Heilige huisjes

19 en 20 november in Online

Abstracts

Best practices en verbeterpunten van de toepassing van zelf regulatie in het onderwijs in academische vorming in Epicurus zullen worden besproken. Aanbevelingen die op basis van de best practices zijn geformuleerd worden gepresenteerd.

Omgaan met je supervisor; schoppen of koesteren? Kletspraat of werkbare feedback?
  • Auteurs A. Oudshoorn, H. Van Gent, I.S. Antonescu, L. Bulstra, W. Van Blitterwsijk,
Van vinken naar vonken in interne kwaliteitszorg van onderwijs – het belang van een programmatische aanpak
  • Auteurs C. Sehlbach, D. H. J. M. Dolmans, J.R.D. Whittingham, R. E. Stalmeijer,
Online bijeenkomsten mindfulness voor coassistenten
  • Auteurs A. Wenisch, J. J. S. van de Kreeke, V.J. Selleger,
Vissen naar reflectie: een filosofische verkenning van methodologische benaderingen
  • Auteurs A. de la Croix, M. Veen, S.P.C. Schaepkens,
Hoe eerlijk vinden stakeholders het toelatingsbeleid voor de geneeskundeopleiding? Een discourse-analyse van focusgroepen
  • Auteurs A. de la Croix, A. Wouters, K. Alexander, M.E. Kelly, R. van Santbrink, R.A. Kusurkar,
The effectiveness of a blended learning approach in the teaching of epidemiology and statistics to medical students: A systematic review and meta-analysis protocol
  • Auteurs C.H.L. Thio, N. Smidt, S. van der Werf, T.H. Wieringa,
De educatieve waarde van de overdracht
  • Auteurs J.H.A. ten Berge, P.L.P. Brand,
De “Nederlandse” arts-in-opleiding. Onze taal, normen en waarden expliciet gemaakt: Hoe passen we een volledig Engelstalige versie van ons Bachelor geneeskunde in in onze Nederlandse onderwijscultuur?
  • Auteurs A.M. van Trigt, G.M. Drzazga, R. Bakels, R.R. . Bakker,
Interdisciplinariteit in een spiraalvormig Geneeskunde curriculum
  • Auteurs H.B. Lont,
Iedereen aan de infectiepreventie! Alle Nijmeegse coassistenten getraind en getoetst sinds 2019.
  • Auteurs OHE Coenen,
Leerlijn Professionaliteit: Reflecteren, van ‘moetje’ naar leerervaring Lessons learned in vijf jaar reflectie onderwijs
  • Auteurs A.E. van Ede, G.J.M. Smeets, J. Terlouw, P.J.M. van Gurp, R.P.B. Reuzel, S. Heemskerk, W.J.M.J. Gorgels,
Anders denken en doen in je rol als docent in interprofessionele leerwerkplaatsen
  • Auteurs A. Hoeve, N. Scherpbier, W. Kuijer-Siebelink,
Keep busy or get centered? Lessen uit de COVID-19 periode.
  • Auteurs A Van 't Spijker, R.J. de Jongh,
Beter is de vijand van goed: een workshop voor perfectionisten.
  • Auteurs D. Roosdorp, J. Jeltes, J.J.S. v.d. Kreeke, M.V. . Matulewicz, V.J. Selleger,
Het proces van zelfregulerend leren in de klinische omgeving: inzichten uit een longitudinaal onderzoek bij erkende medische specialisten.
  • Auteurs K Cuyvers, P Van den Bossche, V. Donche,
De rol van co-regulatienetwerken in het zelfregulerend leren van geneeskundestudenten tijdens coschappen.
  • Auteurs D Sluijsmans, D. Bransen, E. Driessen, J. Donkers, M. Govaerts, P Van den Bossche,
Ervaringen met “EBM in de praktijk”-onderwijs in het ErasmusMC
  • Auteurs N. Aarts, P.W. Moorman, R.K. Los,
Effectiviteit Blended Learning en de rol van formatief toetsen
  • Auteurs E. Stronkhorst, L. Roossien,
De Digitafel als hulpmiddel voor medisch ethisch onderwijs
  • Auteurs E.L.M Maeckelberghe, R.W. van der Molen,
Welke impact heeft een gedwongen omschakeling op de opvattingen van docenten en studenten over online leren?
  • Auteurs I.Z. Zink, K.A. Alen, S. Van Laer,
bekijk alle abstracts
Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026