Begeleide intervisie in de opleiding tot medisch specialist: persoonlijke ervaringen

Informatie
Auteurs
C.B.T. Rietmeijer
E. Hoornenborg
Soort article
Onderwijs/opleiding in de praktijk
Verscheen in

Samenvatting

Artsen in opleiding tot internist in het Universitair Medisch Centrum Utrecht hebben een begeleide intervisiegroep opgezet. In dit artikel worden hun positieve ervaringen belicht; aan de hand van casuïstiek wordt beschreven welke problemen ingebracht werden en hoe de aanpak was. Begeleide intervisie zou aan alle artsen in opleiding tot medisch specialist aangeboden moeten worden. (Hoornenborg E, Rietmeijer CBT. Begeleide intervisie in de opleiding tot medisch specialist: persoonlijke ervaringen. Tijdschrift voor Medisch Onderwijs 2010;29(6):323–327.)

Summary

At Utrecht University Medical Centre postgraduate trainees in internal medicine took the initiative to set up a peer supervision group guided by a coach. The experiences of the participants were positive. Cases dealt with in the peer group sessions are presented to illustrate the guided peer supervision approach that was used and the type of problem discussed in the group. Based on the positive results the authors recommend that peer supervision should be offered to all postgraduate trainees in all specialties. (Hoornenborg E, Rietmeijer CBT. Guided peer supervision during postgraduate specialty training: personal experiences. Netherlands Journal of Medical Education 2010;29(6):323–327.)

Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee