Heilige huisjes

19 en 20 november in Online

Abstracts

Best practices en verbeterpunten van de toepassing van zelf regulatie in het onderwijs in academische vorming in Epicurus zullen worden besproken. Aanbevelingen die op basis van de best practices zijn geformuleerd worden gepresenteerd.

Programmatisch toetsen: “intermediate stake decisions’ als schakel voor een faire beoordeling?
  • Auteurs G.T.J.M. Essers, M. H. Sagasser, N.J.J.M. Mastenbroek,
Hoe kunnen we een professionele cultuur binnen onze gezondheidszorgopleiding stimuleren?
  • Auteurs G. Tsakitzids, I. Wyns, K. Reefman, M.C. Mak-Van der Vossen, S. Spee,
Welke rol kan docentprofessionalisering spelen bij het ondersteunen van (loopbaan)ontwikkeling van medisch docenten?
  • Auteurs A.D. Diemers, A.I. Levert, E.E. van Dijk, K.R. Timmermans,
Hoe beïnvloedt Interprofessionele Educatie het samenwerkingsgedrag van studenten in de praktijk? Een kwalitatieve studie
  • Auteurs C.J. Teuwen, H. E. M. Daelmans, R.A. Kusurkar, S. .M. .E. van der Burgt, S.M. Peerdeman,
Het is wit maar staat niet in de weg: De samenhang tussen leerklimaat en sociale cohesie in de coschappen
  • Auteurs R. E. Stalmeijer, S. Mijnheere, S.N.E. Meeuwissen,
Richtlijnen voor het ontwerpen van een toetsprogramma voor interprofessioneel onderwijs.
  • Auteurs A. Moser, D.M.A. Sluijsmans, H.W.H. Smeets, J.J.G. Van Merriënboer,
De student aan het roer: de mate van zelfsturing bij de academische vorming
  • Auteurs G.W.G. Spaai, M.J. Oudbier, M.M.G . Leeflang,
Geen succes zonder stress? Analyse en adviezen ten aanzien van stressmanagement bij bachelorstudenten in het BMW/GNK-curriculum
  • Auteurs B.W.M. van Bon, D.G. Wansink,
Hoe ervaren geneeskundestudenten de inzet van een PETA bij het leren van het onderzoek van de mammae en de lymfklieren in de okselregio?
  • Auteurs C. den Harder,
Een service-learning project als gericht leertraject voor onvoldoende professioneel gedrag tijdens de bachelor geneeskunde
  • Auteurs A. Sevenants, A.M.M. Deketelaere, C. Verlinde, C. Verslype, I. Fourneau, L. De Waele, S Vantournhout,
Beïnvloeden angst voor de dood, angst voor veroudering en ageism de attitude van medisch studenten ten aanzien van medische zorg voor oudere patiënten?
  • Auteurs A.A. Meiboom, C.M.P.M. Hertogh, E.J. Draper, M. Smalbrugge, N. van Dijk, R.A. Kusurkar,
Motiveren kun je leren! Hoe de Self-Determination Theory kan helpen om onderwijs in wetenschappelijke vorming nog effectiever te maken
  • Auteurs A.J.H.M. Houben, B.W.C. Ommering, F. W. Dekker, M. Diepeveen,
NVMO commissie Professionaliteit: dromen van een curriculum Professionaliteit en dat ook waarmaken!
  • Auteurs I. Rupp, M.C. Mak-Van der Vossen, M.S. Visser, N.J.J.M. Mastenbroek, P. van Gurp, P.C. Barnhoorn, R. L. Hulsman, S. Pronk, U.H.M. Klumpers, W. N. K. A. van Mook,
Niet balen van falen: herkennen en bespreken van onvoldoende professionele groei
  • Auteurs C.J. Vreugdenhil, J. J. S. van de Kreeke, M.C. Mak-Van der Vossen, W. N. K. A. van Mook,
Teamwerk in de gezondheidszorg
  • Auteurs A.B. Boone, C.V. Vandermeulen, K.H. Hoppenbrouwers, L.G. Godderis, M.D.B. Du Bois, R.M. Roelants,
Wetenschappelijke stages als springplank naar een wetenschappelijke carrière?
  • Auteurs B.W.C. Ommering, C.R. den Bakker, F. W. Dekker, T.N. van Leeuwen,
Praten over tentamen suïcide: het explorerende gesprek
  • Auteurs E.M. Bosnak, L.M.L. Ong,
Video Reflexivity Ethnography (VRE): video-gestuurde zelfreflectie van tutoren
  • Auteurs A.B. Koning, C.J.M. Hülsman, J.P.J.M. Hikspoors, S.E. Köhler, W.H. Lamers,
Gebruik van e-learningprogramma ter voorbereiding op belangrijke farmacotherapietoetsen; The more the better?
  • Auteurs F. van Rosse, J. Versmissen, L.S. Kalfsvel, P.H.M. van der Kuy, W.W. van den Broek,
Flexibilisering van verpleegkundige vervolgopleidingen met EPA’s
  • Auteurs I.A. Pool, M. Van der Horst, S.E. Hofstra,
bekijk alle abstracts
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee