Via deze pagina kun je eenvoudig en gestructureerd zoeken naar artikelen binnen onze kennisbank. Gebruik de zoekfunctie om snel het juiste artikel te vinden.
Filter artikelen
Editie
Zoeken
1384 artikelen
The 2009 framework for undergraduate medical education in the Netherlands
The bachelor-master structure (two-cycle curriculum) according to the Bologna agreement: a Dutch experience
Editie2010 02
Auteurs
J.B.M. Kuks MD PhD,J. B. M. Kuks,
The Bologna agreement is not suitable for medical education: a German view
Editie2010 02
Auteurs
T.J. Pfeilschifter PhD,
The same, but different
Editie2010 02
Auteurs
Sophie Querido MSc,Tom Brouwer,
+2
Maurits Buiten,Ilse Kleine Schaars,
Two-cycle curriculum – bachelor-master structure according to the Bologna agreement: the Swiss experience in Basle
Editie2010 02
Auteurs
Hedwig J. Kaiser MD PhD,Claudia Kiessling MDH,
Virtual medical campus: the increasing importance of E-learning in medical education
Editie2010 02
Auteurs
J. Smolle PhD,
Boekbespreking
Editie2009 12
Auteurs
Jan van Dalen,
Boekbespreking
Editie2009 12
Auteurs
Agnes Diemers,
Computerondersteund samenwerkend leren in het coschap Sociale Geneeskunde
Editie2009 12
Auteurs
R. F. M. Turk,E. F. van Beeck,
+1
M. E. W. Dankbaar,
Coschappen in het buitenland niet geschikt voor alle coassistenten
Editie2009 12
Auteurs
A. Bast,
Coschappen in het buitenland zouden voor elke coassistent verplicht moeten worden
Editie2009 12
Auteurs
J. S. Stilma,
De kwaliteit van beoordelingen door simulatiepatiënten in een Objective Structured Clinical Examination (OSCE): een analyse van interbeoordelaarsovereenstemming
Editie2009 12
Auteurs
E. A. M. Pelgrim,E. J. P. G. Denessen,
+2
A. M. Hettinga,C. T. Postma,
Mooie mensen en middeleeuwse dokters
Editie2009 12
Auteurs
Karine van ’t Land,
The role of gender in medical specialty choice and general practice preferences
Editie2009 12
Auteurs
Tanja Maiorova,
Traditionele versus virtuele microscopie bij het onderwijs in de histopathologie
Editie2009 12
Auteurs
M. Valkenburg,M. Van Dijk,
+2
A. Bootsma & P. Klein Klouwenberg,O. ten Cate,
Vertrouwen, transparantie en de naakte waarheid
Editie2009 12
Auteurs
Peter Boendermaker,
Arts, mits bescheiden en met inzicht in eigen niet-weten.
Editie2009 10
Auteurs
G. Th. van der Werf,
Arts, mits geslaagd voor de periodieke toets
Editie2009 10
Auteurs
J. B. L. Hoekstra,
Beoordeling en zelfbeoordeling van opleiders Sociale Geneeskunde (Maatschappij & Gezondheid)
Editie2009 10
Auteurs
J. J. de Schipper,P. B. A. Smits,
Boekbespreking
Editie2009 10
Auteurs
P. W. Teunissen,
De effectiviteit van e-learning en de implementatie in het medisch onderwijs
Editie2009 10
Auteurs
M. E. W. Dankbaar,
De patiëntveiligheid kan worden verhoogd met structurele training in laparoscopische chirurgie
Editie2009 10
Auteurs
J. P. E. N. Pierie,
Een raamplan voor docentcompetenties binnen het medisch opleidingscontinuüm
Editie2009 10
Auteurs
W. M. Molenaar,A. Zanting,
+7
P. van Beukelen,J. A. Bustraan,R. Engbers,Th. E. Fick,J. C. G. Jacobs & J. M. Vervoorn,J. A. Baane,W. de Grave,
Innovative use of simulated patients for educational purposes
Editie2009 10
Auteurs
Lonneke Bokken,
Van profeet tot patiënt: visies op kunstenaarschap in de negentiende eeuw
Editie2009 10
Auteurs
Mary Kemperink,
Vier dwarsdoorsneden
Editie2009 10
Auteurs
Benno Bonke,
Chirurgijns op de schepen van de Verenigde Oost-Indische Compagnie
Editie2009 08
Auteurs
Iris Bruijn,
De expert als goede procesbegeleider in het onderwijs
Editie2009 08
Auteurs
J. B. M. Kuks,
De expert liever als docent dan als procesbegeleider
Editie2009 08
Auteurs
J. van Gijn,
De toegevoegde waarde van individuele coaching op de werkplek
Editie2009 08
Auteurs
J. M. Wagter,C. Buis,
+1
F. Stam & M. A. W. Eckenhausen,
Overzicht werkgroepen van de NVMO
Editie2009 08
Auteurs
E. van Weel-Baumgarten,H. Mulder,
+4
B. Bonke,W. M. Molenaar,M. Dankbaa,H. Dekker,
Ter lering en inspiratie
Editie2009 08
Auteurs
Jan van Dalen,
Toelating tot de medische opleiding in beweging. Capaciteit en legitimiteit
Editie2009 08
Auteurs
& J. A. Dekker,M. M. C. Lambregts,
+2
M. W. Heeren,J. I. Hanemaayer,
Wat maakt een PGO-docent tot een goede docent?
Editie2009 08
Auteurs
H. J. M. van Berkel,
Buitenlandse keuzestage in de specialistenopleiding van de baan?
Editie2009 06
Auteurs
D. H. Visser,E. A. M. Westerbeek,
+2
L. H. Hendrikx,J. O. Busari & B. H. M. Wolf,
Het leren en toetsen van de professionele rol
Editie2009 06
Auteurs
S. J. van Luijk,W. N. K. A. van Mook,
+1
W. P. J. van Oosterhout,
Meerkeuzevragen met drie, vier of vijf alternatieven: wat is beter?
Editie2009 06
Auteurs
E. C. Paes,O. ten Cate,
Op weg naar professionaliteit
Editie2009 06
Auteurs
Onno Terpstra,
The Doctor
Editie2009 06
Auteurs
H. Hillen,
Training didactische vaardigheden tijdens studie. Niet zinvol
Editie2009 06
Auteurs
T.A.W. Splinter,
Training didactische vaardigheden tijdens studie. Zinvol
Editie2009 06
Auteurs
Th. J. ten Cate,
Unravelling learning by doing
Editie2009 06
Auteurs
Pim Teunissen,
Web- or paper-based portfolios: is there a difference?
Editie2009 06
Auteurs
Fransje Okker,
Developments in veterinary medical education – intentions, perceptions, learning processes and outcomes
Editie2009 04
Auteurs
A. D. C. Jaarsma,Debbie Jaarsma,
Door onderwijs in medische humaniora (‘medical humanities’) worden studenten betere dokters
Editie2009 04
Auteurs
J. C. C. Borleffs,
Door onderwijs in medische humaniora (‘medical humanities’) worden studenten geen betere dokters
Editie2009 04
Auteurs
B. A. Keizer,
Gezel bij moderne meesters
Editie2009 04
Auteurs
J. H. Stegeman,
Onderwijs aan Nijmeegse studenten geneeskunde in vaardigheden voor Eerste Hulp
Editie2009 04
Auteurs
P. A. de Ruijter,S. F. L. van Stigt,
+1
J. Biert & E. C. T. H. Tan,
Scholarship of teaching en carrière: zijn publicaties de (enige) juiste maat?
Editie2009 04
Auteurs
Ineke Molenaar,
Tempoverschillen in het nieuwe opleiden
Editie2009 04
Auteurs
Paul Stuyt,
Van vaccinateur tot academisch opgeleid arts. Over de geschiedenis van het medisch onderwijs in Nederlands-Indië
Editie2009 04
Auteurs
R. P. Zwierstra,
De jaarlijkse kwaliteitsevaluatie van de opleiding tot gynaecoloog in de Onderwijs- en Opleidingsregio Noord- en Oost-Nederland; de bruikbaarheid van evaluatiemethoden
Editie2009 02
Auteurs
A. Koops,H. P. Eising,
+3
M. T. M. Franssen,E. Jippes,M. J. E. Mourits & L. R. C. W. van Lonkhuijzen,
Dikke lijven, Schone Kunsten; over kunst en onderwijs
Editie2009 02
Auteurs
Sofie Vandamme,
Opleiden van dokters: er is meer dan competenties
Editie2009 02
Auteurs
Jan Borleffs,
Stress bij coassistenten; ‘Met het oog op de toekomst’
Editie2009 02
Auteurs
J. I. Hanemaayer,J. A. N. Dorresteijn,
+1
E. van Dellen & M. C. J. Andregg,
Tentamens met de computer: een vergelijking van meerkeuzevragen en alternatieve vraagvormen
Editie2009 02
Auteurs
S. Draaijer,G. C. van den Bos,
‘As You Set Out for Ithaca’: VIEW- A Visual Tool for Teaching Ethical Decision Making in Medical Practice
Editie2025 01
Auteurs
Dikla Agur Cohen,Liv Shadmi,
+2
Aya Biderman,Gila Yakov,
A Qualitative Exploration of Hong Kong Medical Educators’ Perspectives on Factors Influencing Their Resilience
Editie2025 01
Auteurs
Linda Chan,Paul Po Ling Chan,
+10
Fraide A. Ganotice,Julie Yun Chen,Tai Pong Lam,Carmen Ka Man Wong,Emma Victoria Marianne Bilney,Zoe Ho Wai Tang,Sam Cheuk Hong Yuen,Samuel Yeung Shan Wong,Cynthia R. Whitehead,George L. Tipoe,
Barriers and Facilitators in the Admission of Underrepresented Groups to Medical School: A Scoping Review
Editie2025 01
Auteurs
Oana Raluca,Mira Lou Stemmann,
+2
Josephine Nana Hill,Johanna Hissbach,
