Heilige huisjes

19 en 20 november in Online

Abstracts

Best practices en verbeterpunten van de toepassing van zelf regulatie in het onderwijs in academische vorming in Epicurus zullen worden besproken. Aanbevelingen die op basis van de best practices zijn geformuleerd worden gepresenteerd.

Onderwijs over gezamenlijke besluitvorming met de Digitafel
  • Auteurs H. B. M. van de Wiel, J.C. Wouda, R. Kammenga,
Hoe verbind je verschillende leerdoelen in jouw onderwijs met elkaar? De rode draad casus.
  • Auteurs E. Tanck, M. Holla, M.W.J.L. Schmitz,
Intersectionaliteit: Hoe dan?
  • Auteurs H. Leyerzapf, J.L. Suurmond, K. Lanting, M.E. Muntinga, P. Verdonk,
Vervulling van psychologische behoeften van medische studenten die leren in verschillende MOOC-integratie ontwerpen
  • Auteurs M.E.J. Reinders, P. G. M. de Jong, R.A. Hendriks, W.F. Admiraal,
Welke factoren dragen bij aan de ervaren distress van PhD studenten in de medische context?
  • Auteurs H.J. Boer, J. Fleer, M.J. Smit,
Anatomie binnen de gynaecologie, wat moeten we weten: een Delphi consensus studie
  • Auteurs A.N. Schepens-Franke, C.P.R. Triepels, D.M. Koppes, F. Scheele, K.J.B. Notten, R Kruitwagen, T van Gorp,
Van ‘assessment of learning’ naar ‘assessment for learning’: Slimmer leren klinisch redeneren met online Script Concordance Test.
  • Auteurs E.B.M. van Limbeek, T.M. van Haaren - ten Haken, X. Janssen-Brandt,
Zijn er nog vragen? Aanpak Noordwest Academie in verbetering interactie in het discipline overstijgend onderwijs
  • Auteurs A.J. Prins, E. van Soelen, J.M.J. Bais, M.M. Bouma,
Public Health in het medisch onderwijs in Nederland en Duitsland
  • Auteurs M Jambroes, M. Wijnen-Meijer, N Sapoutzis,
De optimale online leeromgeving. Doing good by being BAD: betrokken, afwisselend en duidelijk.
  • Auteurs E. van Venrooij, M. Doets, M. E. W. Dankbaar, M.M. van Wermeskerken, P.A. Pinheiro de Sousa,
How behavioural medicine improves healthcare. V(h)eilige huisjes veranderen? Let’s do it!
  • Auteurs Dr. N. Tielemans, E Bazelmans, F. de Schutter, I. Josemanders,
Bekwaam verklaren voor onderwijs- en opleidingstaken: (hoe) kan dat?
  • Auteurs E.E. van Dijk, H. Mulder, H.J. Krouwel, J.M.E. van Bruggen,
Dit moet je als basisarts kunnen, toch?
  • Auteurs A. van de Ven,
Professioneel gedrag in de masterfase; een geïntegreerde aanpak als kracht! Of toch niet?
  • Auteurs E.M. Walter,
Burn-out en bevlogenheid van promovendi in de geneeskunde
  • Auteurs A. Wouters, A.S. Koster, J Wilschut, M. Mak – Van der Vossen, R.A. Kusurkar, S. .M. .E. van der Burgt, U. Isik,
Docentparticipatie bij een curriculumhervorming
  • Auteurs B.B. Bammens, D.V.R. Van Raemdonck, H.G. Geuens, P.H. Herijgers, P.R. Ryckaert,
Coachingstraject voor ANIOS
  • Auteurs J.E.C. van Steenhoven, M.S. van Schelven,
Zeven Tips om Effectieve Leerstrategieën te Leren
  • Auteurs A.B.H. de Bruin, F. Biwer, M.G.A. oude Egbrink, S. Schreurs,
Team-Based Learning (TBL): Elke fase telt?
  • Auteurs L. Roossien, R. de Vos, T.B.B. Boerboom,
Een nieuw meetinstrument voor het opsporen van verstoringen in mentaal welzijn onder AIOS
  • Auteurs J.K.G. Wietasch, M. Londema,
bekijk alle abstracts
Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026