Artikelen

Via deze pagina kun je eenvoudig en gestructureerd zoeken naar artikelen binnen onze kennisbank. Gebruik de zoekfunctie om snel het juiste artikel te vinden.

Filter artikelen

Editie

Editie

Zoeken

Zoeken
1384 artikelen
Banner
Studiemateriaal Discipline anatomie / embryologie
  • Editie2014 02
  • Auteurs F. M. M. Griffioen,J. Drukker,
    +3
    M. Godschalk, B. Hillen, P. V. J. M. Hoogland,
Banner
Studiemateriaal Discipline farmacologie
  • Editie2014 02
  • Auteurs Th. P. G. M. de Vries,L. van Bortel,
    +2
    P. A. de Graeff, J. M. A. Sitsen,
Banner
Studiemateriaal Discipline interne geneeskunde
  • Editie2014 02
  • Auteurs H. M. S. van Santen-Hoeufft,J. R. E. Haalboom,
    +1
    S. A. Danner,
Banner
Studiemateriaal Discipline obstetrie en gynaecologie
  • Editie2014 02
  • Auteurs H. J. Hoogland,K. Boer,
    +6
    J. L. H. Evers, Th. J. M. Helmerhorst, J. M. W. M. Merkus, A. Middeldorp, A. A. W. Peters, G. H. A. Visser, W. C. M. Weijmar Schultz,
Banner
Studievoortgangsproblemen van buitenlandse artsen die instromen in een hoger jaar van de opleiding geneeskunde
  • Editie2014 02
  • Auteurs P. G. P. Herfs,J. R. E. Haalboom,
Banner
Supervisie in de medische praktijk: het oordeel van specialisten in opleiding. Arts-assistenten kindergeneeskunde beoordelen supervisoren*
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. O. Busari,P. M. Greidanus,
    +1
    N. M. Weggelaar & I. A. M. Schiering,
Banner
Techniek met zorg: kwantiteit en kwaliteit van zorgtechnologische opleidingen
  • Editie2014 02
  • Auteurs T. Sminia,F. B. M. Sanders,
    +6
    A. W. de Weerd, A. A. Wieringa, D. C. Duchatteau, L. J. Schmit Jongbloed, M. C. Willemsen, J. C. C. Borleffs,
Banner
Ten geleide
  • Editie2014 02
  • Auteurs Jan van Dalen,
Banner
Toepassing van het concept EPA als verbinding tussen professionele activiteiten en CanMEDS competentie-gebieden: pilotstudie Physician Assistant Urologie
  • Editie2014 02
  • Auteurs G. Spenkelink-Schut,Th. J. ten Cate & H. S. M. Kort,
Banner
Toetsing in de opleiding tot gynaecoloog
  • Editie2014 02
  • Auteurs F. Scheele,J. I. Puyenbroek,
    +3
    B. Wolf, M. F. Schutte, M. I Schade,
Banner
Toetsing in vivo bij ‘In VIVO’
  • Editie2014 02
  • Auteurs S. J. van Luijk,F. Scheele & C. P. M. van der Vleuten,
Banner
Trainingen voor klinische docenten
  • Editie2014 02
  • Auteurs R. P. Zwierstra,Th. E. Fick,
Banner
Vaardig communiceren in de gezondheidszorg; een evidence-based benadering`
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. W. Briët & E. P. Veening,
Banner
Vaardigheidsonderwijs chirurgie met behulp van een multimediaprogramma gevolgd door ‘hands-on training’
  • Editie2014 02
  • Auteurs R. Remmen,
Banner
Vaart in de Innovatie van de Vervolgopleidingen (In VIVO): van terugkijken naar vooruitzien
  • Editie2014 02
  • Auteurs Fedde Scheele,Scheltus van Luijk,
Banner
Van cafébespreking tot peer review
  • Editie2014 02
  • Auteurs A. J. J. A. Scherpbier,
Banner
Van genezen in geloof tot geloof in genezen. De medische faculteit van de Vrije Universiteit, 1880-2000
  • Editie2014 02
  • Auteurs Eug`ene Custers,
Banner
Veranderen: een meervoudig perspectief
  • Editie2014 02
  • Auteurs L. de Caluwé,
Banner