Barriers to Implementing Shared Decision-Making in Postgraduate Medical Education: The Role of Disease-Centered Beliefs
Editie2025 01
Auteurs
Laura Alexandra van der Woude,Gera A. Welker,
+2
Paul L. P. Brand,Suzanne Festen,
Beyond the Scores: Gendered Interpretations of Emergency Medicine Resident Assessments of Interdependent Performances
Editie2025 01
Auteurs
Asil El Galad,Stefanie S. Sebok-Syer,
+3
Michael Panza,Kristen Ng,Lorelei Lingard,
Bingo! Gamifying Pediatric Rheumatology Education One Square at a Time
Editie2025 01
Auteurs
Miriah Gillispie-Taylor,
Boundary Spanning Behavior of Clinician-Teachers in the Classroom. An Observation Study
Editie2025 01
Auteurs
Hiske Joanna Brouwer,Elco Buurma,
+5
Esther de Groot,Monika Louws,Manon Kluijtmans,Roger Anna Maria Joseph Damoiseaux,Margot Barry,
East Meets West: A Multisite Validity Study of the China Medical Professionalism Inventory
Many Minds, One Model: Exploring Decision Making of an Undergraduate Medicine Competency Committee Using the Construct of a Shared Mental Model
Editie2025 01
Auteurs
Tim Mickleborough,Glendon R. Tait,
+2
Maria Mylopoulos,Kulamakan (Mahan) Kulasegaram,
Many Minds, One Model: Exploring Decision Making of an Undergraduate Medicine Competency Committee Using the Construct of a Shared Mental Model
Editie2025 01
Auteurs
Tim Mickleborough,Glendon R. Tait,
+2
Maria Mylopoulos,Kulamakan (Mahan) Kulasegaram,
Medical Double Talents: How Medical Students Living with Chronic Conditions Teach Their Peers
Editie2025 01
Auteurs
Casper G. Schoemaker,Sanea Smits,
+3
Elsemarijn L. Leijenaar,Maaike Kok,Megan Milota,
Music-Enhanced Emotion (Re)construction (MEER!): An Innovative Training Enriched with Participatory Live Music
Editie2025 01
Auteurs
Johanna Schönrock-Adema,
Optimizing Student Success: Leaders’ Perspectives on Advising Practices in Graduate Health Professions Education Programs
Editie2025 01
Auteurs
Holly S. Meyer,Anita Samuel,
+4
Jennifer Cleland,Anthony R. Artino Jr.,Emily Scarlett,Paolo C. Martin,
Preparing Medical Teachers for Small-Group Active Learning: A Design-based Research Study
Editie2025 01
Auteurs
Anne de la Croix,Jan Willem Grijpm,
+4
Martijn Meeter,Diana Dolmans,Robbie H. J. M. Grooten,Rashmi Kusurkar,
Professional and Interprofessional Identity Formation in Healthcare Students During Placement in an Interprofessional Training Unit – A Multicentre Quantitative Study
Editie2025 01
Auteurs
Saskia C. M. Oosterbaan-Lodder,Jan Jaap Reinders,
+3
Marco A. C. Versluis,Fedde Scheele,Rashmi A. Kusurkar,
Purpose-Driven Design: A Case Report of a Knowledge Mobilization Portal
Editie2025 01
Auteurs
Deena M. Hamza,Anna MacLeod,
+6
Jonathan Sherbino,Anthony R. Artino Jr.,Kristina Dzara,Lauren A. Maggio,Robin Parker,Lara Varpio,
Readiness for the Realities of Internship: An Ethnographic Study Using Legitimation Code Theory
Editie2025 01
Auteurs
Stuart Redvers Pattinson,Hans Savelberg,
+1
Anique Atherley,
Showing Up is Still Resistance: Contextualizing Black Trainee Resistance in Medical Education
Editie2025 01
Auteurs
Oriaku A. Kas-Osoka,Patricia Poitevien,
The Rocky Road to Rejection Resilience: A Personal Publishing Journey
Editie2025 01
Auteurs
Lynette van der Merwe,Gina Joubert,
Time to Make Sense: Doctors’ and Students’ Experiences of Difficult Feedback
Editie2025 01
Auteurs
Leonie Griffiths,Joanne Hilder,
+3
Elizabeth Molloy,Anna Ryan,Christopher Watling,
Publication pagination
Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet