PME Volume 5, Issue 5

September 2016 - jaargang 11
Banner

Het tijdschrift publiceert sinds 2012 één doorlopend deel (volume) en nummer (issue) per jaar. Artikelen worden beschikbaar gesteld zodra ze klaar zijn om onnodige vertragingen bij het openbaar maken van de inhoud te voorkomen.

Artikelen in deze editie

The three ‘S’s of editing: story, structure, and style
  • AuteursChris Watling
A journal club for peer mentorship: helping to navigate the transition to independent practice
  • AuteursJessica LiuPeter CramShail RawalThomas E. MacMillan
Experiencing authenticity – the core of student learning in clinical practice
  • AuteursKatri Manninen
Multiple independent sampling within medical school admission interviewing: an “intermediate approach”
  • AuteursKulamakan KulasegaramMaria Athina MartimianakisMark D. HansonNicole N. WoodsRaj Rasasingham
Using reflection to influence practice: student perceptions of daily reflection in clinical education
  • AuteursAmanda R. EmkeDaniel A. LondonDouglas P. Larsen
Factors influencing students’ receptivity to formative feedback emerging from different assessment cultures
  • AuteursCees P. M. van der VleutenChristopher J. HarrisonElaine F. DanneferKaren D. KöningsLambert W. T. SchuwirthValerie Wass
Intercultural doctor-patient communication in daily outpatient care: relevant communication skills
  • AuteursAlbert J. J. A. ScherpbierConny M. SeelemanEmma PaternotteFedde ScheeleLindsay BankSandra van Dulmen
On the issue of costs in programmatic assessment
  • AuteursCees P. M. van der VleutenSylvia Heeneman
Costs and assessment in medical education: a strategic view
  • AuteursKieran Walsh
The uneasy alliance of assessment and feedback
  • AuteursChristopher Watling
Reflection’s role in learning: increasing engagement and deepening participation
  • AuteursKaren V. Mann
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee