Heilige huisjes

19 en 20 november in Online

Abstracts

Best practices en verbeterpunten van de toepassing van zelf regulatie in het onderwijs in academische vorming in Epicurus zullen worden besproken. Aanbevelingen die op basis van de best practices zijn geformuleerd worden gepresenteerd.

Hoe kunnen onderzoekers een persoonsgerichte benadering gebruiken voor onderzoek naar medisch onderwijs
  • Auteurs A. de la Croix, A.S. Koster, J Grijpma, J Kors, M. Mak – Van der Vossen, R.A. Kusurkar, S. .M. .E. van der Burgt,
Verpleegkundig redeneren voor medici, een plaatsbepaling van het verpleegkundige body of knowledge ten opzichte van het medisch domein. Een heilig huisje of platgetreden pad?
  • Auteurs D. Van den Hurk, G.J.M. Roodbol,
De rol van succeservaringen in het stimuleren van intrinsieke motivatie voor en self-efficacy gevoelens over onderzoek bij bachelorstudenten Geneeskunde
  • Auteurs B.W.C. Ommering, F. W. Dekker, F.M. van Blankenstein,
Een fenomenologisch onderzoek van patiënt-ervaringen tijdens observatie van aios door opleiders: de mythe van de vlieg op de muur
  • Auteurs C.B.T. Rietmeijer,
Selectie van geneeskundestudenten op basis van hun metacognitieve vaardigheden
  • Auteurs A. J. de Beaufort, K.M. Stegers-Jager, M.V.J. Veenman, W.E. de Leng,
De Senior Kwalificatie Onderwijs (SKO) leergang in het UMC Utrecht
  • Auteurs H.H. Veenhoven, M.E. Sakkers, R. Gratama van Andel,
Studentervaringen met responsiecolleges op afstand door COVID-19; een vergelijking met reguliere responsiecolleges.
  • Auteurs E. Tanck, M. Holla, M.W.J.L. Schmitz,
Het interprofessionele studententeam polyfarmacie: Een gerandomiseerde studie naar de waarde van een interprofessioneel studententeam bij het herkennen en behandelen van geneesmiddelen bijwerkingen.
  • Auteurs J. Tichelaar, M.A. van Agtmael, M.C. Richir, R. Sultan,
De boost van Corona
  • Auteurs F.K. Föhse, P.J. Van Gurp,
Welzijn & Vitaliteit: The Science of Happiness
  • Auteurs A.J. Terlouw, M.H.J. van de Pol, R.J.M.G. Hameleers,
Digitale onderwijsvormen in het medisch onderwijs
  • Auteurs G.J. Schenk, K.E. Ebels, M.A. Rolvers,
Interprofessioneel onderwijs over de laatste levensfase
  • Auteurs R.J. Visser,
Werkdrukbeleving onder coassistenten: het perspectief van coassistent, arts-assistent en opleider
  • Auteurs M. te Groen, M.L.A. Fehrmann, R.J.M.G. Hameleers, T.P.F.M. Klaassen,
Het belang van aandacht voor de persoon van de docent; de relatie tussen opvattingen over docentkwaliteiten en over leren en doceren onderzocht
  • Auteurs A. W. M. Kramer, M.W. Ottenhoff-de Jonge, R.M. van der Rijst,
Communicatievaardigheden Beoordelen Tijdens ‘Objective Structured Clinical Examinations’ (OSCE’s): Vakinhoudelijk vs Generiek en Observatoren vs Simulatiepatiënten. Op Zoek naar het Optimale Evenwicht.
  • Auteurs A. Deketelaere, A. Sevenants, I. Fourneau, L. Cools, L. De Waele, M. Gijbels, S. Van Laer,
Hoe flipt een docent?
  • Auteurs G.W.G. Spaai, J Visschedijk, K.R. Timmermans, M.J. Oudbier, T.B. Boerboom,
Eerste ervaringen met ‘gynaecologische tentoonstelling’ in master geneeskunde
  • Auteurs A.J.C.M. van Dongen, A.N.J.A. de Groot,
Meerdere vliegen in één klap: efficiënte en effectieve feedback op hoorcolleges in een Medisch curriculum
  • Auteurs A.D. Diemers, E.S. Schaafsma, G.M. Drzazga, P. Buist,
COVID-19 & Society, een online keuzecursus
  • Auteurs H. E. Westerveld, I.E. Thunnissen, J.L. Browne, R.R. de Jonge,
Van student tot zelfregulerende professional: Masterstudenten vragen, geven en ontvangen online peer feedback
  • Auteurs A.W. Riedstra, F.M. van Blankenstein, I. de Boer, N. Kromkamp, N.M.F. de Bruycker,
bekijk alle abstracts
Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026