Innovatie van morgen in het onderwijs van nu

18 en 10 juni in Online

Wie weleens samenwerkt met een ander, zal dit vast (h)erkennen. Als samenwerken goed gaat – in zorg, onderwijs, onderzoek of ergens anders – kunnen we veel voor elkaar krijgen. Goede zorg vraagt om intensieve samenwerking tussen artsen, verpleegkundigen, paramedici en anderen: inter- en intra-professioneel samenwerken is een cruciale competentie in de steeds complexere zorg. Samenwerken moet je samen leren, tijdens je opleiding en op de werkvloer. Studenten werken binnen hun opleiding samen aan groepsopdrachten, binnen één opleiding maar gelukkig ook steeds vaker met studenten van andere mbo

Wie weleens samenwerkt met een ander, zal dit vast (h)erkennen. Als samenwerken goed gaat – in zorg, onderwijs, onderzoek of ergens anders – kunnen we veel voor elkaar krijgen. Goede zorg vraagt om intensieve samenwerking tussen artsen, verpleegkundigen, paramedici en anderen: inter- en intra-professioneel samenwerken is een cruciale competentie in de steeds complexere zorg. Samenwerken moet je samen leren, tijdens je opleiding en op de werkvloer. Studenten werken binnen hun opleiding samen aan groepsopdrachten, binnen één opleiding maar gelukkig ook steeds vaker met studenten van andere mbo.

Abstracts

Best practices en verbeterpunten van de toepassing van zelf regulatie in het onderwijs in academische vorming in Epicurus zullen worden besproken. Aanbevelingen die op basis van de best practices zijn geformuleerd worden gepresenteerd.

Planetary Health in het geneeskunde curriculum als onderdeel van academische vorming
  • Auteurs F. Schuit, I.J. van Wijk, M. Diepeveen, P.N.D. Elders,
Rubrics als feedbackinstrument voor ontwikkeling van docenten
  • Auteurs H. Mulder, J.M.E. van Bruggen, M.H.T. Ritman,
Klinisch redeneren door apothekers: wat houdt het in en hoe doen apothekers dat?
  • Auteurs E.S. Koster, J.F. Mertens, M.L. Bouvy, T. Van Gelder, V.H.M. Deneer,
Engelstalige geneeskundeprogramma’s & internationale carrières – een longitudinale alumnistudie
  • Auteurs E. W. Driessen, E.E. Brouwer, J.M. Frambach, T.R. van Rossum,
The Online Medical Exhibition Seminar: Implementatie en evaluatie van een nieuwe online onderwijsvorm voor klinisch redeneren en monodisciplinair overleg.
  • Auteurs H.W.R. Schreuder, M. Wijnen-Meijer, M.J.M. Janssen,
Ben ik verantwoordelijk?
  • Auteurs L.C.C. Schwering, P.J.M. van Gurp,
Ervaringen met ‘EBM in de praktijk’-onderwijs in het ErasmusMC
  • Auteurs N. Aarts, P.W. Moorman, R.K. Los,
Interculturele eCampus voor tandheelkunde: het EDEMTET project (EU-China)
  • Auteurs D.J.M. Niesten, J.N.H. van der Woert,
De Muur van Welwillendheid
  • Auteurs F. Scheele, L.C. Barak,
De inzet van Communities of Practice binnen docentprofessionalisering in de context van medisch onderwijs
  • Auteurs H. Roebertsen, K.R. Timmermans, S. .M. .E. van der Burgt, S. Schreurs,
AIOS motiveren voor het leveren van complexe ouderenzorg
  • Auteurs J. DE Lepeleire, J.W.M. Muris, K.W.J. Koetsenruijter-Brulot, P. W. Teunissen, W. Veldhuijzen,
Opleiders en AIOS verschillen in wat zij leren van COVID-19; een verkennende studie in de huisartspraktijk
  • Auteurs A. W. M. Kramer, I. Meljes, I.A. Slootweg, M.E.D. van den Bogaard, V. Nierkens,
Interprofessionele feedback in zorgonderwijs: Het Westerveld raamwerk voor het geven en gebruiken van feedback in interprofessionele dialogen
  • Auteurs C.J.M. Tielemans, H.E.W. Westerveld, M. F. van der Schaaf, R. A. M. de Kleijn, W.E.S. van den Broek,
Coachen van studenten, een vak apart! Docenten professionaliseren tot coach
  • Auteurs A.E. van Ede, C. van Hoogstraten, I. van den Berg, R. F. J. M. Laan,
The show must go on: Medisch onderwijs digitaal
  • Auteurs J. Veltman, P. Buist, R. Nijmeijer, S.D. Hoekstra,
Relevante domeinen in debriefing strategieën voor simulatie onderwijs in life support cursussen
  • Auteurs J.C. Smal, J.O.N.I. Remmits, N.M. Turner, T. de Raad, T.J. ten Cate,
Abductief redeneren: Innovatie, creativiteit en logica in onderzoek naar medisch onderwijs
  • Auteurs E. De Groot, M. Veen,
De taal van cijfers: heldere boodschap?
  • Auteurs F. Koens, H. E. M. Daelmans, I. Enschedé, M. Govaerts, S. Verwer,
Simpele vragen met grote impact? De effecten van oplossingsgerichte en probleemgerichte coachingvragen op affect, cognitie en gedrag van AIOS bij werk-gerelateerde stress
  • Auteurs A.E.M. van Vianen, A.P.J. de Pagter, B. Beersma, J. Koen, L. Solms, M. de Hoog, T. Theeboom,
Concept-based learning in de (bio)medische wetenschappen, nut voor studenten en docenten
  • Auteurs A.H.M.S.M van Kuppevelt, B. Wieringa, C.E.E.M. van der Zee, D.G. Wansink, G.J.C.M. Bosman, J.A.M. Fransen, M.J.W. Adjobo-Hermans, P.H.G.M. Willems, R.E. Brock, W.F. Daamen, W.J.A.J. Hendriks, W.L.L.P. Pluk,
bekijk alle abstracts
Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026