Via deze pagina kun je eenvoudig en gestructureerd zoeken naar artikelen binnen onze kennisbank. Gebruik de zoekfunctie om snel het juiste artikel te vinden.
Filter artikelen
Editie
Zoeken
1384 artikelen
Studiemateriaal Discipline anatomie / embryologie
Editie2014 02
Auteurs
F. M. M. Griffioen,J. Drukker,
+3
M. Godschalk,B. Hillen,P. V. J. M. Hoogland,
Studiemateriaal Discipline farmacologie
Editie2014 02
Auteurs
Th. P. G. M. de Vries,L. van Bortel,
+2
P. A. de Graeff,J. M. A. Sitsen,
Studiemateriaal Discipline interne geneeskunde
Editie2014 02
Auteurs
H. M. S. van Santen-Hoeufft,J. R. E. Haalboom,
+1
S. A. Danner,
Studiemateriaal Discipline obstetrie en gynaecologie
Editie2014 02
Auteurs
H. J. Hoogland,K. Boer,
+6
J. L. H. Evers,Th. J. M. Helmerhorst,J. M. W. M. Merkus,A. Middeldorp,A. A. W. Peters, G. H. A. Visser,W. C. M. Weijmar Schultz,
Studievoortgangsproblemen van buitenlandse artsen die instromen in een hoger jaar van de opleiding geneeskunde
Editie2014 02
Auteurs
P. G. P. Herfs,J. R. E. Haalboom,
Supervisie in de medische praktijk: het oordeel van specialisten in opleiding. Arts-assistenten kindergeneeskunde beoordelen supervisoren*
Editie2014 02
Auteurs
J. O. Busari,P. M. Greidanus,
+1
N. M. Weggelaar & I. A. M. Schiering,
Techniek met zorg: kwantiteit en kwaliteit van zorgtechnologische opleidingen
Editie2014 02
Auteurs
T. Sminia,F. B. M. Sanders,
+6
A. W. de Weerd,A. A. Wieringa,D. C. Duchatteau,L. J. Schmit Jongbloed,M. C. Willemsen,J. C. C. Borleffs,
Ten geleide
Editie2014 02
Auteurs
Jan van Dalen,
Toepassing van het concept EPA als verbinding tussen professionele activiteiten en CanMEDS competentie-gebieden: pilotstudie Physician Assistant Urologie
Editie2014 02
Auteurs
G. Spenkelink-Schut,Th. J. ten Cate & H. S. M. Kort,
Toetsing in de opleiding tot gynaecoloog
Editie2014 02
Auteurs
F. Scheele,J. I. Puyenbroek,
+3
B. Wolf,M. F. Schutte,M. I Schade,
Toetsing in vivo bij ‘In VIVO’
Editie2014 02
Auteurs
S. J. van Luijk,F. Scheele & C. P. M. van der Vleuten,
Trainingen voor klinische docenten
Editie2014 02
Auteurs
R. P. Zwierstra,Th. E. Fick,
Vaardig communiceren in de gezondheidszorg; een evidence-based benadering`
Editie2014 02
Auteurs
J. W. Briët & E. P. Veening,
Vaardigheidsonderwijs chirurgie met behulp van een multimediaprogramma gevolgd door ‘hands-on training’
Editie2014 02
Auteurs
R. Remmen,
Vaart in de Innovatie van de Vervolgopleidingen (In VIVO): van terugkijken naar vooruitzien
Editie2014 02
Auteurs
Fedde Scheele,Scheltus van Luijk,
Van cafébespreking tot peer review
Editie2014 02
Auteurs
A. J. J. A. Scherpbier,
Van genezen in geloof tot geloof in genezen. De medische faculteit van de Vrije Universiteit, 1880-2000
Editie2014 02
Auteurs
Eug`ene Custers,
Veranderen: een meervoudig perspectief
Editie2014 02
Auteurs
L. de Caluwé,
Verandering is van alle tijden
Editie2014 02
Auteurs
P. W. Teunissen,
Verbeter je communicatie: examineer
Editie2014 02
Auteurs
J. Pols,
Vergaderdata NVMO-PMO 2007-2008
Editie2014 02
Auteurs
Monica van de Ridder,Maarten Verwijnen,
Vernieuwing opleiding kindergeneeskunde in de Beatrix Kinderkliniek, Universitair Medisch Centrum Groningen
Editie2014 02
Auteurs
J. Pols,E. Jippes,
+2
A. A. E. Verhagen,L. M. Hercules & P. J. J. Sauer,
Verschillen in belangstellingsprofielen van vrouwelijke en mannelijke studenten geneeskunde
Editie2014 02
Auteurs
J. J. D. J. M. Rademakers,A. L. S. Bloemen,
+2
M. B. M. Soethout,J. Cohen-Schotanus & Th. J. ten Cate,
Vertical integration in medical education: Studies on the required basic science knowledge and the concept of context
Editie2014 02
Auteurs
Bohn Stafleu van Loghum,
Vijfendertig jaar Nederlandse Vereniging voor Medisch Onderwijs
Editie2014 02
Auteurs
Olle ten Cate,
Virtual Reality (VR) simulation for laparoscopic cholecystectomy: the process of validation and implementation in the surgical curriculum outlined.
Editie2014 02
Auteurs
Marlies Schijven,
Viva in vivo assessment (VIVA) Toetsing van het handelen van artsen en studenten door observatie in de klinische praktijk
Editie2014 02
Auteurs
P. Ram,S. Hobma,
+1
K. Aretz,
Volwaardige coassistentschappen kunnen al in het derde studiejaar beginnen
Editie2014 02
Auteurs
E. W. M. T. ter ter Braak,H. G. Gooszen,
Voorbereiding op de co-assistents\chappen
Editie2014 02
Auteurs
A. J. Gercama,G. Locher,
+1
J. J. S. van de Kreeke,
Vruchtbare ‘nutteloosheid’: het belang van algemene vorming in de context van beroepsgerichte academische opleidingen
Editie2014 02
Auteurs
W. Derkse,
Waar blijft het onderzoek?
Editie2014 02
Auteurs
Ellen Easton,
Wat gebeurt er met resultaten van onderzoek van onderwijs in de onderwijspraktijk?
Editie2014 02
Auteurs
N. Hylkema,C. A. A. H. Prince,
+2
C. P. M. van der Vleuten,A. J. J. A. Scherpbier,
Wat heeft de bijna-arts in de opleiding geleerd over aspecten rondom het overlijden van een patiënt?
Editie2014 02
Auteurs
F. Oppewal & B. Meyboom- de Jong,
Wel een schakeljaar in de basisopleiding geneeskunde
Editie2014 02
Auteurs
W. P. J. van Oosterhout,M. Morsink,
Wereldnieuws
Editie2014 02
Auteurs
Secretariaat NVMO,
Wereldnieuws
Editie2014 02
Auteurs
Secretariaat NVMO,
Wereldnieuws
Editie2014 02
Auteurs
C. van Weel,
Werkgroep Docentprofessionalisering van de NVMO
Editie2014 02
Auteurs
Secretariaat NVMO,
Zeven jaar klinisch lijnonderwijs aan de Vrije Universiteit: de problemen, de docententraining en het onderwijsmateriaal
Editie2014 02
Auteurs
J. F. Bastiaans,F. J. van Ittersum,
+4
S. Huinink,M. H. Sagasser,A. J. Gercama,M. de Haan,
Zij-instroom geneeskunde: wordt het kennisniveau van de reguliere studenten bereikt?
Editie2014 02
Auteurs
G. R. Terwisscha van Scheltinga,J. Schönrock-Adema,
+2
J. B. M. Kuks,M. F. van Driel & J. Cohen-Schotanus,
Zonder computers geen goed onderwijs in de geneeskunde*
Editie2014 02
Auteurs
J. H. Ravesloot & A. Hasman,
Communicatietraining in het nieuwe curriculum te Nijmegen: van vraagverheldering naar verkenning van het referentiekader
Editie2014 01
Auteurs
E. M. van Weel-Baumgarten,K. P. M. van Spaendonck,
Forum
Editie2014 01
Auteurs
Jan A. Bulte,Paul Ket,
Hoe academische vaardigheden in te bouwen en te toetsen?
Editie2014 01
Auteurs
Melanie C. M. Ehren,
Luisteren naar monologen of naar dialogen?
Editie2014 01
Auteurs
Th. J. ten Cate,
Science classes: een brug tussen onderwijs en wetenschappelijk onderzoek
Editie2014 01
Auteurs
A. G. H. van Ruijven,
Stress bij medisch studenten
Editie2014 01
Auteurs
A. J. J. A. Scherpbier,
Toenemende druk op het niveau van de medische opleiding
Editie2014 01
Auteurs
Th. J. ten Cate,
Vaardigheidsonderwijs nu en in de toekomst
Editie2014 01
Auteurs
A. J. J. A. Scherpbier,G. M. Verwijnen,
+2
N. Schaper,G. A. J. Dunselman & C. P. M. van der Vleuten,
Van het bestuur
Editie2014 01
Auteurs
Herman van Rossum,
Wat leren studenten in de polikliniek?
