeoordeling
  • Editie02 2014
  • Auteurs H. A. P. Wolfhagen,D. H. J. M. Dolmans,
    +2
    L. F. J. Th. M. Kolle, A. J. J. A. Scherpbier,
Banner
Keuzestage wetenschappelijk onderzoek tijdens de huisartsopleiding
  • Editie02 2014
  • Auteurs H. C. P. M. van Weert,
Banner
Aanpak invoering vernieuwingen specialisten – opleiding Kindergeneeskunde en Obstetrie & Gynaecologie in de OOR Noord- en Oost-Nederland
  • Editie02 2014
  • Auteurs E. Jippes,L. M. Hercules,
    +2
    E. J. Duiverman, A. A. E. Verhagen & M. J. E. Mourits,
Banner
Bespreking en beoordeling van professioneel gedrag aan de Faculteit Geneeskunde te Maastricht
  • Editie02 2014
  • Auteurs W. N. K. A. van Mook,S. S. van Luijk,
    +5
    M. J. G. Fey-Schoenmakers, G. J. A. P. M. Oudhuis, M. T. H. Gulikers, L. W. Schuwirth, C. P. M. van der Vleuten,
Banner
Verandering is van alle tijden
  • Editie02 2014
  • Auteurs P. W. Teunissen,
Banner
Eindtermen voor de bacheloropleiding geneeskunde
  • Editie02 2014
  • Auteurs R. F. J. M. Laan,J. A. Bulte,
    +2
    H. E. M. Daelmans, H. A. M. Snellen-Balendong & J. C. C. Borleffs,
Banner
Inventarisatie van het onderwijs in de spoedeisende geneeskunde in de opleiding tot basisarts in Nederland
  • Editie02 2014
  • Auteurs J. M. Th. Draaisma,G. Roest,
    +1
    R. G. van Kesteren & A. Vulto,
Banner
Benoemd
  • Editie02 2014
  • Auteurs L. W. T. Schuwirth,
Banner
De vernieuwde co-assistentschappen in Nijmegen: de eerste ervaringen
  • Editie02 2014
  • Auteurs C. T. Postma,W. J. H. M. van den Bosch,
    +1
    R. Laan,
Banner
Alexander van Es. Anatomie van het gevoel.
  • Editie02 2014
  • Auteurs J. J. Out,J. A. Brienen,
    +1
    A. J. Schneider,
Banner
Feedback ter bevordering van de professionele ontwikkeling van docenten
  • Editie02 2014
  • Auteurs D. H. J. M. Dolmans,R. E. Stalmeijer & H. A. P. Wolfhagen,
Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026