PME Volume 7, Issue 1

January 2018 - jaargang 9
Banner

Het tijdschrift publiceert sinds 2012 één doorlopend deel (volume) en nummer (issue) per jaar. Artikelen worden beschikbaar gesteld zodra ze klaar zijn om onnodige vertragingen bij het openbaar maken van de inhoud te voorkomen.

Artikelen in deze editie

Writing an effective literature review: Part I: Mapping the gap
  • Auteurs Lorelei Lingard
CONTeMPLATE—a mnemonic to help medical educators infuse reflection into their residency curriculum
  • Auteurs Lawrence Cheung
Effects of medical school selection on student motivation: a PhD thesis report
  • Auteurs Anouk Wouters
Authoring the identity of learner before doctor in the figured world of medical school
  • Auteurs Esther Helmich, Evangeline Stubbing en Jennifer Cleland
Using parent feedback: A qualitative study of residents’ and physician-educators’ perspectives
  • Auteurs Katherine A. Moreau en Kaylee Eady
The do’s, don’t and don’t knows of supporting transition to more independent practice
  • Auteurs Ed Peile, J Mark Walton, Julie Smith, Maggie Bartlett, Michiel Westerman en Sarah Yardley
Standardized residency training in China: the new internal medicine curriculum
  • Auteurs Hongmei Dong, John McConville, Jonathan Lio, Renslow Sherer, Shalini Reddy en Yanqing Ye
Bad faith, medical education, and post-truth
  • Auteurs Alan Bleakley
Measuring cognitive load
  • Auteurs John Sweller
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee