PME Volume 8, Issue 5

October 2019 - jaargang 8
Banner

Het tijdschrift publiceert sinds 2012 één doorlopend deel (volume) en nummer (issue) per jaar. Artikelen worden beschikbaar gesteld zodra ze klaar zijn om onnodige vertragingen bij het openbaar maken van de inhoud te voorkomen.

Artikelen in deze editie

A multiple-trainee, multiple-level, multiple-competency (multi-TLC) simulation-based approach to training obstetrical emergencies
  • AuteursBeth Murray-DavisLawrence E. M. GriersonRanil SonnadaraSusan EllisValerie Mueller
The Implicit Association Test in health professions education: A meta-narrative review
  • AuteursCristina M. GonzalezJaveed SukheraMaham RehmanMichael Wodzinski
Early identification of struggling learners: using prematriculation and early academic performance data
  • AuteursDario TorreDavid F. CruessDavid MearsDeanna Schreiber-GregoryJessica T ServeyLayne D. BennionMichelle YoonSteven J. DurningTing Dong
Clear skies ahead: optimizing the learning environment for critical thinking from a qualitative analysis of interviews with expert teachers
  • AuteursAmy M. SullivanDeborah LindellGrace C. HuangLynn E. Jaffe
Attrition among New Zealand medical students completing research degrees: A 20-year analysis
  • AuteursTim J. WilkinsonYassar Alamri
The learning environment on a student ward: an observational study
  • AuteursAnna DyarAnna KiesslingHanna LachmannTerese Stenfors
Spinning the lens on physician power: narratives of humanism and healing
  • AuteursLaura NimmonMercedes Chan
A call for action: integrating climate change into the medical school curriculum
  • AuteursMadelon L. Finkel
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee