De jaargang van dit derde TMO-nummer zou heel goed een historische kunnen worden. Wat ooit begon als een min of meer provisorisch samengesteld ‘Bulletin Medisch Onderwijs’ en uitgroeide tot het TMO zet met ingang van 2012 een nieuwe stap in zijn ontwikkeling: overgang naar een volledig Engelstalige uitgave onder de nieuwe titel Perspectives on Medical Education: waarlijk een mijlpaal om bij stil te staan. Binnenkort zal het nieuwe PME open staan voor een mondiaal publiek van belangstellenden en manuscripten verwelkomen uit alle delen van de wereld. PME kan uitgroeien tot een nieuw platform voor hen die binnen het brede aandachtsgebied van opleiding en onderwijs in de geneeskunde en verwante opleidingen kennis willen nemen van belangwekkende ontwikkelingen of kond willen doen van eigen werk op dit terrein.
Wetenschappelijk hoogstaand werk op internationaal niveau uit de lage landen maar eveneens van collega’s uit den vreemde is wat PME u binnenkort hoopt te bieden. Dat daarbij ook bijdragen van studenten van harte welkom zijn moge vanzelf spreken. En ze komen eraan!