Innovatie van morgen in het onderwijs van nu

18 en 10 juni in Online

Wie weleens samenwerkt met een ander, zal dit vast (h)erkennen. Als samenwerken goed gaat – in zorg, onderwijs, onderzoek of ergens anders – kunnen we veel voor elkaar krijgen. Goede zorg vraagt om intensieve samenwerking tussen artsen, verpleegkundigen, paramedici en anderen: inter- en intra-professioneel samenwerken is een cruciale competentie in de steeds complexere zorg. Samenwerken moet je samen leren, tijdens je opleiding en op de werkvloer. Studenten werken binnen hun opleiding samen aan groepsopdrachten, binnen één opleiding maar gelukkig ook steeds vaker met studenten van andere mbo

Wie weleens samenwerkt met een ander, zal dit vast (h)erkennen. Als samenwerken goed gaat – in zorg, onderwijs, onderzoek of ergens anders – kunnen we veel voor elkaar krijgen. Goede zorg vraagt om intensieve samenwerking tussen artsen, verpleegkundigen, paramedici en anderen: inter- en intra-professioneel samenwerken is een cruciale competentie in de steeds complexere zorg. Samenwerken moet je samen leren, tijdens je opleiding en op de werkvloer. Studenten werken binnen hun opleiding samen aan groepsopdrachten, binnen één opleiding maar gelukkig ook steeds vaker met studenten van andere mbo.

Abstracts

Best practices en verbeterpunten van de toepassing van zelf regulatie in het onderwijs in academische vorming in Epicurus zullen worden besproken. Aanbevelingen die op basis van de best practices zijn geformuleerd worden gepresenteerd.

Verpleegkundig redeneren voor medici, een plaatsbepaling van het verpleegkundige body of knowledge ten opzichte van het medisch domein. Een heilig huisje of platgetreden pad?
  • Auteurs D. Van den Hurk, G. Roodbol,
Omgaan met je supervisor; schoppen of koesteren? Kletspraat of werkbare feedback?
  • Auteurs A. Oudshoorn, H. Van Gent, I.S. Antonescu, L. Bulstra, W. van Blitterswijk,
Tijd om de balans op te maken: welke aspecten uit het online “noodcurriculum” willen docenten en studenten meenemen naar het post-COVID-tijdperk?
  • Auteurs C.J.L.H. Camps, M.E. van der Hulst, N. de Jong, P. de Brouwer, P. G. M. de Jong,
De Random Patient Generator
  • Auteurs R. Polak, T. de Raad,
Zinvol Ontwikkelen: Implementatie van verandering in zorg en onderwijs
  • Auteurs D. Frost, H.B. van der Veen,
Een fenomenologische benadering van onderzoek van medisch onderwijs
  • Auteurs C.B.T. Rietmeijer, M. Veen, S.P.C. Schaepkens,
Wat hebben patiënten nodig om hun rol binnen het onderwijs goed te kunnen uitvoeren?
  • Auteurs A. de la Croix, M. C. L. Eijkelboom, P. Gurp, R.R. de Jonge,
Dit moet je als basisarts kunnen, toch?
  • Auteurs A. van de Ven,
De Groene Dokter: jong geleerd, oud gedaan?
  • Auteurs E.M. van Bree, J.C. Mattijsen,
Hoe goed is jouw meerkeuzevraag? ToetsJeVraag! (online game)
  • Auteurs E.S. Bos, J. Veltman,
Team Based Learning onderwijs na COVID-19: Wat heeft gedwongen online TBL ons geleerd en hoe gebruiken we dat om het TBL-onderwijs te verbeteren? (NVMO werkgroep TBL).
  • Auteurs F. Huijbregts-Verheyden, J. de Vos, J. Mol, L. Roossien,
Opleiden voor de geneeskunde van de toekomst
  • Auteurs A.E. van Ede, I.J. van Wijk, M.A. Westerhof, M.J.T. Gerhardus,
Een netwerkperspectief op samen werken en leren: bundeling van inzichten uit gezondheidszorg en onderwijs
  • Auteurs D. Vermond, E. De Groot, W.A. de Jong,
Planetary Health in het geneeskunde curriculum als onderdeel van academische vorming
  • Auteurs F. Schuit, I.J. van Wijk, M. Diepeveen, P.N.D. Elders,
De Muur van Welwillendheid
  • Auteurs F. Scheele, L.C. Barak,
Abductief redeneren: Innovatie, creativiteit en logica in onderzoek naar medisch onderwijs
  • Auteurs E. De Groot, M. Veen,
“Zullen we un-muten?” Hoe technologie invloed heeft op participatie; een interactieve filosofische rondetafelsessie over technologie in medisch onderwijs
  • Auteurs M. . Huiskes, M. van Braak, M. Veen, S.P.C. Schaepkens,
Veilig studeren #formetoo Op naar een veilige leeromgeving voor coassistenten
  • Auteurs J. Mattijsen, J.A.M.L. Drenth, R.A. de Jong,
Online onderwijs met simulatiepatiënten: praktijkervaringen en best practices
  • Auteurs E. Rasenberg, K. Thys, S. Ampe, S. Nelissen, S.H. Makkenze-Mangold,
Systematische reflectie op het professioneel functioneren : een structureel onderdeel van de (bij- en na)scholing van medisch specialisten.
  • Auteurs E.J. van der Jagt, P.L.P. Brand,
bekijk alle abstracts
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee