Innovatie van morgen in het onderwijs van nu

18 en 10 juni in Online

Wie weleens samenwerkt met een ander, zal dit vast (h)erkennen. Als samenwerken goed gaat – in zorg, onderwijs, onderzoek of ergens anders – kunnen we veel voor elkaar krijgen. Goede zorg vraagt om intensieve samenwerking tussen artsen, verpleegkundigen, paramedici en anderen: inter- en intra-professioneel samenwerken is een cruciale competentie in de steeds complexere zorg. Samenwerken moet je samen leren, tijdens je opleiding en op de werkvloer. Studenten werken binnen hun opleiding samen aan groepsopdrachten, binnen één opleiding maar gelukkig ook steeds vaker met studenten van andere mbo

Wie weleens samenwerkt met een ander, zal dit vast (h)erkennen. Als samenwerken goed gaat – in zorg, onderwijs, onderzoek of ergens anders – kunnen we veel voor elkaar krijgen. Goede zorg vraagt om intensieve samenwerking tussen artsen, verpleegkundigen, paramedici en anderen: inter- en intra-professioneel samenwerken is een cruciale competentie in de steeds complexere zorg. Samenwerken moet je samen leren, tijdens je opleiding en op de werkvloer. Studenten werken binnen hun opleiding samen aan groepsopdrachten, binnen één opleiding maar gelukkig ook steeds vaker met studenten van andere mbo.

Abstracts

Best practices en verbeterpunten van de toepassing van zelf regulatie in het onderwijs in academische vorming in Epicurus zullen worden besproken. Aanbevelingen die op basis van de best practices zijn geformuleerd worden gepresenteerd.

Verpleegkundig redeneren voor medici, een plaatsbepaling van het verpleegkundige body of knowledge ten opzichte van het medisch domein. Een heilig huisje of platgetreden pad?
  • Auteurs D. Van den Hurk, G. Roodbol,
“Zullen we un-muten?” Hoe technologie invloed heeft op participatie; een interactieve filosofische rondetafelsessie over technologie in medisch onderwijs
  • Auteurs M. . Huiskes, M. van Braak, M. Veen, S.P.C. Schaepkens,
Studentenwelzijn onder druk: waar kan het beter?
  • Auteurs I. Verkuijl, M.V.E. Andriessen, N. . Voeten, R.A. de Jong,
Introductie van patiënt perspectief in de bachelor GNK fase middels het ‘zwangerschapsproject’: van extra-curriculair innovatie naar implementatie?
  • Auteurs J.V.D. van Dillen, Y.O. Oosterlaan,
De gesprekstool ‘Positieve Gezondheid’ en de bijdrage aan waardegedreven zorg – het perspectief van AIOS
  • Auteurs A.A.M. Masclee, B.A.B. Essers, C.Y.G. Noben, E.L.J. George, G. Yaron, L.A. Bock, W. N. K. A. van Mook,
Multidisciplinair MDO studentenpoli – bevordering van samenwerking tussen (toekomstig) artsen en (toekomstig) apothekers
  • Auteurs F. van Rosse, J. Versmissen, L.S. Kalfsvel, M. Lafeber, M.B. Mulder,
Naar een duurzaam leereffect met Peer Assisted learning: Utopie of werkelijkheid?
  • Auteurs F.S. Schuit, G.C. Clarebout, J.E. Elen, K.A. Alen, L.V.L. Van Lommel,
Peerfeedback tijdens wetenschappelijk bachelorproject resulteert in actievere deelname, verbeterde formulering onderzoeksvraag en product beschrijving.
  • Auteurs G. Buist, H. Dekker,
Mathematische modellering in de bacheloropleiding: Innovatief onderwijs op het snijvlak van de (bio)medische wetenschappen en de wiskunde
  • Auteurs A Cambi, D.G. Wansink, K.A. Wolf, P Friedl, R Kang,
Omgaan met je supervisor; schoppen of koesteren? Kletspraat of werkbare feedback?
  • Auteurs A. Oudshoorn, H. Van Gent, I.S. Antonescu, L. Bulstra, W. van Blitterswijk,
Veilig studeren #formetoo Op naar een veilige leeromgeving voor coassistenten
  • Auteurs J. Mattijsen, J.A.M.L. Drenth, R.A. de Jong,
Back to the future: Covid19-innovaties in docentprofessionalisering behouden voor de toekomst
  • Auteurs A.D. Diemers, A.I. Levert, J. den Bandt-Bloemzaad, K.R. Timmermans,
Psychologische stress onder zorgverleners tijdens COVID-19 – een mixed-methods studie
  • Auteurs A. D. C. Jaarsma, A.J.J. Lammers, E. Kloeze, J. E. Tulleken, K.E. Noot, M.A. de Carvalho-Filho, N.W. van Yperen, R. Ikink, R.J. Duvivier, R.O.B. Gans, W.E. van der Goot, W.F.W. Bierman,
Farmaciestudenten als (medicatie)maatje: implementatie maatjes-traject tijdens coschap openbare farmacie
  • Auteurs D Philbert, ES Koster, ML Bouvy,
Suboptimale scores op antistolling binnen de landelijke farmacotherapie eindtoets; op onderzoek naar de oorzaak
  • Auteurs F. Beärda, F. van Rosse, J. Versmissen, L.S. Kalfsvel,
Praat met me! Wat bepaalt het succes van intervisie tussen arts-assistenten binnen het Maastricht Universitair Medisch Centrum?
  • Auteurs A. de Rijk, A. Smeenk, A.M.K. Jorissen, H. Ikiz, K.D.G. van de Kant, V. Van Den Eerthwegh, W. N. K. A. van Mook,
Een digitale klinisch redeneren toets, wat voegt het toe?
  • Auteurs B.J.J.W. Schouwenberg, K Ekker, L.I.A. Ruczynski, M. Vorstenbosch, M.A.H.E. Latijnhouwers, R. F. J. M. Laan,
InternShifts: flexibele thuiswerk/werkplekstages als oplossing voor beperkte ruimte en middelen op leerwerkplekken
  • Auteurs A Cambi, D.G. Wansink, K. van den Dries, L. Fluit, M. de Boer, M.M. Zegers,
Tijd om de balans op te maken: welke aspecten uit het online “noodcurriculum” willen docenten en studenten meenemen naar het post-COVID-tijdperk?
  • Auteurs C.J.L.H. Camps, M.E. van der Hulst, N. de Jong, P. de Brouwer, P. G. M. de Jong,
Online onderwijs met simulatiepatiënten: praktijkervaringen en best practices
  • Auteurs E. Rasenberg, K. Thys, S. Ampe, S. Nelissen, S.H. Makkenze-Mangold,
bekijk alle abstracts
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee