Heilige huisjes

19 en 20 november in Online

Abstracts

Best practices en verbeterpunten van de toepassing van zelf regulatie in het onderwijs in academische vorming in Epicurus zullen worden besproken. Aanbevelingen die op basis van de best practices zijn geformuleerd worden gepresenteerd.

Haal jij al alles uit jouw onderwijsmomenten?
  • Auteurs J.A. Stouthard, M.E. Boer,
Waardevolle reflectie stimuleren: hoe en met welk effect?
  • Auteurs M. . Huiskes, M. van Braak, M. Veen,
Door hoeveel hoepels moet een aankomend basisarts springen voor een baan die bij ze past?
  • Auteurs J.M.C. Santegoets, M. Otter,
“Het is zwemmen of verdrinken” – Hoe verschillen tussen de opleidingsomgeving in buurlanden het risico op burn-out van aios beïnvloeden
  • Auteurs P.L.P. Brand, S.K. Bulstra, S.N. van Vendeloo, S.S. Lases,
De arts-assistent als koorddanser: De kosten baten afweging die arts-assistenten maken in het vragen van hulp bij het leveren van patiëntenzorg
  • Auteurs IJ Jansen, KL Lombarts, MEWM Silkens,
Promoveren
  • Auteurs J.C. Mattijsen, S. van Goor,
Onderwijsorganisatie: de onzichtbare component in kwaliteit van medisch onderwijs
  • Auteurs M. de Krom, M. Kluijtmans,
Stimuleren van reflection-in-action door gebruik te maken van materialisatie
  • Auteurs J. Fleer, MJ Smit, V. Van 't Hoogt,
Het interprofessionele studententeam polyfarmacie. Een gerandomiseerde studie naar de klinische meerwaarde van een interprofessioneel studententeam bovenop de huidige zorg.
  • Auteurs J. Tichelaar, M.A. van Agtmael, M.C. Richir, R. Sultan,
Hoe een Faculteit Geneeskunde omgaat met een gezondheidscrisis: een studentenperspectief.
  • Auteurs I.Z. Zink, K.A. Alen, V.H. Hulpiau, W.J. Jacobs,
Curriculumevaluatie: het belang van meerdere perspectieven
  • Auteurs G.W.G. Spaai, J Visschedijk, J.L. Suurmond, P.E. Habets, T.B. Boerboom,
Programmatisch toetsen: “intermediate stake decisions’ als schakel voor een faire beoordeling?
  • Auteurs G.T.J.M. Essers, M. H. Sagasser, N.J.J.M. Mastenbroek,
Hoe kunnen we een professionele cultuur binnen onze gezondheidszorgopleiding stimuleren?
  • Auteurs G. Tsakitzids, I. Wyns, K. Reefman, M.C. Mak-Van der Vossen, S. Spee,
Welke rol kan docentprofessionalisering spelen bij het ondersteunen van (loopbaan)ontwikkeling van medisch docenten?
  • Auteurs A.D. Diemers, A.I. Levert, E.E. van Dijk, K.R. Timmermans,
Hoe beïnvloedt Interprofessionele Educatie het samenwerkingsgedrag van studenten in de praktijk? Een kwalitatieve studie
  • Auteurs C.J. Teuwen, H. E. M. Daelmans, R.A. Kusurkar, S. .M. .E. van der Burgt, S.M. Peerdeman,
Het is wit maar staat niet in de weg: De samenhang tussen leerklimaat en sociale cohesie in de coschappen
  • Auteurs R. E. Stalmeijer, S. Mijnheere, S.N.E. Meeuwissen,
Richtlijnen voor het ontwerpen van een toetsprogramma voor interprofessioneel onderwijs.
  • Auteurs A. Moser, D.M.A. Sluijsmans, H.W.H. Smeets, J.J.G. Van Merriënboer,
De student aan het roer: de mate van zelfsturing bij de academische vorming
  • Auteurs G.W.G. Spaai, M.J. Oudbier, M.M.G . Leeflang,
Geen succes zonder stress? Analyse en adviezen ten aanzien van stressmanagement bij bachelorstudenten in het BMW/GNK-curriculum
  • Auteurs B.W.M. van Bon, D.G. Wansink,
Hoe ervaren geneeskundestudenten de inzet van een PETA bij het leren van het onderzoek van de mammae en de lymfklieren in de okselregio?
  • Auteurs C. den Harder,
bekijk alle abstracts
Banner
Banner
Banner

Toekomstbestendig onderwijs: op naar een duurzame planeet

28 en 29 mei 2026