PME Volume 6, Issue 1

January 2017 - jaargang 11
Banner

Het tijdschrift publiceert sinds 2012 één doorlopend deel (volume) en nummer (issue) per jaar. Artikelen worden beschikbaar gesteld zodra ze klaar zijn om onnodige vertragingen bij het openbaar maken van de inhoud te voorkomen.

Artikelen in deze editie

Mastering the sentence
  • Auteurs Lorelei Lingard
Using critical consciousness to inform health professions education: A literature review
  • Auteurs Lindsay Baker, Mark Halman en Stella Ng
Serious games and blended learning; effects on performance and motivation in medical education
  • Auteurs Mary Dankbaar
Medical student resilience strategies: A content analysis of medical students’ portfolios
  • Auteurs Elaine F. Dannefer, Richard A. Prayson en S. Beth Bierer
Ensuring the quality of multiple-choice exams administered to small cohorts: A cautionary tale
  • Auteurs Beth-Ann Cummings, Christina St-Onge en Meredith Young
Pausing to reflect in a high-volume clinical milieu
  • Auteurs Dara V. F. Albert en Rimas V. Lukas
From problem solving to problem definition: scrutinizing the complex nature of clinical practice
  • Auteurs Glenn Regehr, Lorelei Lingard en Sayra Cristancho
Medical education in Malaysia: quality versus quantity
  • Auteurs Rebecca S. Y. Wong en Samiah Yasmin Abdul Kadir
Addressing the theory-practice gap in assessment
  • Auteurs Matt Homer en Sarah R. Wright
The role of assessment in supporting the movement toward patient-centred care
  • Auteurs John J. Norcini
The discomfort of an educator’s critical conscience: the case of problem-based learning and other global industries in medical education
  • Auteurs Janneke M. Frambach en Maria Athina (Tina) Martimianakis
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee