Heilige huisjes

19 en 20 november in Online

Abstracts

Best practices en verbeterpunten van de toepassing van zelf regulatie in het onderwijs in academische vorming in Epicurus zullen worden besproken. Aanbevelingen die op basis van de best practices zijn geformuleerd worden gepresenteerd.

Motiveren kun je leren! Hoe de Self-Determination Theory kan helpen om onderwijs in wetenschappelijke vorming nog effectiever te maken
  • Auteurs A.J.H.M. Houben, B.W.C. Ommering, F. W. Dekker, M. Diepeveen,
NVMO commissie Professionaliteit: dromen van een curriculum Professionaliteit en dat ook waarmaken!
  • Auteurs I. Rupp, M.C. Mak-Van der Vossen, M.S. Visser, N.J.J.M. Mastenbroek, P. van Gurp, P.C. Barnhoorn, R. L. Hulsman, S. Pronk, U.H.M. Klumpers, W. N. K. A. van Mook,
Niet balen van falen: herkennen en bespreken van onvoldoende professionele groei
  • Auteurs C.J. Vreugdenhil, J. J. S. van de Kreeke, M.C. Mak-Van der Vossen, W. N. K. A. van Mook,
Teamwerk in de gezondheidszorg
  • Auteurs A.B. Boone, C.V. Vandermeulen, K.H. Hoppenbrouwers, L.G. Godderis, M.D.B. Du Bois, R.M. Roelants,
Wetenschappelijke stages als springplank naar een wetenschappelijke carrière?
  • Auteurs B.W.C. Ommering, C.R. den Bakker, F. W. Dekker, T.N. van Leeuwen,
Praten over tentamen suïcide: het explorerende gesprek
  • Auteurs E.M. Bosnak, L.M.L. Ong,
Video Reflexivity Ethnography (VRE): video-gestuurde zelfreflectie van tutoren
  • Auteurs A.B. Koning, C.J.M. Hülsman, J.P.J.M. Hikspoors, S.E. Köhler, W.H. Lamers,
Gebruik van e-learningprogramma ter voorbereiding op belangrijke farmacotherapietoetsen; The more the better?
  • Auteurs F. van Rosse, J. Versmissen, L.S. Kalfsvel, P.H.M. van der Kuy, W.W. van den Broek,
Flexibilisering van verpleegkundige vervolgopleidingen met EPA’s
  • Auteurs I.A. Pool, M. Van der Horst, S.E. Hofstra,
Van visie tot implementatie: Innovatie als profiel voor de toekomstig medisch specialist
  • Auteurs A.A.E.M. van der Velden, M.C.H. de Visser, M.K. Ottow,
Activerende werkvormen in (interactief) grootschalig onderwijs in Epicurus.
  • Auteurs G.W.G. Spaai, J.L. Suurmond, K.R. Timmermans,
Onderwijs over gezamenlijke besluitvorming met de Digitafel
  • Auteurs H. B. M. van de Wiel, J.C. Wouda, R. Kammenga,
Hoe verbind je verschillende leerdoelen in jouw onderwijs met elkaar? De rode draad casus.
  • Auteurs E. Tanck, M. Holla, M.W.J.L. Schmitz,
Intersectionaliteit: Hoe dan?
  • Auteurs H. Leyerzapf, J.L. Suurmond, K. Lanting, M.E. Muntinga, P. Verdonk,
Vervulling van psychologische behoeften van medische studenten die leren in verschillende MOOC-integratie ontwerpen
  • Auteurs M.E.J. Reinders, P. G. M. de Jong, R.A. Hendriks, W.F. Admiraal,
Welke factoren dragen bij aan de ervaren distress van PhD studenten in de medische context?
  • Auteurs H.J. Boer, J. Fleer, M.J. Smit,
Anatomie binnen de gynaecologie, wat moeten we weten: een Delphi consensus studie
  • Auteurs A.N. Schepens-Franke, C.P.R. Triepels, D.M. Koppes, F. Scheele, K.J.B. Notten, R Kruitwagen, T van Gorp,
Van ‘assessment of learning’ naar ‘assessment for learning’: Slimmer leren klinisch redeneren met online Script Concordance Test.
  • Auteurs E.B.M. van Limbeek, T.M. van Haaren - ten Haken, X. Janssen-Brandt,
Zijn er nog vragen? Aanpak Noordwest Academie in verbetering interactie in het discipline overstijgend onderwijs
  • Auteurs A.J. Prins, E. van Soelen, J.M.J. Bais, M.M. Bouma,
Public Health in het medisch onderwijs in Nederland en Duitsland
  • Auteurs M Jambroes, M. Wijnen-Meijer, N Sapoutzis,
bekijk alle abstracts
Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026