Innovatie van morgen in het onderwijs van nu

18 en 10 juni in Online

Wie weleens samenwerkt met een ander, zal dit vast (h)erkennen. Als samenwerken goed gaat – in zorg, onderwijs, onderzoek of ergens anders – kunnen we veel voor elkaar krijgen. Goede zorg vraagt om intensieve samenwerking tussen artsen, verpleegkundigen, paramedici en anderen: inter- en intra-professioneel samenwerken is een cruciale competentie in de steeds complexere zorg. Samenwerken moet je samen leren, tijdens je opleiding en op de werkvloer. Studenten werken binnen hun opleiding samen aan groepsopdrachten, binnen één opleiding maar gelukkig ook steeds vaker met studenten van andere mbo

Wie weleens samenwerkt met een ander, zal dit vast (h)erkennen. Als samenwerken goed gaat – in zorg, onderwijs, onderzoek of ergens anders – kunnen we veel voor elkaar krijgen. Goede zorg vraagt om intensieve samenwerking tussen artsen, verpleegkundigen, paramedici en anderen: inter- en intra-professioneel samenwerken is een cruciale competentie in de steeds complexere zorg. Samenwerken moet je samen leren, tijdens je opleiding en op de werkvloer. Studenten werken binnen hun opleiding samen aan groepsopdrachten, binnen één opleiding maar gelukkig ook steeds vaker met studenten van andere mbo.

Abstracts

Best practices en verbeterpunten van de toepassing van zelf regulatie in het onderwijs in academische vorming in Epicurus zullen worden besproken. Aanbevelingen die op basis van de best practices zijn geformuleerd worden gepresenteerd.

De Groene Dokter: jong geleerd, oud gedaan?
  • Auteurs E.M. van Bree, J.C. Mattijsen,
Techniek Discrimineert: De invloed van bias op technologische ontwikkelingen in de (bio)medische wereld
  • Auteurs A.F. Norbart, K. Alake, P.E.H. Hermsen, T. van Kempen,
Een realist review naar portfoliogebruik ter ondersteuning van zelfregulerend leren tijdens onderwijs op de klinische werkplek: Wat werkt, voor wie en in welke context?
  • Auteurs A. Timmerman, B. P. A. Thoonen, J.W.M. Muris, N.D. . Scherpbier- de Haan, R. van der Gulden, S. Heeneman,
Motivatie en strategieën van mentoren in het medisch onderwijs: Een kwalitatief onderzoek
  • Auteurs E. Papageorgiou, R.A. Kusurkar, S. Ramani, S. van Schalwyk,
Intraprofessioneel leren op de werkplek: ervaringen uit het Radboudumc Amalia Kinderziekenhuis
  • Auteurs A.A.E.M. van der Velden, E.H.A.J. Coolen, H Wollaars, J.M.T. Draaisma, L. Teheux, W. Kuijer-Siebelink,
Bio-Med-Tech-Nutrition Interdisciplinary Team Training voor challenge-based interdisciplinair projectonderwijs in het gezondheidszorg domein.
  • Auteurs A. Berendts, A. van Royen-Kerkhof, C.C. van Donkelaar, J.A. Uquillas Paredes, R.R. de Jonge, S. de Jong,
Peer-assisted learning in voorbereiding op de voortgangstoets
  • Auteurs E.A. Dubois, E.G.M. Adelmeijer, F.M. van Blankenstein,
Blended learning op afstand in de coschappen tijdens de Covid-19-pandemie
  • Auteurs C. Boer, H. E. M. Daelmans, K. Reefman, M. Wintzen,
Hoe goed is jouw meerkeuzevraag? ToetsJeVraag! (online game)
  • Auteurs E.S. Bos, J. Veltman,
Going digital! Audiodagboeken als digitale onderzoeksmethode
  • Auteurs D. Dolmans, M.H. Wijbenga, R.J. Duvivier, W.E. van der Goot,
Zitten we op één lijn? Een fenomenografische studie naar de opvattingen over praktijkleren van betrokkenen bij de verpleegkundeopleiding
  • Auteurs H. E. M. Daelmans, M. Stoffels, R.A. Kusurkar, S. .M. .E. van der Burgt, S.M. Peerdeman, T. Stenfors,
Besluitvorming in de spreekkamer: Doen medisch specialisten wat ze zeggen dat ze doen?
  • Auteurs A.M. Stiggelbout, E.M. Driever, P.L.P. Brand,
Zo geleerd, zo gedaan? Een kwalitatieve, interactieanalyse van de besluitvorming in prenatale consulten
  • Auteurs A. de la Croix, C. Verhoeven, J.M. Kors, L. Martin, S.M. Peerdeman,
Patiëntcontactonderwijs: Welke drempels ervaren studenten en wat helpt om hierover heen te stappen.
  • Auteurs B. Schaars, M.H. Brouwers, P.J. Van Gurp,
Geneeskundestudenten In De Samenleving (GIDS)
  • Auteurs A. Cozar, S.J.A.N. Arnold, T. Pereira Horta,
Opleiden van maatschappelijk verantwoordelijke artsen: faciliterende en belemmerende factoren bij de integratie van social accountability in de opleiding
  • Auteurs J. Suurmond, J.H. Ravesloot, M.J. Oudbier, S.M. Peerdeman, T.B.B. Boerboom,
Team Based Learning onderwijs na COVID-19: Wat heeft gedwongen online TBL ons geleerd en hoe gebruiken we dat om het TBL-onderwijs te verbeteren? (NVMO werkgroep TBL).
  • Auteurs F. Huijbregts-Verheyden, J. de Vos, J. Mol, L. Roossien,
Opleiden over grenzen: interventies voor het intraprofessioneel opleiden op de werkplek in de medische vervolgopleidingen
  • Auteurs A.A.E.M. van der Velden, E.H.A.J. Coolen, J.M.T. Draaisma, L. Teheux, W. Kuijer-Siebelink,
Te selectief of niet? Een multi-institutionele studie naar het effect van selectie op de diversiteit van studentencohorten van medische opleidingen
  • Auteurs A. Wouters, A.M. Woltman, A.S. Koster, J.H. Ravesloot, K.M. Stegers-Jager, M. Groenier, R.A. van Gestel, S. Fikrat-Wevers, W.W. van den Broek,
De relatie tussen zelfcompassie en professionele voldoening van artsen en de mediërende rol van veerkracht en werk-privé balans
  • Auteurs D.G. Keuken, M.J.M.H. Lombarts, M.P. Debets, R. Bogerd, R.J. Hassink,
bekijk alle abstracts
Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026