Verandering is van alle tijden
  • Editie2014 02
  • Auteurs P. W. Teunissen,
Banner
Verbeter je communicatie: examineer
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. Pols,
Banner
Vergaderdata NVMO-PMO 2007-2008
  • Editie2014 02
  • Auteurs Monica van de Ridder,Maarten Verwijnen,
Banner
Vernieuwing opleiding kindergeneeskunde in de Beatrix Kinderkliniek, Universitair Medisch Centrum Groningen
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. Pols,E. Jippes,
    +2
    A. A. E. Verhagen, L. M. Hercules & P. J. J. Sauer,
Banner
Verschillen in belangstellingsprofielen van vrouwelijke en mannelijke studenten geneeskunde
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. J. D. J. M. Rademakers,A. L. S. Bloemen,
    +2
    M. B. M. Soethout, J. Cohen-Schotanus & Th. J. ten Cate,
Banner
Vertical integration in medical education: Studies on the required basic science knowledge and the concept of context
  • Editie2014 02
  • Auteurs Bohn Stafleu van Loghum,
Banner
Vijfendertig jaar Nederlandse Vereniging voor Medisch Onderwijs
  • Editie2014 02
  • Auteurs Olle ten Cate,
Banner
Virtual Reality (VR) simulation for laparoscopic cholecystectomy: the process of validation and implementation in the surgical curriculum outlined.
  • Editie2014 02
  • Auteurs Marlies Schijven,
Banner
Viva in vivo assessment (VIVA) Toetsing van het handelen van artsen en studenten door observatie in de klinische praktijk
  • Editie2014 02
  • Auteurs P. Ram,S. Hobma,
    +1
    K. Aretz,
Banner
Volwaardige coassistentschappen kunnen al in het derde studiejaar beginnen
  • Editie2014 02
  • Auteurs E. W. M. T. ter ter Braak,H. G. Gooszen,
Banner
Voorbereiding op de co-assistents\chappen
  • Editie2014 02
  • Auteurs A. J. Gercama,G. Locher,
    +1
    J. J. S. van de Kreeke,
Banner
Vruchtbare ‘nutteloosheid’: het belang van algemene vorming in de context van beroepsgerichte academische opleidingen
  • Editie2014 02
  • Auteurs W. Derkse,
Banner
Waar blijft het onderzoek?
  • Editie2014 02
  • Auteurs Ellen Easton,
Banner
Wat gebeurt er met resultaten van onderzoek van onderwijs in de onderwijspraktijk?
  • Editie2014 02
  • Auteurs N. Hylkema,C. A. A. H. Prince,
    +2
    C. P. M. van der Vleuten, A. J. J. A. Scherpbier,
Banner
Wat heeft de bijna-arts in de opleiding geleerd over aspecten rondom het overlijden van een patiënt?
  • Editie2014 02
  • Auteurs F. Oppewal & B. Meyboom- de Jong,
Banner
Wel een schakeljaar in de basisopleiding geneeskunde
  • Editie2014 02
  • Auteurs W. P. J. van Oosterhout,M. Morsink,
Banner
Wereldnieuws
  • Editie2014 02
  • Auteurs Secretariaat NVMO,
Banner
Wereldnieuws
  • Editie2014 02
  • Auteurs Secretariaat NVMO,
Banner
Wereldnieuws
  • Editie2014 02
  • Auteurs C. van Weel,
Banner
Werkgroep Docentprofessionalisering van de NVMO
  • Editie2014 02
  • Auteurs Secretariaat NVMO,
Banner
Zeven jaar klinisch lijnonderwijs aan de Vrije Universiteit: de problemen, de docententraining en het onderwijsmateriaal
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. F. Bastiaans,F. J. van Ittersum,
    +4
    S. Huinink, M. H. Sagasser, A. J. Gercama, M. de Haan,
Banner
Zij-instroom geneeskunde: wordt het kennisniveau van de reguliere studenten bereikt?
  • Editie2014 02
  • Auteurs G. R. Terwisscha van Scheltinga,J. Schönrock-Adema,
    +2
    J. B. M. Kuks, M. F. van Driel & J. Cohen-Schotanus,
Banner
Zonder computers geen goed onderwijs in de geneeskunde*
  • Editie2014 02
  • Auteurs J. H. Ravesloot & A. Hasman,
Banner
Communicatietraining in het nieuwe curriculum te Nijmegen: van vraagverheldering naar verkenning van het referentiekader
  • Editie2014 01
  • Auteurs E. M. van Weel-Baumgarten,K. P. M. van Spaendonck,
Banner
Forum
  • Editie2014 01
  • Auteurs Jan A. Bulte,Paul Ket,
Banner
Hoe academische vaardigheden in te bouwen en te toetsen?
  • Editie2014 01
  • Auteurs Melanie C. M. Ehren,
Banner
Luisteren naar monologen of naar dialogen?
  • Editie2014 01
  • Auteurs Th. J. ten Cate,
Banner
Science classes: een brug tussen onderwijs en wetenschappelijk onderzoek
  • Editie2014 01
  • Auteurs A. G. H. van Ruijven,
Banner
Stress bij medisch studenten
  • Editie2014 01
  • Auteurs A. J. J. A. Scherpbier,
Banner
Toenemende druk op het niveau van de medische opleiding
  • Editie2014 01
  • Auteurs Th. J. ten Cate,
Banner
Vaardigheidsonderwijs nu en in de toekomst
  • Editie2014 01
  • Auteurs A. J. J. A. Scherpbier,G. M. Verwijnen,
    +2
    N. Schaper, G. A. J. Dunselman & C. P. M. van der Vleuten,
Banner
Van het bestuur
  • Editie2014 01
  • Auteurs Herman van Rossum,
Banner
Wat leren studenten in de polikliniek?
  • Editie2014 01
  • Auteurs A. J. J. A. Scherpbier,
Banner
A standardized online clinical education and assessment tool for neurology clerkship students assigned to multiple sites
  • Editie2013 12
  • Auteurs Neil R. Holland,Ilya Grinberg,
    +1
    David Tabby,
Banner
Endoscopist-related factors contributing to high-quality colonoscopy: results of a Delphi survey
  • Editie2013 12
  • Auteurs Vivian E. Vivian E. Ekkelenkamp,Arjun D. Koch,
    +3
    Jelle Haringsma, Ernst J. Kuipers, Robert A. De Man,
Banner
Female second-year undergraduate medical students’ attitudes towards research at the College of Medicine, Alfaisal University: a Saudi Arabian perspective
  • Editie2013 12
  • Auteurs Ahmed Abu-Zaid,Asma Alnajjar,
Banner
Interactive E-learning module in pharmacology: a pilot project at a rural medical college in India
  • Editie2013 12
  • Auteurs Nitin Gaikwad,Suresh Tankhiwale,
Banner
Interactive E-learning module in pharmacology: a pilot project at a rural medical college in India
  • Editie2013 12
  • Auteurs Nitin Gaikwad,Suresh Tankhiwale,
Banner
Perspectives: a journal on the cutting edge of educational research and development. Introduction from the new Editor in Chief
  • Editie2013 12
  • Auteurs Erik Driessen,
Banner
Problem-based learning sessions and undergraduate research: a medical student’s perspective and experience
  • Editie2013 12
  • Auteurs Abdulhadi A. AlAmodi,
Banner
Research skills: the neglected competency in tomorrow’s 21st-century doctors
  • Editie2013 12
  • Auteurs Ahmed Abu-Zaid,
Banner
Students as teachers: the value of peer-led teaching
  • Editie2013 12
  • Auteurs Rele Ologunde,Rasheed Rabiu,
Banner
The effect of a daily quiz (TOPday) on self-confidence, enthusiasm, and test results for biomechanics
  • Editie2013 12
  • Auteurs Esther Tanck,Martijn F. H. Maessen,
    +4
    Gerjon Hannink, Sascha M. H. F. van Kuppeveld, Sanneke Bolhuis, Jan G. M. Kooloos,
Banner
Through the eyes of a medical student
  • Editie2013 12
  • Auteurs Dustin Jacobson,
Banner
Cognitive schemes and strategies in diagnostic and therapeutic decision making: a primer for trainees
  • Editie2013 10
  • Auteurs Imad Salah Ahmed Hassan,
Banner
Domains for global health education and practice
  • Editie2013 10
  • Auteurs Daryl Ramai,
Banner
Engaging, interacting and connecting with our learners and teachers
  • Editie2013 10
  • Auteurs A. D. C. Jaarsma,
Banner
Essential facets of competence that enable trust in medical graduates: a ranking study among physician educators in two countries
  • Editie2013 10
  • Auteurs Marjo Wijnen-Meijer,Kirstin Nillesen,
    +3
    Olle ten Cate, Marieke van der Schaaf, S. Harendza,
Banner
Ethics of cost analyses in medical education
  • Editie2013 10
  • Auteurs Kieran Walsh,
Banner
Evaluating the impact of interactive and entertaining educational conferences
  • Editie2013 10
  • Auteurs Karen Jerardi,Lauren Solan,
    +6
    Dominick DeBlasio, Jennifer O’Toole, Christine White, Connie Yau, Heidi Sucharew, Melissa D. Klein,
Banner
Formative assessments in medical education: a medical graduate’s perspective
  • Editie2013 10
  • Auteurs Ahmed Abu-Zaid,
Banner
Humanities in medicine: preparing for practice
  • Editie2013 10
  • Auteurs Daryl Ramai,Shoshanna Shoshanna Goldin,
Banner
Key factors in work engagement and job motivation of teaching faculty at a university medical centre
  • Editie2013 10
  • Auteurs B. A. M. van den Berg,Arnold B. Bakker,
    +1
    Th. J. ten Cate,
Banner
Medical student interest in academic medical careers: a multi-institutional study
  • Editie2013 10
  • Auteurs Ruth B. Greenberg,Craig H. Ziegler,
    +4
    Nicole J. Borges, Carol L. Elam, Terry D. Stratton, Sheila Woods,
Banner
Medical students’ and teachers’ perceptions of sexual misconduct in the student–teacher relationship
  • Editie2013 10
  • Auteurs Hanke Dekker,Jos W. Snoek,
    +3
    Johanna Scho¨nrock-Adema, J. Cohen-Schotanus, Thys van der Molen,
Banner
Multiple choice questions are superior to extended matching questions to identify medicine and biomedical sciences students who perform poorly
  • Editie2013 10
  • Auteurs Thijs M. H. Eijsvogels,Tessa L. van den Brand,
    +1
    Maria T. E. Hopman,
Banner
Persistent reservations against the premedical and medical curriculum
  • Editie2013 10
  • Auteurs Vinay Prasad,
Banner
Problem-based learning and undergraduate research: another student’s perspective
  • Editie2013 10
  • Auteurs Joule J. Li,
Banner
The discourse of generational segmentation and the implications for postgraduate medical education
  • Editie2013 10
  • Auteurs Jamiu O. Jamiu O. Busari,
Banner
Academic and scientific education in medical curricula in the Netherlands: a programme director’s view
  • Editie2013 09
  • Auteurs Arnout Jan de Beaufort,Anton F. P. M. de Goeij,
Banner
Achieving research competences through medical education
  • Editie2013 09
  • Auteurs Friedo W. Dekker,
Banner
An integrated model for developing research skills in an undergraduate medical curriculum: appraisal of an approach using student selected components
  • Editie2013 09
  • Auteurs Simon C. Riley,Jeremy Morton,
    +3
    David C. Ray, David G. Swann, Donald J. Davidson,
Banner
Evidence-based practice for individuals or groups: let’s make a difference
  • Editie2013 09
  • Auteurs M. de Groot,J. M. van der Wouden,
    +2
    E. A. van Hell, M. B. Nieweg,
Banner
Learning of veterinary professionals in communities: a thesis report
  • Editie2013 09
  • Auteurs Esther de Groot,
Banner
Observations of evidence-based medicine in general practice
  • Editie2013 09
  • Auteurs Sandra E. Zwolsman,Nynke van Dijk,
    +1
    Margreet Wieringa-de Waard,
Banner
Scientific education early in the curriculum using a constructivist approach on learning
  • Editie2013 09
  • Auteurs M. W. C. Vereijken,M. Kruidering-Hall,
    +3
    P. G. M. de Jong, A. J. de Beaufort, F. W. Dekker,
Banner
Tuning research competences for Bologna three cycles in medicine: report of a MEDINE2 European consensus survey
  • Editie2013 09
  • Auteurs Richard Marz,Friedo W. Dekker,
    +2
    Siun O’ Flynn, Michael T. Ross,
Banner
A curriculum focused on informed empathy improves attitudes toward persons with disabilities
  • Editie2013 06
  • Auteurs Sonya R. Miller,
Banner
An exploratory study into the impact and acceptability of formatively used progress testing in postgraduate obstetrics and gynaecology
  • Editie2013 06
  • Auteurs Marja G. K. Dijksterhuis,Lambert W. T. Schuwirth,
    +2
    Didi D. M. Braat, Fedde Scheele,
Banner
Communicating with graduate medical trainees: the Cleveland Clinic experience
  • Editie2013 06
  • Auteurs Laura R. Greenwald,James K. Stoller,
Banner
Faculty and student perceptions of academic counselling services at an academic health science center
  • Editie2013 06
  • Auteurs Natalie White Gaughf,Penni L. Smith,
    +1
    Dara A. Williams,
Banner
International women physicians’ perspectives on choosing an academic medicine career
  • Editie2013 06
  • Auteurs Nicole J. Borges,Amelia C. Grover,
    +3
    Anita M. Navarro, Trisha L. Raque-Bogdan, Caroline Elton,
Banner
Research skills for undergraduates: a must!
  • Editie2013 06
  • Auteurs Thomas I. Lemon,Rhianon Lampard,
    +1
    Benjamin A. Stone,
Banner
The last generation of the pommy medical officer
  • Editie2013 06
  • Auteurs A. Armstrong,
Banner
The use of daily questions for educational purposes: a TOPday for students
  • Editie2013 06
  • Auteurs Esther Tanck,Gerjon Gerjon Hannink,
    +3
    Sascha M. H. F. van Kuppeveld, Sanneke Bolhuis, Jan G. M. Kooloos,
Banner
Thinking outside the box
  • Editie2013 06
  • Auteurs G. Peeraer,
Banner
E-learning any time any place anywhere on mobile devices
  • Editie2013 04
  • Auteurs Sylvia Eggermont,Peter M. Bloemendaal,
    +1
    Jary M. van Baalen,
Banner
Medical students’ reactions to an experience-based learning model of clinical education
  • Editie2013 04
  • Auteurs Alexandra Hay,Sarah Smithson,
    +2
    Karen Mann, Tim Dornan,
Banner
Moving from knowledge to practice: is it time to move from teaching evidence-based medicine (EBM) to knowledge translation competency?
  • Editie2013 04
  • Auteurs Imad S. A. Hassan,
Banner
Ownership of patient care: a behavioural definition and stepwise approach to diagnosing problems in trainees
  • Editie2013 04
  • Auteurs Kimberly Kimberly McLaren,Julie Lord,
    +7
    Suzanne B. Murray, Mitchell Levy, Paul Ciechanowski, Jesse Markman, Anna Ratzliff, Deborah S. Cowley, Michael Grodesky,
Banner
Physiologically lucky: the role of medical physiology in modern medical education: An interview with Dr. John E. Hall
  • Editie2013 04
  • Auteurs Ahmad H. Adi,Hani J. Alturkmani,
Banner
Rectification: Best abstracts of the NVMO conference
  • Editie2013 04
  • Auteurs Nele Michels,

Publication pagination

Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026