Editie2014 01
Auteurs
A. J. J. A. Scherpbier,
A standardized online clinical education and assessment tool for neurology clerkship students assigned to multiple sites
Editie2013 12
Auteurs
Neil R. Holland,Ilya Grinberg,
+1
David Tabby,
Endoscopist-related factors contributing to high-quality colonoscopy: results of a Delphi survey
Editie2013 12
Auteurs
Vivian E. Vivian E. Ekkelenkamp,Arjun D. Koch,
+3
Jelle Haringsma,Ernst J. Kuipers,Robert A. De Man,
Female second-year undergraduate medical students’ attitudes towards research at the College of Medicine, Alfaisal University: a Saudi Arabian perspective
Editie2013 12
Auteurs
Ahmed Abu-Zaid,Asma Alnajjar,
Interactive E-learning module in pharmacology: a pilot project at a rural medical college in India
Editie2013 12
Auteurs
Nitin Gaikwad,Suresh Tankhiwale,
Interactive E-learning module in pharmacology: a pilot project at a rural medical college in India
Editie2013 12
Auteurs
Nitin Gaikwad,Suresh Tankhiwale,
Perspectives: a journal on the cutting edge of educational research and development. Introduction from the new Editor in Chief
Editie2013 12
Auteurs
Erik Driessen,
Problem-based learning sessions and undergraduate research: a medical student’s perspective and experience
Editie2013 12
Auteurs
Abdulhadi A. AlAmodi,
Research skills: the neglected competency in tomorrow’s 21st-century doctors
Editie2013 12
Auteurs
Ahmed Abu-Zaid,
Students as teachers: the value of peer-led teaching
Editie2013 12
Auteurs
Rele Ologunde,Rasheed Rabiu,
The effect of a daily quiz (TOPday) on self-confidence, enthusiasm, and test results for biomechanics
Editie2013 12
Auteurs
Esther Tanck,Martijn F. H. Maessen,
+4
Gerjon Hannink,Sascha M. H. F. van Kuppeveld,Sanneke Bolhuis,Jan G. M. Kooloos,
Through the eyes of a medical student
Editie2013 12
Auteurs
Dustin Jacobson,
Cognitive schemes and strategies in diagnostic and therapeutic decision making: a primer for trainees
Editie2013 10
Auteurs
Imad Salah Ahmed Hassan,
Domains for global health education and practice
Editie2013 10
Auteurs
Daryl Ramai,
Engaging, interacting and connecting with our learners and teachers
Editie2013 10
Auteurs
A. D. C. Jaarsma,
Essential facets of competence that enable trust in medical graduates: a ranking study among physician educators in two countries
Editie2013 10
Auteurs
Marjo Wijnen-Meijer,Kirstin Nillesen,
+3
Olle ten Cate,Marieke van der Schaaf,S. Harendza,
Ethics of cost analyses in medical education
Editie2013 10
Auteurs
Kieran Walsh,
Evaluating the impact of interactive and entertaining educational conferences
Editie2013 10
Auteurs
Karen Jerardi,Lauren Solan,
+6
Dominick DeBlasio,Jennifer O’Toole,Christine White,Connie Yau,Heidi Sucharew,Melissa D. Klein,
Formative assessments in medical education: a medical graduate’s perspective
Editie2013 10
Auteurs
Ahmed Abu-Zaid,
Humanities in medicine: preparing for practice
Editie2013 10
Auteurs
Daryl Ramai,Shoshanna Shoshanna Goldin,
Key factors in work engagement and job motivation of teaching faculty at a university medical centre
Editie2013 10
Auteurs
B. A. M. van den Berg,Arnold B. Bakker,
+1
Th. J. ten Cate,
Medical student interest in academic medical careers: a multi-institutional study
Editie2013 10
Auteurs
Ruth B. Greenberg,Craig H. Ziegler,
+4
Nicole J. Borges,Carol L. Elam,Terry D. Stratton,Sheila Woods,
Medical students’ and teachers’ perceptions of sexual misconduct in the student–teacher relationship
Editie2013 10
Auteurs
Hanke Dekker,Jos W. Snoek,
+3
Johanna Scho¨nrock-Adema,J. Cohen-Schotanus,Thys van der Molen,
Multiple choice questions are superior to extended matching questions to identify medicine and biomedical sciences students who perform poorly
Editie2013 10
Auteurs
Thijs M. H. Eijsvogels,Tessa L. van den Brand,
+1
Maria T. E. Hopman,
Persistent reservations against the premedical and medical curriculum
Editie2013 10
Auteurs
Vinay Prasad,
Problem-based learning and undergraduate research: another student’s perspective
Editie2013 10
Auteurs
Joule J. Li,
The discourse of generational segmentation and the implications for postgraduate medical education
Editie2013 10
Auteurs
Jamiu O. Jamiu O. Busari,
Academic and scientific education in medical curricula in the Netherlands: a programme director’s view
Editie2013 09
Auteurs
Arnout Jan de Beaufort,Anton F. P. M. de Goeij,
Achieving research competences through medical education
Editie2013 09
Auteurs
Friedo W. Dekker,
An integrated model for developing research skills in an undergraduate medical curriculum: appraisal of an approach using student selected components
Editie2013 09
Auteurs
Simon C. Riley,Jeremy Morton,
+3
David C. Ray,David G. Swann,Donald J. Davidson,
Evidence-based practice for individuals or groups: let’s make a difference
Editie2013 09
Auteurs
M. de Groot,J. M. van der Wouden,
+2
E. A. van Hell,M. B. Nieweg,
Learning of veterinary professionals in communities: a thesis report
Editie2013 09
Auteurs
Esther de Groot,
Observations of evidence-based medicine in general practice
Editie2013 09
Auteurs
Sandra E. Zwolsman,Nynke van Dijk,
+1
Margreet Wieringa-de Waard,
Scientific education early in the curriculum using a constructivist approach on learning
Editie2013 09
Auteurs
M. W. C. Vereijken,M. Kruidering-Hall,
+3
P. G. M. de Jong,A. J. de Beaufort,F. W. Dekker,
Tuning research competences for Bologna three cycles in medicine: report of a MEDINE2 European consensus survey
Editie2013 09
Auteurs
Richard Marz,Friedo W. Dekker,
+2
Siun O’ Flynn,Michael T. Ross,
A curriculum focused on informed empathy improves attitudes toward persons with disabilities
Editie2013 06
Auteurs
Sonya R. Miller,
An exploratory study into the impact and acceptability of formatively used progress testing in postgraduate obstetrics and gynaecology
Editie2013 06
Auteurs
Marja G. K. Dijksterhuis,Lambert W. T. Schuwirth,
+2
Didi D. M. Braat,Fedde Scheele,
Communicating with graduate medical trainees: the Cleveland Clinic experience
Editie2013 06
Auteurs
Laura R. Greenwald,James K. Stoller,
Faculty and student perceptions of academic counselling services at an academic health science center
Editie2013 06
Auteurs
Natalie White Gaughf,Penni L. Smith,
+1
Dara A. Williams,
International women physicians’ perspectives on choosing an academic medicine career
Editie2013 06
Auteurs
Nicole J. Borges,Amelia C. Grover,
+3
Anita M. Navarro,Trisha L. Raque-Bogdan,Caroline Elton,
Research skills for undergraduates: a must!
Editie2013 06
Auteurs
Thomas I. Lemon,Rhianon Lampard,
+1
Benjamin A. Stone,
The last generation of the pommy medical officer
Editie2013 06
Auteurs
A. Armstrong,
The use of daily questions for educational purposes: a TOPday for students
Editie2013 06
Auteurs
Esther Tanck,Gerjon Gerjon Hannink,
+3
Sascha M. H. F. van Kuppeveld,Sanneke Bolhuis,Jan G. M. Kooloos,
Thinking outside the box
Editie2013 06
Auteurs
G. Peeraer,
E-learning any time any place anywhere on mobile devices
Editie2013 04
Auteurs
Sylvia Eggermont,Peter M. Bloemendaal,
+1
Jary M. van Baalen,
Medical students’ reactions to an experience-based learning model of clinical education
Editie2013 04
Auteurs
Alexandra Hay,Sarah Smithson,
+2
Karen Mann,Tim Dornan,
Moving from knowledge to practice: is it time to move from teaching evidence-based medicine (EBM) to knowledge translation competency?
Editie2013 04
Auteurs
Imad S. A. Hassan,
Ownership of patient care: a behavioural definition and stepwise approach to diagnosing problems in trainees
Editie2013 04
Auteurs
Kimberly Kimberly McLaren,Julie Lord,
+7
Suzanne B. Murray,Mitchell Levy,Paul Ciechanowski,Jesse Markman,Anna Ratzliff,Deborah S. Cowley,Michael Grodesky,
Physiologically lucky: the role of medical physiology in modern medical education: An interview with Dr. John E. Hall
Editie2013 04
Auteurs
Ahmad H. Adi,Hani J. Alturkmani,
Rectification: Best abstracts of the NVMO conference
Editie2013 04
Auteurs
Nele Michels,
Publication pagination
Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet