Artikelen

Op deze pagina is het zeer binnenkort mogelijk om gestructureerd naar artikelen te zoeken in de kennisbank.

Filter artikelen (under construction)

Editite

Editite

Category

Category

Zoeken

Zoeken
Banner
How should ethnic diversity be represented in medical curricula? A plea for systematic training in cultural competence
  • Editie02 2010
  • Auteurs Michael Knipper MD PhD,Ir C. Seeleman,
    +1
    M.L. Essink MD PhD,
Banner
Gender and sex: issues in medical education
  • Editie02 2010
  • Auteurs T. Lagro-Janssen,
Banner
Virtual medical campus: the increasing importance of E-learning in medical education
  • Editie02 2010
  • Auteurs J. Smolle PhD,
Banner
The Bologna agreement is not suitable for medical education: a German view
  • Editie02 2010
  • Auteurs T.J. Pfeilschifter PhD,
Banner
Medical universities in Austria: impact of curriculum modernization on medical education
  • Editie02 2010
  • Auteurs Martin Lischka,
Banner
Two-cycle curriculum – bachelor-master structure according to the Bologna agreement: the Swiss experience in Basle
  • Editie02 2010
  • Auteurs Hedwig J. Kaiser MD PhD,Claudia Kiessling MDH,
Banner
The bachelor-master structure (two-cycle curriculum) according to the Bologna agreement: a Dutch experience
  • Editie02 2010
  • Auteurs J.B.M. Kuks MD PhD,J. B. M. Kuks,
Banner
The 2009 framework for undergraduate medical education in the Netherlands
  • Editie02 2010
  • Auteurs R.F.J.M. Laan MD PhD,R.R.M. Leunissen MSc,
    +1
    C.L.A. van Herwaarden MD PhD,
Banner
Research in medical education: practical impact on medical training and future challenges
  • Editie02 2010
  • Auteurs Diana H.J.M. Dolmans PhD,Cees P.M. van der Vleuten PhD,
Banner
Medical education in Europe
  • Editie02 2010
  • Auteurs Jan Borleffs,Eckhart G. Hahn,
Banner
Boekbespreking
  • Editie12 2009
  • Auteurs Jan van Dalen,
Banner
Boekbespreking
  • Editie12 2009
  • Auteurs Agnes Diemers,
Banner
The role of gender in medical specialty choice and general practice preferences
  • Editie12 2009
  • Auteurs Tanja Maiorova,
Banner
Coschappen in het buitenland niet geschikt voor alle coassistenten
  • Editie12 2009
  • Auteurs A. Bast,
Banner
Mooie mensen en middeleeuwse dokters
  • Editie12 2009
  • Auteurs Karine van ’t Land,
Banner
Coschappen in het buitenland zouden voor elke coassistent verplicht moeten worden
  • Editie12 2009
  • Auteurs J. S. Stilma,
Banner
Computerondersteund samenwerkend leren in het coschap Sociale Geneeskunde
  • Editie12 2009
  • Auteurs R. F. M. Turk,E. F. van Beeck,
    +1
    M. E. W. Dankbaar,
Banner
Traditionele versus virtuele microscopie bij het onderwijs in de histopathologie
  • Editie12 2009
  • Auteurs M. Valkenburg,M. Van Dijk,
    +2
    A. Bootsma & P. Klein Klouwenberg, O. ten Cate,
Banner
De kwaliteit van beoordelingen door simulatiepatiënten in een Objective Structured Clinical Examination (OSCE): een analyse van interbeoordelaarsovereenstemming
  • Editie12 2009
  • Auteurs E. A. M. Pelgrim,E. J. P. G. Denessen,
    +2
    A. M. Hettinga, C. T. Postma,
Banner
Vertrouwen, transparantie en de naakte waarheid
  • Editie12 2009
  • Auteurs Peter Boendermaker,
Banner
Boekbespreking
  • Editie10 2009
  • Auteurs P. W. Teunissen,
Banner
Van profeet tot patiënt: visies op kunstenaarschap in de negentiende eeuw
  • Editie10 2009
  • Auteurs Mary Kemperink,
Banner
Innovative use of simulated patients for educational purposes
  • Editie10 2009
  • Auteurs Lonneke Bokken,
Banner
Arts, mits bescheiden en met inzicht in eigen niet-weten.
