PME Volume 8, Issue 5

October 2019 - jaargang 8
Banner

Het tijdschrift publiceert sinds 2012 één doorlopend deel (volume) en nummer (issue) per jaar. Artikelen worden beschikbaar gesteld zodra ze klaar zijn om onnodige vertragingen bij het openbaar maken van de inhoud te voorkomen.

Artikelen in deze editie

A multiple-trainee, multiple-level, multiple-competency (multi-TLC) simulation-based approach to training obstetrical emergencies
  • Auteurs Beth Murray-Davis, Lawrence E. M. Grierson, Ranil Sonnadara, Susan Ellis en Valerie Mueller
The Implicit Association Test in health professions education: A meta-narrative review
  • Auteurs Cristina M. Gonzalez, Javeed Sukhera, Maham Rehman en Michael Wodzinski
Early identification of struggling learners: using prematriculation and early academic performance data
  • Auteurs Dario Torre, David F. Cruess, David Mears, Deanna Schreiber-Gregory, Jessica T Servey, Layne D. Bennion, Michelle Yoon, Steven J. Durning en Ting Dong
Clear skies ahead: optimizing the learning environment for critical thinking from a qualitative analysis of interviews with expert teachers
  • Auteurs Amy M. Sullivan, Deborah Lindell, Grace C. Huang en Lynn E. Jaffe
Attrition among New Zealand medical students completing research degrees: A 20-year analysis
  • Auteurs Tim J. Wilkinson en Yassar Alamri
The learning environment on a student ward: an observational study
  • Auteurs Anna Dyar, Anna Kiessling, Hanna Lachmann en Terese Stenfors
Spinning the lens on physician power: narratives of humanism and healing
  • Auteurs Laura Nimmon en Mercedes Chan
A call for action: integrating climate change into the medical school curriculum
  • Auteurs Madelon L. Finkel
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee