PME Volume 3, Issue 2

March 2014 - jaargang 12
Banner

Het tijdschrift publiceert sinds 2012 één doorlopend deel (volume) en nummer (issue) per jaar. Artikelen worden beschikbaar gesteld zodra ze klaar zijn om onnodige vertragingen bij het openbaar maken van de inhoud te voorkomen.

Artikelen in deze editie

Focus on international research strategy and teaching: the FIRST programme
  • Auteurs Halah Ibrahim en Satish Chandrasekhar Nair
Bedside teaching in medical education: a literature review
  • Auteurs Max Peters en Olle ten Cate
Cognition, culture, and credibility: deconstructing feedback in medical education
  • Auteurs Christopher Watling
What do we transfer in case discussions? The hidden curriculum in medicine…
  • Auteurs Yolande Witman
Identity and norms: the role of group membership in medical student wellbeing
  • Auteurs Annelise Kerr, Kathleen G. McNeill en Kenneth I. Mavor
Medical students with low self-efficacy bolstered by calling to medical speciality
  • Auteurs Catherine A. Ulman, Joel B. Goodin, Nicole J. Borges, R. Stephen Manuel, Ryan D. Duffy en Vanessa M. D’Brot
UK medical school over-assessment: a simple solution
  • Auteurs Neel Sharma
Junior doctors in their first year: mental health, quality of life, burnout and heart rate variability
  • Auteurs Andrew G. Hill, David Cumin, Joanna M. Strom, John Sollers, Marcus A. Henning, Mataroria P. Lyndon en Susan J. Hawken
Play the Music, not the Instrument
  • Auteurs Jan van Dalen
Reflections on having a ‘calling’ as a medical doctor
  • Auteurs Michiel Westerman
Back to the bedside: the role of bedside teaching in the modern era
  • Auteurs Zeshan Qureshi
Tim Swanwick, Understanding medical education: evidence, theory and practice: Wiley-Blackwell, 2013, 520 pp., 2nd edn, ISBN 978-1-118-47240-8
  • Auteurs Griet Peeraer
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee