Context / probleemstelling of aanleiding
Thema:
Twee essentiële vaardigheden voor alle gezondheidszorg professionals zijn klinisch redeneren en interprofessioneel samenwerken. In de praktijk worden beide vaardigheden gek genoeg nog vaak intraprofessioneel getraind. In deze workshop leert u hoe beide vaardigheden gecombineerd kunnen worden in één onderwijssessie. Door gebruik te maken van de “Random Patient Generator” worden deelnemers zich bewust van hun eigen aannames en krijgen zij inzicht in de denkwijze van collega’s. Samen gaan we verschillende willekeurige patiënten genereren en tegelijkertijd het didactische model achter deze onderwijsvorm exploreren. Na deze workshop heeft u alle handvatten om op uw eigen werkplek deze onderwijsvorm in te zetten. De “Random Patient Generator”, een onderwijsvorm die klinisch redeneren en gezamenlijke besluitvorming interdisciplinair traint.
Doel:
Deelnemers kennis laten maken met de “Random Patient Generator”. Een onderwijsvorm waarin interdisciplinair trainen van klinisch redeneren, besluitvorming en samenwerking gecombineerd wordt.
Doelgroep:
Docenten, artsen, verpleegkundigen, andere gezondheidszorg medewerkers.
Opzet: activiteiten en opbrengst:
Interactieve workshop waarin we verschillende willekeurige patiënten genereren en daarnaast ons het didactische model achter de “Random Patient Generator” eigen maken. Na deze sessie heeft u alle handvatten om in u eigen setting deze onderwijsvorm in te zetten. De “Random Patient Generator”, een onderwijsvorm die klinisch redeneren en besluitvorming interdisciplinair traint.
Referenties:
Max aantal deelnemers :
25