PME Volume 6, Issue 1

January 2017 - jaargang 11
Banner

Het tijdschrift publiceert sinds 2012 één doorlopend deel (volume) en nummer (issue) per jaar. Artikelen worden beschikbaar gesteld zodra ze klaar zijn om onnodige vertragingen bij het openbaar maken van de inhoud te voorkomen.

Artikelen in deze editie

Mastering the sentence
  • AuteursLorelei Lingard
Using critical consciousness to inform health professions education: A literature review
  • AuteursLindsay BakerMark HalmanStella Ng
Serious games and blended learning; effects on performance and motivation in medical education
  • AuteursMary Dankbaar
Medical student resilience strategies: A content analysis of medical students’ portfolios
  • AuteursElaine F. DanneferRichard A. PraysonS. Beth Bierer
Ensuring the quality of multiple-choice exams administered to small cohorts: A cautionary tale
  • AuteursBeth-Ann CummingsChristina St-OngeMeredith Young
Pausing to reflect in a high-volume clinical milieu
  • AuteursDara V. F. AlbertRimas V. Lukas
From problem solving to problem definition: scrutinizing the complex nature of clinical practice
  • AuteursGlenn RegehrLorelei LingardSayra Cristancho
Medical education in Malaysia: quality versus quantity
  • AuteursRebecca S. Y. WongSamiah Yasmin Abdul Kadir
Addressing the theory-practice gap in assessment
  • AuteursMatt HomerSarah R. Wright
The role of assessment in supporting the movement toward patient-centred care
  • AuteursJohn J. Norcini
The discomfort of an educator’s critical conscience: the case of problem-based learning and other global industries in medical education
  • AuteursJanneke M. FrambachMaria Athina (Tina) Martimianakis
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee