Context / probleemstelling of aanleiding
Thema:
Toetsvorm stages en opkomst AI-schrijvers
Doel:
De rondetafelsessie stimuleert het uitwisselen van ideeën en het samen nadenken over de waarde van een stageverslag als toetsingsonderdeel van een stage, waarbij rekening wordt gehouden met de opkomst van AI-schrijvers zoals Chat-GPT.
Doelgroep:
Docenten, stagecoördinatoren, toetsdeskundigen, studenten, iedereen die zich betrokken voelt bij stages binnen het onderwijs.
Opzet: activiteiten en opbrengst:
Activiteiten: Korte presentatie over onze eigen ervaringen als coördinator van de zorgstage (vier weken in bachelorjaar 1 van geneeskunde) en coördinator van de huisartsstage (zes dagen in bachelorjaar 2 van geneeskunde) met stageverslagen en de opkomst van Chat-GPT. Tevens bespreken we kort het studentenperspectief op stageverslagen. Aan de hand van vragen zal in groepen een discussie worden gevoerd en zal worden gebrainstormd over de waarde van stageverslagen, rekening houdend met de opkomst van AI-schrijvers en zal er ook nagedacht worden over alternatieven.
Opbrengst: er wordt afgesloten met een plenaire terugkoppeling van de opbrengsten en er wordt een samenvatting gegeven over de verschillende ideeën over de toegevoegde waarde van een stageverslag aan een stage en de alternatieven hiervoor.
Referenties (max 2.):
Max aantal deelnemers :
20