Artikelen

Via deze pagina kun je eenvoudig en gestructureerd zoeken naar artikelen binnen onze kennisbank. Gebruik de zoekfunctie om snel het juiste artikel te vinden.

Filter artikelen

Editite

Editite

Category

Category

Zoeken

Zoeken
1352 artikelen
Banner
De stethoscoop: meer dan alleen een statussymbool
  • Editie02 2014
  • Auteurs P. M. J. Stuyt & D. Th. Sleijfer,
Banner
Virtual Reality (VR) simulation for laparoscopic cholecystectomy: the process of validation and implementation in the surgical curriculum outlined.
  • Editie02 2014
  • Auteurs Marlies Schijven,
Banner
Beoordeling geschiktheid voor het medisch beroep: gericht op uitsorteren of op geschikt maken voor het beroep?
  • Editie02 2014
  • Auteurs O. Hokwerda,
Banner
Onvoldoende gebruik in de huisartsenopleiding van de lijst met eindtermen van medische problemen
  • Editie02 2014
  • Auteurs J. Michels,A. Derese,
    +2
    R. Remmen, D. Leroy,
Banner
Wel een schakeljaar in de basisopleiding geneeskunde
  • Editie02 2014
  • Auteurs W. P. J. van Oosterhout,M. Morsink,
Banner
Studenten die als docenten optreden? Over onderwijsstages en peer teaching in het medisch opleidingscontinuüm
  • Editie02 2014
  • Auteurs J. ten Cate,
Banner
HOOG ingezet
  • Editie02 2014
  • Auteurs Cees van der Vleuten,
Banner
De structuur van een consult – onderwijs en praktijk
  • Editie02 2014
  • Auteurs M. Terluin,M. E. Andeweg,
    +2
    P. M. Boendermaker, J. Pols,
Banner
Het toelatingsexamen ‘ Arts en Tandarts’ in Vlaanderen: een analyse op het niveau van vakken en universiteiten
  • Editie02 2014
  • Auteurs T. Buyse,F. Lievens,
Banner
Men neme tien deelnemers en één moderator … Het recept voor het uitvoeren van focusgroeponderzoek
  • Editie02 2014
  • Auteurs P. M. Boendermaker,M. E. Schippers,
    +1
    J. Schuling,
Banner
Leiden korte-casustoetsen tot andere denkprocessen dan feitenkennisvragen
  • Editie02 2014
  • Auteurs M. M. Verheggen,L. W. T. Schuwirth,
    +3
    H. P. A. Boshuizen, G-J Dinant, C. P. M. van der Vleuten,
Banner
De cursus communicatie en samenwerking voor arts-assistenten heelkunde
  • Editie02 2014
  • Auteurs J. Wouda,H. B. M. van de Wiel,
    +2
    R. P. Zwierstra, R. T. Ottow,
Banner
Communicatievaardigheden leren met COO; mogelijkheden en beperkingen in vergelijking met conventioneel onderwijs
  • Editie02 2014
  • Auteurs R. L. Hulsman,
Banner
Medici en musici
  • Editie02 2014
  • Auteurs Richard H. C. Zegers,
Banner
Samenhang gedrag van huisartsopleiders met de door aios beleefde effectiviteit van de huisartsenstage
  • Editie02 2014
  • Auteurs G. Locher,A. H. Blankenstein,
Banner
Nieuw bestuur voor het CBOG
  • Editie02 2014
  • Auteurs C. van Weel,
Banner
De 4-tot-10 verwacht niveau-schaal (410VN-schaal) bij persoonlijke beoordelingen
  • Editie02 2014
  • Auteurs J. ten Cate,E. W. M. T. ter Braak,
    +1
    J. Frenkel & A. C. van de Pol,
Banner
Cursussen, congressen en symposia
  • Editie02 2014
  • Auteurs Secretariaat NVMO,
Banner
Referaten
  • Editie02 2014
  • Auteurs LW Roberts,TD Warner,
    +4
    D Carter, E Frank, L Ganzini, C Lyketsos,
Banner
Lacunes in Raamplan 1994: aanvullende eindtermen rond chronisch zieken
  • Editie02 2014
  • Auteurs J. Pols,J. van der Griend,
Banner
Meningen over het ideale co-assistentschap
  • Editie02 2014
  • Auteurs G. R. Vink,D. R. Witte,
    +2
    E. J. S. M. Blenke, R. R. van Dijk,
Banner
Het ritme van de tijdsbesteding van de PGO-student
  • Editie02 2014
  • Auteurs M. W. M. Jongbloets,D. H. J. M. Dolmans,
    +2
    R. J. I. Hoogenboom, H. A. P. Wolfhagen,
Banner
Junior Scientific Masterclass. Groningse professionele kweekvijver om studenten tot artsonderzoeker op te leiden
  • Editie02 2014
  • Auteurs Jan Dequeker,
Banner
De NVMO in de jaren 2007-2012: beleidsvisie voor een volwassen vereniging
  • Editie02 2014
  • Auteurs Olle ten Cate,
Banner
Vijfendertig jaar Nederlandse Vereniging voor Medisch Onderwijs
  • Editie02 2014
  • Auteurs Olle ten Cate,
Banner
&
  • Editie02 2014
  • Auteurs J. W. Briët & J. A. Mazel,
Banner
NVMO-congres 2006
  • Editie02 2014
  • Auteurs Jan van Dalen,
Banner
Viva in vivo assessment (VIVA) Toetsing van het handelen van artsen en studenten door observatie in de klinische praktijk
  • Editie02 2014
  • Auteurs P. Ram,S. Hobma,
    +1
    K. Aretz,
Banner
Gespreksvaardigheden toetsen met de computer: de ontwikkeling van een toetsmethode voor preklinische geneeskundestudenten
  • Editie02 2014
  • Auteurs R. L. Hulsman,A. M. Hoos,
Banner
Onderwijsvernieuwing als beleidsinstrument. Over de modernisering van de medische vervolgopleidingen.
  • Editie02 2014
  • Auteurs A. de Bont,I. Wallenburg,
    +4
    M. J. Heineman, S. J. van Luijk, J. A. A. M. van Diemen-Steenvoorde, F. Scheele & P. Meurs,
Banner
Kunst, literatuur en dokters zonder een goed glas wijn
  • Editie02 2014
  • Auteurs Ignace Schretlen,
Banner
Het zelfoordeel van buitenlandse artsen over hun VWS-assessment-competenties bij de start van de opleiding geneeskunde in Nederland
  • Editie02 2014
  • Auteurs P. G. P. Herfs,L. Kater & J. R. E. Haalboom,
Banner
Canon van medisch onderwijs
  • Editie02 2014
  • Auteurs Bohn Stafleu van Loghum,
Banner
In-training assessment in an undergraduate clerkship. Feasibility, reliability, effect on learning environment
  • Editie02 2014
  • Auteurs Bohn Stafleu van Loghum,
Banner
Raamplan 2001
  • Editie02 2014
  • Auteurs Albert Scherpbier,
Banner
FTO is … twee handen op één buik. Een reis begint met de eerste stap
  • Editie02 2014
  • Auteurs S. Pans,A. de Boer,
    +2
    T. B. Voorn, T. H. C. Damen,
Banner
Multiprofessioneel onderwijs: een haalbaarheidsonderzoek
  • Editie02 2014
  • Auteurs A. M. M. Verbeek-Weel,J. C. M. Metz,
Banner
Wat gebeurt er met resultaten van onderzoek van onderwijs in de onderwijspraktijk?
  • Editie02 2014
  • Auteurs N. Hylkema,C. A. A. H. Prince,
    +2
    C. P. M. van der Vleuten, A. J. J. A. Scherpbier,
Banner
Schriftelijke toetsen voor klinische probleemoplosvaardigheden: een overzicht
  • Editie02 2014
  • Auteurs Johan Beullens,H. Jaspaert,
Banner
Lezen van studieboeken
  • Editie02 2014
  • Auteurs Th. J. ten Cate,
Banner
De student als observator en feedbackgever voor docenten: een procesevaluatie
  • Editie02 2014
  • Auteurs R. E. Stalmeijer,W. de Grave,
Banner
Nieuwe regelgeving voor de medische vervolgopleidingen. Opleidingen worden beter en leuker
  • Editie02 2014
  • Auteurs O. P. Bleker,
Banner
Redactioneel
  • Editie02 2014
  • Auteurs P. M. J. Stuyt,
Banner
Reanimatieonderwijs in Nederland
  • Editie02 2014
  • Auteurs C. van Weel,
Banner
Redactioneel
  • Editie02 2014
  • Auteurs Lia Fluit,
Banner
Werkgroep Docentprofessionalisering van de NVMO
  • Editie02 2014
  • Auteurs Secretariaat NVMO,
Banner
Heb je wel gehoord van de heptajump? Twee studies naar cognitief conflict als bron van leren
  • Editie02 2014
  • Auteurs W.S. de Grave,H.P.J. Witteman,
Banner
In memoriam prof. dr. Berend Oeseburg (1939-2000)
  • Editie02 2014
  • Auteurs Herman van Rossum,
Banner
Het volgen van een training gynaecologisch en/of andrologisch onderzoek: kenmerken van wel- en niet-deelnemende studenten
  • Editie02 2014
  • Auteurs E. E. M. Kerkhofs,L. A. T. Jansvedel,
    +6
    A. J. J. A. Scherpbier, J. van Dalen, J. Havas, H. Kruseman, B. H. Verhoeven, G. M. Verwijnen,
Banner
Een rijk geschakeerd palet
  • Editie02 2014
  • Auteurs Benno Bonke,
Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026