Innovatie van morgen in het onderwijs van nu

18 en 10 juni in Online

Wie weleens samenwerkt met een ander, zal dit vast (h)erkennen. Als samenwerken goed gaat – in zorg, onderwijs, onderzoek of ergens anders – kunnen we veel voor elkaar krijgen. Goede zorg vraagt om intensieve samenwerking tussen artsen, verpleegkundigen, paramedici en anderen: inter- en intra-professioneel samenwerken is een cruciale competentie in de steeds complexere zorg. Samenwerken moet je samen leren, tijdens je opleiding en op de werkvloer. Studenten werken binnen hun opleiding samen aan groepsopdrachten, binnen één opleiding maar gelukkig ook steeds vaker met studenten van andere mbo

Wie weleens samenwerkt met een ander, zal dit vast (h)erkennen. Als samenwerken goed gaat – in zorg, onderwijs, onderzoek of ergens anders – kunnen we veel voor elkaar krijgen. Goede zorg vraagt om intensieve samenwerking tussen artsen, verpleegkundigen, paramedici en anderen: inter- en intra-professioneel samenwerken is een cruciale competentie in de steeds complexere zorg. Samenwerken moet je samen leren, tijdens je opleiding en op de werkvloer. Studenten werken binnen hun opleiding samen aan groepsopdrachten, binnen één opleiding maar gelukkig ook steeds vaker met studenten van andere mbo.

Abstracts

Best practices en verbeterpunten van de toepassing van zelf regulatie in het onderwijs in academische vorming in Epicurus zullen worden besproken. Aanbevelingen die op basis van de best practices zijn geformuleerd worden gepresenteerd.

Zinvol Ontwikkelen: Implementatie van verandering in zorg en onderwijs
  • Auteurs D. Frost, H.B. van der Veen,
Het leren in groepen met behulp van Design Thinking (DT) en Creative Problem Solving (CPS) technieken.
  • Auteurs E. Pragt, S. J. van Luijk,
Waardevolle reflectie stimuleren 3.0: hoe doe je dat?
  • Auteurs M. . Huiskes, M. van Braak, M. Veen,
“Zullen we un-muten?” Een Conversatie Analyse van participatie in online groepsreflectie met huisartsen in opleiding
  • Auteurs M. . Huiskes, M. van Braak, M. Veen, S. Schaepkens,
Betere voorbereiding op de klinische praktijk door implementatie van multidisciplinair werken in de praktijkstages van de bachelor Geneeskunde: een pilot.
  • Auteurs Michelle Mebius, W. Zondag, Y. Raz,
Interprofessionele pilot – interactieve online cursus met aios huisartsgeneeskunde, specialisten ouderengeneeskunde, AVG-artsen en internisten ouderengeneeskunde.
  • Auteurs A. Moll, P.J.A. Broersen,
Het gebruik van Virtual Reality in het communicatieonderwijs voor studenten: De rollen omgedraaid
  • Auteurs J.G.F Velers, M.H. Brouwers, W.G. Rensink,
Emotie als didactisch instrument.
  • Auteurs B.D. Delpeut, W.V Vries de,
Constructieve peer-feedback: internationale studenten oefenen met professioneel gedrag in het Nederlands in een gesimuleerde medische context
  • Auteurs F Janesarvatan, M Asoodar,
Een fenomenologische benadering van onderzoek van medisch onderwijs
  • Auteurs C.B.T. Rietmeijer, M. Veen, S.P.C. Schaepkens,
Onderwijsdocumentaire CONTACT
  • Auteurs H.M.,. Vogels, J.A.H. Eekhof,
Ontwerprichtlijnen voor de toetsing van interprofessionele competenties: een consensus studie.
  • Auteurs A. Moser, D.M.A. Sluijsmans, H.W.H. Smeets, J.J.G. Van Merriënboer,
Overwegingen van werkbegeleiders om professionele activiteiten toe te vertrouwen aan gespecialiseerde verpleegkundigen in opleiding: een interviewstudie
  • Auteurs E.F.W. Kleijer, I.A. Pool, M.J. Schuurmans, T.H.J. ten Cate,
Teamleren in de applicatiefase van Team-Based Learning (TBL)
  • Auteurs G.W.G. Spaai, L. Roossien, R. de Vos, T.B.B. Boerboom,
Mental health in medical school: Wat vinden studenten uitlokkende en beschermende factoren voor burn-out? Een interviewstudie
  • Auteurs D.A. Lartey, H.G.M. Arets, K Smit, L Smit, T.J. ten Cate,
In gesprek over de kwaliteit van de supervisor
  • Auteurs B. Martens, C. Willekes, I.C.H. Mathijsen, K.D.G. van de Kant, L.M. van Roozendaal, V.A. Lopes van Balen, W. N. K. A. van Mook,
Onderzoekend leren en TBL in de bachelor biomedische wetenschappen
  • Auteurs I. de Boer, N.A. Gruis,
Wat hebben patiënten nodig om hun rol binnen het onderwijs goed te kunnen uitvoeren?
  • Auteurs A. de la Croix, M. C. L. Eijkelboom, P. Gurp, R.R. de Jonge,
Van theorie naar onderwijs – Interprofessioneel opleiden op basis van principes van ‘Landscape of Practice’
  • Auteurs D. H. J. M. Dolmans, J. de Nooijer, R. E. Stalmeijer, S. van der Haar,
Doen mijn studenten mee of niet? Een Video-Stimulated Recall studie naar het gedrag van medisch studenten tijdens kleinschalig activerend onderwijs
  • Auteurs A. de la Croix, J.W. Grijpma, M. Meeter, M.C. Mak-Van der Vossen, R.A. Kusurkar,
bekijk alle abstracts
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee