PME Volume 5, Issue 5

September 2016 - jaargang 11
Banner

Het tijdschrift publiceert sinds 2012 één doorlopend deel (volume) en nummer (issue) per jaar. Artikelen worden beschikbaar gesteld zodra ze klaar zijn om onnodige vertragingen bij het openbaar maken van de inhoud te voorkomen.

Artikelen in deze editie

The three ‘S’s of editing: story, structure, and style
  • Auteurs Chris Watling
A journal club for peer mentorship: helping to navigate the transition to independent practice
  • Auteurs Jessica Liu, Peter Cram, Shail Rawal en Thomas E. MacMillan
Experiencing authenticity – the core of student learning in clinical practice
  • Auteurs Katri Manninen
Multiple independent sampling within medical school admission interviewing: an “intermediate approach”
  • Auteurs Kulamakan Kulasegaram, Maria Athina Martimianakis, Mark D. Hanson, Nicole N. Woods en Raj Rasasingham
Using reflection to influence practice: student perceptions of daily reflection in clinical education
  • Auteurs Amanda R. Emke, Daniel A. London en Douglas P. Larsen
Factors influencing students’ receptivity to formative feedback emerging from different assessment cultures
  • Auteurs Cees P. M. van der Vleuten, Christopher J. Harrison, Elaine F. Dannefer, Karen D. Könings, Lambert W. T. Schuwirth en Valerie Wass
Intercultural doctor-patient communication in daily outpatient care: relevant communication skills
  • Auteurs Albert J. J. A. Scherpbier, Conny M. Seeleman, Emma Paternotte, Fedde Scheele, Lindsay Bank en Sandra van Dulmen
On the issue of costs in programmatic assessment
  • Auteurs Cees P. M. van der Vleuten en Sylvia Heeneman
Costs and assessment in medical education: a strategic view
  • Auteurs Kieran Walsh
The uneasy alliance of assessment and feedback
  • Auteurs Christopher Watling
Reflection’s role in learning: increasing engagement and deepening participation
  • Auteurs Karen V. Mann
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee