Context / probleemstelling of aanleiding
Thema:
Waar denk je aan als je aan datagedreven leren denkt?
Wat heb jij nodig om in een datagedreven wereld goed je werk te kunnen uitoefenen als (toekomstige) zorgprofessional?
In deze rondetafelsessie gaan we drie thema’s belichten: Simulatie-onderwijs, Learning Analytics & Curriculum Datagedreven werken
We leren allemaal met, over en van data… a.d.h.v. bovengenoemde drie thema’s willen we meer inzichten en concrete voorbeelden met elkaar delen waarin data een belangrijke rol speelt in de zorg.
Ben je nieuwsgierig hoe studenten leren met data binnen een simulatie-omgeving? Of wat we leren van alle data die verzameld wordt binnen de onderwijssetting? Of misschien hoe we ervoor zorgen dat zorgprofessionals (van de toekomst) geschoold worden in datacompetenties?
Dan is deze ronde-tafel op jouw lijf geschreven!
Doel:
Kennis delen en ophalen van ervaringen en (onderzoeks)inzichten uit de (onderwijs)praktijk
Doelgroep:
Docenten, Studenten, Onderwijskundigen, Onderzoekers, Zorgprofessionals
Opzet: activiteiten en opbrengst:
Thema 1: Simulatie-onderwijs
Inzicht in begrip simulatie-onderwijs, meer specifiek leren met data in het onderwijs d.m.v. gebruik van onderwijs EPD en eerste resultaten
Thema 2: Learning Analytics
Inzicht in begrip Learning Analytics, nieuwe inzichten in hoe Learning Analytics kunnen inzetten om te leren van data
Thema 3: Curriculum Datagedreven werken
Inzicht in begrip “datacompetenties”, wat daarvoor nodig is en hoe een curriculum ‘datagedreven werken’ eruit zou kunnen zien
Referenties (max 2.):
1. Position paper Datagedreven werken Amsterdam UMC: https://www.amsterdamumc.org/nl/datagedreven-zorg.htm
2. https:
//tlc.uva.nl/article/datagedreven-leren-wat-is-het-eigenlijk/
Max aantal deelnemers :
30