PME Volume 5, Issue 3

January 2016 - jaargang 11
Banner

Het tijdschrift publiceert sinds 2012 één doorlopend deel (volume) en nummer (issue) per jaar. Artikelen worden beschikbaar gesteld zodra ze klaar zijn om onnodige vertragingen bij het openbaar maken van de inhoud te voorkomen.

Artikelen in deze editie

Bonfire red titles
  • Auteurs Lorelei Lingard
Addressing the role of medical students using community mobilization and social media in the Ebola response
  • Auteurs Adesoji E. Tade, Asad Naveed, Helena J. Chapman en Victor J. Animasahun
Raising awareness of cognitive biases during diagnostic reasoning
  • Auteurs Carmen Erkelens, Dorien Zwart, Esther de Groot en Kaylee van Geene
Reducing length of stay and satisfying learner needs
  • Auteurs Allison Meiwald, Elaine Zibrowski, Lisa Shepherd, Lorelei Lingard, Michelle Klingel en Saad Chahine
Medical students’ use of Facebook for educational purposes
  • Auteurs Anam Ali
A collaborative clinical and population-based curriculum for medical students to address primary care needs of the homeless in New York City shelters: Teaching homeless healthcare to medical students
  • Auteurs Blanca Sckell, Margaret Gaughran, Ramesh Naderi en Ramin Asgary
Exploring cognitive integration of basic science and its effect on diagnostic reasoning in novices
  • Auteurs Anne M. R. Agur, Kristina Lisk en Nicole N. Woods
Learning to manage complexity through simulation: students’ challenges and possible strategies
  • Auteurs Gerard J. Gormley en Tara Fenwick
Establishing a scholarly culture requires a conceptual framework for leveraging change
  • Auteurs Jennifer Marie O’Brien
A hundred years of basic science in medical education
  • Auteurs Alan Neville en Matt Sibbald
Lessons on resilience: Learning to manage complexity
  • Auteurs Sayra Cristancho
Banner
Banner
Banner

Zorgverleners voor de wereld van morgen

15 en 16 mei Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee