Klachtenregeling

Klachtenprocedure NVMO
Nederlandse Vereniging voor Medisch Onderwijs

Artikel 1: Definities:

  1. NVMO – Nederlandse Vereniging voor Medisch Onderwijs
  2. Klager: een deelnemer aan de opleiding of een lid van de vereniging
  3. Klacht: klacht over de organisatie of inhoud van de opleiding bij xxx of de wijze waarop (in een voorkomend geval) deze wordt gegeven.

Artikel 2: Indienen van een klacht:

  1. De klacht dient schriftelijk, gemotiveerd en ondertekend te worden ingediend bij het bestuur van de NVMO (Nederlandse Vereniging voor Medisch Onderwijs),ter attentie van de voorzitter te zenden aan secretariaat@nvmo.nl
  2. Er staat geen klachtrecht open tegen een besluit van algemene strekking.

Artikel 3: Behandeling van de klacht:

  1. Het bestuur, bevestigt de ontvangst van de klacht aan de klager binnen dertig dagen.
  2. Het bestuur verstrekt aan de klager alle relevante informatie met betrekking tot de klacht waarover het bestuur beschikt.
  3. Binnen ten hoogste vier weken na ontvangst van de klacht stelt het bestuur de klager in de gelegenheid om zijn klacht toe te lichten. Van deze toelichting wordt een verslag opgesteld en aan klager gezonden.
  4. Is er een langere tijd nodig om de klacht nader te onderzoeken dan wordt de klager hiervan binnen die vier weken in kennis gesteld, waarbij het uitstel wordt gemotiveerd. Het bestuur geeft een indicatie van wanneer verwacht mag worden dat er uitsluitsel wordt gegeven.
  5. Het bestuur zal de klacht vertrouwelijk behandelen.

Artikel 4: Uitspraak:

  1. Binnen acht weken na het horen neemt het bestuur een beslissing naar aanleiding van de klacht. De beslissing wordt schriftelijk aan de klager meegedeeld en omvat tenminste de bevindingen, conclusies, reacties en afhandeling van de klacht.
  2. Indien na de uitspraak de klager het niet eens is met de uitspraak of blijkt dat een vertrouwenspersoon ingeschakeld moet worden dan kan de klager zich wenden tot:

ArboNed

Zwarte Woud 10, 3524 SJ Utrecht
3. Het oordeel van ArboNed is voor de NVMO bindend. Eventuele consequenties worden door de NVMO binnen acht weken afgehandeld.

Artikel 5: Afhandeling:

De klachten worden geregistreerd door ArboNed en worden gedurende een periode van twee jaar bewaard.

Artikel 6: Ingangsdatum:

Bovenstaande klachtenregeling gaat in op 01-01-2025.

Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee