PME Volume 3, Issue 5

November 2014 - jaargang 10
Banner

Het tijdschrift publiceert sinds 2012 één doorlopend deel (volume) en nummer (issue) per jaar. Artikelen worden beschikbaar gesteld zodra ze klaar zijn om onnodige vertragingen bij het openbaar maken van de inhoud te voorkomen.

Artikelen in deze editie

Developing a leadership pipeline: the Cleveland Clinic experience
  • Auteurs Caryl A. Hess, Christina Barss en James K. Stoller
Acquiring evidence-based medicine and research skills in the undergraduate medical curriculum: three different didactical formats compared
  • Auteurs A. D. C. Jaarsma, M. de Boer en M. Zee
The effect of gender medicine education in GP training: a prospective cohort study
  • Auteurs Ben Bottema, Magreet Wieringa-de Waard, Patrick Dielissen, Petra Verdonk en Toine Lagro-Janssen
Characterizing physicians’ information needs at the point of care
  • Auteurs Bianca M. R. Kramer, Bridget C. O’Brien, David Irby, Edith ter Braak, Feikje van Stiphout, Keith Posley, Laura L. Moorhead, Lauren A. Maggio en Olle ten Cate
Who needs beds?
  • Auteurs Peter Cantillon en Tim Dornan
Creating an educationally minded schedule: one approach to minimize the impact of duty hour standards on intern continuity clinic experience
  • Auteurs Dominick DeBlasio, Heidi Sucharew, M. Kathleen Kerrey en Melissa Klein
Medical education research: is participation fair?
  • Auteurs Kieran Walsh
“You teach us to listen,… but you don’t teach us about suffering”: self-care and resilience strategies in medical school curricula
  • Auteurs Brian Kelly en Sue Outram
Managing the load on a reader’s mind
  • Auteurs Jimmie Leppink
Developing resilience throughout the continuum of medical education
  • Auteurs Vimmi Passi
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee