Heilige huisjes

19 en 20 november in Online

Abstracts

Best practices en verbeterpunten van de toepassing van zelf regulatie in het onderwijs in academische vorming in Epicurus zullen worden besproken. Aanbevelingen die op basis van de best practices zijn geformuleerd worden gepresenteerd.

Samen beslissen: hoe doe je dat en hoe leer je dat?
  • Auteurs PLP Brand,
Beroepskeuze: hoe maak jij dé keuze?
  • Auteurs M Groen, M.C.E. van Ruissen, S Sandkuyl, S. Kootstra,
De planeet als patiënt.
  • Auteurs A. Nusselder, J. Mattijsen, L. Warmerdam,
WORDEN NET AFGESTUDEERDE ARTSEN BETERE VOORSCHRIJVERS GEDURENDE HET EERSTE JAAR NA AFSTUDEREN? EEN INTERNATIONALE LOGITUDINALE COHORT STUDIE
  • Auteurs A. Dupont, B. Janssen, D. Brinkman, E.M. Donker, F. van Rosse, G. Dumont, I. de Waard-Siebinga, J. van Smeden, L.E.J. Peeters, M.H.M. . Hessel, P.G. Jorens, R. Goorden, T. Christiaens, W. Knol,
Belemmerende en bevorderende factoren voor AIOS om hun toekomstige rol als medisch specialist in het oncologisch multidisciplinair overleg aan te leren Een kwalitatieve studie
  • Auteurs C.H.M. van der Meulen, G.J. Hesselink, I.M.E. Desar, J.E.W. Walraven, J.J.M. van der Hoeven, R.H.A. Verhoeven, V.E.P.P. Lemmens,
‘The right person doing it’ Hoe profilering van de AIOS in medisch onderwijs near-peer teaching kan bevorderen
  • Auteurs L.L.F.G. Valke, M. Vlenterie, P.J.M. van Gurp,
Crossing Boundaries in Acute Care – Evaluatie coschap Spoedeisende Geneeskunde Radboudumc gericht op optimalisering van de transfer van curriculum naar beroepspraktijk
  • Auteurs A. Baten, C.J.A. van der Poort, M.E.B. Morsink,
Hoe zien zorgprofessionals de toekomst van hun opleidingspraktijk?
  • Auteurs A.M. Landstra, J.J. Koksma, M.J.M. Verhees, R. F. J. M. Laan, R.E. Engbers,
Klinisch redeneren op de werkplek: wat is er nodig?
  • Auteurs B.J.J.W. Schouwenberg, C. R. M. G. Fluit, L.I.A. Ruczynski, M.H.J. van de Pol, R. F. J. M. Laan,
“Artsen met karakter. Naar een Master Geneeskunde die deugd doet.” ( Introductie Comenius Senior Fellowship-project 2020)
  • Auteurs J.J. Kole,
Aanpak Curriculumhervorming Geneeskunde KU Leuven anno 2020
  • Auteurs B.B. prof. dr. Bammens, D.V.R. prof. dr. Van Raemdonck, H.G. Geuens, P.H. prof. dr. Herijgers, P.R. Ryckaert,
Hoe kunnen onderzoekers een persoonsgerichte benadering gebruiken voor onderzoek naar medisch onderwijs
  • Auteurs A. de la Croix, A.S. Koster, J Grijpma, J Kors, M. Mak – Van der Vossen, R.A. Kusurkar, S. .M. .E. van der Burgt,
Verpleegkundig redeneren voor medici, een plaatsbepaling van het verpleegkundige body of knowledge ten opzichte van het medisch domein. Een heilig huisje of platgetreden pad?
  • Auteurs D. Van den Hurk, G.J.M. Roodbol,
De rol van succeservaringen in het stimuleren van intrinsieke motivatie voor en self-efficacy gevoelens over onderzoek bij bachelorstudenten Geneeskunde
  • Auteurs B.W.C. Ommering, F. W. Dekker, F.M. van Blankenstein,
Een fenomenologisch onderzoek van patiënt-ervaringen tijdens observatie van aios door opleiders: de mythe van de vlieg op de muur
  • Auteurs C.B.T. Rietmeijer,
Selectie van geneeskundestudenten op basis van hun metacognitieve vaardigheden
  • Auteurs A. J. de Beaufort, K.M. Stegers-Jager, M.V.J. Veenman, W.E. de Leng,
De Senior Kwalificatie Onderwijs (SKO) leergang in het UMC Utrecht
  • Auteurs H.H. Veenhoven, M.E. Sakkers, R. Gratama van Andel,
Studentervaringen met responsiecolleges op afstand door COVID-19; een vergelijking met reguliere responsiecolleges.
  • Auteurs E. Tanck, M. Holla, M.W.J.L. Schmitz,
Het interprofessionele studententeam polyfarmacie: Een gerandomiseerde studie naar de waarde van een interprofessioneel studententeam bij het herkennen en behandelen van geneesmiddelen bijwerkingen.
  • Auteurs J. Tichelaar, M.A. van Agtmael, M.C. Richir, R. Sultan,
De boost van Corona
  • Auteurs F.K. Föhse, P.J. Van Gurp,
bekijk alle abstracts
Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026