PME Volume 3, Issue 2

March 2014 - jaargang 12
Banner

Het tijdschrift publiceert sinds 2012 één doorlopend deel (volume) en nummer (issue) per jaar. Artikelen worden beschikbaar gesteld zodra ze klaar zijn om onnodige vertragingen bij het openbaar maken van de inhoud te voorkomen.

Artikelen in deze editie

Focus on international research strategy and teaching: the FIRST programme
  • AuteursHalah IbrahimSatish Chandrasekhar Nair
Bedside teaching in medical education: a literature review
  • AuteursMax PetersOlle ten Cate
Cognition, culture, and credibility: deconstructing feedback in medical education
  • AuteursChristopher Watling
What do we transfer in case discussions? The hidden curriculum in medicine…
  • AuteursYolande Witman
Identity and norms: the role of group membership in medical student wellbeing
  • AuteursAnnelise KerrKathleen G. McNeillKenneth I. Mavor
Medical students with low self-efficacy bolstered by calling to medical speciality
  • AuteursCatherine A. UlmanJoel B. GoodinNicole J. BorgesR. Stephen ManuelRyan D. DuffyVanessa M. D’Brot
UK medical school over-assessment: a simple solution
  • AuteursNeel Sharma
Junior doctors in their first year: mental health, quality of life, burnout and heart rate variability
  • AuteursAndrew G. HillDavid CuminJoanna M. StromJohn SollersMarcus A. HenningMataroria P. LyndonSusan J. Hawken
Play the Music, not the Instrument
  • AuteursJan van Dalen
Reflections on having a ‘calling’ as a medical doctor
  • AuteursMichiel Westerman
Back to the bedside: the role of bedside teaching in the modern era
  • AuteursZeshan Qureshi
Tim Swanwick, Understanding medical education: evidence, theory and practice: Wiley-Blackwell, 2013, 520 pp., 2nd edn, ISBN 978-1-118-47240-8
  • AuteursGriet Peeraer
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee