Context / probleemstelling of aanleiding
Thema:
Een nieuwe innovatieve manier om door middel van gamefication onderwijs leuker te maken en studenten te enthousiasmeren voor een onderwerp.
Doel:
Het delen van een nieuwe innovatieve manier van onderwijs geven zodat andere docenten hiervan kunnen leren en deze innovatie kunnen toepassen in hun eigen onderwijs.
Doelgroep:
Docenten van de basisopleiding en de medische vervolgopleidingen.
Opzet: activiteiten en opbrengst:
Opzet:
– Introductie
– Spelen van het escapespel
– Uitleg van theorie achter gamefication
– Praktische handleiding voor het maken van een eigen escapespel +Do’s en Dont’s bij het maken van een escapespel
– Zelf aan de slag, deelnemers werken in groepjes aan een eigen concept escaperoom.
Opbrengst:
– Deelnemers begrijpen wat gamefication is en hoe het toegepast kan worden.
– Deelnemers ervaren zelf hoe gamefication een saai onderwerp interessant kan maken en hoe het een groep kan enthousiasmeren zich ergens in te verdiepen.
– Deelnemers begrijpen hoe ze zelf een escapespel kunnen maken en kunnen na deze workshop zelf aan de slag.
Referenties (max 2.):
Gentry, Sarah Victoria, et al. “Serious gaming and gamification education in health professions: systematic review.” Journal of medical Internet research 21.3 (2019): e12994
Max aantal deelnemers :
24