PME Volume 4, Issue 3

May 2015 - jaargang 14
Banner

Het tijdschrift publiceert sinds 2012 één doorlopend deel (volume) en nummer (issue) per jaar. Artikelen worden beschikbaar gesteld zodra ze klaar zijn om onnodige vertragingen bij het openbaar maken van de inhoud te voorkomen.

Artikelen in deze editie

The art of limitations
  • Auteurs Lorelei Lingard
Innovations in multidisciplinary education in healthcare and technology
  • Auteurs Elisabeth L.M. Zwerts-Verhelst, Eveline J.M. Wouters, Joost van Hoof en Marianne E. Nieboer
The evolution of cognitive load theory and its application to medical education
  • Auteurs Angelique van den Heuvel en Jimmie Leppink
The rationale for and use of assessment frameworks: improving assessment and reporting quality in medical education
  • Auteurs Benedict J. Canny, Daniel Edwards, David David Wilkinson, Hamish Coates, Jacob Pearce en Julian Fraillon
The association between medical education accreditation and the examination performance of internationally educated physicians seeking certification in the United States
  • Auteurs Marta van Zanten
Stressors and starting points for health-promoting interventions in medical school from the students’ perspective: a qualitative study
  • Auteurs Edgar Voltmer, Nadine J. Pohontsch en Thomas Kötter
Binding study advice: effect of raising the standards?
  • Auteurs Axel P. N. Themmen en Karen M. Stegers-Jager
In response to ‘Medical Education Research: is participation fair?’
  • Auteurs J. J. M. Hans van Delden, Roel H. P. Wouters en W. E. Sjoukje van den Broek
Feedback on role model behaviour: effective for clinical trainers?
  • Auteurs H. G. A. Ria Jochemsen-van der Leeuw, Margreet Wieringa-de Waard en Nynke van Dijk
Potential benefits of student- and junior doctor-led textbooks
  • Auteurs Katherine Lattey, Mark Rodrigues, Michael Ross, Patrick Bryne, Simon Maxwell en Zeshan U Qureshi
Eye opener: exploring complexity using rich pictures
  • Auteurs Sayra Sayra Cristancho
Teaching in the clinical workplace: looking beyond the power of ‘the one’
  • Auteurs Renée E. Stalmeijer
Applying cognitive load theory to medical education: construct and measurement challenges
  • Auteurs John Q. Young en Justin L. Sewell
Tackling medical student stress: beyond individual resilience
  • Auteurs Christopher Watling
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee