Heilige huisjes

19 en 20 november in Online

Abstracts

Best practices en verbeterpunten van de toepassing van zelf regulatie in het onderwijs in academische vorming in Epicurus zullen worden besproken. Aanbevelingen die op basis van de best practices zijn geformuleerd worden gepresenteerd.

Het hoe-wie-wat-waar van opleiden voor grensoverschrijdende zorg in Europa
  • Auteurs D.M.L. Verstegen, J.A. Beuken,
Niet alles is meetbaar, maar wanhoop niet! Training in professioneel subjectief beoordelen
  • Auteurs L.A. De Jonge - 't Hoen, M. Veen,
Promoveren om te specialiseren. Mag je ook ergens anders in excelleren?
  • Auteurs J.C. Mattijsen, S. van Goor,
Professionele Identiteitsvorming van huisartsen in opleiding
  • Auteurs A. W. M. Kramer, M.E. Numans, V. Nierkens, W. N. K. A. van Mook,
Het nut van Augmented Reality in het anatomie onderwijs: een meta-analyse
  • Auteurs A.M. van Cappellen van Walsum, D.J.H.A. Henssen, G. de Jong, K. Bolek,
Een online assessment in de selectieprocedure voor medische vervolgopleidingen: waardevol voor selectiecommissie én aios.
  • Auteurs E.H.A.J. Coolen, J.M.T. Draaisma, L. Teheux,
Zie de mens: Ontwikkelen leerlijn “Patient-Centered care” in UMC Groningen
  • Auteurs E.S. Schaafsma, N.Th. van den Broek, P. Buist, R.L. Diercks,
Nieuwe Master Pathologie EMC
  • Auteurs C.J. Vissers, M.C. Clahsen-van Groningen, M.J. Kros, M.L.F. van Velthuysen, R Verdijk,
Naar een duurzaam leereffect met Peer Assisted learning: Utopie of werkelijkheid?
  • Auteurs F.S. Schuit, G.C. Clarebout, J.E. Elen, K.A. Alen, L.V.L. Van Lommel,
Kunnen studenten hun eigen escape room ontwerpen? Lessons learned uit onze escape room over de opiatencrisis
  • Auteurs J. Tichelaar, M.A. van Agtmael, M.C. Richir, M.J. Bakkum,
Over het nut en de noodzaak van voldoende Global Health onderwijs in de bachelor Geneeskunde, juist hier, juist nu!
  • Auteurs J. de Zeeuw, M.A.C. Versluis, R.R. . Bakker,
Omgaan met je supervisor; schoppen of koesteren? Kletspraat of werkbare feedback?
  • Auteurs A. Oudshoorn, H. Van Gent, I.S. Antonescu, L. Bulstra, W. Van Blitterwsijk,
Van vinken naar vonken in interne kwaliteitszorg van onderwijs – het belang van een programmatische aanpak
  • Auteurs C. Sehlbach, D. H. J. M. Dolmans, J.R.D. Whittingham, R. E. Stalmeijer,
Online bijeenkomsten mindfulness voor coassistenten
  • Auteurs A. Wenisch, J. J. S. van de Kreeke, V.J. Selleger,
Vissen naar reflectie: een filosofische verkenning van methodologische benaderingen
  • Auteurs A. de la Croix, M. Veen, S.P.C. Schaepkens,
Hoe eerlijk vinden stakeholders het toelatingsbeleid voor de geneeskundeopleiding? Een discourse-analyse van focusgroepen
  • Auteurs A. de la Croix, A. Wouters, K. Alexander, M.E. Kelly, R. van Santbrink, R.A. Kusurkar,
The effectiveness of a blended learning approach in the teaching of epidemiology and statistics to medical students: A systematic review and meta-analysis protocol
  • Auteurs C.H.L. Thio, N. Smidt, S. van der Werf, T.H. Wieringa,
De educatieve waarde van de overdracht
  • Auteurs J.H.A. ten Berge, P.L.P. Brand,
De “Nederlandse” arts-in-opleiding. Onze taal, normen en waarden expliciet gemaakt: Hoe passen we een volledig Engelstalige versie van ons Bachelor geneeskunde in in onze Nederlandse onderwijscultuur?
  • Auteurs A.M. van Trigt, G.M. Drzazga, R. Bakels, R.R. . Bakker,
Interdisciplinariteit in een spiraalvormig Geneeskunde curriculum
  • Auteurs H.B. Lont,
bekijk alle abstracts
Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026