  • Editie10 2009
  • Auteurs G. Th. van der Werf,
Banner
Arts, mits geslaagd voor de periodieke toets
  • Editie10 2009
  • Auteurs J. B. L. Hoekstra,
Banner
Beoordeling en zelfbeoordeling van opleiders Sociale Geneeskunde (Maatschappij & Gezondheid)
  • Editie10 2009
  • Auteurs J. J. de Schipper,P. B. A. Smits,
Banner
De effectiviteit van e-learning en de implementatie in het medisch onderwijs
  • Editie10 2009
  • Auteurs M. E. W. Dankbaar,
Banner
Een raamplan voor docentcompetenties binnen het medisch opleidingscontinuüm
  • Editie10 2009
  • Auteurs W. M. Molenaar,A. Zanting,
    +7
    P. van Beukelen, J. A. Bustraan, R. Engbers, Th. E. Fick, J. C. G. Jacobs & J. M. Vervoorn, J. A. Baane, W. de Grave,
Banner
De patiëntveiligheid kan worden verhoogd met structurele training in laparoscopische chirurgie
  • Editie10 2009
  • Auteurs J. P. E. N. Pierie,
Banner
Vier dwarsdoorsneden
  • Editie10 2009
  • Auteurs Benno Bonke,
Banner
Overzicht werkgroepen van de NVMO
  • Editie08 2009
  • Auteurs E. van Weel-Baumgarten,H. Mulder,
    +4
    B. Bonke, W. M. Molenaar, M. Dankbaa, H. Dekker,
Banner
Chirurgijns op de schepen van de Verenigde Oost-Indische Compagnie
  • Editie08 2009
  • Auteurs Iris Bruijn,
Banner
De expert liever als docent dan als procesbegeleider
  • Editie08 2009
  • Auteurs J. van Gijn,
Banner
De expert als goede procesbegeleider in het onderwijs
  • Editie08 2009
  • Auteurs J. B. M. Kuks,
Banner
Wat maakt een PGO-docent tot een goede docent?
  • Editie08 2009
  • Auteurs H. J. M. van Berkel,
Banner
Toelating tot de medische opleiding in beweging. Capaciteit en legitimiteit
  • Editie08 2009
  • Auteurs & J. A. Dekker,M. M. C. Lambregts,
    +2
    M. W. Heeren, J. I. Hanemaayer,
Banner
De toegevoegde waarde van individuele coaching op de werkplek
  • Editie08 2009
  • Auteurs J. M. Wagter,C. Buis,
    +1
    F. Stam & M. A. W. Eckenhausen,
Banner
Ter lering en inspiratie
  • Editie08 2009
  • Auteurs Jan van Dalen,
Banner
Web- or paper-based portfolios: is there a difference?
  • Editie06 2009
  • Auteurs Fransje Okker,
Banner
Unravelling learning by doing
  • Editie06 2009
  • Auteurs Pim Teunissen,
Banner
The Doctor
  • Editie06 2009
  • Auteurs H. Hillen,
Banner
Training didactische vaardigheden tijdens studie. Niet zinvol
  • Editie06 2009
  • Auteurs T.A.W. Splinter,
Banner
Training didactische vaardigheden tijdens studie. Zinvol
  • Editie06 2009
  • Auteurs Th. J. ten Cate,
Banner
Meerkeuzevragen met drie, vier of vijf alternatieven: wat is beter?
  • Editie06 2009
  • Auteurs E. C. Paes,O. ten Cate,
Banner
Buitenlandse keuzestage in de specialistenopleiding van de baan?
  • Editie06 2009
  • Auteurs D. H. Visser,E. A. M. Westerbeek,
    +2
    L. H. Hendrikx, J. O. Busari & B. H. M. Wolf,
Banner
Het leren en toetsen van de professionele rol
  • Editie06 2009
  • Auteurs S. J. van Luijk,W. N. K. A. van Mook,
    +1
    W. P. J. van Oosterhout,
Banner
Op weg naar professionaliteit
  • Editie06 2009
  • Auteurs Onno Terpstra,
Banner
Scholarship of teaching en carrière: zijn publicaties de (enige) juiste maat?
  • Editie04 2009
  • Auteurs Ineke Molenaar,
Banner
Developments in veterinary medical education – intentions, perceptions, learning processes and outcomes
  • Editie04 2009
  • Auteurs A. D. C. Jaarsma,Debbie Jaarsma,
Banner
Door onderwijs in medische humaniora (‘medical humanities’) worden studenten geen betere dokters
  • Editie04 2009
  • Auteurs B. A. Keizer,
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee